normi sanoi:Olen 16 vuotias ja painan n.66 kg .
Ma: Penkki
Vinopenkki käsipainoilla
ristiinveto
Vipunosto sivuille
pystypunnerrus tangolla
viparit eteen
Ke: Leuat painoilla ja ilman
ylätalja , "soutu" käsipainoilla
hauis tangolla ,
Pe: penkki,
ranskalainen punnerrus
push down
kyykkyhyppely,takareidet, etureidet,
Yritän nyt välillä kirjoittaa jotain asiaakin.
Eli ensimmäinen asia joka kannattaa laittaa kuntoon on todellakin ruokailu. Täältä pakkikselta löytyy siitä paljon tietoa ja kun sen pistät kuntoon niin tuloksiakin rupee tulemaan.
Ei tuo sun ohjelma nyt niin huonolta näytä, mutta kannattaa sitä vähän muuttaa. Kannattaa treenata koko kehoa tasapuolisemmin, mutta ehdottomasti voit panostaa penkkiin jos sitä haluat. Ei penkin tarvi vain kehittyä ”siinä sivussa”.
Edotuksia ohjelman muuttamiseksi:
Ma:
kapea penkki (2x6)
ranskalainen punnerrus (2x8)
Leuat vastaotteella
kulmasoutu / alatalja
takaolkapäät
hauis tangolla
Ke:
takakyykky 3x
etukyykky 3x
sjmv 3x
pohkeet seisten / pohkeet istuen 4x
vatsat 5x
Pe:
Penkki (2x6)
Vinopenkki käsipainoilla / vinopenkki tangolla (2-3x8)
ylätalja / leuat myötäotteella
pystypunnerrus tangolla / pystypunnerrus kp
Vipunosto sivuille
hauis kp
Noi sarjat ja toistot on vaan viitteellisiä, voit ja kannattaa vaihtaa niitä aina välillä. Itsellä toimi aika pitkään tollanen parin kutosen tekeminen. Kehitystä tuli nopeemmin kuin muilla kokeilemillani systeemeillä. Mulla tuli silti aika totaalinen stoppi yhdessä vaiheessa ja sit piti vaan kokeilla erilaista systeemiä. Mut ainakin oman kokemuksen mukaan toimii ”aloittelijalla” hyvin.
Muista myös kevyet viikot/treenit. Välillä kannattaa ehdottomasti keventää varsinkin jos kehitys pysähtyy tai menee jopa taaksepäin.
Tsemppiä treeneihin!
edit. tossa esimerkkiohjelmassa on siis kaks treeniä yläkroppalle ja yks alakroppalle. Vatsoja voi ja kannattaa mielestäni tehdä 2-3 kertaa viikossa.
edit2. kato tästä threadista "FAQ:Treeniohjelmat lihaksen kasvatukseen ja ruokavalioesimerkkejä" ensimmäisen postin loppu miken 2x6 systeemi ohjeet kutosten tekemiseen.

ja penkkitulos vastaavasti kolminkertainen kuin minulla. Ja mihis sitä lihasta tarvii penkatakseen isot kilot? Voima on ihan eri juttu
joka nurkkaan.