Apple vs PC+Linux (Mac versus Win tappelu)

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Milloin kirjaston levyjen kopiointi on muuttunut laittomaksi? Tai no, ainakin Kaija Koon levyjen kuuntelu olisi pitänyt olla laitonta aina.

Ööh mikäs kysymys toi nyt oli? Vai pohjustiko se vain tuota perässä tulevaa vitsiä.

Milloin kirjaston levyjen kopiointi on muuttunut laittomaksi?

Nyt saatan olla aivan täysin hakoteillä, mutta oisko ollut 2006.
Niinkö? Tämä tuli kyllä ihan puskista. Olen siis rikollinen. :eek:

Edit: En sittenkään. Huh huh! :dance:

Ai taidakaan olla. Sori olin väärässä, muistelin näitä Lex Karpeloita ja muita Sonyn vedätyksiä joilla kielletään omien ostettujen äänitteiden kuuntelu.
http://www.kirjastot.fi/fi-fi/tietopalvelu/kysymys.aspx?ID=62a47cce-74f9-430d-a242-d8e92eab9e3c

Viimeksi muokattu:
Nyt kiinnostaisi tietää, mistä tutkimuksesta on kyse. Olen kuitenkin melko monen ison ja kalliin levyjärjestelmän nähnyt (HP, Nexsan, Sun, EMC, jne) ja lähes aina levyt ovat näissä 19"/3U -järjestelmissä pystyssä. 2U räkkikoneissa 3,5" levyt ovat ymmärrettävästi aina vaakasuunnassa, mutta esim. uusissa HP:n 2U DL-malleissa, joissa on käytössä 2,5" levyt, ne ovat pystyssä.
En millään löytänyt tota enää mistään. Lienee jotain vanhaa tietoa. Luulisi noiden levyjen olevan nykyään sen verta hyvin rakennettuja, että kestää myös pystysuunnassa sen mitä vaakatasossakin. Aika monta laitetta kuitenkin tänäpäivänä rakennetaan silleen, että kovo on pystyssä.

Tsekkaa muuten sen levyn fyysinen paksuus ennen kuin alat runttaa kantta kiinni jos itse vaihdat, ovat nimittäin olleet "standardia" paksumpia noi 500g levyt...

Ihan normikamaahan tuo on, eikä mikään hiton Hitachi:
Abmessungen (Breite x Tiefe x Höhe) 7 cm x 10 cm x 9.5 mm

Jouduin tänään katsomaan tutun mimmin Fujitsua med vista. Ei voi sanoin kuvailla miten paska Vista on käyttää verrattuna OSX:n pikanäppäimiin, hotcornereihin, trackpadiin jne. Jotain ihan kamalaa käyttää, voi niitä raukkoja jotka eivät paremmasta tiedä ja ihan tosissaan luulevat, että Vista on hyvä.

Ootko lyönyt pääsi johonkin vakavastikin kun PC:n ostat? Kännissä teit tilauksen? Joku uhkasi aseella? Mikä sua vaivaa?
Veikkaan, että uhkaus oli potkut tai pc.

Jouduin tänään katsomaan tutun mimmin Fujitsua med vista. Ei voi sanoin kuvailla miten paska Vista on käyttää verrattuna OSX:n pikanäppäimiin, hotcornereihin, trackpadiin jne. Jotain ihan kamalaa käyttää, voi niitä raukkoja jotka eivät paremmasta tiedä ja ihan tosissaan luulevat, että Vista on hyvä.

Mulle se mitä sen käyttiksen päälle voi asentaa, on loppupeleissä käyttömukavuutta huomattavasti tärkeämpää. Ja en ole suuri virtualisoinnin tukija.

OSX on loistava käyttää. Ei voi muuta sanoa, kun sen logiikan on nyt upottanut kaaliinsa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ootko lyönyt pääsi johonkin vakavastikin kun PC:n ostat? Kännissä teit tilauksen? Joku uhkasi aseella? Mikä sua vaivaa?

Onhan tuossa näytössä parempi reso kuin mbp:ssa ja sisäänrakennettu 3g. Veikkaan, että kelpaisivat myös monelle vastaavan hintaisen mbp:n ostajalle. Mutta toisaalta kuten aina ennenkin, jos sitä ei ole macissa sitä ei tarvi, jos se on macissa, sitä ilman ei voi elää.

Kelpais toki isompi reso, siksi himassakin on 30 tuumainen Cinema. Ja 3g kelpaisi kanssa oivallisesti, hyvä feature. Mutta valitettavasti, vaikka kuinka pc-laseilla elämää katselee ja itselleen valehtelee, niin tieteellinen fakta on se, että OSX on ylivoimaisesti parempi käyttää ja siinä vaakakupissa itsellä painaa kyllä vitusti enemmän käyttis kuin reso. Mutta en panisi pahakseni jos saisin Macciin 3G:n. Kaikkee ei voi saada ikinä.

Tommonen 3G on featurena aika huono ominaisuus kun ajatellaan koko koneen elinkaarta. Mitähän sillä tekee muutaman vuoden päästä? Turha ominaisuus muiden joukossa. Applella kun on käyttöäkin muutaman vuoden päästä. PC on kertakäyttökamaa, joka vanhenee samana päivänä käyttökelvottomaksi kun uusi Windows tai pätsit vanhaan julkaistaan. PC:ssä on hyvä olla kaikki uusimmat sen hetkiset gadgetit ja ominaisuudet, sen takiahan sekin on niin epävakaa roska kun pitää kaikkea survoa eikä testata mitään.

Voi perkele mitä juttua taas... Vittu Mike, se sun Cinemahan tuleekin kainalossa matkoilla näppärästi :D

Ja ton 3G:n kanssa. Ettei taida oikeasti reissata juurikaan?

Mulle noi kaks asiaa on lähes taivaallisia. Teille ei, mutta tajutkaa nyt hyvät ihmiset, että tuo Lifebook on helvetin monelle perkeleen kova laite.

Teille ei, mutta tajutkaa nyt hyvät ihmiset, että tuo Lifebook on helvetin monelle perkeleen kova laite.

Tuota saadaan kyllä odotella (sitä tajuamis osiota siis) :lol2:

Tommonen 3G on featurena aika huono ominaisuus kun ajatellaan koko koneen elinkaarta. Mitähän sillä tekee muutaman vuoden päästä? Turha ominaisuus muiden joukossa. Applella kun on käyttöäkin muutaman vuoden päästä. PC on kertakäyttökamaa, joka vanhenee samana päivänä käyttökelvottomaksi kun uusi Windows tai pätsit vanhaan julkaistaan. PC:ssä on hyvä olla kaikki uusimmat sen hetkiset gadgetit ja ominaisuudet, sen takiahan sekin on niin epävakaa roska kun pitää kaikkea survoa eikä testata mitään.

Tuo laitteiden ja käyttisten vanheneminen uuden julkaisun tullessa on jännä juttu. Minulla ovat entiset laitteet toimineen lähes aina samalla tavalla uusien versioiden julkaisujen jälkeenkin. Ainoan poikkeuksen muodostaa Os X. Kun Leopard julkaistiin ei bootcamp enää toiminut Tiikerissä. Ihan puhtaasti tuon takia piti hommata sitten Leopard. Vaihdoin koneeseen isomman kovon ja piti saada xp asennettua. Ei enää onnistunutkaan entisellä käyttisversiolla. Oli siitä päivityksestä sitten muutakin hyötyä, vakaus parani xp:n tasolle, mikä oli huima hyppäys eteenpäin.

Tilasin tämmösen:
http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=35397
Ihan oikeesti. Itselleni. :)
(enkä todellakaan Vistalla vaan XP:llä)

Vilkaisin mielenkiinnosta kun itselleni tuli just uusi MBP. Kovasti on väännetty näistä Applen hinnoista ja itsekin olin vähän sitä mieltä, että kyllähän ne kieltämättä PC:tä kalliimmilta ovat tuntuneet. Mutta menikö multa jotain ohi noista lifebookin spekseistä?

Lifebook 2.4Ghz 1795€
2GB DDR3
160GB 5400 SATA
+ 15.4" 1680x1050 näyttö (reso on parempi)
GMA 4500MHD
DVD/RW
Webcam
Vista/XP
+ 3G (itse en tarvi mutta lasken plussaksi. Mokkula ei montaa kymppiä maksa)

MBP 2.4Ghz 1799€ (ilmainen kuljetus) (vertaan tähän vaikka itse otin sen 2.53Ghz version)
2GB DDR3
+ 250GB SATA
15.4" 1440x900 (led backlit)
+ GeForce 9600M GT (ei tarvi varmaan keskustella)
DVD/RW
iSight
+ OSX
+ MagSafe
+ iso multiTouchpad
+ taustavalaistu näppis
+ alumiinikotelo ja overall laatu (kun pitää kädessään niin vasta oikeasti tajuaa kuinka järjettömän laadukkaalta tuo tuntuu)

Eihän toi MBP enää tunnukkaan kovin ylihintaiselta? Vaikka jättäis OSX:n laskuista pois niin ainakin itse ottaisin silti milloin tahansa mielummin MBP:n.

Vilkaisin mielenkiinnosta kun itselleni tuli just uusi MBP. Kovasti on väännetty näistä Applen hinnoista ja itsekin olin vähän sitä mieltä, että kyllähän ne kieltämättä PC:tä kalliimmilta ovat tuntuneet. Mutta menikö multa jotain ohi noista lifebookin spekseistä?

Lifebook 2.4Ghz 1795€
2GB DDR3
160GB 5400 SATA
+ 15.4" 1680x1050 näyttö (reso on parempi)
GMA 4500MHD
DVD/RW
Webcam
Vista/XP
+ 3G (itse en tarvi mutta lasken plussaksi. Mokkula ei montaa kymppiä maksa)

MBP 2.4Ghz 1799€ (ilmainen kuljetus) (vertaan tähän vaikka itse otin sen 2.53Ghz version)
2GB DDR3
+ 250GB SATA
15.4" 1440x900 (led backlit)
+ GeForce 9600M GT (ei tarvi varmaan keskustella) Ei kiitos, arvostan akkukestoa.
DVD/RW
iSight
+ OSX Ei kiitos, haluan käyttää ohjelmiani ilman virtualisointia.
+ MagSafe
+ iso multiTouchpad
+ taustavalaistu näppis
+ alumiinikotelo ja overall laatu (kun pitää kädessään niin vasta oikeasti tajuaa kuinka järjettömän laadukkaalta tuo tuntuu) Täällä on aika paljon kokemusta tuosta MBP:n laadusta. Ei kiitos.

Eihän toi MBP enää tunnukkaan kovin ylihintaiselta?

Sillälailla. edit: värejä ja kaikkea kivaa.

edit: Niin, tämäkin vain omien tarpeitteni mukainen arviointi. Ottaisin ennemmin kuitenkin Lenovon jossa specsit samat, kestävyys parempi kuin noissa yhteensä ja kaikki mietitty työkäytön kannalta. Ainiin, ja 1920x1200 resoluutiokin tarjolla 15 tuumaan(älytöntä, joskin tietyissä tilanteissa tarpeellista).

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom