Apple vs PC+Linux (Mac versus Win tappelu)

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Windowskin kehittyy. Win7 asentu tyhjään koneeseen 18 minuutissa. Ei tarvinnut asentaa tai säätää mitään. Kaikki ajurit ja palomuuri asentu tossa ajassa, automaattisesti. Senkun valitsi kielen ja nimen, thats it.
Se on hienoa, että kehitystä on alkanut tapahtua sielläkin leirissä. Ymmärräthän toki, että nuo mainitsemasi jutut ovat Mac-miehille olleet arkipäivää jo vuosikausia?

Tuli tuosta kielestä mieleen, että tuleekohan Windows 7:stakin vähintään 6 eri versiota ja siihen vielä kaikki kieliversiot päälle?

Se on hienoa, että kehitystä on alkanut tapahtua sielläkin leirissä. Ymmärräthän toki, että nuo mainitsemasi jutut ovat Mac-miehille olleet arkipäivää jo vuosikausia?

Tuli tuosta kielestä mieleen, että tuleekohan Windows 7:stakin vähintään 6 eri versiota ja siihen vielä kaikki kieliversiot päälle?

Pc koneeseen vaihdellaan huvikseen komponentteja ja makkimiehet vaihtelevat päivittäin käyttiksen kieltä. :hyvä:

Tulee eri versioita, koti ja yrityskäyttäjät voi asentaa eri version halutessaan. Ihan kätevä systeemi mun mielestä. Luultavasti kaikki versiot kuitenkin samalla DVD:llä.

Voiko mäkkimiehet kuvitella sellaista skenaariota, että on käyttäny mäkkiä ja silti haluaa edelleen käyttää P to the fakin C:tä? Vai onko se vähän kuin ei haluaisi parantua syövästä?

– – Ja tuohon nimenomaiseen koneeseen xp sp2 asentui nopeammin kuin Leopard.

Pc koneeseen vaihdellaan huvikseen komponentteja ja makkimiehet vaihtelevat päivittäin käyttiksen kieltä. :hyvä:

Jos OS X:n asennus kestää vähän pidempään kuin XP:n, syy saattaa olla että OS X Leopard tukee yhdellä ja samalla asennusmedialla neljää eri arkkitehtuuria ja 18 eri kieltä. (Toki myös Vista tukee monikielisyyttä, mutta vain jos käytössä on Ultimate tai Enterprise-versio.)

Tulee eri versioita, koti ja yrityskäyttäjät voi asentaa eri version halutessaan. Ihan kätevä systeemi mun mielestä. Luultavasti kaikki versiot kuitenkin samalla DVD:llä.

Paitsi että ainakin Vistassa 32 ja 64 bit on erikseen, ja esim. 32 bit Home Premiumista ei voi päivittää 64 bit Home Premiumiin tai Ultimateen, vaan pitää tehdä puhdas asennus.

Itse en kutsu "käteväksi" systeemiä, jossa esim. Home Premium -versio ei tue mm. Shadow Copyä tai Bitlockeria tai Windows Complete PC Backup and Restorea tai Remote Desktopia.

Voiko mäkkimiehet kuvitella sellaista skenaariota, että on käyttäny mäkkiä ja silti haluaa edelleen käyttää P to the fakin C:tä? Vai onko se vähän kuin ei haluaisi parantua syövästä?

Ehkä "haluaa käyttää" ei ole oikea termi, mutta joissain tilanteissa Windowsin/PC:n käyttö on "järkevää". Esim. Word 2007 (Windows) ja Word 2008 Mac eivät ole täysin yhteensopivia, vaikka ovatkin yhden ja saman puljun tekemiä. Toinen monessa firmassa tärkeä parivaljakko on Exchange+Outlook, joka ns. pakottaa Windowsin käyttöön koska Microsoftin Outlookin korvike Macille eli Entourage on ihan täyttä paskaa.

Itse pyöritän XP:tä, 2003:a ja 7 Betaa virtualisoituna. Harvoin noita tarvitsee, mutta onpahan varalta.

Mulla on tommonen iMac G3 vuodelta 2001, jossa pyörii todella sujuvasti Mac OS X 10.4.11 Tiger. Täysin käyttökelpoinen kone moneen hommaan.
Otappa merkki-PC vuodelta 2001 ja asenna siihen Vista. Tai edes XP. Voin luvata, ettei mee pään hajoomiseen 12 sekuntia.

Vittu, mulla on Fujitsu-Siemens vuodelta 2002 ja siinä rullaa XP ihan hyvin. Vähemmän mulla on sen kans pää hajonnu, mitä silloin ku OSX:ää oon käyttänyt :D

http://www.tietoviikko.fi/kaikki_uutiset/article206428.ece?s=r&wtm=tietoviikko/-16012009

Näyttäis siltä, että joutuvat pian Mac-käyttäjät siirtymään takaisin Windows-leiriin, jos haluavat vakaan ja luotettavan käyttiksen koneeseensa.

Tää thredin on kyllä uskomatonta luettavaa ja ei oikein tiedä mitä näistä kommenteista pitäisi ajatella. Varsinkin ton Neuvostoliiton kommentointi on uskomatonta PASKAA, kaveri on varmaan hyvin hauska mielestään ja nauraa kotona jokaiselle kommentilleen vedet silmissä. Ihmettelen miksei sitä ole bannatttu, mutta muita provoilijoita kyllä. Siksikö että on macci mies.

Olen tässä jonkin aikaa harkinnut tuon mäkin hommaamista kun sitä on niin kehuttu ja sanottu, että kaikki vaan toimii heittämällä eikä tartte mitään säätää. Sitten kuitenkin tuolta toisesta thredistä saa lueskella tälläisiä.

Prkl. Ostin HP P1005 lasertulostimen jonka pitäisi toimia myös macin kanssa 10.3 versiosta lähtien. Itsellä iBook G4 jossa 10.4.11 OSX. En vain saa tulostinta tulostamaan mitään dokumenntteja koneelta. Olen soittanut HP:n tekniseen tukeen eikä heidänkään neuvoilla (poisto, koneen kielen vaihto englanniksi, uuden tilin tekeminen, ajureiden hakeminen netistä jne.) saa tulostinta toimimaan. Kun painan tulostus nappia, niin näyttää siltä ettei dataa liiku tulostimeen päin (eli se vihreä valo ei rupea vilkkumaan). Jos otan valikosta print ja otan print previewn ja sieltä printin tulee virheilmoitus Error while printing. Ei mitään muuta. Olisko kenelläkään mitään neuvoja?

Ainoa mitä saan tulostettua on system preferenceistä --> hardware --> printer&fax --> print queue --> utilities ---> print demo page. Kone löytää printterin ja kaikin puolin näyttäisi homman olevan kunnossa, mutta ei vaan ole.:/

Tuoko ei sitten ole sitä säätämistä? Itelle ainakin tulee mieleen, että kuinka paljon näistä mäkin hehkutuksista on pelkästään sitä, että ei voida myöntää itselleen, eikä varsinkaan kavereille ettei tämä(kään) laite nyt ihan niin täydellinen ollut. Voisko tänne perustaa sellasen thredin missä näistä asioista voisi keskustella järkevällä tavalla ja jättää nää provoilijat tähän thrediin?

Jätkä puhuu käyttöjärjestelmästä joka on julkaistu vuonna 2001. Muistan vuonna 2001
Viime vuoden statistiikat Pakkotoiston osalta, 72% käytti Windows XP:tä vuonna 2008.

Hyvin se näyttää vielä kelpaavan, vaikka se on 7 vuotta vanha paska. Miksei Vista ole mennyt ohitse? Koska se on vielä paskempi.

Viime vuoden statistiikat Pakkotoiston osalta, 72% käytti Windows XP:tä vuonna 2008.

Hyvin se näyttää vielä kelpaavan, vaikka se on 7 vuotta vanha paska. Miksei Vista ole mennyt ohitse? Koska se on vielä paskempi.

Ei tarvi kuin katsoa pari viestiä ylöspäin ja huomata että win7 tulee olemaan kovin :)

http://www.tietoviikko.fi/kaikki_uutiset/article206428.ece?s=r&wtm=tietoviikko/-16012009

Näyttäis siltä, että joutuvat pian Mac-käyttäjät siirtymään takaisin Windows-leiriin, jos haluavat vakaan ja luotettavan käyttiksen koneeseensa.

Samainen Doug Holland kirjoitti lokakuussa 2006 seuraavaa:
Today Microsoft released what is expected to be the final build of Windows Vista before to leave Redmond before the final RTM (Release to Manufacturing) code. Windows Vista build 5744, like its predecessor build 5728, is built on the final RTM source code branch. I'm presently downloading this build and will post some screenshots later today. The previous build was very stable indeed and the performance characteristics were impressive.

Lähde: http://msmvps.com/blogs/cdistilled/archive/2006/10/06/Windows-Vista-Build-5744-Released-.aspx

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ei tarvi kuin katsoa pari viestiä ylöspäin ja huomata että win7 tulee olemaan kovin :)
Eiköhän se XP keiku tuolla vielä johdossa monta vuotta. Kestää helvetin kauan, että jengi vaihtaa massoittain tuohon uuteen. Sinäkin varmaan ymmärrät, ettei luotto mikkisoftaan varmaan järin kova ole ollut käyttiksen osalta koskaan, saati sitten Visvan jälkeen. Kovin skeptinen olen kuitenkin tuon uudenkin osalta, kyllä mikkisofta ryssiä osaa.

LOL, lainemies taas loistaa. Totta vitussa kanoottikin on vakaa suhteessa Visvaan. Ja kuten tuossa lainattiin, niin Dougin mielestä Visvakin oli vakaa. Lienee kaveri aika pihalla :D

Ja mitä tulee Windowsiin, niin te ette vain tajua. Miten te voisitte tajuta kun ei teillä edes ole Maccia. Meitsin Winkku toimi ainakin kuten Winkku toimii, eli omanlaisena soppanaan, pääosin ihan hyvin, omat säätönsä siinä aina on. Mutta tämän säätämisen ja Windowsin huonot puolet ymmärtää vasta kun Macciin siirtyy.
No, miten sen nyt ottaa. Pakko myöntää, että itse on tullut tapeltua kaikennäköisten Windowsien kanssa niin perkeleesti, että olen kurkkuani myöden täynnä näitä paskoja. Ja voin tosiaan ihan hyvin myöntää, että Windows on yksi vitun paskakasa missä ei mikään toimi. Ikinä. Ongelma nyt vaan on se, että se Mac ei meikäläisen käyttöön oikein sovellu, niin pakko tyytyä Windowsiin.

Tästä threadista tulee vähän sellainen olo rivien välistä lukemalla, että PC-miehiä pidetään idiootteina kun vielä käyttävät sitä paskaa. Ikävä kyllä se vaihtaminen ei aina ole ihan niin yksinkertaista. Ja mitä näihin viruksiin sun muihin tulee, niin olisitte tyytyväisiä ettei kaikki ole heti vaihtamassa Maciin. Mitä enemmän sillä on käyttäjiä, sitä enemmän aletaan todennäköisesti tehtailemaan viruksia. Ei se Mac varmaan ikuisesti pysy viruksettomana, vaan samat ongelmat se varmaan kohtaa jossain vaiheessa kuin Windowskin.

Mac-miehet eivät välttämättä vaihtele käyttiksen kieltä päivittäin. Mutta mahdollista se on nappia painamalla. Eikä ole riippuvainen siitä, mistä päin maailmaa on koneen tai käyttiksen ostanut. Minä esimerkiksi ostin Leopardin eBaysta, kun sain paljon halvemmalla. Ei ollut oikein tuotteen hakukaan kovin vaikeaa, kun ei tarvinnut selata useita eri versioita, 32/64-bittisiä ja etsiä sopivaa kieliversiota. :D

No, miten sen nyt ottaa. Pakko myöntää, että itse on tullut tapeltua kaikennäköisten Windowsien kanssa niin perkeleesti, että olen kurkkuani myöden täynnä näitä paskoja. Ja voin tosiaan ihan hyvin myöntää, että Windows on yksi vitun paskakasa missä ei mikään toimi. Ikinä. Ongelma nyt vaan on se, että se Mac ei meikäläisen käyttöön oikein sovellu, niin pakko tyytyä Windowsiin.
Pakon edessä on moni muukin, joidenkin kohdalla se muuttuu sitten subjektiiviseksi kehumiseksi ja käyttiksen puolustamiseksi. He kun eivät voi vaihtaa Macciin vaikka haluaisivatkin, niin sitten kielletään koko asia. Macin käyttäjillä taas ei ole mitään, ei siis mitään estettä siirtyä takaisin Windowsiin, koska koko koneen voi myydä vittuun, tai sitten asentaa jo valmiiksi OSX:ssä olevan bootcampin kautta samalle koneelle myös Windows. Miksi sitten suurin osa ei niin tee? Siksi koska Windows todellakin on täysi kasa paskaa, valitettavaa mutta totta. Ilman vertailukohtaa Windows toki on parempi, mutta ei se kestä pahemmin OSX:n kanssa viivalla missään muussa kuin pelaamisessa.

Tästä threadista tulee vähän sellainen olo rivien välistä lukemalla, että PC-miehiä pidetään idiootteina kun vielä käyttävät sitä paskaa.
Idiootteja ovat ne, jotka eivät ole edes koittaneet ja pitävät niin kovaa meteliä pc:n erinomaisuudesta ja macin huonoudesta. Vammaista sakkia.

Tästä threadista tulee vähän sellainen olo rivien välistä lukemalla, että PC-miehiä pidetään idiootteina kun vielä käyttävät sitä paskaa.

Kyllähän ne Jehovan todistajatkin pitävät ei-jehovia vähän huonompina ihmisinä.

Idiootteja ovat ne, jotka eivät ole edes koittaneet ja pitävät niin kovaa meteliä pc:n erinomaisuudesta ja macin huonoudesta. Vammaista sakkia.

Entäs ne, jotka ovat koittaneet macciä ja ovat silti sitä mieltä että Windows-PC:t ovat vähintään yhtä hyviä vermeitä?

Entäs ne, jotka ovat koittaneet macciä ja ovat silti sitä mieltä että Windows-PC:t ovat vähintään yhtä hyviä vermeitä?
Mikäpäs niissä, mutta nämä kaverit ovat aika harvinaisia. Kokeileminenkin on vähän niin ja näin. Ite kirosin ekat 3 päivää macin kanssa kun en ottanut siitä mitään tolkkua.

Niin sun tasoinen "koskin trackpadiin, paska kone" käyttäjät eivät kyllä ole niitä jotka ovat koittaneet maccia.

Ja ihan oikeasti, olen sitä mieltä, että jos Maccia aktiivisesti käyttää ihan objektiivisesti, niin eipä sitä Windowsia enää mieli tee. Ne jotka väittää että ovat käyttäneet Maccia ja siirtyivät Windowsiin takaisin kun Windows on parempi, ovat paskanpuhujia. Windows ei yksinkertaisesti ole parempi millään mittarilla jos edelleen poissuljemme sen, että pelaaminen on koneen tarkoitus, tai että kotona on pakko käyttää samoja ohjelmia mitä töissä ja niitä ei tietenkään ole Macille.

Meitsi ei siis kyllä löydä mitään pätevää syytä käyttää Windowsia, osaakohan kukaan antaa semmoista?

disclaimer: toki pitää ottaa huomioon siirtyminen, se on aina oma hommansa vaihtaa koko roska uuteen, se vaatii koko systeemin uusimista. Ymmärrän siis sen, että joku ei vain viitsi lähteä vaihtamaan koko konetta kaikkineen päivineen kun siinä aina häviää rahaa.

Niin sun tasoinen "koskin trackpadiin, paska kone" käyttäjät eivät kyllä ole niitä jotka ovat koittaneet maccia.

Ja ihan oikeasti, olen sitä mieltä, että jos Maccia aktiivisesti käyttää ihan objektiivisesti, niin eipä sitä Windowsia enää mieli tee. Ne jotka väittää että ovat käyttäneet Maccia ja siirtyivät Windowsiin takaisin kun Windows on parempi, ovat paskanpuhujia. Windows ei yksinkertaisesti ole parempi millään mittarilla jos edelleen poissuljemme sen, että pelaaminen on koneen tarkoitus, tai että kotona on pakko käyttää samoja ohjelmia mitä töissä ja niitä ei tietenkään ole Macille.

Huoh...

Oon kyllä käyttänyt mäkkiä ihan riittävästi siihen, että voin saada kohtuu hyvän käsityksen siitä. Ihan hyvä kuva jäi, mutta ei mitään niin erinomaista että kävisi mielessäkään vaihtaa. Linukseilla sama homma, tosin kakkoskäyttiksenä oon sellaista silloin tällöin pitänyt.

Voi olla noiden mäkkilasien takaa vaikea uskoa, että joku pitää erilaisista muovilootista, joiden sisällä on vähän elektroniikkaa, kuin toiset.

Back
Ylös Bottom