Apple vs PC+Linux (Mac versus Win tappelu)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyllähän fanboyt ovat olleet alakynnessä koko ajan...
Tämä on ilmeisesti oma tulkintasi?
Jos verrattaisiin vaikka sitä montako uutta Macistiä viereisiin ketjuihin on viimeaikoina tullut siihen moniko Mäkisti on palannut Winkkariin niin näyttää keskustelun tulos aika selvältä.

8-ytimen fanboy alakynnessä Acer-jengin kanssa :D Vähän pistää joo mymyilyttämään. Mites rekisteri? Onko kaikki kondiksessa Ano? Sano terkkuja Adawarelle.

Tällä foorumilla surffaa varmaan kolme ihmistä 8-ytimen Macillä. Ei sulla täällä olisi edes kävijöitä, jos Aceri-jengi laittais foorumin boikottiin.

8-ytimen fanboy alakynnessä Acer-jengin kanssa :D Vähän pistää joo mymyilyttämään. Mites rekisteri? Onko kaikki kondiksessa Ano? Sano terkkuja Adawarelle. Toimiix takuu?

Jaa, että mäkki on ainut kone, johon saa enemmän kuin yhden CPU:n?

Apple Store sanoi:
Estimated Shipping: within 24 hours
Estimated Delivery: 06 Mar, 2009 - 10 Mar, 2009
Tämä on suuri päivä fanipojalle. :david:

Niinpä. Måpå taitaa olla nuorisotalon mikrotuki, joka ei vielä tiedä työnteosta yhtään mitään.

Sanohan sitten miten mun elämä ja oleminen nyt niin olennaisesti liittyy siihen mitä sillä ompulla voi tehdä ja voiko saman tehdän paremmin kuin winkkarilla? On se sullakin vähästä takki auki kun pitää vetää nettikirjoitteluista banaaniterttu sieraimiin ja keksiä omasta päästä jotain heikkolahjaista forumille ulostettavaksi. Minä en ole mikrotuki ja sinä olet pelle.

Muilta tuli kyllä joitain fiksumpiakin pointteja tuosta työnteosta ompulla. Mulla on ollutkin sellainen kutina, että animointi- ja renderöintisoftissa mäkki vie, mutta tuosta skenestä kyllä oikeesti tiedä yhtään mitään.

Moniko käyttää muuten itse yliopistolla mäkkejä? Itte en ole törmännyt yhteenkään, en tiedä sitten miten maailmalla. Omassa koulussa koneilla pyörii visva ja ubuntu. Kumpikin omaan hommaansa.

Ps. Turha provosoitua jokaisesta poikittaisesta sanasta sitä omppua kohtaan. Ei se brändi ole mikään koskematon. Tää saa yhtä koomisia piirteitä ku karvalakkipäiset vanhan kansan saabistit. Erona vaan, että kiiltävä sileä pinta on muotia.

Jaa, että mäkki on ainut kone, johon saa enemmän kuin yhden CPU:n?
Saa niitä winkkariinkin tyhjän pantiksi seisomaan kun harva softa tai edes itse käyttis ei osaa edes toista corea käyttää.
OSX:ssä sentään kaikki Cocoa-softat ajavat UI:ta toisessa threadissa automaattisesti. Puhumattakaan Pro-softien 8-coren käytöstä. Mitens winkkarissa?

Winkkari ei osaa edes muistia käyttää. Vista64 swäppää kernelistä puolet levylle vaikka on 15gigaa vapaana. Swapin cachetus ei näytä toimivan lainkaan. Prefetch sen sijaan kurnuttaa kovalevyä bootin jälkeen pari minuuttia tuomatta mitään mainittavaa etua.

OSX sentään hyödyntää koko muistin olivat ohjelmat sitten 32- tai 64-bittisiä. Swappiä käytetään vasta kun muisti oikeasti loppuu. jne.

Sanohan sitten miten mun elämä ja oleminen nyt niin olennaisesti liittyy siihen mitä sillä ompulla voi tehdä ja voiko saman tehdän paremmin kuin winkkarilla? On se sullakin vähästä takki auki kun pitää vetää nettikirjoitteluista banaaniterttu sieraimiin ja keksiä omasta päästä jotain heikkolahjaista forumille ulostettavaksi. Minä en ole mikrotuki ja sinä olet pelle.

Muilta tuli kyllä joitain fiksumpiakin pointteja tuosta työnteosta ompulla. Mulla on ollutkin sellainen kutina, että animointi- ja renderöintisoftissa mäkki vie, mutta tuosta skenestä kyllä oikeesti tiedä yhtään mitään.

Moniko käyttää muuten itse yliopistolla mäkkejä? Itte en ole törmännyt yhteenkään, en tiedä sitten miten maailmalla. Omassa koulussa koneilla pyörii visva ja ubuntu. Kumpikin omaan hommaansa.

Ps. Turha provosoitua jokaisesta poikittaisesta sanasta sitä omppua kohtaan. Ei se brändi ole mikään koskematon. Tää saa yhtä koomisia piirteitä ku karvalakkipäiset vanhan kansan saabistit. Erona vaan, että kiiltävä sileä pinta on muotia.

No huhhuh. Hieho alkaa soittaa poskee, kun vähän vittuilen poikien tietokoneketjussa. :)

Saa niitä winkkariinkin tyhjän pantiksi seisomaan kun harva softa tai edes itse käyttis ei osaa edes toista corea käyttää.
OSX:ssä sentään kaikki Cocoa-softat ajavat UI:ta toisessa threadissa automaattisesti. Puhumattakaan Pro-softien 8-coren käytöstä. Mitens winkkarissa?

Winkkari ei osaa edes muistia käyttää. Vista64 swäppää kernelistä puolet levylle vaikka on 15gigaa vapaana. Swapin cachetus ei näytä toimivan lainkaan. Prefetch sen sijaan kurnuttaa kovalevyä bootin jälkeen pari minuuttia tuomatta mitään mainittavaa etua.

OSX sentään hyödyntää koko muistin olivat ohjelmat sitten 32- tai 64-bittisiä. Swappiä käytetään vasta kun muisti oikeasti loppuu. jne.

http://www.mydigitallife.info/2008/...oost-speed-with-disablepagingexecutive-tweak/

Kiitos.
Tuon tiesin entuudestaan ja tein heti kättelyssä. Jostain syystä task managerin mukaan puolet kernelistä on silti swäpätty? (useiden reboottien jälkeenkin).

Mulla on niin vähän muistia (4Gb), että en ole tuohon tutustunut sen enempää. Pitää jossain vaiheessa yrittää muistaa katsella omalla koneella.

Niin et ole nähnyt mäkkiä yliopistolla? Mun käsittääkseni tossa sun linkissä vertailtiin laitevalmistajia eikä tolla markkinaosuudella ole juuri mitään tekemistä sen käyttöjärjestelmän kanssa. Toki se apple on suurin valmistaja, koska puuceeta valmistaa n+1 firmaa. Eikä se omppu välttämättä kaikille lelu ole.

Munaton Kukko sanoi:
No huhhuh. Hieho alkaa soittaa poskee, kun vähän vittuilen poikien tietokoneketjussa.

crying-ou-boy-screenshot.jpg

Älä nyt viitsi. Eiköhän se riitä jos sulla ei mitään asiaa ole.

Googleta vaikka aikasi kuluksi mitä se hieho tarkoittaa.

Niin et ole nähnyt mäkkiä yliopistolla? Mun käsittääkseni tossa sun linkissä vertailtiin laitevalmistajia eikä tolla markkinaosuudella ole juuri mitään tekemistä sen käyttöjärjestelmän kanssa. Toki se apple on suurin valmistaja, koska puuceeta valmistaa n+1 firmaa. Eikä se omppu välttämättä kaikille lelu ole.

Jenkeissä Applen nousu viimeisen ~5 vuoden aikana on ollut aika ilmiömäistä, ja yksityisellä sektorilla tilanne saattaa muuttua samalla tavalla kun nämä opiskelijat siirtyvät työelämään.

macu2.jpg

En ymmärrä pointtiasi "markkinaosuudella ole juuri mitään tekemistä sen käyttöjärjestelmän kanssa". Voisin kuvitella että Mac OS X:n markkinaosuus korreloi aika hyvin Mac-tietokoneiden myynnin kanssa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom