Apple vs PC+Linux (Mac versus Win tappelu)

Noniin, saatinpa sitten ihan ajantasalla oleva vertailu. Kelpaisko tämä? Täysin 1:1 samalla raudalla ja seteillä olevia kannettavia tuskin löytyy:

Sori, mutta en kelpuuta, tossa on vertailtu tukipaketteja ja 4.5cm paksua läppäriä vs 2.5cm + tossa dellissä on edelleen ne samat paskat lähdöt (vga+s-video).

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Macci kiinnostaisi, mutta hieman pelottaa sen vaikutukset psyykkeeseen. Taidan valita varmemman vaihtoehdon: liityn jehoviin ja jatkan vindoussilla.

Sori, mutta en kelpuuta, tossa on vertailtu tukipaketteja ja 4.5cm paksua läppäriä vs 2.5cm + tossa dellissä on edelleen ne samat paskat lähdöt (vga+s-video).

Älä sitten peräänkuuluta sen enempiä todisteita kun mikään ei sulle kelpaa. Maailmassa ei ole PC läppäriä ja MAC läppäriä joissa ois tasan 1:1 komponentit.

Ja omituista että tukipaketteja ei voi vertailla? Koet 3 vuoden takuun hyödyttömäksi, mutta 20Gb isompi kiintolevy on jo paljon parempi homma? Vähän on eri lähtökohdat kun läppäriä aletaan ostelemaan.

Tossa testissä:

Apple MacBook Pro:
CPU: 2.4-GHz Core 2 Duo T7700 • Display Size (inches): 17 • Wide Screen: Yes • Total HD Size (GB): 160 • Min. Weight (lbs.): 6.6

Ja toisena verrokkina,
Fujitsu LifeBook P1610:
CPU: 1.2-GHz Core Solo U1400 • Display Size (inches): 8.9 • Wide Screen: Yes • Total HD Size (GB): 80

Miltä osin nuo esim. ovat raudaltaan vertailu kelpoisia keskenään?
Vertailtiinko tuossa noita koneita?
Edit: ei näy tuota Fujitsua ainakaan tällä listalla http://www.pcworld.com/article/id,123729-page,1-c,notebooks/article.html

;)
Vertailtiinko tuossa noita koneita?
Edit: ei näy tuota Fujitsua ainakaan tällä listalla http://www.pcworld.com/article/id,123729-page,1-c,notebooks/article.html
Katos perkele, sitä se teettää, kun tässä työ lomassa yrittää vittuilla. Ei ehi kaikkea lukea...

No eihän siinä, mutta testissä on tossa Macissä ollu 4Gb muistia kun muutamissa muissa sitä on ollut 2Gb (esim. Acerissa joka on hävinnyt pisteellä), sehän ei tietysti mitään vaikuta... Hehkuttakaahan edelleen... ;)

Perkele mä taas unohdin, että sillä raudalla ole mitään tekemistä minkään kanssa... :david:

Älä sitten peräänkuuluta sen enempiä todisteita kun mikään ei sulle kelpaa. Maailmassa ei ole PC läppäriä ja MAC läppäriä joissa ois tasan 1:1 komponentit.

En mä jumalauta sentään sellaista 1-1 rautaa ole pyytänytkään.

Maailmassa on läppäreitä pilvin pimein, en nyt käsitä että mikä tässä on ollut niin helvetin vaikeeta.

HP Compaq 8510W T7700 15.4" vs macbook pro
1940e - 1900e
2.4Ghz - 2.2Ghz
120Gb/7200rpm - 120Gb/5400rpm
NVIDIA Quadro FX 570M 256mb - NVIDIA GeForce 8600M GT 128mb

HP:stä saa HDMI:n ulos ja kokokin on samaa luokkaa.

Onhan noita, nyt joku voi etsiä tuollaisen, mutta paljon halvemmalla, kun se PC rauta on niin helvetin halpaa.

Ja omituista että tukipaketteja ei voi vertailla? Koet 3 vuoden takuun hyödyttömäksi, mutta 20Gb isompi kiintolevy on jo paljon parempi homma? Vähän on eri lähtökohdat kun läppäriä aletaan ostelemaan.

Ei voi vertailla tukea jos puhutaan raudan hinnasta.
Totta vitussa sillä on väliä kun sitä läppäriä ostaa, perusta vaikka oma threadi sille ja vertaile siellä. Mä oon hakenu vastausta siihen että kuinka paljon kalliimpaa tuo rauta noissa applen läppäreissä on.

Totta vitussa sillä on väliä kun sitä läppäriä ostaa, perusta vaikka oma threadi sille ja vertaile siellä. Mä oon hakenu vastausta siihen että kuinka paljon kalliimpaa tuo rauta noissa applen läppäreissä on.

Älä nyt synnytä ystävä hyvä. Siis kai se sama prosessori maksaa tasan yhtä paljon oli se sitten asennettuna HP:ssa, MACissa tai vesilinnun hanurissa. Mutta silti se kokonaisuus on ihme kyllä Macissa kalliimpaa.

Takuu ei ole sidoksissa rautaan mielestäsi millään tavalla? Taataan läppäri toimivaksi 3 vuodeksi tai 1 vuodeksi. No ei sitten, unohdetaan koko homma siltä osin, sama asiahan se on.

IP35-E IP35 ATX DDR2 SATA2 GLAN HD 8C 94.00 €
320 GB, Caviar SE, 3.5", ATA/100, 8MB, 7200RPM 72.00 €
Storm ATX-kotelo 49.00 €
2GT DDR2 800+MHz (PC-6400), Extreme Edition Dual-kit, EPP, 240-pin DIMM 52.40 €
GeForce 8800GT PCI-E 512MB 256-BIT GDDR3 255.00 €
Core Duo 2 E6750 2.66GHz, 4MB, FSB1333 Boxed (Conroe) 170.00 €
500W, NeoHE 500, ATX2.0-virtalähde 96.40 €
WINDOWS VISTA ULTIMATE 64-BIT, FI, OEM 198.00 €
Yhteensä: 986.80 €

Rasvis, saatko saman tason MACin samaan hintaan?

En mä jumalauta sentään sellaista 1-1 rautaa ole pyytänytkään.

Maailmassa on läppäreitä pilvin pimein, en nyt käsitä että mikä tässä on ollut niin helvetin vaikeeta.

HP Compaq 8510W T7700 15.4" vs macbook pro
1940e - 1900e
2.4Ghz - 2.2Ghz
120Gb/7200rpm - 120Gb/5400rpm
NVIDIA Quadro FX 570M 256mb - NVIDIA GeForce 8600M GT 128mb

HP:stä saa HDMI:n ulos ja kokokin on samaa luokkaa.

Onhan noita, nyt joku voi etsiä tuollaisen, mutta paljon halvemmalla, kun se PC rauta on niin helvetin halpaa.

Ei voi vertailla tukea jos puhutaan raudan hinnasta.
Eli sun mielestä tärkein tuossa vertailussa on HDMI ulostulo? Kai nyt PC läppäreitä on samalla näytönohjaimella.

Älä nyt synnytä ystävä hyvä. Siis kai se sama prosessori maksaa tasan yhtä paljon oli se sitten asennettuna HP:ssa, MACissa tai vesilinnun hanurissa. Mutta silti se kokonaisuus on ihme kyllä Macissa kalliimpaa.

Jaa, notuota, mitä tähän nyt sanois.

Rasvis, saatko saman tason MACin samaan hintaan?

En varmasti, täähän on todettu aikaisemmin et halvimmalla saa kun kasaa PC:n osista.

Eli sun mielestä tärkein tuossa vertailussa on HDMI ulostulo?
Ei, jos tarkoittaisin tuota, kirjoittaisin:

Minusta tärkeintä läppäreitten vertailussa on HDMI ulostulo.

tai jotain vastaavaa

mutta joo, kyllä liitännöillä on väliä kun ei niitäkään ilmaiseksi saa

Kai nyt PC läppäreitä on samalla näytönohjaimella.

Siis tossa oli mun ihan itse etsimä esimerkki samantapaisista kokoonpanoista, samanhintaiset, HP on käsittääkseni raudaltaan parempi.

Jos noita on samalla näytönohjaimella niin tänne vaan linkkiä.

Eli rauta PC:ssä on halvempaa, eikö? :)

Alkuperäinen postaukseni tähän keskusteluun:
Originally Posted by limp duck
Onhan se totta et macit o kalliimpia, aika paljonkin.

Joku Macbook pro on PALJON kalliimpi ku samalla laitteistolla saatava HP. Jos rahaa löytyy MAcciin ni se sitten.

PS. toi iMac 24" ei ole pahan hintanen
Onko ne niin kalliita?

Mä olin tossa uskossa aikaisemmin, mutta en oo nähny yhtään vertailua aiheesta, eli mitä maksaa samalla kokoonpanolla + ohjelmistolla joku HP tms.

Ja, jos ei kerta hintaa tuijoteta, niin tossa just luin yhden testin, jossa MacBook oli jäänyt toiseksi, siis toiseksi (joku virhe varmaan). Sony oli vienyt voiton. Hintaahan sillä oli n. 2 kertaa enemmän, mutta kun hintaa ei pidä tuijottaa. Macissä oli moitittu mm. painoa ja akkukestoa. Asioita, joita tässäkin topicissa on Macin etuina pidetty... :whip:

Sony(2750€)

+ Koko ja paino
+ Akkukesto (ilman virransäästöä putoaa puoleen)
+ Äänettömyys

- Hinta
- Löysä käyttösarana

Macbook(1450€) Musta

+ Suorituskyky (huom. puolet halvempi)
+ Käytettävyys
+ Äänettömyys

- Koko ja paino
- Ei muistikortinlukijaa

"Applen linjakas laite on sen sijaan vertailun kärkeä nopean suorittimen ja kiintolevyn sekä laitteistolle optimoidun käyttöjärjestelmän ansiosta. Suuri koko tuo muassaan myös joukon kookkaimman näytön ja hyvän näppäimistön."

Mutta joo, kun Maceissa on tapana maksaa hyvästä toimivasta kokonaisuudesta, sekä Pro malleissa tehosta ja kovasta resoluutiosta, niin Fabe maksaa mieluusti kaksinkertaisen hinnan Macbook protakin kalliimmasta masiinasta, jolla pääsee surffaamaan neitissä 1h45min pidempään, mutta tehoissa ja käytössä laite on ala-arvoinen.

- Ei muistikortinlukijaa

Toi on muuten hassua, mä koen plussaksi sen että siinä EI ole 47 eri muistikorttia tukevaa lukijaa survottuna kylkeen. Vituttaa oikein kun PS3:akin on 6 tai 7 reikää mihin voi tökkiä noita muistikortteja. Kun niillä ei vaan tee mitään.

Läppäri sais olla sellanen että siinä ois just vaan ne mitä tarvii eikä esim pullotelinettä ja fläppitaulua siäänrakennettuna. Noi Mäkit on helvetin tyylikkäitä ulkonäöltään, mitä simppelimpi sen parempi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom