Apple vs PC+Linux (Mac versus Win tappelu)

Tuosta puuttuu kuitenkin se tärkein:

Windows Vista Ultimate, Premiun, Basic, Business jne. inluded?
MB Air......................Sony
Hell NO!....................YES, NO, YES, NO, MAYBE, SOMETIMES...

En oikein tajunnut sun pointtia, mut voihan tuohon sonyyn laittaa vaikka ubuntun käyttikseksi jos haluaa?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Läppäri ilman ethernet liitäntää on hyödytön.

Muuten helvetin makee läpyskä.
En ole kahteen vuoteen käyttänyt kertaakaan ethernetliitäntää läppäreissäni. :jahas:

Olisi pitänyt listätä että mulle sellanen läppäri olisi hyödytön, sorppa .

HC76, olen tällä hetkellä Johtocafeessa kampissa lanin kautta. Sammutan lanin, kerrotko miten saan tämän koneen nyt nettiin.

No siellähän on varmaan se wlan. Pääsekö jossain kahvilassa ihan laniinkin? Rentoo, samalla kun saa kahvikupin ni saa 50m rullan CAT-6 verkkojohtoa :D

Ei helvetti, ja sitten kolmen vuoden päästä sulle on ihan uskomattoman vaikea projekti viedä se läppäri akun vaihtoon? Kerran kolmeen vuoteen? Ei jumalauta mikä homma! Ei pysty!
Tärkein pointti ei tehokäyttäjällä/reissaajalla ole juuri tuo. Vaan se, että vara-akkua ei voi vaihtaa kiinni jos ei roikan nokkaan pääse. Ja se on oikeasti heikkous.

En ole kahteen vuoteen käyttänyt kertaakaan ethernetliitäntää läppäreissäni. :jahas:

minä olen lähes päivittäin(on wlan mahdollisuus)

mitä tämän pitäisi kertoa?:jahas:

Jos sä tai mike tai joku muu maccifani ei tarvi jotain ominaisuutta se ei todellakaan tarkoita että ketään ei tarvi. Jumalauta toi Air on vain niin paska kone vaikka miten sen paskan purisi.

Joku roti tähän.

PS. macbook pro on :thumbs:

Jotenkin myös mun mielestä tuo jää jotenkin välimalliksi. MacBookkiin verrattuna vähän lituskampi ja vastineeksi karsittu liittimet minimiin ja helvetillinen hinta. Jos siitä kilon painonpudotuksesta on valmis muutaman satasen maksamaan niin mikäs siinä. Itseäni ei niin hirveästi ahdista tuo ethernetin puute, mutta typerältä se silti kuulostaa. Huomattavasti enemmän kuitenkin ihmetyttää tuo yksinäinen USB-portti, joka on vielä haudattu luukun alle (ei mahdu mikä tahansa palikka kiinni, esim. tietyt muistitikut saattavat jäädä sopimatta). Noh, en kuulu varmaankaan kohderyhmään, mutta kyllä niitä nyt kaksi siihen olisi vierekkäin voinut laittaa. Miten olisi esimerkiksi se kamera ja ulkoinen kovalevy yhtäaikaa kiinni koneessa? Toki voi käyttää hubia, mutta samalla vaivalla jo melkein "raahaisi" mukana MacBookkia tai Prota isommalla sisäisellä levyllä.

Ei helvetti, ja sitten kolmen vuoden päästä sulle on ihan uskomattoman vaikea projekti viedä se läppäri akun vaihtoon? Kerran kolmeen vuoteen? Ei jumalauta mikä homma! Ei pysty!
Huomattavasti vaikeampi kuin tilata uusi ja lyödä se saavuttuaan kiinni (ja käyttää vanhaa/kakkosakkua hätä/vara-powerina). USB-eetterin lyöminen kiinnikkään ei ole hankalaa, USB-hubejahan löytyy löytyy jos haluaa eetterin ja hiiren. Pointti tuossa kirjoituksessani oli se että kun noi kaikki pikkujutut lyödään yhteen ei tuo yrityskäyttöön tai paljon matkustavalle ole IMO lähellekkään parhaita ultraportableja. Designiltaan se voi olla hyvinkin olla coolein, mutta mikään ei tule ilmaiseksi...

