Apple vs PC+Linux (Mac versus Win tappelu)

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kovat on selostukset, mutta taas näyttää pahasti siltä, että jokaisella mäkistillä on luetun ymmärtämisessä parannettavaa, reilusti. Tai sitten ei edes luettu sitä linkitettyä juttua vaan alettiin suoraan julistamaan mäkin ylivertaisuutta. Siinähän puhuttiin Safarin haavoittuvuudesta, joka koskee sekä OSX, että Windows versioita. Eli vaikka he luottaisivatkin omaan käyttikseensä kuin kiveen niin luulisi sentään nuo Windowsiinkin vaikuttavat haavoittuvuudet korjattavan nopeasti.

On toki ongelmallista, jos tärkeää paikkausta löytyy odottamaan kuukausitolkulla. Mutta onko MS tässä asiassa yhtään parempi? Ei. Pari esimerkkiä:

Amit Klein has discovered a vulnerability in Microsoft Internet Explorer, which can be exploited by malicious people to manipulate certain data and conduct HTTP request smuggling attacks.

IE 6, korjaamatta syyskuusta 2005. Lähde: http://secunia.com/advisories/16942/

naveed has discovered a vulnerability in Microsoft PowerPoint, which potentially can be exploited by malicious people to compromise a user's system.

PowerPoint 2000, 2002, 2003, Office XP, Office 2000, Office 2003, PowerPoint Viewer 2003, korjaamatta heinäkuusta 2006. Lähde: http://secunia.com/advisories/21061/

En usko. Applen laitteet toimivat aina niin sykähdyttävästi, että pöksyt aivan kostuvat pelkästä laitteen pinnan hivelöinnissä. Hivelöintielämyksen takaa täysin tarraton kannettavan pohja.

jostain syystä repesin :lol2:

btw. Kaveri omistaa imacin mutta osti eilen pc-läppärin. ups.

edit:
ja niille mäkisteille, jotka täällä hehkuttivat, että mitä merkitystä on haavoittuvuudella, jota ei pysty edes hyödyntämään mitenkään, lukekaapa tämä lainaus oikein ajatuksella:

Olisiko kenties itse kannattanut lukea se alkuperäinen blogi jotta tietäisi mistä oikein on kyse? Sen sijaan että viittaat jonkun suomalaisen mukatoimittajan omiin tulkintoihin.

Tuo RSS -aukko ei todellakaan ole mikään downupin kaltainen reikä jolla kone otetaan etähallintaan. Sillä pystyy hyvällä tuurilla ja tietyissä olosuhteissa, tiedostonnimen tietämällä, varastamaan keksin koneelta. Siis aivan kirjaimellisesti. Jos joku saa cookien kautta tietää, että käytän pakkista niin big fucking deal. Sitäpaitsi salasanat ja tunnarit ovat keychainissa kryptattuna eikä cookiessa.

Tuosta haavoittuvuudesta ei ole edes Proof-Of-Conseptia olemassa. Pelkkää teoreettista spekulointia hyödyntämisestä. Viivästynyt tietoturvapäivitys TEOREETTISEEN aukkoon ei pitäisi edes ylittää uutiskynnystä. Mutta koska kyseessä on Apple niin tottakai se on etusivun juttu.

Olisiko kenties itse kannattanut lukea se alkuperäinen blogi jotta tietäisi mistä oikein on kyse? Sen sijaan että viittaat jonkun suomalaisen mukatoimittajan omiin tulkintoihin.

Tuo RSS -aukko ei todellakaan ole mikään downupin kaltainen reikä jolla kone otetaan etähallintaan. Sillä pystyy hyvällä tuurilla ja tietyissä olosuhteissa, tiedostonnimen tietämällä, varastamaan keksin koneelta. Siis aivan kirjaimellisesti. Jos joku saa cookien kautta tietää, että käytän pakkista niin big fucking deal. Sitäpaitsi salasanat ja tunnarit ovat keychainissa kryptattuna eikä cookiessa.

Tuosta haavoittuvuudesta ei ole edes Proof-Of-Conseptia olemassa. Pelkkää teoreettista spekulointia hyödyntämisestä. Viivästynyt tietoturvapäivitys TEOREETTISEEN aukkoon ei pitäisi edes ylittää uutiskynnystä. Mutta koska kyseessä on Apple niin tottakai se on etusivun juttu.

Etpä sinäkään sitä blogia tainnut ihan tarkkaan lukea. Jos luit niin varmasti huomasit, että siellä sanotaan ihan samaa, jota minäkin olen sanonut. OSX EI ole mitenkään murtamaton tai varma käyttis ja että Applen pitäisi ottaa riskit vakavasti ennen kuin homma leviää käsille. Ja tässä nyt ei ole kyse tuosta viimeisimmästä uutisesta vaan ihan tuosta Applen suhtautumisesta yleisesti. Ei tunnu kiinnostavan tietoturva-asiat lainkaan ja jossain vaiheessa se tulee kostautumaan.

edit:
mutta olkoon tämä aihe mun puolesta. jos mäkistit uskoo, että mäkkiin ei mikään haittaohjelma pure niin olkoon sitten niin.

Kovat on selostukset, mutta taas näyttää pahasti siltä, että jokaisella mäkistillä on luetun ymmärtämisessä parannettavaa, reilusti. Tai sitten ei edes luettu sitä linkitettyä juttua vaan alettiin suoraan julistamaan mäkin ylivertaisuutta.

Joo, täytyy myöntää, että meikäläisen luetun ymmärtämisessä oli ehkä hitusen parannettavaa tässä tapausessa. Kun kotiutuu baarista kahdessa promillessa, voi joko a) mennä nukkumaan tai b) tulla foorumille rähisemään. :nolo:

Itse selostus sinällään pitää tietysti paikkaansa. Yleensä aina kun puhutaan tietoturvasta, puhutaan itse asiassa Windowsin paskan arkkitehtuurin aiheuttamista jutuista, jotka eivät päde kunnollisilla alustoilla. Malliesimerkkinä tämä klassikko "viruksia alkaa ilmestyä heti kun markkinaosuus ylittää X prosenttia".

Mutta kysymys: Onko joku Safari-käyttäjä phissattu näiden 7 kuukauden aikana, vai onko jälleen kerran asialla joku julkisuushakuinen nörtti, jonka mielestä Apple on perseestä kun se on erilainen kuin Microsoft?

Mutta kysymys: Onko joku Safari-käyttäjä phissattu näiden 7 kuukauden aikana, vai onko jälleen kerran asialla joku julkisuushakuinen nörtti, jonka mielestä Apple on perseestä kun se on erilainen kuin Microsoft?

Mistä lähtien nörtit on muka fanittanut Microsoftia :wtf:

Aika jäätäviä tyytyväisyystutkimustuloksia jälleen kerran. Lenovoon on tyytyväisiä jopa puolet ostajista. No, onneks sen päällä voi seistä ja nänni on täysin omaa luokkaansa. :thumbs:

Ja lainemies taas leijuu markkinaosuuksilla :D

Lisää lainemiehen loogisia älynväläyksiä "ei se laatu, vaan se paljonko sitä muut ostaa". Lainemiehen logiikan helmenä mainittakoon, että Acerin halvin on parempi kuin Macbook Pro, koska sitä Aceria ostetaan enemmän :D

Laatua ei selvästikään pidetä hintaan nähden riittävän hyvänä, jos kerran myyntimäärät tippuvat.
Ei toisaalta mikään ihmekään, kannettavia on uusittu, mutta esim. mini on ja pysyy samana isältä pojalle. Moni ostaisi varmaan minin htpc käyttöön, mutta nykyisellä raudalla se ei ole järkevää. Ei ole tainnut Mac Prokaan uudistua aikoihin. Sen myynti on tosin niin marginaalista verrattuna muihin malleihin, että tuskin tilastoissa näkyy.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Lisää lainemiehen loogisia älynväläyksiä "ei se laatu, vaan se paljonko sitä muut ostaa". Lainemiehen logiikan helmenä mainittakoon, että Acerin halvin on parempi kuin Macbook Pro, koska sitä Aceria ostetaan enemmän :D
Niinpä. Melkosta tutkivaa journalismia jälleen tuo Tietokone-lehden juttu. Ja lähteitähän ei tietenkään voi linkittää. ;)

Applen läppäreiden myynti on ollut jo pitkään kovassa kasvussa. Pöytäkonehankinnathan on monilla jäissä, koska uudet mallit tulevat todennäköisesti ensimmäisen neljänneksen aikana. Tämä ei voi olla vaikuttamatta alkuvuoden myyntilukuihin. PuuCee-puolellahan ihmiset ostavat vanhaa rautaa pesukonekaupasta iloisin mielin kun saa niin halvalla. Ja tämä näkyy niissä tyytyväisyystutkimuksissa. :D

Itse tulkitsen sen niin, että ihmiset eivät koe saavansa vastinetta sille rahalla, mitä mäkki maksaisi. Ihmiset pärjäävät halvemmallakin.

Itse tulkitsen sen niin, että ihmiset eivät koe saavansa vastinetta sille rahalla, mitä mäkki maksaisi. Ihmiset pärjäävät halvemmallakin.
Vittu sun logiikkaa voi jumalauta. Miten kukaan voi tietää saako vastinetta jos koko konetta ei ole ostanut? Ja miten vielä hetki sitten kaikki sai niin kovasti vastinetta, että koneita meni kovasti kaupaksi? Tuolla linkissäkin sanotaan, että jenkkien talouskriisi on vaikuttanut siihen, että ostetaan halvinta mahdollista paskaa. Sillä ei ole yksinkertaisesti mitään tekemistä vertailussa kumpi on parempi. Koita nyt herranjumala tajuta yksinkertainen asia. Vaikka kaikki ostaisi nyt Applea ensi viikolla, siis koko maapallo, niin ei se Applen kone olisi yhtään parempi kuin nyt, sama käyttis ja rauta siellä edelleen olisi. Sun leijuminen jollain markkinaosuuksilla osoittaa vaan sen, ettei sulla ole mitään muuta argumenttia.

Vittu sun logiikkaa voi jumalauta. Miten kukaan voi tietää saako vastinetta jos koko konetta ei ole ostanut? Ja miten vielä hetki sitten kaikki sai niin kovasti vastinetta, että koneita meni kovasti kaupaksi? Tuolla linkissäkin sanotaan, että jenkkien talouskriisi on vaikuttanut siihen, että ostetaan halvinta mahdollista paskaa. Sillä ei ole yksinkertaisesti mitään tekemistä vertailussa kumpi on parempi. Koita nyt herranjumala tajuta yksinkertainen asia. Vaikka kaikki ostaisi nyt Applea ensi viikolla, siis koko maapallo, niin ei se Applen kone olisi yhtään parempi kuin nyt, sama käyttis ja rauta siellä edelleen olisi. Sun leijuminen jollain markkinaosuuksilla osoittaa vaan sen, ettei sulla ole mitään muuta argumenttia.

Ihmiset kiinnittää huomionsa lama-aikaan tarkemmin hinta-laatusuhteeseen.

Lainemies sulla on ihan vitun ärsyttävä asenne. Ei paljon hinta-laatusuhde merkkaa kun ei ole varaa siihen hinta-laatusuhteeltaan hyvään koneeseen.

Oletko kuullut tyytymättömistä MacBook-käyttäjistä? Minä en.
Oletko kuullut tyytymättömistä Acer-käyttäjistä? Minä olen.

Itse mieluummin odottelen hetken ja säästän rahaa kuin pistän rahani paskaan johon en ole loppupeleissä tyytyväinen.

Ihmiset kiinnittää huomionsa lama-aikaan tarkemmin hinta-laatusuhteeseen.

Näinhän se menee. Apple julkisti juuri historiansa parhaat myynti- ja tulosluvut, vaikka muut tietokonevalmistajat ovat olleet täydessä syöksyssä yli vuoden. PC-puolella taas 400 euron halpaläppärit käyvät kaupaksi, yli 700 euron hintaisia Windows-koneita ei osta tällä hetkellä kukaan. Se on juuri sitä hinta/laatu-suhdetta.

Lama-aikana kannattaa valmistaa joko mahdollisimman halpaa paskaa tai sitten high-end -kamaa. Välimallin valmistajille tulee pahimmin turpaan, koska heidän asiakkaansa siirtyvät kohti halpaa paskaa, mutta high-end ei siirry kohti välimallia. (Sama ilmiö esim. autoissa tai vaatteissa tai viinassa tai oikeastaan missä vaan).

Tietysti Applekin kärsii lamassa, mutta vähemmän kuin PC-valmistajat. Vai haluatko Lainemies lyödä vetoa, minkä tietokonevalmistajan myynti ja tulos kehittyy parhaiten tämän vuoden loppuun mennessä? Jos sä voitat, mä annan sulle uuden 17-tuumaisen MacBook Pro:n tai vastaavan määrän rahaa. Jos mä voitan, sä annat mulle Citymarketin halvimman Acerin tai vastaavan määrän rahaa (mieluummin se raha). Hyvä diili. ;)

Tietysti Applekin kärsii lamassa, mutta vähemmän kuin PC-valmistajat. Vai haluatko Lainemies lyödä vetoa, minkä tietokonevalmistajan myynti ja tulos kehittyy parhaiten tämän vuoden loppuun mennessä? Jos sä voitat, mä annan sulle uuden 17-tuumaisen MacBook Pro:n tai vastaavan määrän rahaa. Jos mä voitan, sä annat mulle Citymarketin halvimman Acerin tai vastaavan määrän rahaa (mieluummin se raha). Hyvä diili. ;)

Oon niin huono veikkaan, etten viitsi edes ruveta. Apple se ei ole, Aceri se voisi kyllä olla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom