Minäpä nyt sitten kerron omia kokemuksiani.
Itsellä oli tuossa vielä vähän aikaa sitten Applen Macbook (2GHz:n c2d malli ym). Totesin, etten tarvitse kannettavaa, vaan pärjään myös pöytäkoneella sekä haluaisin pelata vähän uudempia pelejäkin. Myin sitten kannettavan poies ja ostin suunnilleen niillä rahoilla osat ja kasailin itse koneen. Alle tuhannella eurolla irtosi kone, jolla pyörii kiitettävästi kaikki tällä hetkellä markkinoilla olevat pelit (c2d 2,66Ghz+8800GT) ja vielä 24" näyttö.
Miten paljon olisi pitänyt maksaa vastaavan tehoisesta Macista? Ainakin puolet enemmän.
Esillä ollut mahdollisuus pelikonsolin ostosta ei käy, koska tykkään pelata reaaliaikastrategioita sekä onlineräiskintöjä, eikä kumpikaan onnistu padilla. Olen myöskin aika skeptinen konsolipelien tasosta, kun muutama konsolikäännös osunut käteen ja aika luokatonta kuraahan ne on. Esimerkkinä vaikkapa autopeleistä, joista tässäkin keskustelussa on ollut puhe, need for speedit undergroundista lähtien.
Lopuksi vielä mainittakoon, ettei minulla ole oikeastaan mitään valittamista macistä, mutta tässä tilanteessa windows-pohjainen kone oli ylivoimaisesti paras ratkaisu.