Ajatko peeceellä sitä Leopardia? Ilmeisesti ajat, sillä se skulaa vallan hyvin gigan macbookissa photarissakin.Asiaa tosin hidastaa se, että sujuvasti toimiakseen se vaatii sen 2 gigaa muistia ja koneessa on vain giga.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ajatko peeceellä sitä Leopardia? Ilmeisesti ajat, sillä se skulaa vallan hyvin gigan macbookissa photarissakin.Asiaa tosin hidastaa se, että sujuvasti toimiakseen se vaatii sen 2 gigaa muistia ja koneessa on vain giga.
Kerrotko, miten ne heikot tiedot käy tästä keskustelusta ilmi? Miten Mac-rauta eroaa PC-raudasta? Prosessorit tulee Inteliltä, näytönohjaimet NVidialta tai ATI:lta, monitorit kuulemma tehdään Philipsin tehtailla ja on käytännössä samoja kuin Dellillä (tosin Dellin näytöt halvempia). Muistit ja emolevyt valmistaa ilmeisesti Apple vai valmistaako? Onko PC-raudalla ja Mac-raudalla loppujen lopuksi muuta eroa kuin se, että PC boottaa BIOS:ista ja Mac EFI:stä ja muuten teho/tehottomuus riippuu käyttöjärjestelmästä?
Ne vähät "epäkohdat", jotka halutaan epäkohtina nähdä ovat niitä ainoita joten ei se ihme ole jos niihin takerrutaan sormet korvissa ja silmät kii. PC:n lukemattomat ongelmat pyhittyvät sillä, että hokee jotain ompun epäkohtaa.Tällaisissa keskusteluissa tartutaan herkästi yksittäisiin negatiivisiin seikkoihin, esimerkiksi Mac-näytönohjainten valikoimaan, ja jäädään jankuttamaan siihen.
Onhan tässäkin topicissa jo moneen kertaa tullut esille, että ihan samoja ongelmia niissä Maceissäkin on kuin PC:ssä. Minä olen sen jopa useampaan otteeseen myöntänyt, että PC:ssä on ongelmia. Toisin kuin esim. sinä (Mac ongelmat), silmät kiinni ja sormet korvissa hehkuttaessani Mac:n hyvyyttä. ;)Ne vähät "epäkohdat", jotka halutaan epäkohtina nähdä ovat niitä ainoita joten ei se ihme ole jos niihin takerrutaan sormet korvissa ja silmät kii. PC:n lukemattomat ongelmat pyhittyvät sillä, että hokee jotain ompun epäkohtaa.
Voisitko ihan näin kertausmielessä kertoa mitä ovat nämä sekä PC:stä että Macista löytyvät ihan samat ongelmat, joita esimerkiksi Mike (tai minä) ei ole myöntänyt?Onhan tässäkin topicissa jo moneen kertaa tullut esille, että ihan samoja ongelmia niissä Maceissäkin on kuin PC:ssä. Minä olen sen jopa useampaan otteeseen myöntänyt, että PC:ssä on ongelmia. Toisin kuin esim. sinä (Mac ongelmat), silmät kiinni ja sormet korvissa hehkuttaessani Mac:n hyvyyttä. ;)
PC-puolella on saatavilla ns. sertifioituja työasemia, joissa periaate on osin sama: laitevalmistaja tarjoaa huolella testatut ajurit ja yhteensopivuudeltaan varmistetut komponentit. Toki tällainen sertifiointi näkyy tuotteen hinnassa. Esimerkiksi Dell suosittelee tiettyjä kokoonpanoja tiettyihin käyttötarkoituksiin. Käyttöjärjestelmää tällainen laitevalmistaja ei kuitenkaan pääse muokkaamaan tai optimoimaan käytetyn raudan mukaan; toki MS tekee yhteistyötä satojen eri laitevalmistajien kanssa.
Voisitko ihan näin kertausmielessä kertoa mitä ovat nämä sekä PC:stä että Macista löytyvät ihan samat ongelmat, joita esimerkiksi Mike (tai minä) ei ole myöntänyt?
Esim. tuo, onhan noita tuolla lisääkin kun jaksaisi kaivaa.
Joko provoot tahallasi jatkuvasti, tai sitten et vain ymmärrä. Kertaappa nyt tosiaankin kaikille ne ongelmat. Ole esim niin lapsellisella tasolla argumenteissasi, että vedät "onhan macillekin viruksia, ainakin yksi, joten se on samalla tasolla widowsin kanssa".Onhan tässäkin topicissa jo moneen kertaa tullut esille, että ihan samoja ongelmia niissä Maceissäkin on kuin PC:ssä. Minä olen sen jopa useampaan otteeseen myöntänyt, että PC:ssä on ongelmia. Toisin kuin esim. sinä (Mac ongelmat), silmät kiinni ja sormet korvissa hehkuttaessani Mac:n hyvyyttä. ;)
Jep jep. Mulla on MacBook, enkä ole noin vakavaan ongelmaan törmännyt.Esim. tuo,
Kyllähän niitä ongelmia löytyy, kun niitä kaivamalla kaivaa. Ei kai kukaan oikeasti väitäkään, että Maceissa ei olisi lainkaan ongelmia. Oleellista on se, että ongelmia on niin hemmetin paljon vähemmän kuin Windows PC -käyttäjillä.onhan noita tuolla lisääkin kun jaksaisi kaivaa.
Tuntuu aina näissä väännöissä, että mac-ihmiset jaksaa puolustella omaa kantaansa pc-immeisiä hanakammin ;).
Vaikka ei olisi minkään näköistä kokemusta uusimmasta käyttöjärjestelmästä, saatikka minkäänlaista "oikeaa" osaamista PC-maailmasta. Voi olla, että Mac on peukalokeskelläkämmentä tyyliselle käyttäjälle se paras vaihtoehto.Tällainen PC-pakolainen mielellään puolustaa uutta turvapaikkaansa...
Voi olla, että Mac on peukalokeskelläkämmentä tyyliselle käyttäjälle se paras vaihtoehto.
Kuten suurimmat osat leffastudioista ;)Voi olla, että Mac on peukalokeskelläkämmentä tyyliselle käyttäjälle se paras vaihtoehto.
Samaa voisi varmaan suositella monelle muullekkin. ;)Kuten suurimmat osat leffastudioista ;)
Fabe, ei tartte nyt provoamisen varjolla heittäytyä ihan idiootiksi, joten himmaappa vähän ja lue viestisi ennenkuin postaat.
Mä siis sanoin, että lue viestisi ennenkuin postaat. Lopeta tuo tahallinen provoaminen tai mä lopetan sen.Samaa voisi varmaan suositella monelle muullekkin. ;)
P2P varmaa on kanssa ihan arkea?
Itseasiassa olen vähän odottanutkin tuota viestiä. Edellinen ei ollut todellakaan mikään provo. Mutta jatkakaahan muut keskustelua tästä aiheesta, minä siirryn taka-alalle seuraamaan.Mä siis sanoin, että lue viestisi ennenkuin postaat. Lopeta tuo tahallinen provoaminen tai mä lopetan sen.
Kai olet vaihtanut akun koneeseen?