ja kaikki laitteet toimivat out-of-the-box. Macin kun ostaa niin tietää että se on laatukone, joka toimii. Minusta ainakin nämä asiat ovat sen muutaman huntin arvoisia mitä voi joutua maksamaan lisää.
Allekirjoitan täysin. Nimittäin jumalauta menee välillä hermot noiden pc-puolen win vehkeiden kanssa kun jokaisella valmistajalla on omat päivityssoftat ja siihen sitten kaikki muu päälle. Eikö muita vituta se ainainen "update available" mainos joka välähtää vähintään kerran viikossa windows hommissa. Wintoosa pyytää käynnistelemään uudestaan, joku päivitys taas ei toiminutkaan, välillä joku ohjelma ei käynnistä vaan pyydetään asentamaan mikkisoftan sivuilta patchi, jne.. Tuo on suurin yksittäinen asia mikä minua wintoosassa vituttaa. Pääseehän noista eroon kun VIRITTÄÄ, mutta kaikki ei ole kykeneväisiä moista tekemään puhumattakaan kiinnostuneita tekemisestä. Vaikka kyse olisi tietoturvasta.
Käyttöliittymältään, käytettävyydeltään (pl päivitykset) ja nopeudeltaan pc-rauta + xp kelpaa mulle täysin mainiosti. Sen verran olen mäkkiä käyttänyt, että olen oman mielipiteeni asiasta muodostanut.
Ihan tuosta wintoosan ilmoituksesta "Do you want to restart your computer now?" ilmoituksesta pääsee helposti eroon:
"If you are running Windows XP Professional, the following steps will increase the period between restart reminders to the maximum possible.
* Click Start, Run and enter the command gpedit.msc
* Select Local Computer Policy, Computer Configuration, Administrative Templates, Windows Components, Windows Update
* Double-click Re-prompt for restart with scheduled installations
* Change the value to 1440
* Close the Group Policy Editor
* Click Start, Run and enter the command gpupdate /force
This will stop the repeated reminders for this and all future Windows updates."
http://www.the-pc-guru.com/How_to_stop_Windows_Update_n.php
Kumpa näkisin mutsin ja faijan tekevän tuon :hyvä:
Edit lisätäänpä vielä, jos virustorjunta lopettaa itsensä päivittämisen tai haluat tehdä sen käsin muistitikulta ennen kuin lätkäset koneen verkkoon.
f-secure helppoa kun heinänteko, ihan kaikille