Apple vs PC+Linux (Mac versus Win tappelu)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eipä hirveesti vaan videoo mahdu tonne :( Fat32:n limiitti kun on se 32 gigaa.

Onpa hyvä ,ettei kukaan ole kertonut asiaa tuolle minun 120 gigan levylleni tuossa ulkoisessa kotelossa. Sehän voisi vaikka lakata toimimasta. Ja ko levyllä on vain 1 partitio.

Onpa hyvä ,ettei kukaan ole kertonut asiaa tuolle minun 120 gigan levylleni tuossa ulkoisessa kotelossa. Sehän voisi vaikka lakata toimimasta. Ja ko levyllä on vain 1 partitio.

Koitappa itse alustaa yli 32 gigainen fat32 osio...

Eikö MAC lue/tue NTFS:ää?

Lukee.

Bootcampin tilalla voit käyttää virtualisointia josta jo aiemmin oli puhetta. Bootcamppiin voi asentaa WinXP SP2 tai Vistan. Jos haluat muita käyttiksiä on vaihtoehtona virtualisointi Parallelsilla tai VMWarella.

Koitappa itse alustaa yli 32 gigainen fat32 osio...

No mulla oli 500-gigainen ulkoinen levy FAT32:ksi alustettuna, nimenomaan sen takia, että toimii yhtä lailla macissa kuin windowsissakin. Muutin sen sittemmein NTFS:ään, koska FAT32 ei tue yli 4 gigan tiedostoja.

Mac lukee NTFS:ltä sujuvasti, kirjoittaimisen pitäis onnistua macfusea käyttäen, En tosin itse ole kokeillut, joten omakohtaista kokemusta toimivuudesta ei ole.

lisäys: Windows-helpin mukaan "In Windows XP, you can format a FAT32 volume up to 32 GB only" mikä on kyllä aika hämärästi sanottu siinä mielessä, että mulla tosiaan ihan XP-koneeseen oli kytkettynä toi ulkoinen kovis, kun sen FAT32:ksi formatoin

No mulla oli 500-gigainen ulkoinen levy FAT32:ksi alustettuna, nimenomaan sen takia, että toimii yhtä lailla macissa kuin windowsissakin. Muutin sen sittemmein NTFS:ään, koska FAT32 ei tue yli 4 gigan tiedostoja.

Mac lukee NTFS:ltä sujuvasti, kirjoittaimisen pitäis onnistua macfusea käyttäen, En tosin itse ole kokeillut, joten omakohtaista kokemusta toimivuudesta ei ole.

lisäys: Windows-helpin mukaan "In Windows XP, you can format a FAT32 volume up to 32 GB only" mikä on kyllä aika hämärästi sanottu siinä mielessä, että mulla tosiaan ihan XP-koneeseen oli kytkettynä toi ulkoinen kovis, kun sen FAT32:ksi formatoin
Tutkiskelin vähän tuota netistä ja jollen ihan väärin käsittäny ni sille asemalle, jolle windows asennetaan, voi laittaa vain 32 gigan osion. Muualle voi formatoida isompia ja 2000/XP/myöhemmät ne ymmärtää. ME:lle voi laittaa 8 teraan asti ja vanhemmille johonki 120gigaan. Windowsit ei enää tue oikeen FAT32:ta kun se on vanhentunut ja ymmärtää vaan 4 gigan tiedostoja.

2208367831_0ea92a2d7a.jpg

Oma setuppi onpi tämmöinen. MB:n näyttö nukkuu tyytyväisenä ja desktoppi on pelkästään ulkoisessa. Kansi on auki lähinnä ilmanvaihtosyistä, vähän lämpimämpänä pyörii kone kun on suljettuna, näppiksen rakojen kautta tulee jäähdytysilma osittain. Bongaa kuvasta MS:n tuote, muuten ;)
HAH! :)
Tuo ei kyllä ole todellisen macmanin setti, liian vähän bling-blingiä ja itse paholaisen Bill Gatesin lafkan hiiri! OMG ;D
Btw, eikai tuo näyttö ny ole TN-paneelilla? :|

edit: oisko aika päivittää leopardiin ;)

"The NTFS-3G driver is an open source, freely available read/write NTFS driver for Linux, FreeBSD, Mac OS X, NetBSD, and Haiku. It provides safe and fast handling of the Windows XP, Windows Server 2003, Windows 2000 and Windows Vista file systems."

http://www.ntfs-3g.org/

Eli kikkaamalla ainakin pitäisi saada toimimaan, jos ei muuten toimi.

Tiedostoja saa jaettua pc:n kanssa myös levyjaoilla. Maciltä voi jakaa hakemistoja windowsille ja maciltä pääsee kiinni windowsjakoihin. Tarpeistahan se tietysti riippuu kannattaako käyttää levyjakoja vai pluggailla ulkopuolisia kovalevyjä kiinni....

Onkos joku tutkinut kuinka paljon tulisi maksamaan PC-raudasta kasattu kone, jos haluaisi ostaa jonkun useammalla ytimellä varustetun MacPro-tasoisen koneen? Esim. samanlaisen kuin se halvin vaihtoehto Apple Storessa. Itse en jaksa noita enää koota, mutta jos rahaa säästyisi huomattava määrä, voisin harkita vielä pöytäkoneeksi PC:tä. Jotenkin musta vaan tuntuu, että kovin olisi kallista lystiä ihan itse kasattunakin niillä spekseillä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom