Apple vs PC+Linux (Mac versus Win tappelu)

Tiettyihin työolosuhteihin mac sopii, vaativiimpiin ei.
Ja tämähän koskee myös pc:tä. Ei tänne latentuoksuiseen toimistoon uskaltaisi tuoda pölyistä, paskaista logotarroilla muokattua pc:tä hurisemaan. Sehän säikyttäisi asiakkaat pois :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Minkä takia ylipäätään pitää haukkua jotakin toista paskaksi puolustaakseen omaa valintaansa? Miksi mac-miehet haukkuu pc:tä ja toisin päin? Molemmissa niissä on paskaa ja molemmissa on hyvää.

Itse käytän pc:tä, koska sopii mulle paremmin. Pelailen tällä suht paljon, enkä tiedä toimiiko paljon käyttämäni Autodesk Inventor macilla. Sitten vielä se, että olen vaan tottunut tähän, niin on vaikea vaihtaa. Toisaalta joka päivä kilahtaa tähän, kun mikään ei ikinä toimi ja tekisi mieli vaihtaa maciin, mutta niin kauan tässä on pysyttävä kunnes mac on mulle edes jollain tapaa järkevä vaihtoehto.

Minkä takia ylipäätään pitää haukkua jotakin toista paskaksi puolustaakseen omaa valintaansa? Miksi mac-miehet haukkuu pc:tä ja toisin päin?
Niinpä. Yleensä Mac-miehet haukkuu Windows PC:tä koska heillä on siitä kokemusta. Miksi PC-miehet haukkuu Maccia? Siihen minä en osaa vastata. Ehkä he haluavat rakennella ja säätää konettaan säännöllisesti. Macissa se ei ole samalla tavalla mahdollista/välttämätöntä.

Molemmissa niissä on paskaa ja molemmissa on hyvää.
Kyllä. Ja minun käytössä Macissa on vaan paljon vähemmän paskaa ja paljon enemmän hyvää.

Itse käytän pc:tä, koska sopii mulle paremmin. Pelailen tällä suht paljon, enkä tiedä toimiiko paljon käyttämäni Autodesk Inventor macilla.
Jos pelailet paljon, Windows PC tai jokin konsoli on sulle sopiva. Autodesk Inventor 2008 vaatii ainakin Windowsin. Vastaavista Mac-yhteensopivista ohjelmista ei mulla ole mitn hajua. Toki tuo Autodesk Inventor toimii Macissa Boot Campin kautta.

Sitten vielä se, että olen vaan tottunut tähän, niin on vaikea vaihtaa.
Tämä on monille se tärkein syy.

Toisaalta joka päivä kilahtaa tähän, kun mikään ei ikinä toimi ja tekisi mieli vaihtaa maciin, mutta niin kauan tässä on pysyttävä kunnes mac on mulle edes jollain tapaa järkevä vaihtoehto.
Juuri näin.

Niinpä. Yleensä Mac-miehet haukkuu Windows PC:tä koska heillä on siitä kokemusta. Miksi PC-miehet haukkuu Maccia? Siihen minä en osaa vastata.

Olen kyllä macciä käyttänyt, ei se ollut sen erikoisempi hyvällä tai pahalla verrattuna PC:hen.

On täällä jokunen jolla on kokemusta molemmista myös mutta yleensä ne on haukuttu trolleiksi.

Juu on kokemusta molemmista. Hyvin toimiva järjestelmä ja on se hienokin, mutta toisaalta eipä mulla wintoosan kanssa ole sen suurempia ongelmia ollut. Päivitysrumba nyt välillä saa hermot kireelle, mutta muuten olen täysin tyytyväinen pc puolen hommiin. Juuri tilailin uuden kannettavan ja olisin todennäköisesti saanut mb:n kannettavaksi, valitsin kuitenkin tylsän Ibarin.

No voi jeesus sentään.

http://www.hdforindies.com/

Loistavaa Apple! Päivitys joka totaalisesti tuhoaa videofirmojen pipelinejä. Kivaa kun omat proggikset eivät aukea kun DRM estää. Uskomatonta ohjelmointia, tämä on jo jumalauta toinen kerta puolenvuodensisällä kun päivitys rikkoo jotain täydellisesti. Edellinen oli Compressorin päivitys joka rikkoi ohjelman täysin.

Ja Applen boordilta taas sensuroidaan keskustelua.

http://discussions.apple.com/thread.jspa?messageID=6391144

Viimeisen viikon aikana on muutama muukin osake tippunut melko tavalla. ;)

Tietoviikko.fi sanoi:
Apple julkisti eilen yöllä Suomen aikaa kovat tulosluvut tilivuotensa ensimmäiseltä neljännekseltä: liikevaihto kasvoi 35 ja tulos 58 prosenttia.

Applen liikevaihto oli 29. joulukuuta päättyneellä, yhtiön tilivuoden ensimmäisellä neljänneksellä yhteensä 9,6 miljardiin dollaria, mikä on 35 prosenttia enemmän kuin vuosi sitten. Liikevaihdon ripeää nousua tukivat erityisesti Mac-tietokoneiden ja iPhone-puhelinten ennätyskorkeat myyntilukemat.

Myös tulos kasvoi vahvasti: voittoa kertyi 1,58 miljardia dollaria, kun vuosi sitten viivan alle jäi täsmälleen miljardi dollaria.

Mac-tietokoneiden myynti kasvoi vuoden takaiseen neljännekseen verrattuna 44 prosenttia: koneita meni kaupaksi yhtä lailla 2,3 miljoonaa kappaletta. Musiikkisoitin iPodia toimitettiin 22,1 miljoonaa kappaletta, noin viisi prosenttia enemmän kuin vuosi sitten.
Applella menee todella kehnosti. :D

Jep. Kieltä voit vaihtaa myös lennosta. Ja se muuten toimii ihan oikeasti.
Pitää sen verran ottaa osaa tähän hirveään "keskusteluun", että Vista Ultimatessa saa englannin lisäksi ainakin 35 eri kieltä imuroitua päivitysten yhteydessä.

Ja eiei, en halua ottaa kantaa siihen kuinka helppoa niitä on vaihtaa tai kuinka Ultimate on kalliimpi tai mitään muutakaan. Jättäkää mut nyt pois tästä :D

Pitää sen verran ottaa osaa tähän hirveään "keskusteluun", että Vista Ultimatessa saa englannin lisäksi ainakin 35 eri kieltä imuroitua päivitysten yhteydessä.
Joo, näin olen ymmärtänyt, että tuossa asiassa Vista (Ultimate) on iso parannus aiempiin Windowseihin. Täytyy silti hämmästellä kummastella miksi suomenkielinen Vista Ultimate maksaa yli viiskymppiä enemmän kuin englanninkielinen.

Ja eiei, en halua ottaa kantaa siihen kuinka helppoa niitä on vaihtaa tai kuinka Ultimate on kalliimpi tai mitään muutakaan. Jättäkää mut nyt pois tästä :D
Olisi kiva kuulla joltain Ultimate-käyttäjältä kuinka sujuvaa ja toimivaa kielen vaihto lennosta on käytännössä.

Miksi sitä vaihdella? Mulle riittää kerran kun on pistäny kielen enkuks.
No kun pitää olla niitä PC-miesten kovasti peräänkuuluttamia vaihtoehtoja? :D

Mutta oikeasti sitä sun konetta saattaa mahdollisesti käyttää joku muukin. Tai saatat jopa itse joskus jossain tilanteissa tarvita erikielistä käyttistä.

Miksi käyttiksestä pitää olla kymmenien versioiden lisäksi vielä kymmenet eri kieliversiot? Luulisi olevan edullisempaa painaa yhtä ainoaa levyä? Haiskahtaa vähän rahastukselta mun mielestä.

Ja miksi tosiaan Ultimatesta on myynnissä erihintaisia eri kieliversioita jos kerran kaikki kielet saa ladattua ilmaiseksi? Haiskahtaa vähän rahastukselta mun mielestä.

En sanonut että menisi huonosti, vaan että esittelivät niin paskan tuotteen että osakekurssi romahti!

:)
Osakkeenomistajien odotukset olivat melko korkealla. Mutta aika näyttää kuinka itse kuluttajat suhtautuvat MacBook Airiin ja kuinka se menee kaupaksi. Itse luulen, että Air on hieman edellä aikaansa eikä siitä tule valtaisa myyntimenestys. ;)

Mutta mikäli olet yhtään seurannut uutisia viime päivinä, on pari muutakin osakekurssia romahtanut.

En sanonut että menisi huonosti, vaan että esittelivät niin paskan tuotteen että osakekurssi romahti! :)

http://finance.yahoo.com/q/bc?s=MSFT&t=5y&l=on&z=m&q=l&c=aapl

z

Älkää hätäilkö osakemarkkinoilla.

Täällä on yksi entinen winkkarikäyttäjä ja nykyinen mac-win -sekakäyttäjä pakon edessä, joten voisin omaa kokemusta vähän heittää.

Kotikäytössä pc-historiani alkaa jostain vuodesta 96 ja kestää vuoteen 05 -asti. Tuohon aikahaarukkaan mahtuu pari pöytäkonetta ja pari läppäriä pitäen sisällään win95, 98, ME, ja XP. Näistä viimeisin läppäri win xp:llä on vielä taloudellisista syistä kakkoskoneena. Se saa kenkää samantien kun talous antaa myöden, toivottavasti ensi kesänä. Tuolla en kuitenkaan itse tee nykyään enää mitään, vaan se "toimii" toisena surffilautana.
Töissä en käyttöjärjestelmään pysty vaikuttamaan ja vielä vähemmän siksi että käytössä olevia mekaniikkasuunnitteluohjelmistoja ei os x:lle tehdä.

Miksi minä sitten jossain vaiheessa vuonna 05 ostin Macin? No omaan käyttöhistoriaan kuuluu omaan makuun liikaa vianmäärittelyä ja käyttöjärjestelmän uudelleen asennusta. En ole koskaan varsinaisesti halunnut harrastaa tietokonetta, vaikka sillä onkin tullut tehtyä monenlaista. Jossain vaiheessa sitten alkoi tulla suunnaton kyllästyminen niihin ylläreihin joita pc toi tullessaan. (Esimerkkeihin en mene yhtä pidemmälle. Viimeisin läppäri on edelleen siinä tilassa että siihen ei voi asentaa SP2:sta, koska wlanilla ei sen jälkeen enää pääse verkkoon, vaan tulee ilmoitus rajoitetusta yhteydestä jne. Sitä on koitettu saada pois aiheeseen löydetyillä skripteillä jotka nollaavat jotain rekisteriä tms. On asennettu käyttis uusiksi jne, mutta ainoa toimiva vaihtoehto on ollut SP2:sen poistaminen. Kyllä tuokin joskus vielä toimi.) Jotta niistä pääsi yli, veivät ne aikaa ja vaivaa omaan makuun ihan liikaa ja päästin siitä oravanpyörästä irti.

Töissä on kone toiminut kotikäyttöä paremmin. Voipi johtua ehkä siitä, että käyttö-/ohjelmamäärä on vähän pienempi. XP pyörii duunikoneella nykyään ja kyllähän tämäkin toimii...mutta jos tällä mallintaa päivän mittaan vähän enemmän, niin kone pitää bootata keskellä päivää jossain vaiheessa, koska muuten CAD -romahtaa muistin tullessa täyteen. Isot pojat ovat kertoneet ongelman johtuvan siitä että windows ei osaa vapauttaa RAMia niin paljon kuin mallien sulkemisesta vapautuu tms. ja jossain vaiheessa tulee sitten limitti täyteen. Ihanaa.

Siitä miten olin kuullut tai tutustunut Macciin ei sen enempää, mutta aika soitelleen sotaan lähdin sitä ostaessani. Ajattelin että kyllä mä sillä pärjään eikä se voi olla ainakaan rasittavampi kuin tähän asti käytössä olleet. No sillä tiellä ollaan, musta on tullut ihan super-gay, koska diggaan hienosta designista(ylipäänsä) ja tunnun pärjäävän noiden koneiden kanssa paremmin kuin aiemmin. Kaikki Applen tuotteet eivät multakaan saa hyväksyntää. Omaa konetta ostaessa läppärivaihtoehtoja oli PB ja iBook. Tuo valkoinen meikkirasia oli aivan perseestä, näppistaso notkui ja natisi ja näyttö aivan aunarista. Tuolloin raotin kukkaroa reilusti enemmän ja ostin PB:n jotta sain alumiinikuoret(I'm so, so gay). Sama pätee tuohon paljon kommentteja keränneeseen MBA:han. Meillä pitäisi tuo vanha pc heittää verkonpainoksi ja toiminnallisuudeltaan MBA riittää hyvin. Luultavasti tässäkin tapauksessa maksan tuon hintaeron siitä syystä että pääsen eroon valkoisista muovikuorista. Musta MB taas menee hinnaltaan liian lähelle MBA:ta, en näe siinä mieltä.

Mun mielestä tuo Hupen postaama kuva läppäreiden pohjasta kyllä summaa tuota eroa näiden maailmojen välillä jollain lailla. V**tu mikä idea laittaa läppärissä koneen pohja täyteen tuuletusreikiä. Tuollaisia ovat olleet myös edelliset läppärini. Kun sitä pitää sylissä niin on reijät tukossa. Niiden vuoksi myös pitää pöytäkäyttöä varten olla korkea kumitattitornit, jotka sitten taas takertuu laukkukäytössä vaikka mihin. Toisaalta PB on myös aika monikäyttöinen laite, sillä voi vaikka paistaa kananmunia kun reikiä ei pohjassa ole - lämpökin siihen riittää. Eikä mua kiinnosta yhtään onko jonkun 501-miehen mielestä naurettavaa katsoa koneen ulkonäköä, mulle sillä on merkitystä. Jos esteettisille asioille ei laita juuri mitään painoarvoa, niin se on ihan fine. Ainakin monissa asioissa pääsee halvemmalla.

Muutama äkkiä mieleen tullut juttu OS X:ssä on mitä windowsista haluaisin siihen apinoitavan. Leikkaa-liitä toiminto ois aika jees ja syy miksi sitä ei ole on luultavasti vain joku patoutuma Stevellä. Lisäksi mä olen nyt kohta kolme vuotta käyttänyt OSX:ää 15":n näytöllä, enkä mä ole vielä tottunut siihen että ikkunoita ei saa tuosta vaan koko näytölle. Mua **tuttaa jos ikkunan ulkopuolella näkyy jotain sillisalaattia muista ohjelmista kun mä surffaan tai kirjoitan maileja, enkä koe sen olevan mitenkään paremmin kun se vaan on niin. Siispä ikkunat on venytetty koko näytön kokoisiksi. Ja tuon ikkunoiden venyttämisenkin voisi apinoida Billiltä - se kun onnistuu nyt vain yhdestä nurkasta. Duunissa 24" näytöllä olen tästä vähän tinkinyt, koska alkaa selaimen luettavuus kärsiä jos ikkuna on koko näytön leveydeltä.

No voi jeesus sentään.

http://www.hdforindies.com/

Loistavaa Apple! Päivitys joka totaalisesti tuhoaa videofirmojen pipelinejä. Kivaa kun omat proggikset eivät aukea kun DRM estää. Uskomatonta ohjelmointia, tämä on jo jumalauta toinen kerta puolenvuodensisällä kun päivitys rikkoo jotain täydellisesti. Edellinen oli Compressorin päivitys joka rikkoi ohjelman täysin.

Löytyy sitä MS-puoleltakin...

Vista DRM:stä: http://www.cs.auckland.ac.nz/~pgut001/pubs/vista_cost.html

Leikkaa-liitä toiminto ois aika jees ja syy miksi sitä ei ole on luultavasti vain joku patoutuma Stevellä.

Siis mitä vittua!? Eikö Macissä muka voi tehdä jotain niinkin yksinkertaista asiaa kuin leikkaa/liitä? Tää ei oo todellista! Sanokaa, ettei oo!? :wtf:

Ja mikä tää homma on, mistä täällä jauhetaan, että Macciä ei voi päivittää ja siihen asentaa uusia näytönohjaimia? Onko se jotenkin estetty OSX:ssä, ettei esim. uusissa MacPro-malleissa tulevat ATI:n tai NVidian näytönohjaimet toimi vanhemmissa malleissa? Luulisi, että ne toimis tosta vaan, jos ei nyt heittämällä, niin ainakin asentamalla uusimmat ajurit?

Back
Ylös Bottom