Apua rasvanpolttoon

Itse olen kanssa dietillä ja kuulin vähän aikaa sitten, että vihreätee ja kofeiinipillerit aamulla tyhjään vatsaan ja sitten lenkki olisi parasta rasvanpolttoa..

Yhtyykö kukaan?Onko vihreätee oikeasti rasvanpolttoa edistävää?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Simoun sanoi:
Itse olen kanssa dietillä ja kuulin vähän aikaa sitten, että vihreätee ja kofeiinipillerit aamulla tyhjään vatsaan ja sitten lenkki olisi parasta rasvanpolttoa..

Yhtyykö kukaan?Onko vihreätee oikeasti rasvanpolttoa edistävää?
Yhdyn, vihreätee on todistettu nopeuttavan aineenvaihduntaa ja näin rasvaa palaa paremmin. Monissa fat-burner tuotteissa on vihreääteetä. Ja kofeenitabletit ovat parhaita dietillä, kun ottaa heti herättyä ennen aamuaerobista, niin aerobisessa on virkeä olo.:D

Simoun sanoi:

Hmm, voishan tuokin painoa pudottaa, vuorokauden mittaisen vessareissun aikana kun ei varmasti tulisi syötyä mitään...

Kerran olen aikaisemmassa elämässäni ottanut YHDEN kofeiinitabun, jotta pysyin yövuorossa hereille. Juu, kyllä se vessassa ravaaminen hereillä piti, työnteon kannalta olis ollut sama olla nukkumassa. Kyllä meni meikätytöltä massu niin sekaisin kuin olla ja voi!

En juo kaffetta ensinkään, niin ei ole masu kai kauhean tottunut kofeiiniin...

jos käy salilla pelkän rasvanpolton takia niin kannattais käydä niin usein kuin suinkin pystyy, eli periaatteessa joka päivä, koska ei aerobisessa lihakset yleensä mene niin hapoille joten sitä 1-2;ta lepopäivää ei mun mielestä oo mitään järkeä pitää, se on vaan itteensä huijjaamista

Kotisiili sanoi:
Hei, osaisikohan joku auttaa epätietoista...

Noudatan vähähiilihydraattista diettiä, hoikistumistarkoituksessa, vaihtelevalla menestyksellä... Kilot pirulaiset ovat vaan todella tiukassa, koska laihdutan kuitenkin normaalipainon sisällä (nainen 30 v :wanha: , 180 cm ja 70 kg).

Punttia teen 3 x viikkoon, aerobista se toinen 3 x viikkoon :whip: .

Nyt mietin, että olisiko jostakin purkista saatavilla apua läskin lähdetykseen? Ei siis mitään rasvansieppareita (koska otan energiaa hiilareiden sijasta hyvistä rasvoista) vaan apua siihen rasvanpolttoon.

Onko kukaan kokenut saavansa mitään hyötyä esim. CLA:sta tai vastaavista valmisteista?

Kiitos!

CLA ja Karnitiini ovat hyviä, mutta eniten itse olen kokenut saavani hyötyä kreatiinipyruvaatista (CRP), mikä on uutuus tuote markkinoilla.

Kuitenkin uskon, että diettisi ongelma on liian vähäinen energian saanti. Teet paljon aerobista ym. mikä kuluttaa paljon energiaa. Jo normaali perusenergian kulutus on yleensä yli 2300 kcal/päivä ja kun siihen lisäät vielä liikunnan tuoman energiavajeen päivässä, pitäisi normaalisti syödä noin 2800-3300 kcal/pv. Jos elimistö ei saa tarpeeksi energiaa, menee se säästöliekille, jolloin kaikki rasva ym. pidetään tiukasti kropassa ja laihtumista ei tapahdu. Myös liian vähäinen rasvan saanti vaikuttaa rasvan polttoon, koska rasva-aineenvaihdunta tarvitsee rasvaa toimiakseen. Normaali dietti on 500 kcal vähemmän päivässä kuin normaalisti, jolloin pitäisi laihtua noin 0,5 kg viikossa.

