Apua liivi-ostoksille

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hemina
  • Aloitettu Aloitettu
Täytyy nyt Elida tarttua mainitsemaasi "alistumiseen vallitseviin kauneuskäsityksiin." Miksi ajattelet, että me topattuja liivejä käyttävät naiset olemme alistuneet johonkin? Jos koen, että olo on mukavempi kun tunnen, että minulla on rinnat ja se myös näyttää mielestäni kivemmalta, kuin että kulkisin lattarintaisena, niin mihin olen silloin alistunut? Kysehän on minun mielipiteestäni, ei kenenkään muun vaatimuksesta käyttää topattuja liivejä.

Näin.
Musta ainakin on kivempi katsoa peilistä omaa ruumistaan, joka edes näyttää sopusuhtaiselta verrattaessa lantioon. Ei ole kauheen kivan näköstä kun ylä ja alaruumis on täysin eri paria.
Siitä huolimatta mä olen kulkenut menemään salilla, duunissa, kotona, baarissa ja ties missä liivittä varmaan kesästä asti :hyvä:

Ai, että nainen noin ihan itse muodostaa käsityksen itsestään "lattarintaisena" tai siitä, että oman vartalon osat ovat "täysin eri paria" :david: Jännittävää, että ihmiset ilmeisesti muodostavat näitä "mielipiteitä" ihan ympäröivästä kulttuurista riippumatta :hyvä:

Minä oon melko pikkutissi, mutta sen verran niitä kuitenkin on että ne pomppii hyppiessä ja juostessa. Topatut, kaarituetut liivit on yksinkertaisesti tukevammat, that's it. Pelkät pitsit tai puuvillakuppivenyke on yhtä tyhjän kanssa. Yleensä ostan urheiluliivit kovaan käyttöön, joten ne on tosi napakoita eikä niitä välttämättä sitten huvita pitää esim. pyöräily- tai pump-treenissä, joissa mulla on yleensä vaan sisäisellä liivillä varustettu toppi. Tähän asti olen antanut nöpöttää, mä en ainakaan ehdi treenatessa tsekkailla kenenkään ulokkeita. :)

Lindexiltä löytää aika hyvin. Mulla on sieltä ostettu paritkin tällaiset eivät nyt varsinaisesti topatut, mutta tukevat ja "paksut" liivit, jotka ainakin omasta mielestäni hieman ns. kohentavat rintamusta. Mähän en muita rintsikoita käytäkään kuin urheilurintsikoita, eivätpähän ainakaan kaarituet häiritse.

Ai, että nainen noin ihan itse muodostaa käsityksen itsestään "lattarintaisena" tai siitä, että oman vartalon osat ovat "täysin eri paria" :david: Jännittävää, että ihmiset ilmeisesti muodostavat näitä "mielipiteitä" ihan ympäröivästä kulttuurista riippumatta :hyvä:

Mitäköhän sä oikein haet näillä teksteilläsi?
Mistäköhän sä itse olet muodostanut käsityksesi omasta täydellisyydestäsi? Ettei vaan olis ulkomaailmalla vaikutusta asiaan...

No helvetti jos yläruumis on 34 ja alaruumis 36 niin onhan ne nyt erikokoset.
Ja sen todentamiseen mä en tarvitse mitään nyky-yhteiskunnan kauneusihanteita vaan vaatetusalan mittataulukon..

Eiköhän tämmöinen naisten kehonkulttuurifoorumi (tai vähintään tämä ketju) ole aika lailla väärä foorumi avautua kulttuurisesta alistumisesta tai alistamisesta. ;)

Ja juu, onhan täällä voimailijat ja kamppailu-urheilukin edustettuna, mutta kuitenkin.

Shock Absorberilta oon löytänyt yhdet käyttökelpoiset urheilurintsikat, mutta ne on niin kovalla kulutuksella, että pitäis hankkia uudet. Onko jollain tietoa, mistä löytäis mustia(!) n.E70 -kokoisia oikeasti tukevia kaarituettomia urheilurintsikoita. Oulun liikkeet koluttu ja alkaa epätoivo iskeä... Netistä? Hyviä merkkejä? Painijanselkä ois plussaa...

Kuki sanoi:
Kaksi lasta imettäneenä haluan todellakin, että kaikissa liiveissä ja bikineissä mitä päälleni laitan, on jonkinlaista tukea ja fyllinkiä. Onkohan tuo riippuvuutta tai mitä tahansa, itse en asiaa sen kummemmin edes ajattele, ostan vain liivejä joissa rintavarustus on olemassa, eikä näytä siltä kuin puoliksi tyhjentyneet ilmapallot roikkuisivat paidan alla.
Eli jokainen tyylillään ;)

Amen.

Tää on kysymys, jota oon miettinyt jo pitkään: "mistä hyvät urheiluliivit ja millaset?". Mulla on samanlaisia ongelmia kun Sharaidilla ja topatut+kaarituelliset antais varmaan parhaimman tuen isoille tisuille. Se vaan, kun niissä koot loppuu usein kesken.

Ite jouduin tyytymään Championsin stokkatarjousliiveihin.. jtn 40 euroa olivat. Ne on aika taviksen oloset rindet, joissa on tavallista enemmän tukea: kunnon kaarituet, levät pehmeät olkaimet ja tukeva kuppi (vaikka onki vaan yksinkertanen kangas). Nuo ei siis poista nänniongelmaa, mut mulle ihan hyvät ja pitää melko hyvin aisoissa isommissaki ponnistuksissa ja hypyissä, vaikka olen nyt huomannu ettei ne istukaan niin hyvin mitä kaupassa tuntu :( Varmana pitämääni konstia hyppiä sovituskopissa ei toiminut täydellisesti, darn. Siksi ne ei varmasti niin hyvin pidäkään.

Onko joku tutustunu mahdollisesti johonki hyvään urheiluliivimerkkiin, jossa ois kokoa >E? Ja jos vielä osais sanoa, saako niitä jostain liikkeestä Turusta/Helsingistä, niin ois kiva.

Ja komppaus tohon urheiluliivien pesuun: ne pestään usein tai muuten jää sellanen haju, mikä ei lähde edes dynamiitilla. :D

Itse ostin tänä syksynä Stockmannin urheiluosastolta Craftin urheiluliivit. Ensimmäistä kertaa juoksu ja ratsastus ei satu yhtään rinnuksiin, vaikka mullakin tavaraa on kertynyt C-kupin verran.

Mitään varsinaisia toppauksia ei liiveissä ole, mutta kunnon vahva etumus (eli ei tarvitse nännejä esitellä), ja ryhdikäs malli, joten rinnat jää sille kohdalle, missä niiden pitääkin olla, eikä valu alas. Aivan erinomaiset! Taisi olla jossain tarjouksessa 39,90€ tai 49,90€, normihinta kympin kalliimpi.

tämän näköiset siis kyseessä, mutta mustana. Olkaimet menee selästä painijamalliin, eli jää hyvin omassa urheilutopissani piiloon.

Omistan ketjun alkupuolella mainitut Triumphin Tri-Actionin liivit (olisiko toinen postaus). Aluksi liivit tuntuivat tukevilta, mutta joko löystyivät nopeasti, tai sitten Shock Absorbereita kokeiltuani vain tajusin, kuinka paljon tukevampia virityksiäkin on.

Sanoisin siis, että nuo Triumphit menevät täysin salilla ja arkikäytössä, mutta juoksemiseen, pomppimiseen ja hyppelyyn en kyllä näitä suosittelisi.

^^Tais nuo Craftin liivit olla juuri Stockmannilla -50% ;)

Ite olen tyytynyt vain henkkamaukka/stadium kamaan. Shock Absorberit himottaisi, mutta tällä hetkellä rahatilanne on vain niiin surkea.

Höh, eipä ole käynyt mielessäkään lindexiltä katella urheiluliivejä, vaikka monesti perusliivit sieltä ostan.Pitääpä käydä katsoon.
Stokkalla oli mielestäni yllättävän suppea valikoima.

^^Tais nuo Craftin liivit olla juuri Stockmannilla -50% ;)

Ite olen tyytynyt vain henkkamaukka/stadium kamaan. Shock Absorberit himottaisi, mutta tällä hetkellä rahatilanne on vain niiin surkea.

Todellako :wtf:Täytynee hakea toiset samanlaiset. Mielettömän hyvät!

Osaisikohan kukaan kertoa, mistä/miltä valmistajilta löytyisi semmoisia painijanselällä varustettuja toppimallisia viritelmiä (ilman fyllinkejä yms., eli vanhalla kunnon litistysefektillä kiitos :D), joihin saisi ujutettua leveämmänkin selän? Esim. Shock Absorberin topeissa koko L olis aika sopiva latsien kohdalta/kainaloiden alta, mutta valitettavasti niihin myös tarvitsisi ne keilapallon kokoiset tissit, joita mulla ei todellakaan ole :jahas:

Ostin reilu vuosi sitten Triumphin urheiluliivit mitkä tuossa alussa jo mainittiinkin. Silloin vielä valmistettiin mustia. Kysyin Triumphin edustajalta niistä liiveistä ja hän sanoi, että niitä valmistetaan enää ainoastaan valkoisena.
Nyt ostin tälläiset:
18874300.jpg

Ja nää on ollu tosi hyvät. Yleensä miulla tollaset missä ei oo mitää toppausta, litistää kaiken mut nää on jotekii muotoiltu sillee et antaa vähä muotoo. Suosittelen. Liivit on siis Triumph Tri-action Extreme N.

Edit: Ja sit vielä lisäks... Yleensä sellaset missä ei oo toppausta, nipottaa aina nännit läpi (miulla), ni näissä ei oo sitä ongelmaa.

Osaisikohan kukaan kertoa, mistä/miltä valmistajilta löytyisi semmoisia painijanselällä varustettuja toppimallisia viritelmiä (ilman fyllinkejä yms., eli vanhalla kunnon litistysefektillä kiitos :D), joihin saisi ujutettua leveämmänkin selän? Esim. Shock Absorberin topeissa koko L olis aika sopiva latsien kohdalta/kainaloiden alta, mutta valitettavasti niihin myös tarvitsisi ne keilapallon kokoiset tissit, joita mulla ei todellakaan ole :jahas:
Siis tarkoitatko nyt jotain ihan toppi-toppeja, vai noita urheiluliivejä? Kaikki painijaselällä varustetut Shock Absorberit, joita itse olen nähnyt (ja käyttänyt) ovat kyllä olleet ihan kuppikokomitoituksilla, eli luulisi niistä löytyvän pienirintaiselle ja leveäselkäisellekin sopivia.

Siis tarkoitatko nyt jotain ihan toppi-toppeja, vai noita urheiluliivejä? Kaikki painijaselällä varustetut Shock Absorberit, joita itse olen nähnyt (ja käyttänyt) ovat kyllä olleet ihan kuppikokomitoituksilla, eli luulisi niistä löytyvän pienirintaiselle ja leveäselkäisellekin sopivia.
Ensisijaisesti haussa olisi jotain tämän tapaista, koska tuollaisilla saa kurottua tissinsä parhaiten kasaan, mutta esim. juuri noista kuvan Shock Absorbereista ei ole olemassakaan mulle sopivaa kokoa. Noiden kuppikooksi on ilmoitettu A-B ja muuten koot menee ympärysmitan mukaan (XS = 70 cm, S = 75 cm, M = 80 cm, L = 85 cm), mutta jo M-koon kohdalla alkaa rintamuksesta löytyä liikaa tyhjää vaikka sivusaumat kinnaa selästä :(

Back
Ylös Bottom