Apua, lihosin alettuani käymään salilla!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja claudia_
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Ikä
28
Hei,
aloitin salilla käynnin 2viikkoa sitten ja olen nyt todella turvonnut. Lähtokohdiltani olen 166/50 ja lihaksia ei ole varmaan lainkaan. Vyötäröni ympärys on normaalisti ollut 63cm ja lantio 88cm. Nyt 2viikossa luvut ovat kasvaneet 70cm ja 91cm !! Vaakaa en omista, mutta aivan varmasti on tullut myös kiloja. Syömisiä en ole aidosti muuttanut mihinkään suuntaan, syön terveellisesti, olen vegaani, en syö viljoja enkä sokeria. Kaloreita en ole nostanut ainakaan vielä ollenkaan.
Lihakseni olen ainakin saanut todella kipeiksi, koska en ole aikaisemmin tehnyt juuri mitään lihaskuntoa. Salilla olen tehnyt liikkeitä vain omalla painollani sekä käynyt ryhmäliikunta tunneilla. Käsiä olen tehnyt 2kg painoilla. Tavoitteeni ei ole lihaksikas vartalo, vaan siro ja timmi.
Miksi siis saan vain senttjä ja kiloja lisää !? Onko tämä normaalia, ja jos on, kuinka kauan tämä kestää ?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Pieni painon lisäys harjoittelun alussa on normaalia, mutta noin ronski vyötärön ympäryksen muutos ei. Onko mittauspaikka ja olosuhteet aina samanlaiset?

Eiköhän nesteen kertyminen vaan ole syynä. Kroppa ja lihakset eivät ole tottuneet treeniin. Eiköhän ne nesteet siitä kohta lähdekin. Ei tuossa ajassa lihota ehdi eikä oikein lihaksiakaan hankkia.

joko ootat claudia muutaman kuukauden tai lopetat treenin jolla vuosien aikana sitä lisäkiloa todennäköisemmin saattaa kertyä. kaikki tuollainen on hetkellistä ja voi johtua monesta syystä.

Itselleni tuli mieleen lähinnä vatsan turvotus mahdollisesti ihan treeniin liittymättömistä syistä, kun tuo vatsan alue on kerännyt huomattavasti enemmän senttejä vyötäröön verrattuna.

mun exällä kanssa rannelihakset ns. paisuivat parilla treenillä. alkuun lihakset/koko kroppa saattaa ottaa nestettä enemmän itseensä vähentääkseen tulehdustilaa/detoksaamiseen/mitä lie. kyllä kuntoilu on se joka tekee timmiksi/laihduttaa pidemmällä ajalla.

Kiitos paljon vastauksista !
Menkat ei ole syynä ja olen mitannut aina aamulla, joten olosuhteet ovat olleet samat.

Mitat jo laskivatkin melkein ennalleen, mutta heti kun tein taas vatsalihaksia, niin seuraavana aamuna on taas 3cm lisää vyötäröllä. ;D

Onneksi aloitin salilla käynnin nyt, enkä kesällä. Koska nyt talvitakin alta ei näy pieni turvotus. Vaatteetkin pikkuisen puristaa vaikka olen tietenkin edelleen hoikka. Ja olokaan ei ole mikään kevyt. Mutta motivaatio on nyt todella hyvä :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Vai että vatsalihasten pumppia on hienon vasen välteltävä. :D

Onko aloittaja käyttänyt jotain palautusjuomaa tai syönyt jotain, joka voisi turvottaa?

Vasen on muuten uusi nainen.

Jos aloittaja on tosissaan tässä kirjoittamassa, pakko nyt sanoa se pakollinen kommentti, että ei naisesta tule yllättäen mitään lihaskimppua, vaikka treenaisi miten kovaa ja käyttäisi muutakin painoa kuin kehonpainoa ja kahden kilon käsipainoja. Totta kai alussa kun tulee helposti lihakset kipeäksi, riittää ihan pikkupainot, mutta naisena turha pelätä treeniä ja lihaksia, jos siis haluaa olla timmi. Timmiys on lihaksikkuutta.

En nyt ihan ymmärtänyt jokaista kommenttia. Mikä vasen ? ja miksi täytyy olla maltillisempi ?
En todellakaan bodaa tai ole salilla 24/7, en ole edes käyttänyt kuntosalilaitteita vielä. Paitsi kokeilin kerran muutamaa. Olen käynyt salilla nyt 4x viikossa. Lihakset kipeytyvät vieläkin joka kerta, muttei läheskään niin kuin ihan ensimmäisillä kerroilla.
En juo palautusjuomia, enkä ole oikeasti syönyt mitään poikkeavaa. Syön salaattia, pinaattia, juureksia, kasviksia, hedelmiä, marjoja, papuja, kikherneitä, linssejä, pähkinöitä, siemeniä, avocadoa, oiliiviöljyä..... Olen syönyt näin jo pitkään. Lisäksi juon vettä, sitruunavettä, kookosvettä jne. Mikään näistä ei aiheuta turvotusta minulle. Tietysti jos syön herkkuja niin turvottaa mutta en ole syönyt nyt ollenkaan mitään sellaista.

Voiko siis asia olla niin, että koska olen alkanut ns 'nollasta', niin nesteitä on vain kertynyt lihaksiin?

Zone-sarja -42%
Vasen oli autocorrectin yritys korjata kirjoitusvirheeni.

Voihan sitä nestettä kertyä myös muuten kuin lihaksiin. Voiko olla että joisit liian vähän nestettä suhteessa suolan määrään tai muuten olisit saanut vähän normaalia enemmän suolaa?

Myös omat mittaukset on aina vähän niin ja näin.

En nyt ihan ymmärtänyt jokaista kommenttia. Mikä vasen ? ja miksi täytyy olla maltillisempi ?
En todellakaan bodaa tai ole salilla 24/7, en ole edes käyttänyt kuntosalilaitteita vielä. Paitsi kokeilin kerran muutamaa. Olen käynyt salilla nyt 4x viikossa. Lihakset kipeytyvät vieläkin joka kerta, muttei läheskään niin kuin ihan ensimmäisillä kerroilla.
En juo palautusjuomia, enkä ole oikeasti syönyt mitään poikkeavaa. Syön salaattia, pinaattia, juureksia, kasviksia, hedelmiä, marjoja, papuja, kikherneitä, linssejä, pähkinöitä, siemeniä, avocadoa, oiliiviöljyä..... Olen syönyt näin jo pitkään. Lisäksi juon vettä, sitruunavettä, kookosvettä jne. Mikään näistä ei aiheuta turvotusta minulle. Tietysti jos syön herkkuja niin turvottaa mutta en ole syönyt nyt ollenkaan mitään sellaista.

Voiko siis asia olla niin, että koska olen alkanut ns 'nollasta', niin nesteitä on vain kertynyt lihaksiin?

mitä sä sit teet salilla jos et oo laitteisiin koskenu? syötkö mitää kunnon hiilarinlähdettä,perunaa,riisiä?

Tuolla ruokavaliolla ja treenillä ei varmasti saada mitään aikaan. Turha huolestua mahdollisista turvotuksista :D

ööm ? Proteiinia saa runsaasti pavuista, kikherneistä, hummuksesta, linsseistä, kvinoasta, maapähkinävoista, pähkinöitstä, siemenistä, esim chaivanukkaasta, mantelijauhoista ruuanlaitossa.
Ravaa saa avocadosta, oliiviöljystä jota laitan runsaasti salaatille, pähkinäistä, siemenistä, siemennäkkäristä, raakakaakaovoista josta teen raakasuklaata ja kookoksesta.
Hiilareita saan hedelmistä, marjoista, kuivahedelmistä, kasviksista, juureksista, bataatista, kurpitsasta, TODELLA MONISTA JUTUISTA...

Kyllä osaan syödä terveellisesti ja monipuolisesti. Kaikki sekasyöjät ja viljojen syöjät tuskimpa vain on tähän perehtyneet.

Lisäksi vartalo ihanteeni EI ole lihaksikas, iso reisinen ja iso peppuinen.
Vartaloihanteeni on kuin Victoria's secretin malli, timmi, kiinteä, terveen näkoinen, laiha.

Minihiiri: Salilla en ole tehnyt laitteita, luitko aloitus viestin.

En edes tarvitse laitteita saavuttaakseni ihanteeni.

Viimeksi muokattu:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom