Apple vs PC+Linux (Mac versus Win tappelu)

Eli korostetaan vielä, että Ultimate & Enterprise only...
Juuri näin. Kas kun kukaan Ultimate-mies ei osaa kommentoida tätä:

Täytyy silti hämmästellä kummastella miksi suomenkielinen Vista Ultimate maksaa yli viiskymppiä enemmän kuin englanninkielinen.
Miksi myynnissä on eri kieliversioita eri hinnoilla, jos kerran kaikki kielet ovat ilmaiseksi ladattavissa? Tuntuu, että jotain kustaan silmään nyt ja pahasti. :whip:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onko siis olemassa 2 eri McBookPro:ta, vai olenko hakuteillä ?

McBookPro Core
McBookPro Core 2 Duo

Jos joku tietää todellisen eron seuraavien välillä, vaikkapa Photaritesti tmv. graafisena ????

Mites tuo 1. versio McBookPro:sta selviytyy vaikkapa photaritestissä vs. PC 2,4GHz dualcore ?

Noissahan oli jotain pieniä lämpöongelmia, mutta tuossa ois kaverilla tarjolla puoli ilmaiseksi 1. versio 15" McBookPro:sta 2G muistilla.

Ominaisuudeksi tuota voi sanoa. Se ei ole vika, koska Apple ei ole sitä korjannut. ;)

yllätävän paljon itse macin käyttäjät siitä ovat kritisoineet? miksi sitten näin?

Pohjanoteeraus on tämä macistien välinen perseennuolenta joka on jo oksennuksen rajamailla. Pää pois nyt ryssän perseestä crimi!

No winukassa on jopa sellainen uusi ja mullistava keksintö kuin copy-paste, jonain vuonna sekin varmaan tulee macille. Sormet ristiin nyt ryssä!

Mikä tuo copy-paste on? Anteeksi tyhmä kysymys. Tarkoittaako se sitä voit kopioda esim. tekstiä ja sitten liittää tekstin johonkin?

McBookPro Core
McBookPro Core 2 Duo

Jos joku tietää todellisen eron seuraavien välillä, vaikkapa Photaritesti tmv. graafisena ????

Mites tuo 1. versio McBookPro:sta selviytyy vaikkapa photaritestissä vs. PC 2,4GHz dualcore ?

Noissahan oli jotain pieniä lämpöongelmia, mutta tuossa ois kaverilla tarjolla puoli ilmaiseksi 1. versio 15" McBookPro:sta 2G muistilla.

Itse itselleni vastaten, käytä GOOGLEA oikein ja kirjoita MacBookPro, eikä McBookPro :D:D

Eli ero on n. 30% suoritustehossa... pitää testata tota läppäriä ennen hankintaa.

En hiffaa miten macissa ei muka toimi copy paste? Hyvin tuo mulla toimii.

Hyvin tuo mulla toimii.
Hyvin tuo mulla toimii.
Hyvin tuo mulla toimii.
Hyvin tuo mulla toimii.
Hyvin tuo mulla toimii.
Hyvin tuo mulla toimii.
Hyvin tuo mulla toimii.
Hyvin tuo mulla toimii.

No problemos. Omppu + c copioi, omppu + v liittää.

McBookPro Core
McBookPro Core 2 Duo

Tämmöinen löytyi googlesta: http://www.barefeats.com/mbcd6.html
Tärkein tässä:
"The MacBook Pro Core 2 Duo's advantage over the Core Duo version ranged from 9% to 60% depending on what app we ran. The faster core clock speed should provide an 8% advantage, so everything beyond that is "gravy." Most surprising were the significant gains with Aperture 1.5 and Photoshop CS2."
Eli tuo Core Duo, jota ilmeisesti tarkoitit on aika paljon laiskempi malli kuin Core 2 Duo.

Hyvin tuo mulla toimii.
Hyvin tuo mulla toimii.
Hyvin tuo mulla toimii.
Hyvin tuo mulla toimii.
Hyvin tuo mulla toimii.
Hyvin tuo mulla toimii.
Hyvin tuo mulla toimii.
Hyvin tuo mulla toimii.

Finderista oli puhe...

Hyvin tuo mulla toimii.
Hyvin tuo mulla toimii.
Hyvin tuo mulla toimii.
Hyvin tuo mulla toimii.
Hyvin tuo mulla toimii.
Hyvin tuo mulla toimii.
Hyvin tuo mulla toimii.
Hyvin tuo mulla toimii.

Tätä varten itsekkin kyselin, että mikä tuo copy paste on. Minulla on macbook ja copy paste toimii hyvin. Toimii myös hiiren kakkosnäppäimellä, samalla lailla kuin vanhassa win koneessakin.

Edit. toimii myös finderissä. Jos nyt ymmärrän oikein mitä tarkoitatte.

omppu+x ei toimi, omppu+c toimii..sekoilin tuossa aiemmin

Ihmettelen myös tuota copy-paste puutteesta höpöttämistä. Tarkoitetaanko sillä nyt tiedostojen kopioimista, tekstin kopioimista vai mitä?

Aktivoidaan finderissa tiedosto ja painetaan cmd-c ja mennään toiseen paikkaan ja painetaan cmd-v. Ja tiedosto on kopioitu. Voidaan myös toteuttaa raahamalla.

Mac OS 9:ssä ei toiminut...

Ihmettelen myös tuota copy-paste puutteesta höpöttämistä. Tarkoitetaanko sillä nyt tiedostojen kopioimista, tekstin kopioimista vai mitä?

Aktivoidaan finderissa tiedosto ja painetaan cmd-c ja mennään toiseen paikkaan ja painetaan cmd-v. Ja tiedosto on kopioitu. Voidaan myös toteuttaa raahamalla.

Mac OS 9:ssä ei toiminut...

Tai hiiren kakkos painikkeella....

Edit. Anteeksi puhe olikin leikkaamisesta... sorry.

No katopas helvetti, eipäs toimikaan. Vuoden verran olen maccia käyttänyt enkä ole tuota huomannut. En ole kyllä kaivannut. Kopiointi kyllä toimii ihan noin, mutta ei leikkaaminen.
Alkaa kyllä ihan oikeasti menemään niin pilkun viilaamiseksi tämä keskustelu näistä "puutteista", että ei mitään järkeä. :lol2:

Pikkiriikkinen kooste Applen/Macin/Os X:n "puutteista";)

1. Ei voi pelata
2. Maksaa liikaa
3. Liian lyhyt takuu ja kallis takuulaajennus
4. Ei satoja vaihtoehtoisia komponentteja
5. Jos valkoinen MacBook paskaantuu lika näkyy
6. MacBook ei kestä miehen painoa päällään
7. Ei kestä sadetta ja pakkasta
8. MacBookin pohja on liian tasainen ja "siisti"
9. MacBook Air romahdutti pörssikurssit maailmanlaajuisesti
10. Finderissä ei cut-pastea

Tuleeko muita mieleen?

Latest posts