Monellakos täällä muuten on kolme vuotta vanha läppäri käytössä? Taitaa olla läpyttimen laskennallinen elinikä tänä päivänä 2-3 vuotta...

Sit viimestään pitää saada nopeampaa/hienompaa/pienempää/jne/

Monellakos täällä muuten on kolme vuotta vanha läppäri käytössä? Taitaa olla läpyttimen laskennallinen elinikä tänä päivänä 2-3 vuotta...

\o_ . Taitaa ikää olla ~5v. Akku vaihdettu muuten tosiaan vörkkii ok. Ens viikolla pitäis laittaa uus lenovo tilaukseen.

Ei tuota macin airia tuu varmaan juuri olemaan yrityskäytössä. Ei pelkän wlanin varaan tietoliikennettä voi laskea ja ilman adaptereita usb:iin kytketyt verkkoyhteydet veisivät viimeisenkin paikan muille oheislaitteille. Ite käytän noin 30% wlania ja 70% ethernettiä tai hspda-korttia. Onhan toi air aika hieno, mutta luulen yritysten ainakin valitsevan samalla rahalla ominaisuuksiltaan paremman koneen.

<object width="425" height="355"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/-H5jJnqoxYg&rel=1"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/-H5jJnqoxYg&rel=1" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>

Itse olen sitä mieltä, että ehdottomasti plussaa jos akun voi vaihtaa itse. Ensinnäkin se on helpompaa ja toiseksi voi reissatessa vaan vaihtaa akun, jos virta loppuu eikä pääse piuhan päähän lataamaan. Tämä pätee siis kaikkiin laitteisiin, ei pelkästään kannettaviin.

Minusta kiinteillä akuilla ei ole muuta hyötyä kuin, että siten saadaan ahdettua osat pienempään tilaan. Muuten se on vain käyttäjän näkökulmasta aika epäkäytännöllistä.

\o_ . Taitaa ikää olla ~5v. Akku vaihdettu muuten tosiaan vörkkii ok. Ens viikolla pitäis laittaa uus lenovo tilaukseen.
5 vuotta vanhan Windows-läppärin kanssa Mac keskustelussa? Taidetaan sitten liikkua HIEMAN eri planeetalla ylipäätänsä.

5 vuotta vanhan Windows-läppärin kanssa Mac keskustelussa? Taidetaan sitten liikkua HIEMAN eri planeetalla ylipäätänsä.

En kyllä tainnut puhua wintoosasta mitään? Sujuvasti tuolla on hommat hoituneet

Edit. Oikeastaan ainoa syy vaihtoon on koko ja paino.

Heh joo vähä on lähtenyt käpälästä tämä keskustelu, jo kauan aikaa sitten. Jännä tredi, samalla oksettaa ja kiinnostaa lukea tätä paskaa. Ja kuitenkaan tämä jauhaminen ei johda yhtään mihinkään.

Meitsillä on käytössä Compaq Evo 600, jossa pyörii Ubuntu.

Bad Religion-I Love My Computer :lol2:

<object width="425" height="355"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/rBK3zME1aqk&rel=1"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/rBK3zME1aqk&rel=1" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>

Harmaat ethernet-piuhat, johtokasat, työpisteet, harmaat kotelot...niin pc:tä..

Nyt pitää kyllä ihan tarkentaa, että mistä lähtee tämä ajatusmalli, että koneessa oleva ethernet-liitin tarkoittaa, ettei sillä pääse langattomaan verkkoon? Jos olisin itse ostamassa läppäriä, pitäisi siinä ehdottomasti olla molemmat. Kotona ollessa isketään johto seinään ja muualla ollaan langattomasti.
Yksi usb-paikka on kyllä aika onneton ratkaisu, kun nykypäivänä on vaikka mitä vempelettä mitä siihen pitäisi tunkea: muistitikku, puhelin, hiiri, mp3-soitin, ulkoinen kovo jne.
Mutta ilmeisesti tähän tulee ratkaisuksi macmiesten yleisin ratkaisu: osta adapteri, osta hubi, osta sitä ja tätä. Eikö sen pitänyt olla valmis paketti ilman mitään säätöjä?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom