Apple vs PC+Linux (Mac versus Win tappelu)

no on se aika helvetillinen puute jos ei ethernet-liitintä ole. Nyt ne vitun mac-fanilasit pois päästä. Nykyaikana tietokoneella on lähes pakko päästä nettiin työ/kotihommissa. Wlania ei pahemmin vielä ole.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulla on yksi läppäri jossa ei ole ethernet-liitintä, hyvin se toimii silti.
Ei nettiin tarvitse aina olla yhteydessä.

Mutta kai tommosellekin ostajia löytyy...
No eiköhän. Tietty jos voi olla 100% varma ettei koskaan tarvitse ethernet-liitintä ni mikäs siinä sitten. Saa olla aika rajoittunut käyttäjä joka ei koti wlanin ulkopuolella liiku. :D
Kannattaa ainaki olla Hotspots.fi bookmarkeissa. Tai bluetoothilla kännykkäyhteys valmiina reissussa. ;)

Ei muuten pääse MacBook Airilla nauttimaan VR:n PC-paikasta. :D

Jos nettiin ei pääse kun ei ole wlania tarjolla, ostetaan silmälasit eikä rutista turhista perkele!

Mutta for real. Riippuu varmaan mihin konetta käyttää mutta uskon kyllä että aika monesti voisi todellisuudessa tulla tilanne vastaan jossa pitäisi päästä jostain toimistolta verkkoon ethernetillä. Varsinkin suomessa nuo julkiset wlanit ovat vielä hieman kiven alla, ja firmoissa ja vastaavissa välttämättä vieraita ei päästetä salattuun verkkoon.

Tietenkin olen. En ikimaailmassa ostais läppäriä missä ei ole ethernet-liitäntää. Kuvitteletko että lähimainkaan kaikissa paikoissa on wlan jo käytössä?
Usb palikalla saa eetteri liitännän jos nyt on niin käsi, ettei osaa muuten nettiin mennä. Koskahan itse olen viimeksi tarvinnut piuha? En edes muista ja jos nyt on duunipaikassa, joka elää kivikaudella ilman lania, niin sijoittaa sen alle 30 euroa palikkaan, jolla sitten saa eetteriliitännän. Aika uusavutonta porukkaa täällä, vähän ihmetyttää.

Naurattaa oikeasti nuo kaverit, jotka narisevat jostain ethernet liittimestä. Ette te siellä metsän keskellä saa piuhaakaan, joten se siitä. Vai ootteko te niin kovia jätkiä, että jossain kahvilassa, jossa ei ole lania, vedätte kaapeloinnin minuutissa itse suoraan runkoverkosta ja surffaatte sillä? Teillä on varmaan kela aina messissä :D

Yksi vaihtoehto on toki pitää mukana AirPort Express... Muutenkin mukava esim. hotellihuoneissa jossa on piuhan pää jossain ihmepaikassa. Tyrkkää tukiaseman kiinni ja voila :)

Jos firman X wlaniin ei pääse niin tuskin päästävät piuhallakaan.

Ja USB-palikalla saa sekä modeemin (näkyy olevan edelleen tärkeä PC-käyttäjille?) ja eetterin.

Jos nettiin ei pääse kun ei ole wlania tarjolla, ostetaan silmälasit eikä rutista turhista perkele!

Mutta for real. Riippuu varmaan mihin konetta käyttää mutta uskon kyllä että aika monesti voisi todellisuudessa tulla tilanne vastaan jossa pitäisi päästä jostain toimistolta verkkoon ethernetillä. Varsinkin suomessa nuo julkiset wlanit ovat vielä hieman kiven alla, ja firmoissa ja vastaavissa välttämättä vieraita ei päästetä salattuun verkkoon.
Missä firmassa edes pääsee omalla koneella firman verkkoon? Vai meinaatko, että firma ostaisi työkoneeksi tämän airin?

Ethernet-adapteria irtoaa kyllä jos sitä tarvii.

M501-1262-a.JPG

http://www.tigerdirect.com/applications/SearchTools/item-details.asp?EdpNo=2703732&CatId=589

Tuosta huolimatta ois musta ollu hyvä että Airissa olis kuitenkin ollut ethernet-liitäntä.

Mike sanoi:
Usb palikalla saa eetteri liitännän jos nyt on niin käsi, ettei osaa muuten nettiin mennä. Koskahan itse olen viimeksi tarvinnut piuha? En edes muista ja jos nyt on duunipaikassa, joka elää kivikaudella ilman lania, niin sijoittaa sen alle 30 euroa palikkaan, jolla sitten saa eetteriliitännän. Aika uusavutonta porukkaa täällä, vähän ihmetyttää.

Naurattaa oikeasti nuo kaverit, jotka narisevat jostain ethernet liittimestä. Ette te siellä metsän keskellä saa piuhaakaan, joten se siitä. Vai ootteko te niin kovia jätkiä, että jossain kahvilassa, jossa ei ole lania, vedätte kaapeloinnin minuutissa itse suoraan runkoverkosta ja surffaatte sillä? Teillä on varmaan kela aina messissä
Nusnus. LAN = langallinen lähiverkko. Ainakin yleensä. :D

Monessa yrityksessä käytetään vain langallista verkkoa koska tuollainen WLAN-yhteys voidaan murtaa tarvittaessa. Varsinkin jos firmassa käsitellään paljon arkaluontoista/salaista tietoa, niin WLANia ei käytellä. Asiakkaille voidaan tarjota firman verkon ulkopuolista normaalia liittymää ADSL:n kautta verkkoon langattomanakin.

Ei sitä Ethernet-porttia mihinkään tarvitse. Pakkaa laukkuun vaan mukaan Airport Expressin. Pääsee langattomasti surffailemaan joka paikassa, missä on intternettipiuha saatavilla. :)

Tai sit tämmönen jos haluaa välttämättä olla kiinni piuhassa.

Mistäs sitten seuraavaksi itketään? Tässä siis palikka, jolla pääsee nettiin jos on niin saatanan käsi, ettei osaa laniin yhdistää. Mutta jos ei osaa laniin yhdistää, niin uskoisin, että käyttäjä on niin idiootti, ettei se edes löydä ethernet porttiakaan vaikka semmoinen olisi.

mb442_125_080115.jpg

Ja edelleen, yleensä kun lania ei ole, niin mitä veikkaatte, onko silloin edes piuhaa tarjolla? No vittu ei ole ja tässä viittaan nyt liikkuvaan työhön, enkä siellä kivikautisella lanittomalla toimistolla istumiseen.

No turhapa tästä rutista, mutta todella outoa on jättää moinen pois. Kyllä jää monella läppäri ostamatta tuon takia.

Vaikka saisin langattomana verkon kotiin ni kyllä ne koneet pidetään kiinteästi piuhojen päässä aina kun siihen on mahdollisuus. Helvettiin noi langattomat säädöt. Jossain kahvilassa voi nysvää wlanilla mutta ei paljon muuten. :whip:

Toi air on lähinnä trendihomojen kahvilakannettava. liian paljon karsittu pois ohuuden takia. Työkoneena toi ei ole mikään kätevin. Kyllä tollekin ostajia varmasti riittää. Ei tämä ainut ohut kannettava ole markkinoilla mutta varmaan maccifanaatikoille pakko-ostos.

omat rahani pistäisin pro:hon.

Missä firmassa edes pääsee omalla koneella firman verkkoon? Vai meinaatko, että firma ostaisi työkoneeksi tämän airin?

Firman verkkoon ei tietenkään pääsekkään, tai pitäisi päästää, suojaamatonta konetta. Nykyään taitaa yleistyä ratkaisut joissa vieraille on mahdollisesti olemassa oma verkkoalue jonne suojaamaton kone voidaan päästää.

Siirrytään seuraavaan aiheeseen, jotkut tarviaa ethernetin ja toiset ei. Henk. koht mielipide on että se on puute airissa mutta koko kieltämättä kompensoi tuon puutteen. Ja jostainhan se on pakko tinkiä kun laite on noin ohut.

Toinen juttu mikä tuossa vähän ihmetyttää on se että akkua ei saa irti. Ok, ehkä sitä ei tarttekkaan saada irti mutta mikä lienee applella takana tuossa käytännössä kun sama juttu taitaa olla iPhonessakin ? Akkuhan hajoaa ajan myötä, ei pidä enää latinkia, joten eikö olisi helppoa että akku olisi irrotettava ja näin helposti vaihdettavissa ? Tämä mahdollistaisi myös vara-akut ja pidemmän käyttöajan ilman verkkolaturia.

HC76, jos sulla olisi yhtä iisi langaton verkko kuin macilla, niin miksi pitäisi piuhan päässä? Se nyt on jo silkkaa typeryyttä.

Ja HC76, jos Macbook airista olisi uupunut Wlan, niin miljoona vetoa, sinä olisit huutanut pää punaisena täällä miten olet joka paikassa lanin varassa, etkä tee ethernet liittimellä mitään.

Kyllä jää monella läppäri ostamatta tuon takia.
Vaikea uskoa, että kellään tuohon ostopäätös kaatuu. Varsinki ku on tuo Applen oma adapterikin saatavilla. ;)

Vaikka saisin langattomana verkon kotiin ni kyllä ne koneet pidetään kiinteästi piuhojen päässä aina kun siihen on mahdollisuus. Helvettiin noi langattomat säädöt.
Mulla on MacBook kotona aina WLANissa. Ei oo koskaan ollu piuha kiinni. Nätisti pyörii musat ja leffat olohuoneen sohvalla langattomasti piilossa olevalta verkkolevyltä. Mutta kukin taaplaa tyylillään.

Jos firman X wlaniin ei pääse niin tuskin päästävät piuhallakaan.
Omilla asiakkallailla on useimmiten neukkareissa piuha vieraskäyttäjiä varten erikseen ja sisäverkkoon erikseen. WLANia on ollut hyvin harvakseen ja nekin yleensä ihan vieras/surffauskäyttöön.

USB Ethernet on aika perseestä joka tapauksessa, muut härvelit nyt voivat ihan hyvin irtonaisena. Toinen USB nyt tuskin olisi tuplannut laitteen paksuutta. Mulla oli muinoin käytössä semmoinen laite kuin Thinkpad 240 (http://mikropc.net/nettilehti/artikkeli.jsp?id=ec_3197) , se oli enemmän aikaansa edellä kuin Air nyt.

Ja HC76, jos Macbook airista olisi uupunut Wlan, niin miljoona vetoa, sinä olisit huutanut pää punaisena täällä miten olet joka paikassa lanin varassa, etkä tee ethernet liittimellä mitään.

Molemmat pitää läppärissä olla. Helvettiiin mielummin kaikenmaailman kortinlukijat ja kuppitelineet. Mutta siinä olet väärässä että koskaan sanoisin jotain niin typerää kun että " ethernet liittimellä ei tee mitään".

Mulla on MacBook kotona aina WLANissa. Ei oo koskaan ollu piuha kiinni. Nätisti pyörii musat ja leffat olohuoneen sohvalla langattomasti piilossa olevalta verkkolevyltä. Mutta kukin taaplaa tyylillään.

Mulla on läppäri AINA pöydällä 22" näytössä kiinni. Ei ois mitään järkee virittää jotain hapuilevaa wlan-viritystä sen takia. Sitkun painun reissuun otan 3g kortin messiin jos ei ole wlan verkkoa saatavilla. Syy tähän on lähinnä huonot kokemukset wlan:in kanssa. Paraneehan nekin vehkeet ajan myötä tietenkin.

Sama homma, Macbook langattomasti verkossa, samoin kuin on iMac. Kummassakin iTunes. Macbook lukee langattomasti iMacin iTunes kirjastoa ja vippaa sen langattomasti stereoihin. Olisi kiva nähdä Windows-HC76 kaapelointi tälle viritelmälle, joka nyt toimii langattomasti. Mutta kukin tyylillään, osa vähän tyylikkäämmin.

Trendihomoläppärin hommaan varmaan itselleni kun läpy on liikkuvaan duuniin tehty, en tarvitse edes pro:ta siihen. Mailaan, surffaan ja teen kaikki liikkuvat duunit sillä missä milloinkin.

Trendihomoläppäri, kuulostaa siistiltä.

Toinen juttu mikä tuossa vähän ihmetyttää on se että akkua ei saa irti. Ok, ehkä sitä ei tarttekkaan saada irti mutta mikä lienee applella takana tuossa käytännössä kun sama juttu taitaa olla iPhonessakin ?

...ja ipodeissa (kuin myös joissain motorolan puhelinmalleissa ainakin ennenmuinoin)

jotain ameeerikkalaisten logiikkaa varmaankin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom