Koska viimeksi putsasit rekisteriä? Meinaan Windows kerää sitä shaibaa itseensä ja hidastuu vääjäämättä ajan kanssa. Mutta joo, eihän sekään ole aikaa vievä juttu kun vähän regcleania ajelee. Eikä sekään vie paljoa aikaa kun vähän adawarea konffaa, tai palomuuria fiksaa, tai virustutkaa päivittää uusimpaan versioon. Niin ja näitä kyllä riittää.
Rekisteriä voi huvikseen putsailla muutaman vuoden välein, havaittavaa nopeutusta se ei anna, miten voisikaan, kun kone ei ole hidastunut. Virustorjunta asennetaan kerran ja muuta ei sitten tarvikaan tehdä, päivitykset hoituvat itsestään. Sama koskee palomuuria, sen asetukset tosin tulevan kuntoon muutaman päivän kuluessa, aina kun uuden ohjelman avaa. Ja kun nuo ovat kunnossa ei Adawarea tai muita vastaavia tarvi, voihan niitä ajaa, mutta koskaan ne eivät ole mitään oikeasti haitallista löytäneet, poistavat vaan evästeet.
Minulla on mennyt käyttiksen asennukseen ja säätämiseen paljon vähemmän aikaa xp:n, kuin os x:n kanssa. Olen päivittänyt aina uuden version tullessa ja olin pakotettu vaihtamaan Tiikeristä Leopardiin kovalevyn vaihdon yhteydessä. Ei tuossa voi todellakaan puhua mistään OS X:n etumatkasta säätämisen vähyyden suhteen.