Apua alipainoon

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mitä tuolla ylempänä olin sanonut (jäänyt aikanaan näköjään ketjun seuraaminen kesken), niin sillä hain siis lähinnä sitä ettei sitä pelkkää läskiä kannata tuossa tilanteessa lähteä hakemaan, vaan sitä saa siinä treenin yhteydessä samalla kun tulee sitä muutakin. Siis tokihan tuossa painossa kärsii ja kannattaakin sitä läskiäkin vähän tulla, mutta turha on ensin sitä hommata ja sitten vasta lihasta, vaan antaa sen tulla siinä samalla kuin lihaksenkin, plussakaloreilla kuin menee joka tapauksessa.

Mitä tulee nyt viimeisimpään viestiin, niin ei se yksi päivä paljon vaikuta suuntaan tai toiseen pitemmällä aikavälillä, joten ei siitä hirveämmin kannata stressata.

Lenkkiä kannattaa kyllä vetää puntinkin ohella, ei sitä kuntoilua pelkän salin varaan ole syytä jättää. Mutta se on tottakai huomioitava että se kalorien saanti on edelleen oltava plussalla kulutukseen nähden kun tavoitteena on massan lisäys, eli juuri lenkkien kulutus pitää sitten ottaa ruokamäärässä huomioon.

Ei se alipainoon auta kuin riittävä ruokailu ja sitten päälle treeniä, että tulee lihaksena se massa, ei läskinä. Ravintovinkit oletkin jo saanut.

Kyllä se siitä lähtee ku jaksat vaan seurata ruokailua ja kehitystä. Motivaatio on kans alottelevalla tärkeessä asemassa.

No et kyllä hirveen alipainoinen ole, joten varmasti on rasvat enmmän kuin 3%. Mutta aloitat jonkun ihan oikeen ohjelman, 1-tai 2-jakoisen, niitä löytyy tältä palstalta pilvin pimein. Ja syöt ihan reippaasti, käytä kalorilaskuria hyväkses. Noin yksinkertasilla neuvoilla pääset jo pitkälle, jos pystyt noudattamaan niitä.
Ja siitä läskistä ei ole mitään hyötyä salia aloittaessa.

Jepjep, elikkä suoraan asiaan

Olen 15-vuotias ja painoni on n. 52kg Pituuteni: n. 172-4.. :eek: :(

Elikkä olen reilusti alipainoinen. Miten saisin painon nousemaan tehokkaasti? Solisluut näkyvät reilusti, mutta kylkiluut eivät normaalisti mutta niitten päällä on vain vähän ihoa. Elikkä siis tuntuu todella selvästi jos painaa niitten kohalta.

Kiitos jo etukäteen :)

Jepjep, elikkä suoraan asiaan

Olen 15-vuotias ja painoni on n. 52kg Pituuteni: n. 172-4.. :eek: :(

Elikkä olen reilusti alipainoinen. Miten saisin painon nousemaan tehokkaasti? Solisluut näkyvät reilusti, mutta kylkiluut eivät normaalisti mutta niitten päällä on vain vähän ihoa. Elikkä siis tuntuu todella selvästi jos painaa niitten kohalta.

Kiitos jo etukäteen :)

Syömällä ja paljon. Ei ole mitään oikotietä olemassa painon nostamiseen.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Syömällä ja paljon. Ei ole mitään oikotietä olemassa painon nostamiseen.

Entä miten treeni soveltuu tähän, vai soveltuuko ollenkaan?
Että kasvaako ne lihakset? Aattelin punneruksia käsipainojen nostoa, vatsalihasten tekoa? Alkaako näkyä tuloksia? :rolleyes:

Entä miten treeni soveltuu tähän, vai soveltuuko ollenkaan?
Että kasvaako ne lihakset? Aattelin punneruksia käsipainojen nostoa, vatsalihasten tekoa? Alkaako näkyä tuloksia? :rolleyes:

Soveltuu tietysti. Lasket vaan oman kulutuksesi ja rupet tarkkailemaan syömisiäsi. Sun pitää syödä yli kulutuksesi että kasvaisit johonkin suuntaa. Tällöin lähtee paino nousuun ja pysyy nousussa jos vaan noudatat ruokailuita. Aerobista (lenkkeily yms) ei kannata tehdä jos on muutenkin vaikeuksia saada paino nousuun.

www.kalorilaskuri.fi

No siis en liiku lähes ollenkaan ulkona, elikkä eihän ne kalorit sitten pala?
Ja syön usein. Enkä käytänössä tee mitään kovaa liikuntaa, mitä nyt leukoja joka toinen päivä ja vatsoi/punneruksia. Olisiko kyseessä jokin sairaus ? Meinaa nythän massan pitäisi vain nousta ?

Kun mä alotin käymään salilla, enkä ollu tietoinen ruokapuolesta vielä muuten kuin että pitää syödä paljon, niin yritin aina syödä kun oli vähääkään sellanen tunne että vois jotain pöperöö naamaan lappaa.
Kuitenkin tolla tyylillä nous paino vuodessa 1-2kg :D
Nyt kun pakkiksen löysin ja oon tajunnu vähä asioista enemmän, syön myös paremmin ja joskus pitää syödä vaikka ei yhtää olis nälkäkään. Paino noussu kahessa kuussa n. 3kg

Eilenkin olin vaan kaverilla ollessa mässyä vedelly ja kotiin tullessa pakotin itteni syömään vielä lohta ja perunaa ja päälle purkin tonnikalaa. :rock:
Ainakin mulla tuntuu, että saa tosiaan panostaa syömiseen, että ollenkaan saa painon nousuun. :whip:

No nyt on paino siella 64 kilossa, mutta ei silti kylla viela nay missaan. On vaan tullu kaks ihme piirretta kehooni mista en tykkaa yhtaan, ja ihmetyttaa kylla varsinkin taa toinen, elikka siis mun vasen rintalihas on pienempi ku oikee, ja ihan nakyvasti ja taas vasen ojentaja on aika paljon isompi ku oikee, mista ihmeesta tammonen voi johtua, onko penkin tekniikassa todennakosesti jotain ongelmaa vai mika on? Ja taa toinen juttu on kylla aina ollu mutta nyt oon siihen huomiota vasta oikeesti kiinnittany, elikka vatsalihakset on helvetin kaposet ja siita johtuen tohon kylkiluiden ja lantioluiden valiin menee semmoset syventymat jotka nayttaa rumilta, eli nayttaa edesta vahan liioteltuna keskivartalo (nivukset-kainalot) tolta -> X, etta mita talle voi teha vai lahteeko se vaan pois ku painoa tulee lisaa?

On sitten kanssa tullu mieleen etta voiko ees hartiat leventya paljoa, ku luut ei kumminkaa leveytta anna yhtaan ni miten ihmeesa voi sita tulla ku jos tulee massaa kylkien viereen ja samalla kasien ymparille ni ilmatila siella valissa jaa jo niin pieneks etta nayttaa helvetin rumalta? Ja tuntuu etta eihan noi olkapaat varmaan ihan hirveesti voi kasvaa, miten teilla isommilla ku painatte sormella ni tuntuuko olkapaan luut helposti vai pitaako kovaakin painaa? Ja kanssa viella etta saako ranteiden ymparille massaa jotenkin vaan pitaako toivoa vaan etta muun massan mukana ne kasvaa kanssa, on meinaan naurettavat 10 vuotiaan tyton ranteet, mutta levenee kyynarpaahen mennessa aika hyvin, on varmaan noi lihakset mielestani parhaat kehostani.

No siis en liiku lähes ollenkaan ulkona, elikkä eihän ne kalorit sitten pala?
Ja syön usein. Enkä käytänössä tee mitään kovaa liikuntaa, mitä nyt leukoja joka toinen päivä ja vatsoi/punneruksia. Olisiko kyseessä jokin sairaus ? Meinaa nythän massan pitäisi vain nousta ?

Ei varmasti ole mikään sairasu, ihan normaali kova aineenvaihdunta nuorella ihmisellä. Termodynamiikan lakien mukaan et voi olla saamatta painoa kun lisäät ruokailuja. :D Uskon kyllä että luulet syöväsi paljon, mutta jos postaisit ruokavaliosi tähän niin veikkaanpa että sille lähinnä naurettaisiin. Ehkä syöt vähäkalorista ruokaa tai sitten vaan liian vähän, mutta on ihan tieteellinen fakta että kun alat lisäämään ruuan määrää niin se paino alkaa nousta. Kokemusta on. Olin itse alottelijana 175cm / 50kg ja itsekin ihmettelin että miksei paino nouse, yhyy, minussa on jotain vikaa varmasti. Mutta kun aloin lisäämään syöntiä ja úuden massan ja treenin mukana ruokahalu kasvoi entisestään niin huhui sehän lähti kivaan nousuun. Tällä hetkellä painoa löytyy jo melkein 75 kg ja pituus on sama.

Mietit vaan pitkin päivää sellaisia kysymyksiä kuin: "Mahtuiskohan mahaan nyt lisää ruokaa?" ja "Olenko jo täynnä tästä ateriasta vai mahtuisko vielä yks lasi maitoa tai yks leipä?". Yritä syödä vähintään 5 kertaa päivässä ja älä syö sen verran kun "tekee mieli", vaan sen verran kunnes oikeasti tuntuu että "nyt oon täynnä".

Yllättävän hitaasti on kyllä paino noussut. Itselläni nousi paino aikalailla tarkalleen sun iässä ~2.5 kuukaudessa 8 kilolla vaikka treeni oli mitä oli (kun ei ollut Pakkotoistoa ukkoineen neuvomassa) enkä syömiseenkään sen kummemmin osannut kiinnittää huomiota. Pituus myös 180cm, mutta lähtöpaino oli 57 kiloa. Ei sillä, onhan tuo ~kilo/kk ihan hyvä tahti, mutta luulisi sen tuossa iässä ja painossa nopeamminkin nousevan jos vain safkaat ja nukut paljon ja treenaat kovaa.

Mutta tiedä näistä. Voihan se olla geeneistä, aineenvaihdunnasta tai tähtien asennosta kiinni.

Lisää vaan ruokaa naamariin. Itse kun aloitin aikoja sitten ei paino meinannut millään nousta vaikka ruokaa söin enemmän kuin yleensä. Eihän siinä muu auttanut kuin syödä vielä enemmän ja enemmän, eli lopulta päivä koostui 5-6 ateriasta + suolapähkinöitä runsaasti ja alku aikoina myös rypsiöljy... ja johan alkoi tuloksiakin näkymään ajan mittaan

On sitten kanssa tullu mieleen etta voiko ees hartiat leventya paljoa, ku luut ei kumminkaa leveytta anna yhtaan ni miten ihmeesa voi sita tulla...

Kyllä ne voi ja leveneekin. Lihas niitä pää asiassa leventää. Selkä liikkeitä kehiin, esim dip ja kulmasoutu. Ja tee niitä enemmän kuin 1 sarja, itse tein kaikki liikkeet vain kerran puolen vuoden ajan, eikä siinä kasvua tapahtunu, ehkä hieman lihas erottuvuus parani, tosin en syönytkään kuin yhden lämpimän aterian päivässä, enkä YHTÄÄN mitään muuta. :david:¨

Edit. :offtopic: Missä päin Cänädää sitä ollaan, ja kuinka kauan? :)

Ihmettelen vaan tätä syömisen tärkeyden tyrkyttämistä :D siis se on tosi tärkeää en väitä siitä vaan kun itse en vaan voi syödä kun jokinorsu vaikka reenaan ihan kunnollisesti.
Alipainoa on tilastojen mukaan mutta ei tunnu ollenkaan siltä, vaan normaalilta ja lihasta näkyy jo.
Oon aika lyhyt tiedä sitten siitäkö se johtuu vai olenko vaan "kevyt" mutta syödä en voi lisää eli pointtina nyt että onkohan se alipaino aina paha? alipaino yleensä merkitsee että syö liian vähän, joka johtaa aliravitsemukseen yms. mutta miten selittyy minun 18 painoindexi vaikka lihaa on, eikä tämä ole mitään anoreksiaa siitä olen satavarma koska en vahdi omaa painoa/ulkomuotoa.
Ehkä tämä oli vaan turhaa paskaa täällä mutta kunhan kerroin miltä tuntuu, nyt voitte haukkua mut maahan :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom