Apple vs PC+Linux (Mac versus Win tappelu)

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Onnistuu, jos sopiva akku sattuu olemaan hyllyssä. Minä olen siinä onnellisessa asemassa, että asun kaupungissa, josta huolto löytyy, ei tarvi siis laittaa konetta postiin. Ei tuosta paikallisesta huollosta silti löydy akkuja varastosta, kyllä ne ovat tilaustavaraa. Aikaa menee minimissään 2 päivää, jos on viikonloppu välissä niin luonnollisesti enemmän. Kone on siis tuon ajan siellä huollossa 17" pron tapauksessa.

Ei sitä konetta tarvitse jättää huoltoon odottamaan siksi aikaa että vaihtokomponentti saapuu. Voit tarkistaa sen akun hyllytilanteen vaikka puhelimella. (Toki uskon ettei kaikissa AASP-pisteissä palvelu ole ihan sitä tasoa kuin sen pitäisi olla).

Missähän tuon hintaluokan pc-koneessa kone pitää lähettää huoltoon akun vaihtoa varten?
Ei varmaan missään. Siksi kysyisinkin, tuoko akun itse vaihtaminen jotain oleellista (taloudellista) hyötyä. Eli mitähän ton 17" MacBook Pro -hintaluokan ammatti-PC-vehkeissä maksaa alkuperäinen 8 tunnin akku?

Edit. kymppikin olisi Applen alkuperäisakusta liian kova hinta.
Jep jep. :rolleyes:

Empä tie, sillonkun mulla oli Thinkpadi duunikoneena, teki mieli läväyttää ko läpyskä seinään kun se oli ihan surkea.
Sittemmin tuli tilalle iMacci.

(Alaa myöhemmin vaihdettua ja siirryttyä kaupungin pestiin, en edes halua ajatella niitä romuja, joilla saa työtään tehdä nyt :D )

http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=31466

Tulipa testailtua melko loistavaa läppäriä, Lenovon W700:sta. Tuollaisen ehkä ottaisin, jos hinta ei olis himpun verran korkea. Tosin saa tuossa hinnalle vastinettakin. Ei taida Applelta tuollaisia pelejä löytyäkään:dance:

Edelleen kyllä ihmettelen että miksi ihmeessä tuohon on törkätty joku miniminikokoinen piirtotaso eikä tehty kuten tablet-pc:iden kanssa yleensä ja laitettu Wacomin levyä suoraan näyttöön. Tuolla pikkutasolla ei tee yhtään mitään kun aletaan työstämään kuvaa oikein kunnolla.

Ihan kiva kone, mutta silti valitsisin mäkin. Käyttis on edelleen se tärkein eikä grafiikkaa läppärillä väännetä vaikka kuinka olisi huippuominaisuudet, toisen suuren näytön ja erillisen piirtopöydän minä ainakin tarvitsen aina.

Mä en tajua tota Lenovo-hehkutusta (tosin en kyllä tajua Mäkki-hehkutustakaan), onhan ne ihan jämäköitä, mutta helvetin rumia, niissä on ainakin mulla ollut ajurien kanssa ongelmaa enemmän kuin muiden koneiden ja niiden omat ohjelmat on ihan syvältä.

Hinnat on myös järjettömiä.
Mikä tossakin on ihmeellistä?

Mä en tajua tota Lenovo-hehkutusta (tosin en kyllä tajua Mäkki-hehkutustakaan), onhan ne ihan jämäköitä, mutta helvetin rumia, niissä on ainakin mulla ollut ajurien kanssa ongelmaa enemmän kuin muiden koneiden ja niiden omat ohjelmat on ihan syvältä.

Hinnat on myös järjettömiä.
Mikä tossakin on ihmeellistä?

Tuo karu kauneus viehättää :) Ja onhan ne laadukkaan tuntoisia laitteita muutenkin käsitellä. Ohjelmistosta puheen ollen, ne thinkvantage tms. tauhkat pitää kyllä repiä samantien pois, ne on hirveitä. Muuta vikaa en kyllä noista keksi.

Mutta onneksi siihen voi ostaa kolme kappaletta vaihtoakkuja hintaan 440,70 €, jolloin akkukesto vastaa jo 17" MBP:tä ;)
Tärkeintä että voi ite vaihtaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ihan kiva kone, mutta silti valitsisin mäkin. Käyttis on edelleen se tärkein eikä grafiikkaa läppärillä väännetä vaikka kuinka olisi huippuominaisuudet, toisen suuren näytön ja erillisen piirtopöydän minä ainakin tarvitsen aina.

Tuohon sentään saa kiinni sen ulkoisen näytön, Applen uusien kannettavien mini displayport vaatii satasen maksavan adapterin, joka ei toimi suurimmalla osalla käyttäjistä.

Tuohon sentään saa kiinni sen ulkoisen näytön, Applen uusien kannettavien mini displayport vaatii satasen maksavan adapterin, joka ei toimi suurimmalla osalla käyttäjistä.

Paskapuhetta! minidisplayport to dvi/vga adapterit maksaa 29€/kpl. Minidisplay port to Dual-link dvi maksaa satasen. Ei taida tuo edes kyetä ohjaamaan tuommoista 30" dual-link näyttöä, edes adapterein.

:jahas:

Eiköhän noita adaptereita ala pikkuhiljaa saamaan myös tarvikkeena edulliseen hintaan. Etenkin nyt kun Mini Display Port sisältyy 1.2-standardiin. :)

Paskapuhetta! minidisplayport to dvi/vga adapterit maksaa 29€/kpl. Minidisplay port to Dual-link dvi maksaa satasen. Ei taida tuo edes kyetä ohjaamaan tuommoista 30" dual-link näyttöä, edes adapterein.

:jahas:

Ahaa, lukemani juttu käsitteli sitten varmaan tuota dual-link adapteria. Sen kyllä pitäisi pystyä ohjaamaan 30" monitoria, sehän juuri on dual-linkin idea.

Ahaa, lukemani juttu käsitteli sitten varmaan tuota dual-link adapteria. Sen kyllä pitäisi pystyä ohjaamaan 30" monitoria, sehän juuri on dual-linkin idea.

Toni B. taisi puhua tuosta Lenovosta, mutta eiköhän siinä dual-DVI ole kun näyttistin on nVidian Quadro.

Joka kolmas Windows-kone alttiina matohyökkäykselle

Yksi kolmesta Windows-tietokoneesta on edelleen haavoittuvainen lokakuussa julki tulleelle Downadup-madolle.

Uhka-arvio perustuu tietoturvayhtiö Qualysin sadoistatuhansista Windows-koneista keräämiin tietoihin, joiden mukaan Microsoftin 23. lokakuuta julkaisema erillinen Downadup-turvapäivitys puuttuu edelleen noin 30 prosentista koneita.

Myös Conficker-nimellä tunnettu mato on jatkanut leviämistään ja F-Securen arvion mukaan se on saastuttanut toistaiseksi noin 3,5 miljoonaa tietokonetta. Päivittämättöminä Downadup-hyökkäykselle ovat haavoittuvaisia käytännössä kaikki Windows-käyttöjärjestelmät eli Windows 2000, XP, Vista, Server 2003 ja Server 2008.

Microsoft on suositellut, että Windows-käyttäjät asentavat lokakuussa julkaistun MS08-067-turvapäivityksen ja sen jälkeen käyttävät Malicious software removal tool -työkalua mahdollisesti saastuneiden koneiden puhdistamiseen.
Aika huonolta näyttää. Jopa niiden Vista-miesten kannalta, jotka kuvittelevat olevansa turvassa pelkän Windowsin oman palomuurin ja jonkin ilmaisen virustutkan takana.

Mutta eihän Windowsia käytä kukaan noin käsi, ettei ole asentanut viimeisimpiä päivityksiä ja ajanut Malicious software removal tool -työkalua, eihän? Vain kolmannes kaikista Windows-käyttäjistä...
Ehkä heidän olisi syytä siirtyä Mac-leiriin, kun ei osaa edes tommosia perushommia tietokoneella tehdä?

Ehkä heidän olisi syytä siirtyä Mac-leiriin, kun ei osaa edes tommosia perushommia tietokoneella tehdä?

Oon samaa mieltä. Jos ei osaa konettaan pitää ajan tasalla ois varmaan järkevin siirtyä hedelmäflipperin käyttöön. Mutta harva kuitenki siihen leiriin siirtyy, ihme juttu.

Oon samaa mieltä. Jos ei osaa konettaan pitää ajan tasalla ois varmaan järkevin siirtyä hedelmäflipperin käyttöön. Mutta harva kuitenki siihen leiriin siirtyy, ihme juttu.
Ei mulla mitään viruksia ole enkä ole asentanut ainottakaan päivitystä tai virustutkaa tai muutakaan. Meilitkin luen huolettomasti. Osaisin kyllä tehdä sen mutten viitsi. Ainiin, käytän OSX:ää. Miksi nähdä ylimääräistä vaivaa ja stressata itseään kaikenlaisella roskalla?

Latest posts

Back
Ylös Bottom