Apple vs PC+Linux (Mac versus Win tappelu)

Saako johonkin Macin läppäriin tai ylipäänsä mihinkään Macciin optiona Blu-Ray-asemaa? En löytänyt ainakaan Applen sivuilta. Voiko siihen pistää ihan minkä tahansa markkinoilla myytävän Blu-Ray-aseman? Niin ja HDMI-ulostulo ois vähän niinku must.

Jos ei löydy applen sivuilta niin ei saa optiona. Ulkoisena voi tietenkin saada, en tiedä.

HDMI:hin MacBook Pro:n saa kiinni laittamalla siihen dvi-hdmi kaapelin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Miksi siis Macin käyttäjät ovat niin fanaattisia? Itse voin vastata, siksi koska se todellakin on helvetin toimiva paketti, harmittaa, ettei aikaisemmin tullut vaihdettua. Kokemusta on vuosia Windows koneista.

Miksi sitten PC-käyttäjät ovat henkeen ja vereen vastaan kun kyse on kuitenkin aika pienestä investoinnista ja vaikka eivät ole koskaan edes käyttäneet Maccia? Ehkä siksi, että heitä ärsyttää Mac-käyttäjien fanaattisuus, itseänikin häiritsi, mutta nyt tajuan miksi he ovat fanaattisia. Ehkä PC-koneiden käyttäjiä harmittaa, että jotain parempaa on tarjolla, mutta eivät jostain syystä voi vaihtaa, siksi puolustetaan PC-koneita ilman minkäänlaista kosketusta Macciin.
Voin allekirjoittaa tämän täysin. Voisi olla ihan meikäläisen kynästä. :kippis1:

Silloinhan se ei ole HDMI-signaali vaan DVI. Tarkottikohan että tahtoo HDMI all the way?
HDMI 1.3 -liitäntää ei ole missään Maceissa. On se vaan paska. ;)

Onneksi tuollainen löytyy lähestulkoon kaikista Windows PC -läppäreistä. Kuten esimerkiksi aiemmin tässä ketjussa mainitusta täysin ylivoimaisesta Sony-testivoittajasta. :D

Niin joo tottahan toki nykyään kaikissa koneissa on DVI-ulostulo, joten ei sitä HDMI lähtöä välttämättä tartte mihinkään jos ostaa DVI-HDMI-piuhan. Ei kyllä välttämättä kaikissa läppäreissä taida olla, mutta pitäisi kyllä olla.

Joo, vähän vittumaisen johdattelevasti asettelin kysymyksen. :)

Joo, en ymmärtänyt kysymystä, kun mun käsitys on että HDMI = DVI + äänet, liitin on erilainen.

Mitäs eroa noilla sitten on? Ainakin mulla DVI ulostulon saa nätisti HDMI telkkariin kiinni.

Joo, en ymmärtänyt kysymystä, kun mun käsitys on että HDMI = DVI + äänet, liitin on erilainen.

Mitäs eroa noilla sitten on? Ainakin mulla DVI ulostulon saa nätisti HDMI telkkariin kiinni.

No siis saahan DVI näytön myös kiinni D-SUB näytönohjaimeen, mutta ei se signaali sen konversion jälkeen enää ole digitaalinen (DVI). Tarkotin vaan että tuskin se signaali enää on HDMI kun se menee DVI liittimimen kautta. Joku pro vois vahvistaa, en ole varma tästä.

Eikö kuitenkin HDMI ole laadukkaampi kuin DVI?

Stockalta saisi muuten alta 1500€:n Sonyn kannettavan Blu-Ray-asemalla ja siihen kun pistäisi 500 euroa lisää, saisi polttavan Blu-Rayn optiona. HDMI-liitäntä on toki vakiona.

HDMI = kuva + ääni + DRM

Stockalta saisi muuten alta 1500€:n Sonyn kannettavan Blu-Ray-asemalla ja siihen kun pistäisi 500 euroa lisää, saisi polttavan Blu-Rayn optiona. HDMI-liitäntä on toki vakiona.
Äkkiä hakemaan! Run, Forrest, run! :dance:

Omasta mielestäni pelkkää rautaa on edelleen tyhmä verrata, koska macissa mukana tulee hyvä laitteistoon optimoitu käyttöjärjestelmä, joka toimii 100% varmasti. Ei viruksia. Eiköhän silläkin ole jotain arvoa.

Itse en ainakaan ostaisi pc konetta muutama sataa halvemmalla, jos siinä joutuu pyörittämään windowsia. Kyllä siitä paremmasta käyttiksestä jo maksaa sen pari sataa.

Sitten vielä kun ottaa huomioon, ettei pc koneitakaan saa niin halvalla, jos ei kasaa itse, niin tilanne muuttuu taas. Varsinkin, jos ei osaa kasata koneita.

Jos mietitte, että henkilö joka ei ole expertti tietkoneiden kanssa lähtee ostamaan uutta pc konetta, niin sen matkaan voi oikeasti tarttua ihan mitä tahansa hyvän ja huono väliltä. Monesti tuo on kiinni siitä mistä ostaa ja kuka myy. Pc puolella myydään joskus aivan uskomatonta sontaa ihan raudankin puolesta. Myydään jopa vistakoneita jotka eivät kunnolla edes pyöritä vistaa.

Macin kaikki mallit ovat hyviä ja taatusti toimivia kokoonpanoja. Löytyy vieläpä useita eri malleja teholtaan. Sitten siihen kun lisää hyvän toimivan käyttöjärjestelmän joka on optimoitu laitteistolle ja kaikki laitteet toimivat out-of-the-box. Macin kun ostaa niin tietää että se on laatukone, joka toimii. Minusta ainakin nämä asiat ovat sen muutaman huntin arvoisia mitä voi joutua maksamaan lisää.

Hinta voi koostua monista eri asioista. Macin hinta-laatu on erinomainen kun ottaa kaikki mahdolliset seikat huomioon.

ja kaikki laitteet toimivat out-of-the-box. Macin kun ostaa niin tietää että se on laatukone, joka toimii. Minusta ainakin nämä asiat ovat sen muutaman huntin arvoisia mitä voi joutua maksamaan lisää.

Allekirjoitan täysin. Nimittäin jumalauta menee välillä hermot noiden pc-puolen win vehkeiden kanssa kun jokaisella valmistajalla on omat päivityssoftat ja siihen sitten kaikki muu päälle. Eikö muita vituta se ainainen "update available" mainos joka välähtää vähintään kerran viikossa windows hommissa. Wintoosa pyytää käynnistelemään uudestaan, joku päivitys taas ei toiminutkaan, välillä joku ohjelma ei käynnistä vaan pyydetään asentamaan mikkisoftan sivuilta patchi, jne.. Tuo on suurin yksittäinen asia mikä minua wintoosassa vituttaa. Pääseehän noista eroon kun VIRITTÄÄ, mutta kaikki ei ole kykeneväisiä moista tekemään puhumattakaan kiinnostuneita tekemisestä. Vaikka kyse olisi tietoturvasta.

Käyttöliittymältään, käytettävyydeltään (pl päivitykset) ja nopeudeltaan pc-rauta + xp kelpaa mulle täysin mainiosti. Sen verran olen mäkkiä käyttänyt, että olen oman mielipiteeni asiasta muodostanut.

Ihan tuosta wintoosan ilmoituksesta "Do you want to restart your computer now?" ilmoituksesta pääsee helposti eroon:

"If you are running Windows XP Professional, the following steps will increase the period between restart reminders to the maximum possible.

* Click Start, Run and enter the command gpedit.msc
* Select Local Computer Policy, Computer Configuration, Administrative Templates, Windows Components, Windows Update
* Double-click Re-prompt for restart with scheduled installations
* Change the value to 1440
* Close the Group Policy Editor
* Click Start, Run and enter the command gpupdate /force

This will stop the repeated reminders for this and all future Windows updates."
http://www.the-pc-guru.com/How_to_stop_Windows_Update_n.php

Kumpa näkisin mutsin ja faijan tekevän tuon :hyvä:

Edit lisätäänpä vielä, jos virustorjunta lopettaa itsensä päivittämisen tai haluat tehdä sen käsin muistitikulta ennen kuin lätkäset koneen verkkoon. f-secure helppoa kun heinänteko, ihan kaikille :)

Onkos se nyt 15.1 kun tulee Macworldin keynote ja siellä taas kaikkea kivaa tarjolla, toivottavasti. Se seurataan kahvia ja jätskiä mutustaen hurraten kun taas tuli jotain uutta päivitettyä, jonka oli viikko sitten ostanut.

Ymmärrettävää on tuo tiedon pihtaaminen, mutta se ottaa pattiin varmaan monia, jotka ovat esim kaksi viikkoa sitten tilanneet Mac pro:n, nyt tuli paljon tehokkaampi sama kone halvemmalla. Itse kerkesin juuri perumaan tilauksen ja saan uuden version.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom