Apua penkkiin ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja normi
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eli tämä penkkiasia minua on nyppinyt jo pidemmän aikaa kun se ei meinaa kehittyä ollenkaan. Tai jos se kehittyy niin minun kohdallani todella hitaasti. Olen nyt 16 vuotias ja 70kg penkkiä en jaksa tehdä kuin n.6-7 toistoa. Minulla kestää kauan ennen kuin pääsen 80kg pumppaamaan vai kestääkö ? Käyn kolme kertaa viikossa salilla ja yhtenä päivänä teen selän ja hauiksen ja kahtena muuna päivänä minä teen jalat ja ojentajat (penkkiä) ja sitten penkki (vinopenkki YM.)
Neuvokaa herranen aika minulle millä ihmeen taikatemppuohjelmalla saan voimatason ja tulokset nousuun. Alkaa tämä muuten oleen pakkopullaa. Kertokaa mitä liikkeitä kannattaa tehdä ja miten penkki asia kannattaa jakaa kahdelle eri päivälle ? Voin tehdä vaikka kaksi kertaa viikossa perus penkin ....mutta neuvokaa paremmat :worship:

Kuinka kauan on penkkitulos junnannut?
Ja mites ruokavalio?

jos sä oot tehny sitä kaksi kertaa viikossa,niin kannattasko kokeilla välillä tehä vaan kerran viikossa?
minkätakia penkkiä yleensä pitäisi tehdä kaksi kertaa viikossa (voimanostajat on erikseen).
tai minkä vitun takia se penkki on niin helvetin tärkeä?
vai juuri sen?

EDIT niin ja tosiaan,en usko olevani pahasti metsässä jos sanon että penkkaamisesta on enemmän threadeja kuin mistään muusta yksittäisestä asiasta :D

Ota kerran viikos 2x6...ja jos kalorit on plussalla ni siitä ois rutkasti etua. Ota vaikka vinopenkkiä toisella kerralla...jätä se tasapenkki siihen kertaan niinku Alec tossa sano.
Haulla löytyy tosta lisää...kirjota vaikka "miken 2x6"

Edit. Missäs sulla on olkapäät tosta ohjelmasta?? ja iske ihmees koko ohjelma esille ni pystyy kattoo tarkemmin.

Olen 16 vuotias ja painan n.66 kg .

Ma: Penkki
Vinopenkki käsipainoilla
ristiinveto
Vipunosto sivuille
pystypunnerrus tangolla
viparit eteen

Ke: Leuat painoilla ja ilman
ylätalja , "soutu" käsipainoilla
hauis tangolla ,

Pe: penkki,
ranskalainen punnerrus
push down
kyykkyhyppely,takareidet, etureidet,

ton ohjelman ois melkein voinu arvatakkin..pitäskö munkin kokeilla tota penkkipelleilyä joskus kun tuntuu olevan suosiossa...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
toolate sanoi:
Mikä jalkatreeni? :D

Kjehehehehee. Juu ohjelma uusiksi ja unohda se penkki. Kun alat syömään ja treeni + lepo on kondiksessa nii tulosta tulee ihan tosissaan. Se penkki kehittyy siinä sivussa kanssa :david:

Måpå sanoi:
Kjehehehehee. Juu ohjelma uusiksi ja unohda se penkki. Kun alat syömään ja treeni + lepo on kondiksessa nii tulosta tulee ihan tosissaan. Se penkki kehittyy siinä sivussa kanssa :david:

Aivan. Jalat mukaan treeniin ja heti. Mieti nyt, miten iso osa kehosta ne alaraajat siellä loppujen lopuksi ovat. Naurettavaa penkata 200 kg ja reisi on 55 cm.
Ja ohjelma todellakin uusiksi ja ravintopuoli kannattaa heti ensimmäisenä hoitaa kuntoon. Se on tärkein asia.

Nyt tulee taas multa semmonen kommentti, että jotkut vetää pakastepussillisen herneitä nenään välittömästi. Eli varoitus herkkänahkaisille.

Mikä ihme siinä on, että järestään 14-16 vuotiaat pistää kyselyjä miten saa penkin nousemaan. Kuka perhana niille on muka sanonut että tärkeintä on penkkitulos. Sitten kun kysytään että mites muute treenaat, niin vastaus on "no maanantaina penkkiä, tiistaina haukkaria, sit torstaina penkkiä sen jälkeen vähän penkkiä". Vihnu eikai se penkki tulos voi koskaan mihinkään siitä yli 80 kg nousta jos äijä on muuten semmonen nyrkillä tapettava, vaikka kuinka runkkais sitä penkkiä.

Sitten parasta tässä on vielä se että kaverit on sen kaks viikkoa käynyt sielä salilla ja ihmettelevät että kun penkki ei nouse. Nyt jätkät järki käteen ja kärsivällisyyttä sen treenaamisen kanssa.

Ei muuta... Olen puhunut.

;)

J_mp sanoi:
Nyt tulee taas multa semmonen kommentti, että jotkut vetää pakastepussillisen herneitä nenään välittömästi. Eli varoitus herkkänahkaisille.

Mikä ihme siinä on, että järestään 14-16 vuotiaat pistää kyselyjä miten saa penkin nousemaan. Kuka perhana niille on muka sanonut että tärkeintä on penkkitulos. Sitten kun kysytään että mites muute treenaat, niin vastaus on "no maanantaina penkkiä, tiistaina haukkaria, sit torstaina penkkiä sen jälkeen vähän penkkiä". Vihnu eikai se penkki tulos voi koskaan mihinkään siitä yli 80 kg nousta jos äijä on muuten semmonen nyrkillä tapettava, vaikka kuinka runkkais sitä penkkiä.

Sitten parasta tässä on vielä se että kaverit on sen kaks viikkoa käynyt sielä salilla ja ihmettelevät että kun penkki ei nouse. Nyt jätkät järki käteen ja kärsivällisyyttä sen treenaamisen kanssa.

;)

näin se on,ei lisättävää.

Jotain siinä penkin ihannoinnissa on, itsekin tuolloin 15-16 vuotiaana penkkailtiin jopa päivittäin, eikä sitten paljon muuta tehtykkään. Pitääkin kattoo onko se treenivihko vielä porukoiden kellarissa näytillä, vois pistää parhaat palat tänne niin saataisiin nauraa porukalla sitä touhua mitä meilläkin on on kersana ollut.

Kyllä muakin oikeesti ihmetyttää,kuinka ihan aikusetkin ihmiset ihannoi penaa niin paljon...se on kumminkin vaan yks liike muiden joukosta,ja jos ei aio mihinkään kisoihin,niin mitä pirua sitä kannattaa hangata joka toinen päivä...eläkää suuttuko,tämä oli vaan mun mielipide...:D

J_mp sanoi:

;)

Yhtyy tähän takaapäin ilman pakastealtaan aarteita nenukissa. :joulu1:

niin se on, just tänne meidänkin salille on tullu jotain 16-17 jannuja ja katoin ,että hauista on ja rintalihasta, muuta ei :D teki pari sarjaa olkapäille ja ojentajille ja jaloille, mutta penkkiä joku 9 ja hauista kanssa :D:D:DD:D:D:DD no kai nekin oppii joskus

haba78 sanoi:
Kyllä muakin oikeesti ihmetyttää,kuinka ihan aikusetkin ihmiset ihannoi penaa niin paljon...se on kumminkin vaan yks liike muiden joukosta,ja jos ei aio mihinkään kisoihin,niin mitä pirua sitä kannattaa hangata joka toinen päivä...eläkää suuttuko,tämä oli vaan mun mielipide...:D

Ehkä juuri sen takia..
Luulisin että ihmisille jotka ei punttailuun ole perehtynyt, se vain on eka mielikuva reenaavasta. "hmm, puntinnostaja, joo penkissähän ne nostelee isoja painoja".

Ei välttämättä mitään ihannointia, vaan vain tietämättömyyttä. Ja toisaalta, yleisliike mikä on toisaalta varmaan 99% reenaajista ohjelmassa mukana, sekin voi vaikuttaa asiaan.

Tämä vain niistä kysyjistä, taasen tänne postailevat "penkkajagurut" taas vain tuntuvat luulevan että penkki se on joka kasvattaa :) Ja sekään ei välttämättä katso ikää... :rolleyes:

Back
Ylös Bottom