Apple vs PC+Linux (Mac versus Win tappelu)

<object width="425" height="355"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/MDNuq94Zg_8&rel=1"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/MDNuq94Zg_8&rel=1" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Neukkari, meinaatko että joku siirtyy, ellei ole pakko?
Mä en tiedä ainakaan yhtään. Aloin ihan täysillä miettiä aikaa taaksepäin niin eipä tullut yhtään mac->pc siirtynyttä mieleen, mutta toisinpäin aika monia. Esim. sä olit muutama vuosi takaperin samanlainen pc-vänkkäri kuin muutama tyyppi tässä ketjussa, mutta tiesin että tulet autuaaksi jossain vaiheessa.

Vista tahtoo aina ajurit uudelleen ajettavaksi jos esim vaihtaa usb-kovon ja webbikameran paikkaa buutin yhteydessä. Jännä pikku feature. Vista on vähän kesken, mutta kehityskelpoinen.

Vista tahtoo aina ajurit uudelleen ajettavaksi jos esim vaihtaa usb-kovon ja webbikameran paikkaa buutin yhteydessä. Jännä pikku feature. Vista on vähän kesken, mutta kehityskelpoinen.

Joo, ihan peruskauraa kaikille Vista-käyttäjille.

Miten paremmin testata käyttistä kun julkaista se liian aikaisin? Miljoonista vikaraporteista on sitten hyvä viilata service pakkia. Vistakin varmaan toimii jo ihan hyvin vuonna 2010. :D

Miten paremmin testata käyttistä kun julkaista se liian aikaisin? Miljoonista vikaraporteista on sitten hyvä viilata service pakkia. Vistakin varmaan toimii jo ihan hyvin vuonna 2010. :D

Onneksi miljoonat normikäyttäjät osaavat ja jaksavat hinkata vuosikausia vittuilleen Vistansa kuntoon tulevaisuudessa :D

Meikäläisellä on vissiin käynyt hirvittävä munkki kun ei oo tarvinnut oman vista-installaation kanssa säätää mitään ajuripäivityksien lisäksi. on se vaikeeta.

Meikäläisellä on vissiin käynyt hirvittävä munkki kun ei oo tarvinnut oman vista-installaation kanssa säätää mitään ajuripäivityksien lisäksi. on se vaikeeta.
Sama "vika" työkoneessa. Ei mitään ongelmia, jos pientä hitautta ei lasketa.

Mun työkone on nopea, eikä tarvinnut säätää ajuripäivityksien kanssa. Eikä tuurista ei tässä tapauksessa ole kyse.

Niin on. Ostettiin emännän kanssa uudet läppärit samaan aikaan, mulla Vista Business emännällä Home. Hänen läppärissä ei ole kertaakaan ollut mitään ongelmia, mulla senkin edestä. Eli toimii se joissakin koneissa varsin hyvin jo nyt.

Vedän Vistan uusiksi tähän kunhan se SP1 tulee, siinä vaiheessa jo varmaan tullut bios + ajuripäivityksiäkin suuri määrä..

Ongelmia mitä mulla ollu:
-windows installer.exe vittuilee eli tekee ns esiasennuksen melkein joka buutin jälkeen (mm Office, messenger jne)
-USB laitteet tulee olla aina samoissa usbi-paikoissa, muuten se haluaa ajurit uudestaan.
-Joskus kylmäkäynnistyksen yhteydessä heittää ruudun "windows did not shut down correctly..". Kuulemma ATI ajuriongelma.

Eli jotain pientä, ei kuitenkaan mitään mikä suuresti elämää haittais. Ja nämä kuitenkin korjaantuu tulevissa päivityksissä.

Mun työkone on nopea, eikä tarvinnut säätää ajuripäivityksien kanssa. Eikä tuurista ei tässä tapauksessa ole kyse.
Meillä on firman politiikan mukaan Windows koneet. Vista on vasta testissä, eli ei ole yleisessä jakelussa. Pelkästään Suomessa on noin 6000 työasemaa ja jostain kumman syystä niitä halutaan keskitetysti hallita, en sitten tiedä mistä johtuu.

Edit: typot...

Kamalaa vääntöä täällä, mike on nyt selvästi Macci-mies ja Fabe(joka ei ole tosin edes koittanut uutta MAcciä) windows, tai ainakin haluaan väitellä sen puolestä täällä.(sitä en tajua miksi haluat fabe vääntää täällä asiasta jos sanot kuitenkin ostat jos nappulaa löytyy macin).

Mitä tulee konsolipelaamiseen, kyllä se olisi täydellinen yhdistelmä jos olisi PC/MAC ja vaikka PS3+ tykki. Mutta tämä ei ole kaikille rahallisesti edes mahdollista.

Oma Xp on toiminut tasan vuoden täydellisesti, ei tule mieleen mitää vikaa olisi. Se että ostanko XP-koneen tai Macin, en osaa vielä sanoa. Vistaan en koske.

Mutta kun tässä ei ole kyse makuasioista, en ymmärrä tuota. Kyse on selkeistä faktoista, että Macci on toimivampi kokonaisuus käytössä.

No, sehän se onkin, jotkut kun tykkää siitä viitisentoista vuotta vanhastaan Honda Civic 1.6:sta että kiva auto kauppakassikäyttöön ja tuunausosiakin löytyy kymmenen tuhatta erilaista "jos haluaa tehoja houkutella", niin siinä on turha selittää miten se nahkasisustainen -07 Alfa 159 2.4:lla on paljon mukavampi kyyti. Joillekin riittää se vanha puuceen rämä nurkassa että voi käydä katsomassa Iltasanelmien uusimmat lööpit ja pari postia pakkikselle, alkaahan siinä vituttamaan kun toiset puhuvat siitä miten hyvä uusi parin tonnin iMac on - siinä on sitten hyvä käydä esittelemässä YouTubesta löytämäänsä videota miten Civicciin on dumpattu kymmeninen tuhansien eurojen tuunauspalikat ja pieksee kaupasta haetun Alfan mennen tullen ja samalla todeta että "en tajua miksi joku pistää Alfaan rahaa pelkän ulkokuoren takia" ;)

PS3 / Xbox360- koneilla (+HD telkku) pelaaminen hoituu suht vaivatta ilman tietokonettakin. Eriasia oli vielä PS2 aikoihin kun vertaili sen paskagrafiikkaa PC:n high-resolution peleihin. Niihin aikoihin PC pelaaminen oli ainakin itselle ainoa vaihtoehto.

Odottelen edelleen henkilöä joka on siirtynyt macista pc:seen takaisin.
Minäpä nyt sitten kerron omia kokemuksiani.
Itsellä oli tuossa vielä vähän aikaa sitten Applen Macbook (2GHz:n c2d malli ym). Totesin, etten tarvitse kannettavaa, vaan pärjään myös pöytäkoneella sekä haluaisin pelata vähän uudempia pelejäkin. Myin sitten kannettavan poies ja ostin suunnilleen niillä rahoilla osat ja kasailin itse koneen. Alle tuhannella eurolla irtosi kone, jolla pyörii kiitettävästi kaikki tällä hetkellä markkinoilla olevat pelit (c2d 2,66Ghz+8800GT) ja vielä 24" näyttö.
Miten paljon olisi pitänyt maksaa vastaavan tehoisesta Macista? Ainakin puolet enemmän.
Esillä ollut mahdollisuus pelikonsolin ostosta ei käy, koska tykkään pelata reaaliaikastrategioita sekä onlineräiskintöjä, eikä kumpikaan onnistu padilla. Olen myöskin aika skeptinen konsolipelien tasosta, kun muutama konsolikäännös osunut käteen ja aika luokatonta kuraahan ne on. Esimerkkinä vaikkapa autopeleistä, joista tässäkin keskustelussa on ollut puhe, need for speedit undergroundista lähtien.
Lopuksi vielä mainittakoon, ettei minulla ole oikeastaan mitään valittamista macistä, mutta tässä tilanteessa windows-pohjainen kone oli ylivoimaisesti paras ratkaisu.

Minäpä nyt sitten kerron omia kokemuksiani.
Itsellä oli tuossa vielä vähän aikaa sitten Applen Macbook (2GHz:n c2d malli ym). Totesin, etten tarvitse kannettavaa, vaan pärjään myös pöytäkoneella sekä haluaisin pelata vähän uudempia pelejäkin. Myin sitten kannettavan poies ja ostin suunnilleen niillä rahoilla osat ja kasailin itse koneen. Alle tuhannella eurolla irtosi kone, jolla pyörii kiitettävästi kaikki tällä hetkellä markkinoilla olevat pelit (c2d 2,66Ghz+8800GT) ja vielä 24" näyttö.
Miten paljon olisi pitänyt maksaa vastaavan tehoisesta Macista? Ainakin puolet enemmän.
Esillä ollut mahdollisuus pelikonsolin ostosta ei käy, koska tykkään pelata reaaliaikastrategioita sekä onlineräiskintöjä, eikä kumpikaan onnistu padilla. Olen myöskin aika skeptinen konsolipelien tasosta, kun muutama konsolikäännös osunut käteen ja aika luokatonta kuraahan ne on. Esimerkkinä vaikkapa autopeleistä, joista tässäkin keskustelussa on ollut puhe, need for speedit undergroundista lähtien.
Lopuksi vielä mainittakoon, ettei minulla ole oikeastaan mitään valittamista macistä, mutta tässä tilanteessa windows-pohjainen kone oli ylivoimaisesti paras ratkaisu.

Nii, onhan pc ihan varteenotettava vaihtoehto pelikonsoliksi. En itsekään aikoinaan pöytä-pc:llä juurikaan muuta tehnyt.

Et varmasti saa mitään Macbookkia parempaa alle tonnilla, varsinkaan näytön kanssa. Mutta joo, itsellä maksaa pelkkä 19 tuumainen näyttö enemmän kuin sun koko kokoonpano, kaikki on niin suhteellista. Jos joku vaatii, että alle tonnilla saa 24 tuumaisen näytön ja koneen, niin kyllä silloin todellakin kannattaa unohtaa Macit. Mutta noita näyttöjä ei kannata ottaa jos yhtään vaatii kuvalta jotain, esim leffat ja kuvankäsittely, iso no no.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom