Apple vs PC+Linux (Mac versus Win tappelu)

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Applen politiikka on alkanut kusemaan. Vielä kun otetaan Steve pois remmistä vaikka sydärin vuoksi niin ei hyvältä näytä.
Itse taidan luovuttaa taistelun ja siirtyä takaisin PC-leiriin. Kiinnostavimmat Applen tuotteet on poistumassa, Apple TV sekä Mac Mini. Kaikki miljoonat Mac Minin omistajat ovat ostaneet "paskaa" Steven sanoja suoraan lainatakseni.

http://www.appleinsider.com/article...les_cash_netbooks_apple_tv_and_cheap_pcs.html

Uuden linjauksen mukaan lähimpänä vanhaa 499e Miniä (liitäntöjen jne puolesta) on 1800 euron hintainen läppäri. Varsin järkevää...
AppleTV:n sijaan Leffat ja sarjathan ihmiset voivat taas alkaa warettamaan tai ostamaan vaikkapa dvd-kiekoilla, Stevehän kertoi että BluRay on "pain in the ass".

Niin no...
Toiset haluaa mäkkinsä vain huvi/vapaa-ajan käyttöön. Toiset haluaa niitä työkäyttöön.
Mulla taas ei ole mitään käyttöä minille....Apple TV:lle ehkä joskus, mutta sekin konsepti ei toimi ihan tollasenaan.

Applen politiikka on alkanut kusemaan. Vielä kun otetaan Steve pois remmistä vaikka sydärin vuoksi niin ei hyvältä näytä.
Itse taidan luovuttaa taistelun ja siirtyä takaisin PC-leiriin. Kiinnostavimmat Applen tuotteet on poistumassa, Apple TV sekä Mac Mini. Kaikki miljoonat Mac Minin omistajat ovat ostaneet "paskaa" Steven sanoja suoraan lainatakseni.

http://www.appleinsider.com/article...les_cash_netbooks_apple_tv_and_cheap_pcs.html

Uuden linjauksen mukaan lähimpänä vanhaa 499e Miniä (liitäntöjen jne puolesta) on 1800 euron hintainen läppäri. Varsin järkevää...
AppleTV:n sijaan Leffat ja sarjathan ihmiset voivat taas alkaa warettamaan tai ostamaan vaikkapa dvd-kiekoilla, Stevehän kertoi että BluRay on "pain in the ass".

Kevyesti ihmetyttää itseänikin nämä nykylinjaukset. Kovasti olisi kiinnostanut hommata Mac Mini HTPC-käyttöön, mutta jos kerran eivät päivitä mallia, ja ilmeisesti kuoppaavat koko paskan, niin pitäköön tunkkinsa. :curs:

Steve vaan vedättää muroja ja hätäisiä omppumiehiä.

Kovasti olisi kiinnostanut hommata Mac Mini HTPC-käyttöön, mutta jos kerran eivät päivitä mallia, ja ilmeisesti kuoppaavat koko paskan, niin pitäköön tunkkinsa. :curs:
Tässähän täytyy hypätä Linux-leiriin kohta, jos meinaa HTPC:n hommata. Ellei sitten kysymys ole tästä:

Steve vaan vedättää muroja ja hätäisiä omppumiehiä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tässähän täytyy hypätä Linux-leiriin kohta, jos meinaa HTPC:n hommata.
Mä unohdan koko paskan. Olkoot. XP toimii ihan hyvin, jätän uuden MacBookinkin ihan puhtaasti vain vittuillessani ostamatta nyt.

Eli tämän perusteella kannattaa ostaa Macci seuraavaksi työkoneeksi?
En ainakaan tämän threadin perusteella löytänyt mitään syytä miksi pitäisi pitäytyä PC:ssä.
Tarkoitus on siis vaan tehdä työhommia, eli olla netissä jne, muuta työhommaa.

Varmaan 3rd party vendorit keksii tähän jonkun ratkaisun, mutta mulle tämä olisi uusissa MacBookeissa deal breaker:
mbp_comparison.jpg

(uusi kone oikealla, lähde Engadget)

Varmaan 3rd party vendorit keksii tähän jonkun ratkaisun, mutta mulle tämä olisi uusissa MacBookeissa deal breaker:
mbp_comparison.jpg

(uusi kone oikealla, lähde Engadget)
Äläs nyt, Steve on päättänyt/sanonut että:
  1. Ihmiset eivät tarvitse halpoja koneita, Applenkin myymät 500 USD Mac Minit ovat paskaa
  2. Kiiltävä näyttö on paras näyttö, kaikille
  3. Apple TV on oikeasti huono, sori kaikki ketkä olette ostaneet "it is only hobby for us", 1 usd per leffavuokraus on paska kate, läppäreistä saamme enemmän
  4. 1800 euroa perusläppäristä jossa asialliset liitännät, ei voi olla kenellekään liikaa.
"we do not want to serve all" - Steve Jobs

Mua vituttaa se, että aiemmin Macceihin liittynyt tietty innovatiivisuus loistaa poissaolollaan. Enää ei tule niitä "ooooh, pakko saada" -elämyksiä tuotejulkistusten yhteydessä. Uusimmat, Hupen listaamat tuoteratkaisut vaikuttavat oudoilta, ja nyt Mac-rauta on kyllä ominaisuuksiinsa nähden oikeasti kallista. :(

Totta kai OS X rulaa edelleen, ja duunikoneena Macci on mitä mainioin.

OSX:n kun saisi johonkin muuhun tuotteeseen virallisesti kuin Applen koneeseen niin vittuillessani en ostaisi ainottakaan Applen (hardware)tuotetta.
Harmillista kun alkaa näyttää että tuo innovatiivisuus on unohdettu ja keskitytään rahastamaan massoja.

HP tempaisee, vehje on melkein applempi kuin Apple itse: integroitu PC 22" perusmallin touchscreenillä. Vista toki pilaamassa vehjettä, mutta konsepti on ainakin mielenkiintoinen. HP ei tosin mainitse onko vehkeessä akkua, en tiedä mitä järkeä on touchscreen-tabletissa jos sitä ei voi roudailla ympäriinsä - pitää lie taas odotella että Apple tekee asiat paremmin ;)

hp-touchsmart.jpg

Hinta n. 1500e koko paketille, tosin mitään huippuspeksejä sillä ei saa, mm. Intel X3100 näyttiksenä. Periaatteessa ajatus on kuitenkin ihan mielenkiintoinen: mitenkäs olisi iso tabletti-pc, jonka työpisteessä sitten telakoisi ja käyttäisi näppiksen ja hiiren kanssa?

En tuomitse vielä mutta näillä tiedoilla aika turha vehje minun mielestäni, varsinkin jos tuo on millään lailla tarkoitettu mobiiliksi. 22 tuumaa ei mahdu reppuun kovin hyvin eikä ilmeisesti mahiksia käyttää kynän kanssa (ja paineentunnistuksella). Pystyssä olevan näytön tökkiminen käy nopeasti voimille kun pitää nostella kättä koko ajan.

Ennemmin vaikka Wacomin Cintiq -piirtonäyttö jos tarvii isoa tablet-ruutua, mutta se tosin on 21-tuumaisena 500-700 euroa tyyriimpi kuin koko HP.

Liitteet

• cintiq.webp
    cintiq.webp
    22 KB · Katsottu: 128
pitää lie taas odotella että Apple tekee asiat paremmin ;)

Niin pitää. Unixin keksimisestäkin meni melkein 30 vuotta ennen kuin Apple laittoi sen sellaiseen kuosiin että sitä voi käyttää. :)

No, tässä ei mene yhtä kauan. Voisin melkein laittaa pääni pantiksi, että Applella on parhaillaan kehityksessä jonkinlainen MacBook + iPhone = MacBook Touch. Normaalin pöytänäytön tökkimisessä sormella ei tietenkään ole mitään järkeä, tulee vain hartiat kipeäksi. Sen sijaan järkeä on siinä, että tehdään suunnilleen nykyisten läppäreiden muotoinen vehje, jossa onkin näppäimistön tilalla kosketusnäyttö, tietysti kunnollisella kosketus-feedbackilla varustettuna.

Kosketusnäyttö olisi sitten ohjelmien käytettävissä helpon API:n kautta, ja jokainen ohjelma muokkaisi sitä tarpeensa mukaan. Perusnäkymä varmaan muistuttaisi nykyistä näppistä, mutta esim. koodaajille tai Excelin käyttäjille olisi erikoisnäppikset, musasofta voisi laittaa siihen ison mikserin, graafikoille ilmestyisi piirtopöytä, pelit voisivat piirtää oman kontrollinsa jne.

Applella on tapana tehdä ristisiitoksia omista teknologioistaan ja tuoda hyväksi havaittuja juttuja tuoteryhmistä toisiin. Esim. Core Animation ja Multitouch kehitettiin alunperin iPhonea varten ja tuotiin samantien myös Mäkkiin. En usko, että Apple jättää hommaa pelkästään tuohon tälläkään kertaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom