Apple vs PC+Linux (Mac versus Win tappelu)

Joo ihan tosi. Kokosin itse sen koneen, meni kolme päivää.
Et ole voinut saada sitä kasaan kolmessa päivässä, sulla on mennyt varmaan ne "vuodet" sen kasaamiseen ja kun viimein olet ymmärtänyt laittaa sen virtajohdon oikeaan paikkaan (ps2 paikkaan tunkemisen sijasta), niin oletkin lopettanut siihen... :david:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
MAC mies ei siedä kuulla siitä miten jollakin voi XP toimia vuosia ongelmitta. Sitten suusta tulee kaikenlaista ulostetta.

Kyllä mullakin toimi XP, MacOS vaan toimii paremmin. Tietenkään tähän ei ole muuta vaihtoehtoa kuin ajaa MacOSsia ja Windowsia rinnakkain pari kuukautta ja katsoa kumman parissa viihtyy.

Kyllä tommonen Eee Pc olis varmasti kakkoskoneeksi varsin mainio värkki. Muistelenko omiani vai olisiko siitä tulossa kymppituumanen versio jossain vaiheessa?

Itse veikkaan, että jos tuo eeepc suosio on oikeasti totta, niin aivan taatusti tulee useampia malleja. Tämän lisäksi aivan taatusti lähtee useampi valmistaja tekemään samanlaisia, joten tulee myös kilpailua. Tuosta hinnasta voi vielä mahdollisesti lähteä pikkaisen poiskin tulevan kilpailun vuoksi.

Sitten tuohon saa vielä laitettua kiinni näytön, näppiksen ja hiiren, jos niin haluaa. Voi kotikäytössä katsella vähän isompaa ruutua.

Jos tuo hinta todella asettuu johonkin vähän päälle 300€ tietämille Suomessa(Virossa halvin oli 311€), niin ei ole mitenkään ihme, että menee kaupaksi. Onhan tuo eeepc vähän kökkö, mutta kun ottaa huomioon mihin se on suunniteltu, niin se tekee juuri sen mitä pitää.

Et ole voinut saada sitä kasaan kolmessa päivässä, sulla on mennyt varmaan ne "vuodet" sen kasaamiseen ja kun viimein olet ymmärtänyt laittaa sen virtajohdon oikeaan paikkaan (ps2 paikkaan tunkemisen sijasta), niin oletkin lopettanut siihen... :david:

Joo kyllä noiden johtojen kanssa meinasi mennä sormi suuhun, mutta lähti se lopulta käyntiin. Onneksi joku tyyppi osti sen koneen hieman ylihintaan, kompensoi hieman sitä vitutusta jota se aiheutti.

Kyllä mullakin toimi XP, MacOS vaan toimii paremmin. Tietenkään tähän ei ole muuta vaihtoehtoa kuin ajaa MacOSsia ja Windowsia rinnakkain pari kuukautta ja katsoa kumman parissa viihtyy.
Kun MacBook tuli taloon, huomasin XP-koneen jääneen täysin vaille käyttöä. XP-kone oli päällä ainoastaan sen aikaa, että sain WLANilla tärkeät tiedostot kopioitua Macille. Sen jälkeen formatoin PC:n, asensin XP:n ja tarvittavat ohjelmat uudelleen ja kannoin koneen vaimon siskolle kirjotuskoneeksi. Eipä ole ollut päivääkään XP-PC:tä ikävä.

Pari pikaista uuteen MacBook:iin liittyen:

- saanko ulkoiseen näyttöön tarkalleen 1680 x 1050 reson?
- saako samaan aikaan esim. 22" TFT sekä 37" telkkariin kuvan?
- telkkaria varten tarvisin reson 1366x768, onnistuuko?
- saako läppäriin virrat avaamatta kantta?

Kitos.

Menee vaan hermot ton HTH paskoihin kommentteihin. Ja sit ollaan taas off-topicissa parin sivun verran.

Ja minulla menee hermot kun Windowsilla pilataan koko PC:n maine.
Käyttöjärjestelmiä on muitakin kuin Windows ja OSX.

Itse veikkaan, että jos tuo eeepc suosio on oikeasti totta, niin aivan taatusti tulee useampia malleja. Tämän lisäksi aivan taatusti lähtee useampi valmistaja tekemään samanlaisia, joten tulee myös kilpailua. Tuosta hinnasta voi vielä mahdollisesti lähteä pikkaisen poiskin tulevan kilpailun vuoksi.

Luultavasti tulee ainakin eeepc 10" näytöllä ja ~9" kosketusnäytöllä.
Saksasta saa muutamasta paikasta 299€ + postikulut. Toimitusajoista voisi päätellä että on aika suosittu laite.

Mäkit ovat perseestä vaikka niitä kuinka jotkut fanittaisi. Finderin paskuutta verrattuna Exploreriin ei voi kukaan kiistää. Laitteistotuki on mitä on. Applehintabonus ei tuo mitään muuta lisäarvoa kuin hienonnäköisen kotelon.

OS X on pelkkä vitsi. Leopardin yhteensopivuusongelmat ovat reilusti dokumentoituja. Applen foorumeilta sensuroidaan viestejä joissa asiasta keskustellaan. Monilla on Leopardin kanssa päästy jopa hauskaan blue-screen tilaan jossa käyttäjää tervehtii käyttiksen sijasta sininen ruutu.

Tässä apua siihen:

http://www.engadget.com/2007/10/30/...icon-in-leopard-make-os-x-a-little-less-smug/

Lukuisat mac-fanaatikot elävät pää perseessä jossa maailmalla puhutut mac-ongelmat eivät edes kantaudu sinne asti.

Pelkästään jo tämä saatanan hiiriongelma tekee koko käyttiksestä hankalan käyttää kaltaiselleni hiirimaestrolle:

http://db.tidbits.com/article/8893

Mutta hei, ilmeisesti en vain tajua mikä tässäkin OS X:ssä (jolla muuten tätäkin viestiä rustaan) on niin käsittämättömän hienoa ja kummallista. Yksi pluspuoli minkä keksin on virustorjunnan olemattomuus. Mutta eipä sitä pc:llänikään ole. Ja toinen pluspuoli on se, että kun laitteisto on standardisoitua niin ongelmat on helpompi pitää aisoissa. Sekään ei tosin auta laiskaa ohjelmointia.

Pitänee tässä jaksaa ottaa screencappaus seuraavan kerran kun mäk tekee jotain älytöntä, veikkaan, että parin päivän sisällä.

Toisaalta ilmeisesti moni täällä puhuu läppärikäytöstä? Siihenhän minullakaan ei hirveästi valittamista mäkistä olisi. Katselee sähköpostit ja selaa vähän nettiä, mikäs siinä.
Näitä sun juttuja nyt ei usko edes paatunein Windows mieskään enää. Ja jotkut vielä huutelevat fanaattisuudesta, tuo on jo jotain epänormaalia vaahtoamista.

Pari pikaista uuteen MacBook:iin liittyen:

- saanko ulkoiseen näyttöön tarkalleen 1680 x 1050 reson?
- saako samaan aikaan esim. 22" TFT sekä 37" telkkariin kuvan?
- telkkaria varten tarvisin reson 1366x768, onnistuuko?
- saako läppäriin virrat avaamatta kantta?

Kitos.
Kiperiä kysymyksiä. Uskoisin, että onnistuu, mutta kannattaa vielä varmistaa guruilta vaikkapa Hopeisen Omena foorumilta.

Jotta voit käyttää MacBookkia kansi kiinni, täytyy siihen olla ulkoinen näyttö, näppis ja hiiri kytkettynä. Läppäriin ei saa virtaa kantta avaamalla, koska virtanappi on kannen alla. Maccia ei kuitenkaan tarvitse sammuttaa ja saat sen herätettyä unilta vaikkapa hiirtä heiluttamalla.

Jotta voit käyttää MacBookkia kansi kiinni, täytyy siihen olla ulkoinen näyttö, näppis ja hiiri kytkettynä.

Tarkotus oli, ei kotona viitsi mitää 13" näyttöä katsella minuuttia pidempään. :)

Läppäriin ei saa virtaa kantta avaamalla, koska virtanappi on kannen alla.

Tää on kyllä kans yks paska ominaisuus. Liekkö kaikissa läppäreissä sama juttu. Kotona ois kätevä kun laittas vaan virrat läppäriin ja näyttöön ja se ois siinä, kansia availematta.

Tää on kyllä kans yks paska ominaisuus. Liekkö kaikissa läppäreissä sama juttu. Kotona ois kätevä kun laittas vaan virrat läppäriin ja näyttöön ja se ois siinä, kansia availematta.
Mun mielestä on paljon näppärämpää, ettei läppäriin tarvi laittaa virtaa päälle. ;)

En edes muista milloin viimeksi olisi sammuttanut MacBookista virrat. Kulkee läppärilaukussakin unten mailla mukavasti. Ja on parissa sekunnissa käyttövalmis.

Tarkotus oli, ei kotona viitsi mitää 13" näyttöä katsella minuuttia pidempään. :)
Mikäs sen mukavampaa kuin surffata langattomasti soffalla kone mukavasasti eturauhasta lämmittäen. Mulle ainakin yksi läppärin hankkimisen syistä oli se, että pääsen eroon "työpisteestä" ja ulkoisesta näytöstä. Duunissa saa istua ihan tarpeeksi pöydän ääressä.

Mun mielestä on paljon näppärämpää, ettei läppäriin tarvi laittaa virtaa päälle. ;)

Tietysti vois pitää sitä aina unitilassa kun ei käytä, totta. Oon vaa nii pihi (kaikki rahat menny PC-radan päivittämiseen) että tykkään sulkea virrat kokonaan jos olen pidempään käyttämättä.

Mikäs sen mukavampaa kuin surffata langattomasti soffalla kone mukavasasti eturauhasta lämmittäen.

Juu ei kiitos. Katselen kyllä mielummin 22" laajakuvanäytöltä. :) Jossai junassa voin kuvitella tihrustavani sitä 13 tuumaa sitten.

Tietysti vois pitää sitä aina unitilassa kun ei käytä, totta. Oon vaa nii pihi (kaikki rahat menny PC-radan päivittämiseen) että tykkään sulkea virrat kokonaan jos olen pidempään käyttämättä.

Itse laitan läppärin yleensä horrokseen (onkohan se vistassa tolla nimellä). Tällöin siis istunto tallennetaan levylle ja virta sammuu koneesta kokonaan. Ei käynnisty hiirellä, vaan virtanapista mutta huomattavasti normaalia nopeammin.

Itsekkään en tykkää jättää konetta valmiustilaan koska se kuitenkin syö jonkinverran virtaa.

Kun MacBook tuli taloon, huomasin XP-koneen jääneen täysin vaille käyttöä. XP-kone oli päällä ainoastaan sen aikaa, että sain WLANilla tärkeät tiedostot kopioitua Macille. Sen jälkeen formatoin PC:n, asensin XP:n ja tarvittavat ohjelmat uudelleen ja kannoin koneen vaimon siskolle kirjotuskoneeksi. Eipä ole ollut päivääkään XP-PC:tä ikävä.

Jos ostaisin uuden XP koneen niin en uskio että itsekään vanhalla "paskalla" enään mitään tekisin.

Itse laitan läppärin yleensä horrokseen (onkohan se vistassa tolla nimellä). Tällöin siis istunto tallennetaan levylle ja virta sammuu koneesta kokonaan. Ei käynnisty hiirellä, vaan virtanapista mutta huomattavasti normaalia nopeammin.

Itsekkään en tykkää jättää konetta valmiustilaan koska se kuitenkin syö jonkinverran virtaa.
Vistassa varmaan noin. MacBook ei vie nukkuessaan virtaa juuri lainkaan. Helposti pärjää viikon unten mailla. :thumbs:

Löysäkyrvällä lähteny viikko positiivisessa hengessä käyntiin? :D

Jos ei osaa koota konettani jättää sen järkevämmille.
Jos ei osaa/halua/viitsi koota konetta, kannattaa hankkia kone joka toimii ilman säätämistä. ;)

Jos ostaisin uuden XP koneen niin en uskio että itsekään vanhalla "paskalla" enään mitään tekisin.
Tarinan opetus oli: Kuinka helppoa on siirtyminen käyttöjärjestelmästä (Windows XP) toiseen (Mac OS X) ja miten tyytyväiseksi se voi ihmisen tehdä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom