Apple vs PC+Linux (Mac versus Win tappelu)

No itseasiassa käytän tietokonetta työntekoon ja kotona surffailuun. Se on yks vitun hailee miltä se kone näyttää sisältä, tai edes ulkopuolelta. Trendikkäälle ompulle tollaset asiat on tietenkin hyvin tärkeitä.
Sullahan on vitun HP:n läppäri, miten sä millään tasolla edes voisit yrittää ymmärtää mitään Applen filosofiaa tuotekehityksessä, siis ihan oikeasti? Meneppäs putsailemaan sitä rekisteriä, saat tehdä niitä töitäsi. Meitsi taas ymmärtää ihan hyvin, että joku paskalla Ladalla ajaa kauppaan ja takas, se ajaa asiansa. Mutta en minä nyt mene kyllä sen X6:n viereen Ladallani huutelemaan trendikkyydestä yhtään mitään. :D

Jokos Mike on speksaillu uutta Pro:ta? ;)
Speksailu terminä on hukassa, lienee jotain benchmarkkeja. En viitti tehdä, pahoittaisin vain murojen mielen tuloksilla ;) HP-miehet menis ihan sekaisin.

ps. ei vais, eiköhän sieltä joku typpi/vesi/kermavaahto-jäähdytys ohi menisi. Ja sitäpaitsi mä en pääse BIOSIIN vääntelemään nappeja.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Niin, Windows koostuu näistä "pienistä" asioista, joita onkin sitten ihan vitusti. OSX:ssä ei säädetä juuri mitään, se futaa semmoisenaan. Windows-käyttäjillä se säätö kuten sanottu jo monta kertaa, on niin juurtuneena selkäytimeen, että siitä on tullut itseisarvo ja jotenkin kone ei ole hyvä, jos siinä EI ole viruksia, rekisteriongelmia, spywarea, bluescreeniä jne.

Win98 on nyt matoboxi, mutta aikanaan se oli kuin Windows seiska, mukamas niin täydellinen. On suorastaan hupaisaa lukea, miten vielä vuosi sitten Vista oli täydellinen eikä siinä haitannut yhtään virukset. Nyt kun Windows seiska on tulollaan, niin yhtäkkiä Vista onkin paska ja Windows seiska maailman paras kun siinä on tietoturvaa parannettu. Tietoturva on vain silloin tärkeä pointti muroargumentoinnissa, jos sitä voi käyttää OSX:sää vastaan, muutoin se ignoorataan ja haukutaan Macin käyttäjiä.

Jos nyt tulisi OSX:n tasoinen Windows kaikkine toimintoineen mitä OSX:ssä on, niin voi jumalauta murot ylistäisivät sitä aivan jumalattomasti ja painottaisivat miten loogisesti se toimii, miten se käyttää optimaalisesti koneen tehoja ja miten se on täysin turvassa viruksilta ja muulta paskalta. Semmoinen on jo olemassa Macissa, mutta kun muro-reppanat eivät suurimmalta osalta osaa edes ajatella koneen käyttöä sillä tasolla, mitä OSX antaa mahdollisuuksia. Eivät vain yksinkertaisesti tiedä paremmasta, siinä on ainoa puolustus sitten haukkua tuntematonta, silmät kii ja sormet korviin "OSX on huono, sillä ei voi pelata"(samaan aikaan laulattaen olohuoneessa konsolia).

Miksi tähän pitää vetää juttua jostain win98-käyttiksestä? Aikanaan kaikki hommat hoitui sillä ihan ok, mutta totta vitussa se on antiikkinen nykyään. Onko se nyt niin vaikea ymmärtää, että käyttöjärjestelmät ja koneet kehittyy jatkuvasti. Käyttääkö joku oikeasti täällä mac-koneita tuolta ajalta ja pystyy hehkuttamaan sitä vakavalla naamalla? :D

Vistassa suurimmat ongelmat alussa liittyi aikoinaan puuttelliseen ajuritukeen etenkin 64-bit järjestelmissä. Vuosi sitten päivitin tän koneen (Q6600@3.0GHz, 8 Gb muistia) muutamalla satasella ja mielestäni rahoille on tullut vastinetta todella hyvin. Koko vuoden ajan ollaan menty ilman mitään ihme säätämisiä ja bluescreenejä. Virustorjunta ja palomuuri on ihan Vistan omat, eikä niihin tarvitse koskea, ellei itse halua avata portteja. Pc-kone on mun valinta siksi, että sillä pystyy tekemään kaikkea. Eli normijuttujen lisäksi satunnaisesti pelaamaan,käyttämään cad-ohjelmia ja muita erikoisempia koulussa tarvittavia softia,nauhoittamaan ja katsomaan kaapelitv-kortilla telkkariohjelmat jne. Siis kaikki yhdellä laitteella järkevään hintaan.

Ei sillä, myönnän kyllä että Apple on piristänyt markkinoita ja tuonut ihan hyviä innovaatioita, mutta kyllä tuo mac-fanitus alkaa mennä vähän yli tietyissä tapauksissa. :D Olen kavereiden Macceja käyttänyt yhteensä joitakin tunteja, mutta ei mulle ainakaan ole tullut sellaista tajunnan räjäyttävää fiilistä noista. Sitten vielä noista tositöiden tekemisestä. Mulle nyt on aivan sama, mitä konetta kukin käyttää ja mitä tekee, kunhan leipänsä sillä tekee. Mutta sitä ihmettelen, mistä nää kaikki molempien leirien vakiovääntäjät, jotka kaikki tekee niin maailman tärkeintä hommaa löytää aikaa tähän samojen provojen heittämiseen päivästä toiseen. :rolleyes:

Yhdyn harmiin, koska onhan tämä aika vitun kova laatikko. Mutta niillä mennään mitä on pakko käyttää.

Juu, kuten olen aiemminkin sanonut, ihan mielelläni testaisin mäkkiä työkoneena, mutta ei tosiaan ole mahdollista. Jos vaikka omassa työkäytössä olevat softat vielä saisi jotenkin viriteltyä toimimaan niin se ei vielä riittäisi. Isossa firmassa, kun on niin perhanasti käyttäjiä ja pitää olla koneet siihen malliin, että kaikilla toimii about samanlainen peruspaketti, jonka päälle sitten extrasoftat tarpeen mukaan.

Käyttääkö joku oikeasti täällä mac-koneita tuolta ajalta ja pystyy hehkuttamaan sitä vakavalla naamalla? :D
Mullon kotona iMac G3 vuodelta 2001, jossa pyörii Mac OS X 10.4.11 Tiger varsin mallikkaasti. Hehkutuksen arvoinen värkki eittämättä. Jopa vakavalla naamalla. :arvi:

Isossa firmassa, kun on niin perhanasti käyttäjiä ja pitää olla koneet siihen malliin, että kaikilla toimii about samanlainen peruspaketti, jonka päälle sitten extrasoftat tarpeen mukaan.

Niinpä. Mie tekisin macilla töitä ihan yhtä vittuuntuneen kuin peeceelläkin, mutta jos työnantaja hommaa yhdelle intoilijalle mäcin, niin saisi hommata samalla koko poppoolle. Muuten tulee ongelmia, jotka lisäävät vitutusta entisestään.

Mullon kotona iMac G3 vuodelta 2001, jossa pyörii Mac OS X 10.4.11 Tiger varsin mallikkaasti. Hehkutuksen arvoinen värkki eittämättä. Jopa vakavalla naamalla. :arvi:

Nyt puhut kyllä paskaa ja huolella. Toihan on aivan vitun kamala tekele. Muistan kun koulussa _jouduin_ ton kanssa säheltämään. Onneksi sitä kamaluutta kesti viikon-kaksi.

:urjo:

Nyt puhut kyllä paskaa ja huolella. Toihan on aivan vitun kamala tekele. Muistan kun koulussa _jouduin_ ton kanssa säheltämään. Onneksi sitä kamaluutta kesti viikon-kaksi.

:urjo:
iMac G3 on kiistämättä merkkipaalu tietokoneiden historiassa. Ja edelleen loistopeli. Mutta sulla on todennäköisesti ollut käytössä joku vanha Applen paska käyttis, ei OS X (ainakaan 10.4.11 Tiger). :)

Applen mac mini näyttää olevan ihan varteenotettava vaihtoehto fiksun näköiseksi htpc:ksi, ei helpolla löydy hintalaatusuhteeltaan haastajaa pc-puolelta. Muut applen mallit ei kyllä pärjää pc-koneille hintalaatusuhteeltaan, imo.

Naurattaa tuo miken leijuminen noilla 8-ytimellä :D Rahallahan sitä saa pc-puoleltakin vaikka mitä. Itse olen pistänyt vajaa 800€ rahaa omaan pc:een, sillä ei taitaisi applelta juuri mitään saada, ei ainakaan lähellekään vastaavaa.

Applen mac mini näyttää olevan ihan varteenotettava vaihtoehto fiksun näköiseksi htpc:ksi, ei helpolla löydy hintalaatusuhteeltaan haastajaa pc-puolelta. Muut applen mallit ei kyllä pärjää pc-koneille hintalaatusuhteeltaan, imo.

Naurattaa tuo miken leijuminen noilla 8-ytimellä :D Rahallahan sitä saa pc-puoleltakin vaikka mitä. Itse olen pistänyt vajaa 800€ rahaa omaan pc:een, sillä ei taitaisi applelta juuri mitään saada, ei ainakaan lähellekään vastaavaa.

Näytä mulle Mac Pro:ta spekseiltään vastaava työasema esimerkiksi Delliltä tai HP:lta. Ai niin, ne ei oo vielä saaneet Inteliltä vastaavia prossuja...

En oo koskaan nähnyt Delliltä tai HP:lta vastaavaa konetta, joka olisi halvempi.

Itsekoottuja en nyt ota vertailuun mukaan, kun pitäisi olla jonkinlainen tae siitä että valitut komponentit ovat a) testattuja ja b) varmasti yhteensopivia.

Näytä mulle Mac Pro:ta spekseiltään vastaava työasema esimerkiksi Delliltä tai HP:lta. Ai niin, ne ei oo vielä saaneet Inteliltä vastaavia prossuja...

En oo koskaan nähnyt Delliltä tai HP:lta vastaavaa konetta, joka olisi halvempi.

Itsekoottuja en nyt ota vertailuun mukaan, kun pitäisi olla jonkinlainen tae siitä että valitut komponentit ovat a) testattuja ja b) varmasti yhteensopivia.

Jaajaa, en ole noiden merkkikoneiden perään, töissä joku muu ne aina valkkaa. Kyllähän itse kokoamalla parhaan saa.

Sä voit lainemies laittaa koneeseesi vaikka vuoden palkkasi, mutta se ei poista sitä tosiasiaa, että siinä ei vielä silloinkaan ole OSX:ää, mikä on ihan vitun kova käyttis. Siitä löytyy kitara, taivas ja kuu, Paten baari ja flipperi.

Kunhan kiusaan, voihan jokainen painaa kauppaan ja ostaa vastaavan. Anonymouksella on mennyt pointti vähän ohitse. Ei jaksa edes enää selittää kun does not compute.

Hajoa lainemies :D

Liitteet

• muisti.jpg
    muisti.jpg
    34,2 KB · Katsottu: 198
  • setup3.jpg
    setup3.jpg
    109,5 KB · Katsottu: 251
Sain tänään kaksi uutta mac-kokemusta.

Kaksi vuotta vanha macbookki kaatui tänään 4 kertaa tunnin sisällä. Neljännellä kerralla hakattiin jo näppistä ja nauroin partaani vieressä. Miten se on oikeesti mahdollista kun oma XP ei kaadu edes viikossa niin montaa kertaa? Eikä ole edes eka kerta kun näen mäkkiä hakattavan kun se jotain temppuilee. Kyllä siinäkin näköjään omat virheet on.

Toisella kerralla loppupäivästä 45 vuotiaan naisen piti käyttää samaa mäkkiä ja hänellä ei ollut aikasempaa kokemusta maceista. Käyttöjärjestelmä oli kuulemma ihan vammanen "siihen normaaliin" verrattuna.

EDIT. Mike keuliminen tuntuu lähinnä siltä, että "mulla onkin rahaa ostaa vitun kallis kone".

Mac OSX on aika vammainen, jos sitä koittaa käyttää kuten Windowsia. Ja tottahan toki maailmasta voi löytyä Macceja jotka kaatuu, varsinkin jos ne ovat rikki kun niitä hakataan. :jahas:

Testataanko Salomaa sun koneella, annan pari pommia siihen ja katotaan miten skulaa sitten.

ps. ei ehkä parasta otantaa mac-käytöstä, jos käyttäjinä on apinoita, jotka luulee bittien kulkevan nopeampaa kun hakkaa konetta. Tule tänne salis, niin näytän sulle tunnin verran miten kone rullaa nopeampaa kuin oot ikinä nähnyt :D

Salomaa, ei nää nyt mitään autoja ole, suhteutetaas pikkaisen. Meet tonne autoketjuun huutelemaan kun siellä on kuvia 20 kertaa kalliimmista autoista kuin meitsin hikinen pro.

Mielipiteitä voi toki esittää mutta koitas ihan oikeasti koota vapaasti valitsemistasi komponenteista Mac Pro:ta vastaava 8-core paketti ja katso mitä se maksaa.
Kuulen, miten puheenaihe on juuri vaihtumassa johonkin ihan toiseen :D

Kuulen, miten puheenaihe on juuri vaihtumassa johonkin ihan toiseen :D
Ei olisi mitenkään uutta.
Tätä kun nimittäin juuri pari päivää takaperin puitiin MacRumorsin forumilla eikä päästy edes samaan hintaan.
Puhumattakaan OSX:stä ja sen mukana tulevista softista. Pro:n 900W powerista , kopasta , äänettömyydestä jne.

Nuo Xeonit ja EEC muistit kun eivät ole mitään ilmaisia. Ja jos joku väittää ettei tarvitse virheenkorjausta niin kannattaa ensin selvittää miksi sitä käytetään ennen kuin tekee itsestään tyhmää.

Mac OSX on aika vammainen, jos sitä koittaa käyttää kuten Windowsia. Ja tottahan toki maailmasta voi löytyä Macceja jotka kaatuu, varsinkin jos ne ovat rikki kun niitä hakataan. :jahas:

Testataanko Salomaa sun koneella, annan pari pommia siihen ja katotaan miten skulaa sitten.

ps. ei ehkä parasta otantaa mac-käytöstä, jos käyttäjinä on apinoita, jotka luulee bittien kulkevan nopeampaa kun hakkaa konetta. Tule tänne salis, niin näytän sulle tunnin verran miten kone rullaa nopeampaa kuin oot ikinä nähnyt :D

Salomaa, ei nää nyt mitään autoja ole, suhteutetaas pikkaisen. Meet tonne autoketjuun huutelemaan kun siellä on kuvia 20 kertaa kalliimmista autoista kuin meitsin hikinen pro.

Epäilen. Eikä edes pahemmin kiinnosta koska tässäkin koneessa joka ei ole edes kovinkaan hyvä kaikki toimii nopeasti eikä tarvitse odotella mitään. Kuinka nopeasti sen pitäisi sitten rullaa?
Ja tätä konetta on hakattu kantapäällä aika vitun paljon kun powerissa tuuletin särisee. Sillä sen surinan saa mukavasti aina pois. Ei ole vaikuttanut toimivuuteen mitenkään.

Ja tätä konetta on hakattu kantapäällä aika vitun paljon kun powerissa tuuletin särisee. Sillä sen surinan saa mukavasti aina pois. Ei ole vaikuttanut toimivuuteen mitenkään.
No ehkä olisi tarpeen muuttaa koneen käyttötapaa, ei kai se ihme ole jos hajoaa kun potkitaan tai hakataan. Elektroniikkaa ne kaikki on, ei niissä mitään suojakenttää ole ympärillä.

Jotenkin vähän hölmöä lukea miten Maccia haukutaan kun se ei toimi ja samalla kerrotaan miten koneita potkitaan ja hakataan.

Suositut

Back
Ylös Bottom