Apua alipainoon

3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Mulla kans painon lisääminen ei onnistu millään. Omasta mielestä tiedän ihan hyvin pyhästä kolminaisuudesta: treeni, ravinto ja lepo. Muuten homma toimii mutta napa ei vedä ruokaa kovin hyvin. Väkisin oon yrittäny ahtaa ja sitä jaksaa yleensä vain pari viikkoa, siinä ajassa jo tuntuu että tulis vähän painoa lisää, mutta sitten tahdon voima loppuu. Sitä vaan mietin että kun luin jostaki treadista rypsiöljystä, nii että kun nyt on tottunut syömään nii kuin näin pieni kaveri syö, nii jos nykyiseen ruokavalioon lisää rypsiöljyä vaikka joka ateriaan. Periaatteessa painon pitäis lähteä nousuun, mutta onko tommosessa mitää järkeä?

Nyt meni Pakkotoisto-neitsyys, on se kumma jos nyt ei rupea tuloksia tulemaan.

Mulla kans painon lisääminen ei onnistu millään. Omasta mielestä tiedän ihan hyvin pyhästä kolminaisuudesta: treeni, ravinto ja lepo. Muuten homma toimii mutta napa ei vedä ruokaa kovin hyvin. Väkisin oon yrittäny ahtaa ja sitä jaksaa yleensä vain pari viikkoa, siinä ajassa jo tuntuu että tulis vähän painoa lisää, mutta sitten tahdon voima loppuu. Sitä vaan mietin että kun luin jostaki treadista rypsiöljystä, nii että kun nyt on tottunut syömään nii kuin näin pieni kaveri syö, nii jos nykyiseen ruokavalioon lisää rypsiöljyä vaikka joka ateriaan. Periaatteessa painon pitäis lähteä nousuun, mutta onko tommosessa mitää järkeä?

Nyt meni Pakkotoisto-neitsyys, on se kumma jos nyt ei rupea tuloksia tulemaan.

Jos OIKEASTI teet kaikkesi että syöt tarpeeksi, eikä siltikään paino nouse:wtf: -ala vetämään jotain kaloripitoista välipaloiksi, naposteltaviksi. Pähkinät esimerkiksi ovat hyviä tähän tarkoitukseen, maapähkinöissä on puolet rasvaa ja neljännes proteiinia ja muistaakseni noin 500 kaloria per 100g, joten kipollinen pähkinöitä naamaan pitkin päivää. Kannattaa ostaa sellaisia suolattomia. Rypsi, tai oliiviöljyä voi hieman lisätä vähän joka ruokaan, tai sitten raapaiset jotain massanlisääjää/protskudrinkkiä nassuun välillä. Tuossa muutama pikkujuttu, joilla kalorien saantia voi huomattavasti lisätä. Toisaalta se syöminenkin on aikalailla oppimisesta kiinni, kun tottuu isompiin annoksiin ja tiheämpään ruokarytmiin, siitä on jo kohta vaikeaa päästä pois:D

ajattelin kans ottaa osaa tähän. eli mulla pituutta 173cm ja painoa 67kg. pidin muutaman kuukauden tauon ja sitä ennen paino oli 73kg josta toki osa oli myös rasvaa. nyt kun painon haluasisin nousevan lihasmassani niin tottakai haluasin mahollisimman vähän ylimääräistä rasvaa jotta pysyisin tiukassa kunnossa. mut jos joku ehtisi vähän mun ruokia ja reeniä katsomaan että missä mättää kun ei paino nouse...

joka päiväiset ruokailut :
klo. 5.00 vitamiinit
klo. 8.00 250g rahkaa
klo. 11.00 kanaa/lihaa 200-300g + riisi/pasta/peruna + 200g raejuustoa
klo. 13.00 250g rahkaa
klo.15-16 muutama leipä.
klo.17.00 salille
klo.18.00 palkkari
klo.18.30 200g kanaa/lihaa + riisi/pasta/peruna + 200g raejuustoa.
klo.21.00 purkki tonnikalaa

1. päivä

1. Rinta, olkapäät, ojenatajat, epäkkäät
-Penkkipunnerrus tanko x 2
-Vinopenkki tanko x 2
-Ristitalja x2
-Viparit sivulle x2
-Pystypunnerrus x2
-Kapea penkki x3
-Ojentajapunnerrus x3
-vatsat

2.päivä

2. Jalat
-Kyykky x4
-Reiden ojennukset x3-4
-Reiden koukistukset x 2-3
-Pohkeet seisten 5-6
-vatsat

3.päivä

3. Selkä, hauikset, forkut
-Kulmasoutu x 3
-Alatalja x 2
-leuanveto x3
-Ylätalja kapea x2
-Hauikset kp x3
-Hauikset scott tanko x3
-Rankekäännöt x3
-vatsat

tarkoitus olis lihasmassaa kerätä ja pysyä myös samalla kireässä kunnossa ettei ylimmäistä rasvaa juuri kertyisi.

Mulla oli mitat pituus 187, paino 70. Treenasin, mutten syönyt tarpeeksi. On yllättävää, kuinka äkkiä tulosten ja voiman nousu pysähtyy, kun näin tekee. Eihän se mikään ihme ole, mutta jäi aika heikoksi.

Nyt olen 6kg saanut lisää painoa kiinnittämällä huomiota syömiseen ja toki myös treeniin. Kunnon plussat päällä ainakin 80kg asti.

2.päivä

2. Jalat
-Kyykky x4
-Reiden ojennukset x3-4
-Reiden koukistukset x 2-3
-Pohkeet seisten 5-6
-vatsat

Takareisille todella vähän rasitusta. Etureisille on 7-8 sarjaa, takareisille 2-3. Suosittelen tuohon kaveriksi esim. suorin jaloin maastavetoa. Tekniikka tärkeä tässä liikkeessä. Se kuno nkunnossa, niin ottaa juuri sinne minne pitääkin...ja kovaa. :D

Itsellä sama ongelma, lääkärissä vain sanovat, että olen aina ollut hoikka. Olen yrittänyt syödä enemmän ja useammin, mutta tulee vaan niin paha olo ettei tee yhtään mieli :/ Mitään vinkkejä tälläiseen ongelmaan? Mistä lisää motivaatiota?

Joo mulla toi ihan sama juttu, kun syo oikein kunnolla ni tulee kylla paha olo, pitaa varmaan vaan ruveta syomaan kahen tunnin valein vaikkei oiskaan yhtaan nalka.

Nii oon Edmontonin ja Calgaryn valissa tammosessa 5000 asukkaan pienessa kaupungissa, ei mikaan taydellinen paikka, mielummin jonnekin rannikolle oisin menny mutta kun ei saa valita niin minkas mahtaa.

Pari yksinkertasta vinkkiä kaloreiden lisäämiseen:

-jos juot maitoa, korvaa rasvaton maito kevytmaidolla. Kaks litraa pävässä kun juo niin eroa tulee jo +260 kcal
-osta maapähkinävoita, esim. Perdonnaa Lidlistä. Tosta sitten iso lusikallinen vaikka joka aterian yhteydessä. Isossa lusikallisessa on helposti 100 kcal. Ei maistu miltään kun kippaa veden kanssa ja mahtuu vaikka olisi kuinka ähky. Sisältää muutenkin paljon rasvaa, jota nyt ei normaalisti tule syötyä ihan hirveesti.
-kannattaa miettiä tehosekoittimen ostamista. Tuommosella pelillä saa herkullisia 700-1000 kcal juomia tehtyjä. Tollasen megadrinkin vetäminen on kyllä hitaampaa ja (aluksi) täyttävämpää kuin normaali ruoka, mutta toisaalta tommosen juominen onnistuu siinä muiden hommien ohessa.
-jos kaikki muu epäonnistuu, niin kannattaa kokeilla jotain rypsiöljyä iltapalalla. Tosta tosin voi tulla huono olo ja se maistuu hirveältä, joten mielummin tonkin korvaa jollain parilla isolla lusikalla maapähkinävoita.

edit: niinjoo, nää on enemmänkin sellaselle joka jopa tietää jostakin jotain. Ihan täysalottelijan joka ei vaan osaa syödä kannattaa ekaksi pistää vaikka paperille päivän ateriat ja laskea kalorit. Sitten alkaa systemaattisesti lisäämään kaloreita esim. lisäämällä ruokailujen määrää. Bulkilla nyt on oikeesti turha laskea kaloreita, mutta alussa kannattaa katsoa miten paljon sitä nyt sattuu syömään ja sen jälkeen kun vähän osaa arvioida kaloreita niin voi alkaa syömään enemmän tuntumapohjalla.

Ei mua ainakaa haittaa vaikka painoa on vain se 64 kiloa, se on se kuva mika peilissa nakyy joka saa mut yrittaa painon nostamista, koska painon mukana tulee volyymia, ja sita taalla tosiaaan kaivataan. Voisin tosiaan noita maapahkinoita kokeilla, nayttais olevan aika helppo tapa saada kaloreita ja proteeinia.

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
Joo mulla toi ihan sama juttu, kun syo oikein kunnolla ni tulee kylla paha olo, pitaa varmaan vaan ruveta syomaan kahen tunnin valein vaikkei oiskaan yhtaan nalka.

Alussa on hyvä opetella syömään tarpeeksi usein. Moni on tottunut syömään ehkä pari isoa ateriaa päivässä, jonka jälkeen on täys olo kauan aikaa. Kaloreita ei kuitenkaan kerry tarpeeksi. Jos tökkii niin pienentää ateriakokoja, mutta syö useammin.

Tällä hetkellä painoa 56 kg ja pituutta 176 cm, hartiat ovat aika leveät ja solisluut näkyvät selvästi mutta parempaan päin ollaan menossa :)

Kyllä sitä massaa alkaa tulemaan ku tottuu siihen naposteluun, Jos vaikka maitotuotteet eivät käy, niin voi vaikka vetäistä pähkinäpussin naamaansa (560kcal/100g). Tällä hetkellä oma paino on sielä 50kg, ja siinä se on ollut jo ainakin 5vuotta. Nyt on mielestäni massaa jo tullut, mutta paino ei ole noussut, tästä syytän puntaria (pitäis koittaa jollain toisella puntarilla). koko ikäni nostellut leukoja satunnaisesti ja lihasta on selässä ihan kiitettävästi, ja kyllä tällä kropalla rannallekki tohtiis mennä... joten ei se oikea paino voi olla vaa 50kg. (painoindeksi 16,8). Pitäis kai sitä nestettä saada kerättyä kroppaan (ilman kreatiinia), että tuo paino lähti nousuun.
(6päiväähän täs on vasta koitettu tankatakki, joten ei sais olla näin hätäänen, mut hyvä et ulkoisesti näyttää jo paremmalta).

Methos syötkö ihan silloin, kun mahaan mahtuu vähänkin ruokaa? Vai syötkö säännöllisin väliajoin?

Tämän päivän syömiset:

Aamulla:

- 3 lautasellista puuroa, maidon ja sokerin kera. + suklaakeksi

Välipala:

- 4 Ruisleipää, lisukkeeksi jokaiseen ruispalaan kaksi maksamakkara viipaletta + 2 maitolasillista + Suklaajäätelö

Vähän myöhemmin:

- Lasillinen jugurttia, suklaakeksi, 0.5 litraa vettä.

- Puolet raejuusto purkista ja puolet ananaspurkista.

Päivällinen:

- 2 lautasellista perunaa ja jauhelikastiketta, + 2 maitolasia.

Edit: jatko tulee myöhemmin..

Mulla on aikaisemmin nuo kasvuyritykset loppunu parin viikon jälkeen kun on kokoajan vaan yrittänyt tunkea itseensä ruokaa. Sen kahden viikon jälkeen ajatuskin ruuasti niin :urjo: Nyt oon ottanut tseifin ohjeesta oppia, mulla on ongelma ollu justiin siinä että syön tosi harvoin työn yms. tekosyiden takia, eli oon ottanut vakioruoka-ajat 3 tunnin välein oli nälkä tai ei. Nyt on pari viikkoa tätä takana eikä tunnu yhtään pahalta, jos ruoka-aikana tuntuu ettei pysty syömään niin kaapissa on pähkinöitä hätävarana, niitä kun vetää 100g, ne on helppo vetästä nassuun ja tulee kaloreita. Ja tähän ruokailu tahtiin alkaa tottua, tulee nälkäkin aikasemmin kuin ennen.

3viikkoa/3kiloa, ja kaikki on lihasta mitä on kertynyt. Kyllä sen huomaa, että treenaamisesta vähintään 50% on sitä oikeaoppista syömistä. :dance:

Mahtaa olla mahdottomuus että lihakset kasvais noin paljon 3 viikossa. Varmasti ne on kasvanut en sitä epäile, mutta siitä lisäpainosta suurin osa on muuta kuin lihasta. 2 kg läskiä on vielä niin pieni määrä ettei se vielä missään näy. Mutta suunta on oikea, niin siitä sulle :thumbs:

Täälä myös yksi joka ollut varsinainen luikku. 2003 intissä 181cm/59kg, nyt 181cm/77kg. On läskiä ja lihastakin.
Salilla aloin käydä n. 2005 syssyllä. Alottaessa salihommat paino n. 70kg. Kyllä sen painon syömällä ja reenillä ylös saa. Tosin vieläki tuntuu että olis liian laiha. Siksipä massakausi menossa :D 1-jakosella ohjelmalla = Starting Strenght.

Latest posts

Back
Ylös Bottom