Apple vs PC+Linux (Mac versus Win tappelu)

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Meitä on niin monelaista käyttäjää ja monenlaisiin tarpeisiiin.
Ei mulla ole kameroihin muistikorttejakaan kun 16gigaa ;)
Nekään ei täyty muutakun ulkomaanreissujen aikana lomakuvista :)

No, mutta jos käyttötarve on tuo niin miksi ihmeessä piti hankkia uusi kone? Oliko vanhassa jotain vikaa?

No, mutta jos käyttötarve on tuo niin miksi ihmeessä piti hankkia uusi kone? Oliko vanhassa jotain vikaa?

Vain mäkmies ostaa uuden koneen tietämättä (tai edes kiinnostumatta) mitkä sen speksit on. Aika hmm, jätänpä sanomatta. Puhutaan mäkin pitkästä iästä, silti tuntuu että omput usein vaihtelee läppäreitään kerran vuodessa (tai joka kerta kun tulee uusi malli kauppaan).

Omenoiden arvo säilyy niin hyvin että voi parin vuoden välein vaihtaa uuteen pienellä välirahalla.
Katselin muutama viikko sitten käytettyä ibookia; viisi vuotta vanhoista koneista parhaimmillaan 500€ :eek:

Asiasta moottorisahaan....
Täällä on aina jauhettu koneiden spekseistä vähän jokaisessa välissä.
Mäkit on "paskoja" kun niillä ei oo sitä ja sitä komponenttia koneessa ja murot voi telkänpönttöihinsä vaihdella tarpeen mukaan mitä huvittaa. Kannettavissa tosin ei onnistu yhtä helposti.
Tajusin vasta tänään, että en edes katsonut mitä alkuviikosta tilaamani macbookit pitää sisällään. Eli en edes vilkaissut koneen speksejä.
Mulle riittää tieto siitä, että se toimii ja on loistava käyttötarkoituksiini.
Luotan siihen, että se on parempi kuin edeltäjänsä ja puheet toiminnasta pitää paikkansa.
Ainut mitä tiesin koneesta oli sen merkki, malli ja prosessori oli jotain 2.? Ghz (lukee verkkokaupan mallinimen perässä), kuori on alumiinia, näyttö on led-taustavalaistu ja trackpadi lasia.
Nämä tiesin kun katsoin jonkun mainosvideon netistä.
Mitä koneestani en vielä tiedä on, kiintolevyn koko, näytönohjaimen malli, muistin määrä (oletan olevan 2gigaa, jota laajennan jossain välissä), dvd-asemasta en tiedä mitään ja muut ominaisuudet ei tule edes mieleen. Kai ne kuitenkin toimii.
Tän verran mua kiinnostaa speksit. Riittää että kone toimii ja ajaa asiansa. Toimiva käyttis on kaiken lähtökohtana.
Murot taas raudalla keuliessaan unohtaa sen tärkeimmän.

Murot taas raudalla keuliessaan unohtaa sen tärkeimmän.

No on se nyt oikeasti aika idioottimaista touhua vaihtaa kone uuteen, katsomatta lainkaan miten sen uuden speksit poikkeavat vanhasta.

Se on ilmeisesti jotain sellaista logiikka jonka vain mäkkipuppelit ymmärtävät.

No on se nyt oikeasti aika idioottimaista touhua vaihtaa kone uuteen, katsomatta lainkaan miten sen uuden speksit poikkeavat vanhasta.

Tämä on totta. Murojen on mahdotonta ymmärtää, että uusi kone ja käyttis on automaattisesti parempi kuin edellinen.

Tämä on totta. Murojen on mahdotonta ymmärtää, että uusi kone ja käyttis on automaattisesti parempi kuin edellinen.

Et voi olla tosissasi näiden kommenttiesi kanssa. Tai jos olet niin otan osaa.

edit:
ei taida enää jaksaa kommentoida noihin neukun provoihin. täältä löytyy kyllä muutama asiallinenkin mäkinkäyttäjä, mutta tuollaset neukun kaltaiset yksilöt vievät aika mukavasti huomion niiltä.
eli ei kannata ihmetellä miksi mäkkimiehiä pidetään mulkkuina :D

edit:
ei taida enää jaksaa kommentoida noihin neukun provoihin. täältä löytyy kyllä muutama asiallinenkin mäkinkäyttäjä, mutta tuollaset neukun kaltaiset yksilöt vievät aika mukavasti huomion niiltä.
No tottahan tuo on. Uusi mäk on aina parempi kuin vanha. Poislukien nyt tietyiltä osin tämä uusi macbook josta puuttuu firewire eikä siinä ole dvi-liitintä suoraan.

PS. Mulla on mäkin lisäksi bemari :D

No tottahan tuo on. Uusi mäk on aina parempi kuin vanha. Poislukien nyt tietyiltä osin tämä uusi macbook josta puuttuu firewire eikä siinä ole dvi-liitintä suoraan.

PS. Mulla on mäkin lisäksi bemari :D

Ei kukaan ole väittänyt, että se ei olisi parempi.
Pointti oli siinä, että on se nyt vähän erikoista toimintaa hankkia kallis kone niin, että ei edes vilkaise speksejä. Luulisi sitä nyt kuitenkin edes vähän kiinnostavan mihin ne rahansa laittaa.

Ilmeisesti mäkkimiehillä oikeasti on sitten niin paljon rahaa, että voidaan ostaa kalliitkin tavarat ihan sokkona...

Mites tuo bemari tähän liittyy? Ei mulla ole mitään bemareita vastaan :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Pointti oli siinä, että on se nyt vähän erikoista toimintaa hankkia kallis kone niin, että ei edes vilkaise speksejä. Luulisi sitä nyt kuitenkin edes vähän kiinnostavan mihin ne rahansa laittaa.

Ilmeisesti mäkkimiehillä oikeasti on sitten niin paljon rahaa, että voidaan ostaa kalliitkin tavarat ihan sokkona...

No jos entinen kone tuntuu vanhalta ja tekee mieli päivittää, katsoo vain jonkun parista uudesta mallista ja ostaa pois. Ei tarvitse tuskailla 42:en eri Acver-mallin ja n+1 muiden koneiden valinnanvaikeuksien kanssa. Tiedotkin voi kopsata vanhasta koneesta uuteen heittämällä, ainoastaan siis rauta vaihtuu uudempaan ja on takuuvarmasti nopeampi ja parempi kuin entinen. Kaikki käyttämäsi ohjelmat toimivat uudessa heti ja samalla tavalla kuin vanhassa. Kaikki tiedostot ovat tallessa. Sinun ei tarvitse asentaa itse mitään, ei formatoida, ei osioida, ei kärsiä yhteensopivuusongelmista. Kaikki toimii. Ei tartte pähkäillä ja katsella testejä eri näytönohjaimista ja niiden yhteensopivuudesta tiettyihin piirisarjoihin ja prosessori-ytimeen. Apple tekee sen puolestasi ja siitä olen valmis maksamaan.

Mäkistit on mulkkui, bemaristit on mulkkui, entäs jos on molemmat, molemmilla on ainakin super-paljon rahnaa käytössään :D

edit:
On se helppoa olla mulkku puppeli. Voi marssia omppukauppaan, vilauttaa tuhatlappusia ja lampsia suoraan lähimpään trendikahvilaan surffaamaan entistä paremmalla laudalla:haart:

edit:
Onhan tuolla PC-miehissäkin mulkkuja joukossa jotka vaan provoo ja mesoaa täällä, mutta mäkkimiehet on sen verta fiksumpia ettei tee johtopäätöksiä yhden häiriintyneen yksilön perusteella.

Onhan tuolla PC-miehissäkin mulkkuja joukossa jotka vaan provoo ja mesoaa täällä, mutta mäkkimiehet on sen verta fiksumpia ettei tee johtopäätöksiä yhden häiriintyneen yksilön perusteella.

Ei tässä johtopäätöksiä ole tehty, mun kommenttihan oli:
täältä löytyy kyllä muutama asiallinenkin mäkinkäyttäjä, mutta tuollaset neukun kaltaiset yksilöt vievät aika mukavasti huomion niiltä

Eli tarkoitin sitä, että ne asialliset kommentit katoaa tuonne provoamisen sekaan aika tehokkaasti.

Ja se on totta, että provoamista harrastetaan puolin ja toisin, ei tämä ketju olisi enää edes hengissä, jos sitä ei tehtäisi.

Noniin noniin...rauhoitutaanpas,

Koska mulla ei ollut aiemmin kannettavaa käytössä. kannettavalle oli tarvetta pöytä macin rinnalle.

Vain mäkmies ostaa uuden koneen tietämättä (tai edes kiinnostumatta) mitkä sen speksit on. Aika hmm, jätänpä sanomatta. Puhutaan mäkin pitkästä iästä, silti tuntuu että omput usein vaihtelee läppäreitään kerran vuodessa (tai joka kerta kun tulee uusi malli kauppaan).

Mun vanha kone on kolmisen vuotta vanha enkä ole luopumassa sen käytöstä. Miksi katsoisin speksejä kun tiedän kokemuksien perusteella koneen sopivan mulle ja tiedän sen toimivan noilla spekseillä.
Sun ajattelutapa on muromainen.

Eli mulla ei ollut aiemmin läppäriä käytössä.

Tiedän tasan tarkkaan mihin rahani laitan. Ei ne speksit sitä muuta.
Tiedän koneen toimivan, koska joku muu on valinnut mun puolesta siihen hyvin toimivat komponentit ja testannut ne käytännössä. Mun ei tarvi olla huolissani komponenttien puolesta miten kone pyörittää käyttistä ja ohjelmia.

edit: mun piti ostaa jo edellinen macbook, mutta kuulin uuden olevan tulossa, joten odottelin sitä.
Nyt ei tarvinnut laittaa kun tilaukseen. Uskoin sen olevan katsomattakin edistyneempi kuin edeltäjänsä.
Pelkästään trackpad multitouch ominaisuudella laittoi odottamaan uutta versiota.

No ettehän te tee päätöksiä lainkaan, Steve kertoo mikä on nyt In, ja sitä kauppaan hakemaan.

;)

Aiheet;

Mäkki on kallis / Eikä ole (jälleenmyyntiarvo)
PC on täynnä viruksia / Eikä ole et vaan osaa
Mäkissä ei toimi kaikki softat / Toimiipas (parallels)
Murot käy essolla kahvilla / Omput trendikahvilassa
PC:tä joutuu säätää / Ei joudu et vaan osaa
Mäkin trackpad rokkaa / Nii rokkaa
OSX on paras / Windows paska
PCn näytönohjaimia on 100 erilaista / Mäkki tarvii vain yhden
Liittimet irtoo / Ei irtoo
Macbookin pohja on silee / Ketä kiinnostaa

jne..

Eli mulla ei ollut aiemmin läppäriä käytössä.

Ok, tämä selittää tuon. Jostain syystä oletin, että sulla oli jo ennestään läppäri, jonka vaihdoit uudempaan (ilmeisesti olen lukenut jotain huonosti tai väärin :D ).

edit:
nyt vois oikeastaan ottaa taas lomaa tähän ketjuun kirjoittelusta ja siirtyä vähäksi aikaa vaan seuraamaan tapahtumia sivusta :D

Sun ajattelutapa on muromainen.

Eikai ole muromaista tutkia tarkemmin mihin rahansa laittaa? Onko mies heti amis tai muuta rallikansaa jos haluaa kurkata konepellin alle autoa ostaessa? :D

Siis sun käyttös on niin yksinkertaista että on päivänselvää, että Mac sopii ja riittää käyttöösi. Ymmärrän mikset vaivaudu tutkimaan asiaa liiemmin, koska kyseessä ei kuitenkaan ole normaalille hyvätuloiselle suomalaiselle mikään kovin suuri investointi.

Muromaista ei kuitenkaan ole tutkia koneen speksejä tarkemmin, jos oikeasti tarvitsee tehokasta konetta läppärin kuorissa ;)

Suositut

Back
Ylös Bottom