Hyvä fitness-puolella käytettävä kikka on myös yksi ns. hiilaripäivä, jolloin syödään enemmän kaloreita kuin normaalipäivinä viikolla (yleensä noin 500 kcal). Tällöin elimistö ei totu vähäiseen energiaan ja säästöliekki-ilmiö ei pääse tapahtumaan.

Tsemppiä! :)

nahkapatu sanoi:
jos käy salilla pelkän rasvanpolton takia niin kannattais käydä niin usein kuin suinkin pystyy, eli periaatteessa joka päivä, koska ei aerobisessa lihakset yleensä mene niin hapoille joten sitä 1-2;ta lepopäivää ei mun mielestä oo mitään järkeä pitää, se on vaan itteensä huijjaamista

Aerobisessa lihakset juuri MENEVÄT hapoille, mutta kipeytymistä ei niin helposti tapahdu, kuin kuntosalilla tehtäessä (jolloin lihaksiin tulee selviä repeytymiä, jotta kropan korjatessa aiheuttaa lihaskipua). LEPO on kaikessa liikunnassa TÄRKEÄÄ! Ylikunnossa kroppa vain kärsii, eikä dietti/tulokset koskaan parane ja ylikuntoa usein näkee enemmän aerobisen harrastajilla kuin kuntosalipuolella.

nahkapatu sanoi:

Siis jos tekee aerobista joka päivä vaikka tunnin niin kyllähän se aika raskasta on. Ne lepopäivät on kuule hyvä pitää ihan niiden hermojenkin kannalta.

Nim. inhoaa aerobista

Nightkin sanoi:
Brutaalia, mutta toimivaa.

Aamupala kokonaan pois, lisää aerobista liikuntaa aamuisin, myös kovalla sykkeellä, jolla päästään kovaan jälkipolttoon. Ensimmäinen ateria vasta iltapäivällä. Kevyttä ja proteiinipitoista. Unohda pillerit, niistä ei ole apua, ennenkuin puhutaan apteekkitavarasta.

Panosta illan syömiseen ja syömiseen ennen nukkumaanmenoa, jotta kehollasi on rakennusaineita yöksi. Hitaasti imeytyvää proteiinia siis mukaan iltapalaan.
Hiilaripitoisena ravintona suosittelen jotain kuitupitoista pieniä määriä. Mitä vähempi sen parempi, mutta kuitua vatsa vaatii :)
Näläntunteen on pysyttävä koko dieetin ajan. Jos syö todella vähän ja nälkä loppuu, on syytä syödä pari päivää normaalisti tai ehkä hieman ylikin, jotta säästöliekiltä vältytään.

Itse olen tiputellut kahdessa kuukaudessa 12kg, kyllä se siitä =)

Tsemppiä dieetille, et ole yksin, meillä muillakin on nälkä :thumbs:

Jos dietillä tulee nälkä tarkoittaa se sitä, että elimistö on menossa säästöliekille. Ei ole mitään syytä pyrkiä nälkään!

Jos ennen nukkumaan menoa syö paljon hiilareita, aiheuttaa se vaan rasvan kerääntymistä kehoon, koska nukkuessa kroppa ei tarvitse niin paljoa energiaa ja kaikki veressä oleva ylimääräinen varastoidaan rasvaksi. Proteiineja sen sijaan kannattaa syödä ennen yötä, erityisesti pitkäkestoisia eli kaseiinia, jotta lihaskasvu olisi maksimaalista.

Peruskaava dietillä pitäisi olla:

Aamulla eniten hiilareita ja heraproteiinia.
Päivällä vähennetään hiilareita ja myös proteiinia lihasta.
Illalla ennen nukkumaan menoa mieluiten ei hiilareita yhtään tai hyvin vähän ja kaseiinia proteiiniksi.

ancelita sanoi:
Jos dietillä tulee nälkä tarkoittaa se sitä, että elimistö on menossa säästöliekille. Ei ole mitään syytä pyrkiä nälkään!

Onkohan tuo noin ehdotonta?

Itsellä ainakin iltasella varsinkin tuppaa olemaan pieni nälän tunne päällä vaikka ollaan jossain -700 kaloreissa.

untouch sanoi:
Onkohan tuo noin ehdotonta?

Itsellä ainakin iltasella varsinkin tuppaa olemaan pieni nälän tunne päällä vaikka ollaan jossain -700 kaloreissa.

Ei nyt pieni nälkä sillon tällön tietenkään vielä tarkoita et on säästöliekillä, mut jos joka päivä on pelkkää nälkää, niin takuulla alkaa säästäminenki tietyssä vaiheessa ja dietti ei etene :) Tietysti aina kun vähennetään ruokamääriä tulee aluksi nälkä ennen kuin tottuu taas uuteen ruokavalioon, mutta jos monen viikon/kuukauden ajan on pelkästään nälkä, mielestäni ei dietti ihan oikein ole (voin olla väärässä). Tarkoitan, ettei ole syytä PYRKIÄ näkemään nälkää...aina voi salaattia tms. kaloritonta pistää naamaan, jollei halua nähdä nälkää :D

ancelita sanoi:
Kuitenkin uskon, että diettisi ongelma on liian vähäinen energian saanti. Teet paljon aerobista ym. mikä kuluttaa paljon energiaa. Jo normaali perusenergian kulutus on yleensä yli 2300 kcal/päivä ja kun siihen lisäät vielä liikunnan tuoman energiavajeen päivässä, pitäisi normaalisti syödä noin 2800-3300 kcal/pv. Jos elimistö ei saa tarpeeksi energiaa, menee se säästöliekille, jolloin kaikki rasva ym. pidetään tiukasti kropassa ja laihtumista ei tapahdu. Myös liian vähäinen rasvan saanti vaikuttaa rasvan polttoon, koska rasva-aineenvaihdunta tarvitsee rasvaa toimiakseen. Normaali dietti on 500 kcal vähemmän päivässä kuin normaalisti, jolloin pitäisi laihtua noin 0,5 kg viikossa.

Haluaisin puuttua tuohon kalorimäärään. Olen isompi kuin otsikon aloittaja, mutta jos minä syön 2800-3300kcal päivässä, lihoan nopeasti (olen kirjannut syömiset ja liikunnat jo piiiiitkään). Treenejä on päivittäin ja monipuolisesti eli kyse ei ole siitä, etten kuluttaisi.

nahkapatu sanoi:

Höpöhöpö. Lepopäiviä tarvitsee jokainen, myös laihduttaja. Ja muistetaan nyt vielä sekin, että ei se pelkkä salilla käyminen ketään laihduta, mikäli siihen ei yhdistetä miinuskaloridieettiä.

On monia tapoja sitä painoa pudottaa tai kiinteyttää kroppaa, mutta kaikille ihmisille ei sovi samat tavat. Jokainen ihminen on erilainen ja pitää vaan löytää se "oma juttu".

Totuushan kuitenkin on se, että jos haluaa rasvaa polttaa niin kyllä sitä vaan pitää syödäkin kunnolla ja säännöllisesti.... ja nimenomaan OIKEANLAISTA ruokaa. Ja sitä aerobista kyllä pitäis enempi tehdä kuin 3 krt vkossa. Parasta tietenkin olisi kun treenaisi myös punteillakin eikä vain tekisi pelkkää aerobista. Mikäs sen hienompaa kuin se, että läskin tilalle tulee kauniit lihakset?!? :)
Ja aamulenkki tyhjällä vatsalla on kyllä hyvä keino polttaa rasvaa (vain kofeiinitabu naamariin tai kuppi vihreetä teetä kurkusta alas ja menox).

On olemassa kaikenlaisia ihme-dieettejä ja lisäravinteita yms., mutta itse olen sitä mieltä, että ei sellasiin kannata rahojaan tuhlata. Senkun vaan pistää ruokavalion kohdalleen ja kuluttaa enempi kuin syö niin kyllä se siitä!!
Toi vähähiilarinen dieetti ehkä joillakin ihmisillä toimii, mutta ei kaikilla. Itse joskus olen kokeillut ja kyllä mulla ainakin kroppa "jumittui" niin täysin, että ei ollu kyllä yhtään kiva olla. Tais olla about 3 vuotta sitten kun tuollaiselle dieetille ryhdyin kun oli vähän päässy ruokatottumukset repsahtamaan. Alussa kyllä tapahtui muutoksia, mutta aika nopeesti tyssäsi ja sitten alkoi aineenvaihdunta vaan hidastumaan ja mitään ei tapahtunut. Sitten pistin koko ruokavalion uusiksi ja aloin syömään enempi, mutta katsoin vähän mitä suuhuni pistän. Aloin syömään useammin ja enemmän proteiineja. Hiilareita en jättänyt pois, mutta aloin vähän katsomaan, että mitä hiilareita syön. Kyllä se kroppa vaan tarttee niitä hiilareitakin pysyäkeen virkeänä, mutta pitää vain kattoo, että syö oikeanlaisia ja sillai sopivasti.
Leivän olen ajat sitten jättänyt ruokavaliosta pois, vaihdoin näkkileipään ja hapankorppuun. Jogurtit myös olen unohtanut kokonaan, vaihdoin maustamattoman rasvattomaan rahkaan. Vaaleat pastat olen vaihtanut ruispastoihin. Jauhelihan vähärasvaiseen. Margariinit, rasvaiset juustot yms. olen jättänyt pois, tilalla käytän vain kevyt levitettä, 5% juustoa ja kalkkunaleikettä. Aamupalaa en ennen syönyt, mutta nykyään kaurahiutaleet, vehnäleseet ja rahka aamulla antaa mukavasti poweria :) Aluks tuntui typerältä ajatus, että paino muka vois pudota kun alkaa syömään enempi, mutta uskoin viisaampia. Ja vaikka aluks paino alkas nousemaan niin kyllä sit hetken päästä alkas huomaamaan, että kyllä sitä rasvaa vaan lähti. Sai alkaa ostamaan kokoa pienempiä vaatteita ja sekös tuntui hyvältä :) :)

Ja tuosta vihreästä teestä ja kofeiinitabuista.... Niitäkään tietty ei kannata koko aikaa käyttää, sillä ei ne sitten enää tehoa. Mutta kofeiinitabletti aamulla ennen aamulenkkiä tyhjään vatsaan tehoaa kyllä.

Ja vielä tuohon pitää kommentoida, että kyllä se lepopäivä vaan pitää olla!!! EHDOTTOMASTI!!! Itse olen aiemmin kans urheillut joka päivä ja nyt olen tässä pari vkoa yrittänyt pitää edes yhden päivän lepoa (vaikeeta on:nolo: ) ja kyllä sen vaan huomaa, että se kannattaa. Eihän lihakset koskaan pääse palautumaan, jos koko aika on menossa pää kolmantena jalkana. Ja jos liikaa tekee niin kohta vaan sit pukkaa ylikuntoa ja kroppa pistää sit ite hanttiin iskemällä flunssan päälle tai jotain vastaavaa.

Jos oikeasti haluaa jotain saada aikaan niin sitten pitää pysyä tiukkana ja tehdä sen eteen töitä eikä joka vko muuttaa mieltään ja jättää treenejä/aerobista väliin kun ei huvita. Ei muutoksia tapahdu päivässä eikä välttämättä vielä parissa vkossakaan, jos rasvat kovassa on, mutta kyllä kovasta työstä palkitaan kun vaan jaksaa olla kärsivällinen... Kokemusta on :).... Ja tietty sit pitää myös yrittää kans pysyä siinä ruokavaliossa eikä repsahdella joka toinen päivä hyvyyksiin.

Mutta kuten sanoin jokainen ihminen on erilainen ja pitää vain löytää se itselleen sopivat tapa.

Salitytsy sanoi:
Ja sitä aerobista kyllä pitäis enempi tehdä kuin 3 krt vkossa.

Eikö tosiaan riitä :confused:
Juoksulenkkejä teen pari viikossa ja sit yleensä kävelen salille ja takaisin, johon menee yhteensä noin tunti. Salilla käyn kolme kertaa/vko. Ja yleensä kävelytahti on reipasta eikä mitään laahustelua. Pitäisikö niitä juoksulenkkejä siis tehdä enemmän?

Jos tekee viikossa 3krt salia ja 3krt aerobista, niin kyllä se minustatuntuu ihan sopivalta määrältä. Siis jos aerobinen ja sali ovat eri päivinä eli 6 päivää jotain treeniä ja 1 päivä lepoa per viikko. Tietty voisi salin jälkeenkin vaikka polkea kuntopyörää jonkun aikaa jos tuntuu ettei tuo riitä, kunhan yhden päivän lepää myös.

mima_ sanoi:
Eikö tosiaan riitä :confused:
Juoksulenkkejä teen pari viikossa ja sit yleensä kävelen salille ja takaisin, johon menee yhteensä noin tunti. Salilla käyn kolme kertaa/vko. Ja yleensä kävelytahti on reipasta eikä mitään laahustelua. Pitäisikö niitä juoksulenkkejä siis tehdä enemmän?

Sori.... joku taulapää luki hiukka huonosti... varmaan vaan toisella silmällä :nolo: Niin, jos siis on 3x vko salitreeniä ja 3x aerobista niin se on kyllä tarpeeksi... meni vähän ohi toi 3x vko salitreeni kohta....:nolo: Ehkä tosiaan vois vielä salitreenin päälle lisätä vähän kuntofillarilla polkemista tai jotain vastaavaa. Ja jos tuntuu, että ei mitään tapahdu, vaikka kuinka tekee kaikkensa niin sitten pitää välillä tehdä vähän erilaisia aerobisia treenejä... esim. spinning, kuntofillari, elli-spinning tai vaikka joku kunnon hikijumppa. Vaikka aina hoetaan, että se lenkkeily on se joka laihduttaa parhaiten jne. niin ei se nyt aina ihan niinkään oo. Kannattaa kokeilla vähän erilaisia juttuja niin eiköhän sieltä vielä löydy se itsellekin sopiva systeemi.
Mutta painotetaan nyt vielä, että kyllä suurin asia kaikessa kuitenkin on se oikeanlainen syöminen.

mima_ sanoi:
Niin, tarkoitin sitä aerobisen määrää.:(
No esim. Jay Cutler teki Ripped to Shreds DVD:ssä ihan älyttömästi aerobista mm. 1-2 aikaan yöllä. Mutta eipä meidän tavallisten kuolevaisten pidä harrastaa yöaerobista vaan aamuaerobista. IMO mitä enemmän pystyy tehdä sen parempi. Jos tuloksia haluaa niin silloin kannattaa tehdä aamulla aamuaerobinen tyhjällä vatsalla ennen treeniä joku 10min treenin jälkeen vielä 20-30min. Noin paljon mä teen aineskin dietillä, koska tykkään tehdä aerobista crossarilla tai kuntopyörällä.

ancelita sanoi:

Jos ennen nukkumaan menoa syö paljon hiilareita, aiheuttaa se vaan rasvan kerääntymistä kehoon, koska nukkuessa kroppa ei tarvitse niin paljoa energiaa ja kaikki veressä oleva ylimääräinen varastoidaan rasvaksi. Proteiineja sen sijaan kannattaa syödä ennen yötä, erityisesti pitkäkestoisia eli kaseiinia, jotta lihaskasvu olisi maksimaalista.

Peruskaava dietillä pitäisi olla:

Aamulla eniten hiilareita ja heraproteiinia.
Päivällä vähennetään hiilareita ja myös proteiinia lihasta.
Illalla ennen nukkumaan menoa mieluiten ei hiilareita yhtään tai hyvin vähän ja kaseiinia proteiiniksi.
Eikä rasvoja saa todellakaan unohtaa, etenkään dietillä. Liian vähäinen rasvojen saanti vaikuttaa hormonitasapainoon ja saattaa hidastaa elimistön toimintaa. Itse vedän iltaisin tonnikalaa oljyssä sa siihen ehkä päälle vielä lusikallisen kylmäpuristettua rypsäria ja kyllä se paino vaan tippuu. Hiilarit kylläkin ihan nollassa iltapalalla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom