Apple vs PC+Linux (Mac versus Win tappelu)

Heh joo vähä on lähtenyt käpälästä tämä keskustelu, jo kauan aikaa sitten. Jännä tredi, samalla oksettaa ja kiinnostaa lukea tätä paskaa. Ja kuitenkaan tämä jauhaminen ei johda yhtään mihinkään.

nimenomaan :) pyörä pyörii, mitään ei oikein loppujen lopuksi tapahdu. onneksi macworld heitti kunnolla vettä myllyyn niin saadaan vielä fleimattua tätä :rock:

olin seuraamatta tätä keskustelua jonkun aikaa, mutta sitten ilmestyi kolmeneljäsataa postausta niin piti alkaa seuraamaan... ei vaan oikein töiltä ehdi

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
<object width="425" height="355"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/-H5jJnqoxYg&rel=1"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/-H5jJnqoxYg&rel=1" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>
Heh! "Livekuvaa" Miken LANeista. :D

Mä käytän kotona konetta 98% ajasta sohvalla vaakatasossa. Ei jaksa istua ja kompastella piuhoihin.

HC76: onko sulla telkkariin langaton kaukosäädin?

Ei ethernet poissulje wlania. Geez.

Livekuvaa kahvilasta, huh. On ne poikia. Loppuko ompusta virrat kun piuhat menee noin ikävästi siellä miten sattuu? :)
Ei multa lopu ikinä virta, olen jossain vaiheessa kuitenkin sähkön päässä. Purtsista en tiedä kun oli aamu kymmenestä istunut tuossa samassa paikassa. Mutta en minäkään nyt jumalauta ethernettiä vetäisi tuosta, enkä kyllä ole sen tyhmempi kotonakaan, vaan vedän sielläkin lanissa. Hirveetä jotain piuhoja vedellä lattioita pitkin.

Ja vielä kerran, jos on niin uuno, että pitää silti tunkea lanista huolimatta ethernettiin, niin sen mb airin saa siihen ihan yhtä hyvin sen pienen mokkulan kanssa. Huvittavaa on taas se, että mokkulaa pidetään huonona juttuna, mutta on ihan ok kun 20 metriä ethernet piuhaa on rullalla olohuoneessa. Miten näen hieman väkisin haettuna noita ongelmia? Ehkä siksi, että ne ovat.

Harmaat ethernet-piuhat, johtokasat, työpisteet, harmaat kotelot...niin pc:tä..

Läppäri on mulle työkone. Mua ei vois vähempää kiinnostaa miltä se näyttää. Mulle riittää, että saan duunit tehtyä kivuttomasti.

Ulkonäkö on niitä viimisiä asioita joihin mä työkoneessa kiinnitän huomiota.

Ei mulla ole varaa telkkariin kun kaikki raha menee PC:n raudan päivittämiseen. Töistäkin myöhästyin aamulla kun keräilin itseäni lattialta kompastuttuani piuhaviidakkoon.

Nusnus. LAN = langallinen lähiverkko. Ainakin yleensä. :D

Nusnus. LAN = Local Area Network = lähiverkko.

Monellakos täällä muuten on kolme vuotta vanha läppäri käytössä? Taitaa olla läpyttimen laskennallinen elinikä tänä päivänä 2-3 vuotta...

Mulla on tämmöinen.
Ja tällä tein vielä yhden ohjelmointityön yliopistolle ~2003.

Jotenkin myös mun mielestä tuo jää jotenkin välimalliksi. MacBookkiin verrattuna vähän lituskampi ja vastineeksi karsittu liittimet minimiin ja helvetillinen hinta. Jos siitä kilon painonpudotuksesta on valmis muutaman satasen maksamaan niin mikäs siinä. Itseäni ei niin hirveästi ahdista tuo ethernetin puute, mutta typerältä se silti kuulostaa. Huomattavasti enemmän kuitenkin ihmetyttää tuo yksinäinen USB-portti, joka on vielä haudattu luukun alle (ei mahdu mikä tahansa palikka kiinni, esim. tietyt muistitikut saattavat jäädä sopimatta). Noh, en kuulu varmaankaan kohderyhmään, mutta kyllä niitä nyt kaksi siihen olisi vierekkäin voinut laittaa. Miten olisi esimerkiksi se kamera ja ulkoinen kovalevy yhtäaikaa kiinni koneessa? Toki voi käyttää hubia, mutta samalla vaivalla jo melkein "raahaisi" mukana MacBookkia tai Prota isommalla sisäisellä levyllä.
Ihan hyviä pointteja.

Jos haluaisin "ultra portablen", sen pitäisi olla pieni (esim. 12" tai 13.3" MacBookin näyttö ilman paksuja reunoja) ja kevyt, muttei välttämättä järjettömän ohut. Mulla ei oo tapana kuljettaa läppäriä kirjekuoressa.

Akkukesto pitäisi olla hyvä. Liitäntöjä saisi olla saman verran kuin MacBookissa. Optinen asema ei ole välttämätön, tuo Remote Disc on mahtava keksintö. Kiintolevyn koolla ei ole merkitystä, kun en kuitenkaan säilö läppärissä koko valokuva-, musa- ja elokuvakokoelmaani.

Näyttäisikin siltä, että MacBook on juuri oikea meikäläisen tarpeisiin. Jos parempaa haluaisin, se oli MacBook Pro. En siis selkeästi kuulu Airin kohderyhmään.

äijillä on hyppysähköä macceihin kun ei tarvitse edes sähköjohtoa. cool.

Magsafe on kyllä hyvä idea. Paitsi tietysti akun pakastajille...

Nusnus. LAN = Local Area Network = lähiverkko.
Nusnusnus. Niin on, mutta Langattomasta puhuttaessa käytännössä aina lisätään eteen se maaginen W jotta tiedetään mistä siirtotavasta on kyse. :)

Tää ketju on kyllä mennyt loistavaan suuntaan.
Mistähän täällä väännetään vaikka kolmen päivän kuluttua?
Tai viikon päästä? :D

Porukka tulee laukoon millon mistäkin, että se ja se on ehdottoman paskoja ratkaisuja ja sillä selvä!
Ilman sen suurempia perusteluja.
Sitten kyseisen kommentin johdosta muut henkilöt vääntää 3-4 sivun verran, kunnes joku laukoo taas uuden kommentin.

Komeeta :thumbs:
Tätä on siisti lukea!

On kyllä huonoa jos USB-liitinkin on niin massiivinen ettei mahdu normaalisti koneeseen. Miten matala se oikein on, koska munkin läppärissä noita on kaksi päällekäin?

Perustelut suorastaan huimaavat päätä.

Huonoa on:

Kiinteä akku = kerran kolmessa vuodessa joutuu viemään huoltoon(pc-läppärit on huollossa kerran pari vuodessa)
Ethernet uupuu = läppärissä wlan on turha keksintö, se pätkii ja siksi pitää olla piuhan päässä aina. Tämä tosin vesittää tuon akkukeston ja vara-akun, sillä jos läppäri on aina kiinni internetpiuhassa, on myös sähköä akulle lataukseen.
Usb palikka ethernettiin = se on huono, mutta lattialla lojuvat ethernet piuhat ovat ok. Jos väliin laitetaan usb palikka, niin sitten vain se palikka on huono, lattialla lojuva piuha on edelleen ihan ok.
Trendikäs homoläppäri = huono juttu, koska naisia on vaikea saada kun kaikki pitävät homona.
Usb liitin = huono, koska se on luukussa, siihen ei mahdu mielikuvituksellisia laitteita, jotka ovat usb liittimelle liian isoja, tosin eivät ne sitten käy kyllä mihinkään usb liittimeen.

Komeeta :thumbs:
Tätä on siisti lukea!

Siistimpää kun esim miesten oma sheivausketju. Vai erooko tämä siitä edes? :wtf:

Ethernet uupuu = läppärissä wlan on turha keksintö, se pätkii ja siksi pitää olla piuhan päässä aina

Jarrua. Kukaan ei ole moista väittänyt. Wlan ei todellakaan ole turha, ethernetin puute on taas todella paska juttu.

haha nyt alkaa kyllä mennä naurettavaks :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom