Apple vs PC+Linux (Mac versus Win tappelu)

Kun ei taas ihan täysin osaa niin heti on winukassa jotain vikaa. Siellä on täppä " lataa päivitykset mutta anna meitsin valita koska asennan ne " , ruksia ruutuun ni pääsette tuostakin "ongelmasta".

En minä väittänytkään että Windowsissa on vikaa, tai no on, mutta ei tuo asia siitä huonoa käyttistä tee. Sanoin vaan että tuo defaulttina päällä oleva ominaisuus on ärsyttävä. Paras olisi jos päivitykset voisi ladata ja asentaa automaattisesti mutta itse päättää milloin boottaa tietokoneen.

Tähän malliin:

appleupdate.png

Ei näin:

windowsupdate.png

Enmie nyt oikein ymmärrä miten nämä kaksi asiaa liitty toisiinsa.
No silläpä juuri, että miksi se ruksin painaminen toisessa kohtaa on niin helppoa, mutta kun on kyse Applen tuotteesta, niin uusavuttomuus iskee heti, eikä tiedetä mitä ruksia painaa ja sitten itketään.

No silläpä juuri, että miksi se ruksin painaminen toisessa kohtaa on niin helppoa, mutta kun on kyse Applen tuotteesta, niin uusavuttomuus iskee heti, eikä tiedetä mitä ruksia painaa ja sitten itketään.

Täällä nyt jankataan niin epäoleellisista asioista muutenkin; jostain Safarin asentumisen ruksaamisesta tai jonkun hiiren aerodynamiikasta. :whip: Ja läppärin pohjassa olevista tarroista jne..

appleupdate.png

Ei näin:

windowsupdate.png

En ole moista ruutua nähnyt ikinä. Minkä päivityksen jälkeen tollanen tulee? Kyllä mulla tulee ihan samalla lailla että "restart later" kuten tuo hieno ensimmäinen kuvasi. Ai niin, mulla on varmaan ne asetukset kohdallaan. :rolleyes:

En ole moista ruutua nähnyt ikinä. Minkä päivityksen jälkeen tollanen tulee? Kyllä mulla tulee ihan samalla lailla että "restart later" kuten tuo hieno ensimmäinen kuvasi. Ai niin, mulla on varmaan asetukset kohdallaan.

No niin, Windowsissa pitää olla asetukset kohdallaan että hommat pelittää niin kuin pitääkin. OSX:ssä ne vaan pelittää.

Ja onhan tuossakin laatikossa "Restart later", en tiedä miksi se on disabloitu tuossa mutta normaalisti kun sitä painaa niin ikkuna häviää mutta sama ikkuna pomppaa ruudulle uudelleen joidenkin minuuttien jälkeen esittelemään maailmanlopun edistymispalkkia. Ei ole kiva palata pelistä joka kymmenes minuutti työpöydälle klikkaamaan restart lateria ettei kone päätä bootata itsekseen. Ja tuo ikkuna on tullut joka päivityksen asentamisen jälkeen jos olen päättänyt käynnistää tietokoneen uudelleen myöhemmin asennusvaiheessa.

No niin, Windowsissa pitää olla asetukset kohdallaan että hommat pelittää niin kuin pitääkin. OSX:ssä ne vaan pelittää.

Kaikki vaan toimii!!!1 :hyvä:

Ei ole kiva palata pelistä joka kymmenes minuutti työpöydälle klikkaamaan restart lateria ettei kone päätä bootata itsekseen.

