Postasin alkuperäisen viestini vahingossa väärään topicciin, mutta kyseessä oli siis, että käytin hetken aikaa pc-maailman premium-kannettavaa. Kannettava oli Lenovon T510 ja täysi pettymys minulle. Hintaa tuollaisella laitteella taitaa olla 13" macbook pro:n verran. Todennäköisesti koneessa ollut rauta pesee macbookkini mennentullen, i7 vs core2duo. Omasta mielestäni osa Applen kovasta hinnasta tulee todellakin käytettävyydestä. En ikinä vaihtaisi vähemmän tehokasta mäkkiäni moiseen muoviseen, rumaan ja surkeilla hiirillä (siinä oli levy ja tatti, jotka molemmat aika surkeita) varustettuun laitokseen. Tämä ns. build quality oli myös sieltä surkeimmasta päästä, ei eronnu pahemmin tuttavani vanhaan aceriin lonksuvine näyttöineen ja kolisevine näppäimistöineen. Verrokkina T510:n omistajalla oli myös uusi 13" airi, joka on käsittääkseni muutaman satasen kalliimpi, säälittävällä core2duolla, 4gb muistia ja järkyttävän pienellä 128 ssd:llä. Tämä laite silti tuntui siltä, miltä tietokoneen pitäisikin, eli sen käytön tulee olla vaivatonta ja yksinkertaista. Eron huomasi jo netissä surffailulla, miten lie kävisi, jos alettaisi käyttämään esim. jotain koodailusoftaa.
Olen tässä viimeaikoina ollut kääntymässä Win7 puoleen kannettavien saralla, mutta ilmeisesti turtunut hyvään koneeseen ja luullut, että ruoho on vihreämpää aidan toisella puolella. Näin ei vaikuttanut tämän kannettavan osalta olevan. Suhteellisen tehokkaassa pöytäkoneessa Win7 on pyörinyt mainiosti, eikä itse käyttöjärjestelmässä olekaan mitään vikaa. Saisivat vaan muut valmistajat ottaa mallia Applesta ja kiinnittää huomiota myös muihinkin seikkoihin kuin vain tehokkaisiin komponentteihin. Vastaisuudessakin pysyttelen OSX-leirissä ja olen valintaani tyytyväinen. Ainiin, oli siinä Lenovossa multi touch kosketuslevy joka välillä toimi huonosti ja välillä ei ollenkaan.