Apple vs PC+Linux (Mac versus Win tappelu)

Heitän vähän kommenttia tähän väiin. Puoli vuotta sitten en edes tiennyt Macbookista, kukausi takaperin ostin ja nyt en aio enää palata Windowsiin. Oikeastaan tuon vähän aikaa sitte kasatun pöytäwinukan tilalle saattaa tulla vielä Imac jos saan rahaa.
Tuoreeltaan voisit kertoa syitä miksi et enää palaa Windowsiin.

En ole kyllä koskaan kuullut, että Macci käynnistelisi itseään kokoajan.
niinpä. Ekat intel-mäkit vaan sammuttivat itse itsensä eivätkä lähteneet ainakaan hetkeen käyntiin jos ollenkaan... No mut jos ei myönnä vikoja niin niitä ei ole olemassakaan?.

niinpä. Ekat intel-mäkit vaan sammuttivat itse itsensä eivätkä lähteneet ainakaan hetkeen käyntiin jos ollenkaan... No mut jos ei myönnä vikoja niin niitä ei ole olemassakaan?.
Toimii myös toisinpäin, jos sulkee silmänsä, niin Windows on se maailman paras käyttis :D

Ou jeah! Nyt on BlackBook tilattu kaverin mukana NY:sta, ensi viikolla saadaan käyttöön ja vihdoinkin voin dumpata tuon kakkoskoneena olleen xp-pc:n...jonnekin. Tänne se ei kuitenkaan jää, nounou. Harmi kun tässä ei ole sellasta überhehkutus -hymiötä. :)

Faijalle sen voisi antaa, mutta tuolle koneita käyttämättömälle kyllä xp:n antaminen huolettaa urakalla, varsinkin kun ei itsellä ole enää windowsia jota räplätä samalla kun siellä kuitenkin on jotain ongelmia ja puhelinkonsultaation tarvetta tulee.

Unohtuu muuten sitten lahjakkaan nopeasti ne Windowsin ongelmat ja niiden ratkaisu on OSX on kehissä.

Ne unohtuvat tosiaan nopsaan. XP on kakkoskoneena pyörinyt nyt kolme vuotta ja eihän se hyvin toimi, mutta en ole jaksanut alkaa sen kanssa painia, kun se nyt jotenkin pysyy käynnissä ja surffaaminen vielä onnistuu. Kauhistuttaa jo etukäteen ajatus että pitäisi alkaa perehtyä johonkin faijan ongelmaan puhelimitse. Ehkä mun pitää mielenterveyteni vuoksi kieltäytyä antamasta tuota ja käskeä vielä säästämään hetken...

Niin, jottei jäisi epäselväksi niin OS X:ää on ollut tankissa tuon kolme vuotta ykkösessä.

Tuoreeltaan voisit kertoa syitä miksi et enää palaa Windowsiin.
Yksinkertaisesti siksi, että OS X on yksinkertainen, kevyt, toimiva ja siinä on äärimmäisen hyvät ominaisuudet. Windows kone taas hidastelee jatkuvasti vaikka on suht hyvistä osista kasattu, kaatuilee ja aina heittää kaikennäköisiä ilmotuksia mitä ihmeellisimmistä jutuista. Tota Macbookkia on yksinkertaisesti vaan niin paljon mukavampi käyttää, ettei enää tee mieli istua pöytäkoneella, vaikka näyttökin olis paljon isompi.

Yksinkertaisesti siksi, että OS X on yksinkertainen, kevyt, toimiva ja siinä on äärimmäisen hyvät ominaisuudet. Windows kone taas hidastelee jatkuvasti vaikka on suht hyvistä osista kasattu, kaatuilee ja aina heittää kaikennäköisiä ilmotuksia mitä ihmeellisimmistä jutuista. Tota Macbookkia on yksinkertaisesti vaan niin paljon mukavampi käyttää, ettei enää tee mieli istua pöytäkoneella, vaikka näyttökin olis paljon isompi.
Ja olisitko uskonut Win-aikaan jos joku olisi noin sulle sanonut? Minä en uskonut. Mutta niin se vain muuttuu kun OSX tulee eteen, on se vain niin paljon parempi kaikinpuolin.

Ja olisitko uskonut Win-aikaan jos joku olisi noin sulle sanonut? Minä en uskonut. Mutta niin se vain muuttuu kun OSX tulee eteen, on se vain niin paljon parempi kaikinpuolin.
En. Oon aina vaan tyytynyt Windowsiin sen inhottavine ongelmineen, joita on ollut paljon, enkä oo ajatellut koko Mäkkiä. Ja aika skeptisesti aina suhtautunut sellasiin suostutteluihin.

Onko tää joku ostostv:n vuoropuhelu? :lol2:
Olisitko uskonut että aromipesällä ruoka tulee helposti valmiiksi?
No en olisi. Nyt en enää koskekaan mihinkään muuhun, kuin aromipesään
Suosittelen myös aromipesää serkun kaiman tutuillekin.
Ja näin saatiin yksi uusi onnellinen aromipesän haltija!

Ps. :piis:

No ihan sama mulle se periaatteessa on, syöhän jotkut paskaakin. Meikä vaan sattuu tykkäämään nykysestä käyttiksestä sen verta enemmän, etten enää vanhaan palaa. Se on ihan sama mulle jos joku jaksaa windowsilla leikkiä.

No ihan sama mulle se periaatteessa on, syöhän jotkut paskaakin. Meikä vaan sattuu tykkäämään nykysestä käyttiksestä sen verta enemmän, etten enää vanhaan palaa. Se on ihan sama mulle jos joku jaksaa windowsilla leikkiä.
En millään tavalla haukkunut maccia, oli vaan niin hyvää tilannekomiikkaa.
Voidaan verrata automaailmaan, jollekin välttää se perustoyota ja joku taas haluaa erikoisemman auton, sama tässäkin. Varmasti on mukava ja hyvä käyttää, en sitä epäile. Jos tuki löytyisi kaikille ohjelmille mitä itse käytän ja hinta olis suht samoissa, niin miksipä ei tuo olis vaihtoehto. Siihen asti mennään tietokonemaailman "toyotalla".

Niin ja omat Pc-ongelmat viimeiseen 2 vuoteen, kerran koko winkkari uusiksi ja sekin ihan erään piirto-ohjelman takia.

En millään tavalla haukkunut maccia, oli vaan niin hyvää tilannekomiikkaa.
Voidaan verrata automaailmaan, jollekin välttää se perustoyota ja joku taas haluaa erikoisemman auton, sama tässäkin. Varmasti on mukava ja hyvä käyttää, en sitä epäile. Jos tuki löytyisi kaikille ohjelmille mitä itse käytän ja hinta olis suht samoissa, niin miksipä ei tuo olis vaihtoehto. Siihen asti mennään tietokonemaailman "toyotalla".

Niin ja omat Pc-ongelmat viimeiseen 2 vuoteen, kerran koko winkkari uusiksi ja sekin ihan erään piirto-ohjelman takia.
Juu, saattaa se kuulostaakkin, mutta se on huvittavaa, kun itellä ei ollut juuri mitään tietoa mäkistä puoli vuotta sitten ja nyt reilu kuukauden käyttäneenä oon tykästyny niin paljon, että maksaakin mielummin vähän enemmän, kunhan saa sellaisen koneen joka oikeasti toimii. Yleensä aina windows koneissa ilmenny hidastumista/ongelmia vähäisen käytön jälkeen ja Macbook ei (ainakaan vielä) ole aiheuttanut minkäännäköistä ongelmaa.

hahahhehha, lol.

No eihän kukaan ole väittänytkään ettei XP tai Vista kävisi. Sinä väitit juuri ettei Macit käynnisty, minä väitin vain, ettei macci sahaa itseensä edes takas. Joten paskapuheet sikseen, niitä tulee muutenkin jo tarpeeksi pc-miehiltä.

Mites se menikään? :)

Laukesitko?

Owned olo?

Jos tuki löytyisi kaikille ohjelmille mitä itse käytän ja hinta olis suht samoissa, niin miksipä ei tuo olis vaihtoehto. Siihen asti mennään tietokonemaailman "toyotalla"..
Itse vaihdoin tässä viime jouluna eikä paluuta todellakaan ole takaisin. Ensin tuli mini salakavalasti mediacentteriksi ja parin kuukauden jälkeen iMacci korvaamaan työpöytä PC:n. Kaveri pommitti 2-3 vuotta Maccia mutta aina "löysin" syyn miksi se ei sovi mulle. Eräs näistä oli tuo urbaani legenda "ei siihen löydy ohjelmia joita tarvin".

Me ollaan kaikki täällä ihan samanlaisia käyttäjiä. Winkkarilla ohjelmia haettiin sieltä ja täältä. Freewarea, Sharewarea, opensourcea ja kaikilla varmasti "kokeilukäytössä" ohjelmia Ruotsinpoukamasta enemmän tai vähemmän. Ihan sama tilanne on Macillä. Sillä erolla että suurin osa perus-ohjelmista on käyttiksessä vakiona.

En tiedä oletko oikeasti perehtynyt Macin ohjelmatarjontaan tai niiden hintoihin mutta kertoisitko mitä ohjelmia ehdottomasti tarvitset? Huomaa myös että fusion tai parallersin kautta saat myös winkkarisoftat toimimaan OSX:ssä (pelejä lukuunottamatta).

MM kannattajat vaan ei voi milllään tavalla antaa painoarvoja väitteilleen...
Painoarvoa? Onneksi sinä olet tuonut keskusteluun varsin asiantuntevia perusteluita:

Ei sentään ole lisännyt maailman paskinta hiirtä koskaan. Meinaan macin omaa hiirtä.
Mitä ihmettä ne o ajatellut kun tehnyt ja vielä pistänyt myyntiin moisen paskakasan.
Eikö yhtään ratkase että se on maailman paskin hiiri käyttää? Ja tämä on fakta.
Paskahan se on, josta kaikki on varmasti samaa mieltä. Vai mitä macistit?
Ja olen ihan tarpeeksi käyttänyt, kusinen kapistus on.
Ompas, koska se on vaan paska hiiri. Ei siinä sen kummempaa.
Nännirulla, sehän vasta paska siinä on.

Älä turhaan pidättele.
Kerro meille mitä mieltä oikeasti olet.

Painoarvoa? Onneksi sinä olet tuonut keskusteluun varsin asiantuntevia perusteluita:

Äärimmäisen analyyttistä ja asiantuntevaa tiukkaa faktaa kaverilta putoilee kyllä. :dance2:

Back
Ylös Bottom