Apua liivi-ostoksille

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hemina
  • Aloitettu Aloitettu
Hellöyy! Olen siis tilailemassa tuolta mainitulta boodydoolta shock absorber liivejä....Hankala vaan tietää toi koko sinne! Heidän sivujen laskurin mukaan pitäisi tilata kokoa 36 D ! onkohan oikein... Normisti käytän liivejä ~80c .... Kertokaas kokemuksia, että onko koot olleet hyviä jne, kiitsaaaaa :D

Jos on joku urheilukauppa lähellä, niin helpoin varmaan siellä käydä testaamassa noita liivejä, niin saa parhaiten selville sen koon. Melkein joka liikkeessä kuitenkin myydään shock absorberin liivei ja saman kokosia ne on briteissäkin.

Itse ostin omat urheiluliivit ihan vaan lindexiltä, ja on olleet todella hyvät. Suosittelen vilkaisemaan lindexin tarjonnan.

Hellöyy! Olen siis tilailemassa tuolta mainitulta boodydoolta shock absorber liivejä....Hankala vaan tietää toi koko sinne! Heidän sivujen laskurin mukaan pitäisi tilata kokoa 36 D ! onkohan oikein... Normisti käytän liivejä ~80c .... Kertokaas kokemuksia, että onko koot olleet hyviä jne, kiitsaaaaa :D

Ei oo muuta kuin hyvää sanottavaa shockeista! Suosittelen! Niitähän voi käydä sovittamassa vaikka Sokoksella.

Oho, olipa unohtunut vastata miten kävi.

Tilasin siis helmikuussa boodydoosta liivit ja maanantaina laitettu tilaus oli oli postilaatikossa torstaina! Tilasin kahdet shock absorberin liivit ja kappalehinnaksi toimituskuluineen tuli n. 30 e. Suosittelen ehdottomasti ko. paikkaa. Sähköpostiviesteihinkin vastasivat nopeasti kun koon kanssa vähän pähkäilin mutta 36C oli lopulta passeli kun itse olen suomen kokoja 75c ja 80c käyttänyt :)

Kiitos Gildesi kun kirjoituit tuosta boobydoosta! Tilasin viime maanantaina sieltä kolmet liivit, sain ne perjantaina ja yhdet lähti heti "pikku" testiin eli puolimaratonille. Shock absorderin juoksuliivit 36dd, ei minkäänlaisia hiertymiä, tissit ei pahemin heilunut jne. aivan loistavat! Käytin joskus triumphin tri actioneja vaan nyt kun laitoin oikeasti tukevat liivit päälle niin ero oli huikea! Suosittelen kyllä tuota liikettä lämpimästi. Nopea toimitus ja loistava asiakaspalvelu. Todennäköisesti palautan tilaamistani liiveistä yhdet, koska ne ei olleet just täydelliset, mutta kahdet oli todella hyvät. Vaikka joudunkin täältä Suomesta palauttaessani maksamaan itse postikulut niin ei haitta yhtään, koska Oulun valikoimista en olisi noita liivejä löytänyt ja kaksina (tilaus ja palautus) postikuluineenkin ne kahdet liivit tulee halvemmaksi kuin täältä ostettuina.

Ai niin ja kun niistä koosta kyseltiin. Se 36 on todennäköisesti ihan oikea koko vaikka suomessa ois kokoa 38 tai ympärys 80. Nimittäin UK 38D on EUR 85D. Itseltäni lähtee juurikin nuo 38 liivit takaisin, koska niissä on liian suuri ympärys. Mun ympärys rinnan alta on 78cm ja 36 on oikein hyvä. Ja urheiluliivien pitää olla napakat. jos niissä on hakaskiinnitys niin hakasten tulee mennä tiukimpaa tai keskimmäiseen. Löysimä'lä tulee jo ostaa pienempi koko.

^^ Eipä kestä! Kiva jos olin avuksi :) Mä olisin itsekin tilannut sieltä toiset samanlaiset kun olin niin tyytyväinen palveluun mutta syksyllä kävin Lontoossa ja sieltä sain kahdet shock absorberin liivit yhteensä 30£ tarjouksesta niin en ole _vielä_ tarvinnut lisää.

Mulla on nyt kahdet samanlaiset SA:n liivit, toiset 36C ja toiset, uudemmat 36B kun on rintavarustus kutistunut ja molemmat ovat ympärysmitaltaan hyvät - normaalisti käytän ympärysmittaa 80 tavallisissa liiveissä.

Mulla on kysymys, joka ei kyllä liity urheiluliiveihin, mutta menköön tänne, kun en parempaakaan paikkaa löytänyt.
Kun ihmistä on siunattu sekä pakaroilla että reisillä, niin alushousujen ostaminen on muuten aika vaikeaa. Mistä löytyy malli, joka a)ei ole mummo, b)on riittävän pieni etuosasta ja c)peittää molemmat pakarat, eikä vain toista? Ja jotka treenatessa pysyisivät paikallaan, eivätkä muuttuisi ei toivotuiksi stringeiksi?

Mun mielestä sellaset bokserimalliset alushousut on tosi hyviä. Täyttää kaikki Fireflyn toiveet paitsi että etuosa ei oo kyllä pieni. Ne ei ainakaa kasaudu pakaroitten väliin, eikä niitten reunat näy ohkasten housujen läpi. Itte omistan monet Björn Borgit. Uusimmat on G-Starin, mutta niitä en oo vielä raaskinu ees käyttää :D
Ite oon kans tykänny noista Shrimpin mainitsemista Championin liiveistä, mutta mulla ne painaa epäkkäitä ikävästi, kun ne olkaimet on aika paksut.

Uusi ja tosi hyvä tuttavuus on olleet Pure Lime -merkkiset liivit (http://www.purelime.com/). Käytän itse kokoa 70E ja ratsastan nämä päällä jatkuvasti. Mulla käytössä olevassa mallissa on tukea paitsi sivuille ja alas, myös ylöspäin. Ovat kuulemma pärjänneet hyvin jossain vertailutestissäkin, en tosin ole itse sitä lukenut. Nämä ostin ratsastusvarustekaupasta, mutta kaipa noita muualtakin saa :)

Shock Absorbereita olen tilaillut Fitnesstukulta. Nopea toimitus on aina ollut.

Ja urheiluliivien pitää olla napakat. jos niissä on hakaskiinnitys niin hakasten tulee mennä tiukimpaa tai keskimmäiseen. Löysimä'lä tulee jo ostaa pienempi koko.

Kuten aina rintaliivien kohdalla, uudet liivit ovat ympärysmitaltaan hyvät, kun löysin kiinnitys on sopivin. Ympärysmitta kuitenkin venyy käytössä jonka vuoksi tiukemmat hakaset tulevat myöhemmin tarpeellisiksi.

Mun ei oo vaikeeta löytää urheiluliivejä, ne on kyllä tarpeeksi napakat, mut mistä sais tavallisiin liiveihin 65B -kokoa? Seittemänkymppiset pyörii päällä vaikka laittais alusta alkaen kireimpään hakaseen ja kuusvitosissa ei ole kuin teinimallia ja A-kokoa. Olen myös yrittänyt ommella ympärysmittaa pienemmäksi mutta ei ole onnistunut...:( En tajua mikä vika mussa on kun en edes ole kovin pienikokoinen:jahas:
Suositella saa liikkeitä mieluiten kohtuuhintaan:)

Mun ei oo vaikeeta löytää urheiluliivejä, ne on kyllä tarpeeksi napakat, mut mistä sais tavallisiin liiveihin 65B -kokoa? Seittemänkymppiset pyörii päällä vaikka laittais alusta alkaen kireimpään hakaseen ja kuusvitosissa ei ole kuin teinimallia ja A-kokoa. Olen myös yrittänyt ommella ympärysmittaa pienemmäksi mutta ei ole onnistunut...:( En tajua mikä vika mussa on kun en edes ole kovin pienikokoinen:jahas:
Suositella saa liikkeitä mieluiten kohtuuhintaan:)

Change (myymälöitä löytyy esim. Hki, Tku, Tre...)! Mielestäni siellä löytyy KAIKISTA malleista ympärysmitta 65. Changelta löytyy kalliimpia mallistoja (rintsikat 40€-->) vähän fiinimpään ja "aikuisempaan" makuun, mutta myös nuorekkaampia ja ns. perusrintsikoita edullisempaan hintaan (20€-->). Kannattaa liittyä Clubiin heti ekojen ostosten yhteydessä, niin saa -20% alennusta ostoksista heti ja aina jatkossa. Niillä on vähän omituinen kokotaulukko, sovittaminen on ehdotonta ja kannattaa varmaan ottaa koppiin mukaan ainakin 65C ja 65D.

Mulla on tullut tavaksi käyttää seuraavanlaista yhdistelmää: alle puuvillaiset "perusrintsikat" ja päälle ohut hengittävä urheilutoppi. Toimii hyvin ainakin minun pienille B-kupin riipputisseille, tukee mutta ei nosta povea liikaa tms! :D Perusrintsikat taitaa olla H&M :n mallistoa, kaarituelliset mallit joissa kevyesti toppausta kupissa, ei mitenkään kovin kummoiset eikä tietenkään yksinään riitä... Yllättävän hyvin tuntuvat kestävän pesua korkeammassakin lämpötilassa eivätkä mielestäni hiosta liikaa. Hintakaan ei päätä huimaa, joten uusia voi ostaa vähän tiheämmin. Pelkän ohuen urheilutopin kanssa taas on tuo edellämainittu nänniongelma, mistä en niin pidä. En myöskään halua että povi on mitenkään "tyrkyllä", mielummin toppi saa tulla sen verran korkealle ettei kumartuessa ole liian avarat näkymät... Ja tukeakin tarvitaan hyppiessä ja juostessa, joten olen kokenut tuon yhdistelmän kaikista parhaimmaksi. Urheilutoppeja minulla on useamman eri valmistajan & eri väreissä, yhteistä kaikille ohut hengittävä materiaali ilman varsinaista tukea/muotoilua eli sieltä halvemmasta päästä olevia kevyeen urheiluun tarkoitettuja tms. Ja sen verran mukavalta tuntuu tuo yhdistelmä päällä, että olen ostanut samoja malleja lisää ja alkanut käyttää kyseistä yhdistelmää muutoinkin kuin pelkästään salilla. :)

Kaapista löytyy myös nuo champion merkkiset urheilurintsikat, mutta jostain syystä ainakin mulla tuntuvat menettävän muotonsa nopeasti ja löystyvät päällä hetken käytön jälkeen. Tai sitten on aavistuksen väljä koko, niistäkin kuitenkin välillä näkyy nännit läpi joten harvemmin tulee käytettyä niitä ainakaan salilla.

Itselläni on Shock Absorberin rajuun liikuntaan tarkoitetut urheiluliiveinä ja ei ne vaan toimi niin hyvin kuin toivoisin... Vai onko edes realistista odottaa että rinnat pysyisivät lähes paikoillaan juostessa? On ostettu asiantuntevasta liikkeestä (ei tosin ollut urheiluun erikoistunut), katsottu että sopii ja ovat napakat ym, mutta ei... Nykyään kun juoksen niin jännitän vähän ylävartaloani automaattisesti että ei tulisi mitään ikävää fiilistä. Näiden koko on 70D.

Mitä tavallisiin liiveihin tulee niin olen jotenkin huomannut että kun ostan ohjeiden mukaan ja laadukkaista paikoista, seurauksena on se että olkaimet valuu helposti. Johtuu kai siitä että ympärysmitta istuu hyvin? Jos ei istuisi niin paino olisi enemmän olkaimilla ja ne ehkä pysyisi paremmin paikoillaan. On tämä hankalaa. Itse olen tykästynyt Calvin Kleinin t-paita-liiveihin, ne ovat sopineet itselleni hyvin.

Minullakaan ei ole yksiäkään erityisen hyviä sporttiliivejä. Shock Absorbereita omistan kahta mallia - ja ongelma on juuri tuo, että olkaimet pysyvät paikoillaan tosi huonosti. Kuppi on myös mielestäni melko matala, saisi ulottua kunnolla ohi rintakudoksen jotta rinta pysyisi kunnolla paikoillaan reilumminkin heiluessa. Sitten on Niken pään yli pujotettava, jonka kanssa saan vielä joskus olkapään sijoiltaan...:jahas:

Haluan mahdollisimman litistävät, nänneistä ei väliä (kunhan nyt ei ole mitään ekstratötteröitä strategisissa paikoissa) (mua vähän ahdistaa kun tuo nännifobia rantautuu tännekin, en tosin sano että tässä ketjussa nyt siitä olisi kysymys), kunnolla paikoillaan pysyvät ja rinnat paikoillaan pitävät. Miksi se on niin vaikeaa?

Katselin vähän tätä Purelimen mallia, näyttäisi aika hyvältä, ristiin menevät olkaimet ja ulottuu kunnolla rintakehälle!!! Kokoja on: http://www.purelimeshop.com/371/products_by_category/sports_bras/compression_bra_high_impact

Onko kenelläkään tuosta kokemusta? Entäpä Purelimen koot? Ärsyttää, kun välillä seiskaviitosen ympärys on liian löysä, välillä ihan sopiva. Senttimetrimitan mukaan (76 cm) sen pitäisi olla oikea koko.

Pakko mainostaa hyviks noita H&M:n sporttiliivejä. Siis ihan oikeasti!
Mulla on niitä kahet ja oon tykänny hyvin paljon, jotku Shock Absorberit on aika hyi noihin verrattuna. Pysyy hyvin paikoillaan ja on suhteellisen tukevat.
Maksaa 14,95e. Ja löytyy tisseissä kokoakin, ettei oo siitä kiinni :)

Kävi vaan vähä nolot, kun menin helteellä treenin jälkeen tolla urheilutopilla ja t-paidalla kauppaan ja kylmähyllyllä kävi SE efekti :D

Ne on vaan NÄNNIT! Kaikilla on ne! Mitä hiton väliä näkyykö ne?!?

Itellä haittaa vaan sillon, ku pitää tunkea D-kupit S-koon uimapukuun ja niitä ei saa oikein symmetrisesti, jolloin nännit sojottaa mihin sattuu... :jahas:

Ne on vaan NÄNNIT! Kaikilla on ne! Mitä hiton väliä näkyykö ne?!?

Itellä haittaa vaan sillon, ku pitää tunkea D-kupit S-koon uimapukuun ja niitä ei saa oikein symmetrisesti, jolloin nännit sojottaa mihin sattuu... :jahas:

Hanki bikinit ? Ja kyllä, itseäni ainakin henkilökohtaisesti haittaa kovasti jos nännit kaupassa näkyvät... Herranjumala, onhan joka toisella suomalaisellakin vagina mutta en minä omaani esittele vaikka se kovin tavallinen onkin ! Ja maha taas löytyy kaikilta, mutta en minä missään napapaidassa kulje. Salilla ja zumbassa vielä menee, (en kyllä erityisesti liputa siltikään) mutta ymmärrän täysin jos joku ei halua maitohyllyllä nännejään esitellä.

Ja ettei mene off topiciksi, niin itselläkin olisi kunnon urheilurintsikat hakusessa. Käytössä on nyt ollu Sloggin ja Calvin Kleinin painijaselällä varustetut toppimalliset urheilurintsikat, ja eihän ne hyvät ole. Molemmat puristaa niin lyttyyn, että henki ei tahdo kulkea, mutta silti zumba-tunnilla tissit hyppii, ja tosiaan näky ei ole mikään nätti. Ennemminkin isot patalaput-efekti kyseessä. Ja ei, se ei näytä hyvältä, ja ennenkun joku kerkeää noteeraamaan haluani näyttää hyvältä myös zumbassa - ne eivät myöskään tunnu hyvältä.

Eli onko nuo h&m rintsikat ihan hyvät ? Toimii C/D-kuppisellakin ?

Hanki bikinit ? Ja kyllä, itseäni ainakin henkilökohtaisesti haittaa kovasti jos nännit kaupassa näkyvät... Herranjumala, onhan joka toisella suomalaisellakin vagina mutta en minä omaani esittele vaikka se kovin tavallinen onkin ! Ja maha taas löytyy kaikilta, mutta en minä missään napapaidassa kulje. Salilla ja zumbassa vielä menee, (en kyllä erityisesti liputa siltikään) mutta ymmärrän täysin jos joku ei halua maitohyllyllä nännejään esitellä.
Ärsyttää jo muutenkin, kun kaikki nelivuotiaista lähtien käyttää uimahallissa bikinejä. Uimapuku on kuitenkin hiiieeman käytännöllisempi uidessa.

Jos nännit aiheuttavat niin kauheita traumoja, ehkä kannattaa pitää pelkästään topattuja liivejä niin ei tarvitse ikinä joutua tilanteisiin, joissa nännit saattavat nöpöttää.
Ja ehkä se on kuitenkin hieman eri asia kuin römpsän levittely vieraille... :rolleyes: Onhan topattuja urheiluliivejäkin turhamaisimmille ja nännifobiaisille...

Back
Ylös Bottom