No mitäs jos kuule laittasit sen ruksin siihen oikeeseen ruutuun etkä valita asiasta? Tai no voithan sä jatkossakin palata pelistä klikkailemaan restart lateria jos siltä tuntuu. ;)

No mitäs jos kuule laittasit sen ruksin siihen oikeeseen ruutuun etkä valita asiasta? Tai no voithan sä jatkossakin palata pelistä klikkailemaan restart lateria jos siltä tuntuu. ;)

Tuota automaattista uudelleenkäynnistystä ei ruksilla edes saa pois päältä. Tässä ohjeet sen disabloimiseen. En minä olisi osannut lähteä säätämään mitään ihmeen group policyjä oma-aloitteisesti ominaisuuden kitkemiseksi. Onneksi joku kys. laatikkoon ärsyyntynyt on kirjoittanut kuvalliset ohjeet että minultakin tyhmältä mäkkiapinalta onnistuu.

Sivun kommenteista:
"Restart later" means "I'll restart when I feel like it", not "ask me again in 10 minutes".

Tuota automaattista uudelleenkäynnistystä ei ruksilla edes saa pois päältä. Tässä ohjeet sen disabloimiseen. En minä olisi osannut lähteä säätämään mitään ihmeen group policyjä oma-aloitteisesti ominaisuuden kitkemiseksi. Onneksi joku kys. laatikkoon ärsyyntynyt on kirjoittanut kuvalliset ohjeet että minultakin tyhmältä mäkkiapinalta onnistuu.
Mites tämä: ohjauspaneeli -> automaattiset päivitykset -> neljä eri vaihtoehtoa
1. Oletuksena lataa päivitykset ja uudellenkäynnistää koneen
2. Lataa päivitykset ja asentaa ne, kun kone sammutetaan tai kun käyttäjä ne haluaa asentaa
3. Ilmoittaa päivityksistä
4. Automaattiset päivitykset pois päältä

Ei voi olla liian vaikeaa

Mites tämä: ohjauspaneeli -> automaattiset päivitykset -> neljä eri vaihtoehtoa
1. Oletuksena lataa päivitykset ja uudellenkäynnistää koneen
2. Lataa päivitykset ja asentaa ne, kun kone sammutetaan tai kun käyttäjä ne haluaa asentaa
3. Ilmoittaa päivityksistä
4. Automaattiset päivitykset pois päältä

Ei voi olla liian vaikeaa

Puuttuu vaihtoehto "Lataa ja asenna päivitykset automaattisesti mutta anna minun päättää milloin haluan uudelleenkäynnistää tietokoneeni ilman joka kymmenes minuutti ruutuun pomppaavaa aikalaskuria". Ilmeisesti se vaan on.

Puuttuu vaihtoehto "Lataa ja asenna päivitykset automaattisesti mutta anna minun päättää milloin haluan uudelleenkäynnistää tietokoneeni ilman joka kymmenes minuutti ruutuun pomppaavaa aikalaskuria". Ilmeisesti se vaan on.
Varmaan ymmärrät, että läheskään kaikki päivitykset eivät tule käyttöön ennen uudellenkäynnistystä, joten se on ihan sama, asennatko ne nyt vai kun sammutat koneen?

Varmaan ymmärrät, että läheskään kaikki päivitykset eivät tule käyttöön ennen uudellenkäynnistystä, joten se on ihan sama, asennatko ne nyt vai kun sammutat koneen?

Ymmärrän ymmärrän. Enkä minä tätä niin suurena ongelmana näe, ärsykkeenä vain. Pieni vaiva se on poistaa automaattiset päivitykset pois käytöstä. Anteeksi turha valitus, kuten sanoin aiemmin niin ei tämä ominaisuus Windowsista huonoa tee.

Vastustan vain periaatetasolla tälläistä suunnittelua että oletustapauksessa kysytään käyttäjältä joka kymmenes minuutti haluaako tämä uudelleenkäynnistää tietokoneen jos on aiemmin valinnut että haluaa käynnistää uudelleen myöhemmin kun alla olevat työt on tehty, ja jos käyttäjä ei reagoi niin kone bootataan väkisin. Näen haittaa tästä esim. silloin jos kone prosessoi jotain videota tai renderöi monimutkaista 3D-kuvaa ja käyttäjä ei ole koneen äärellä. Yhtäkkiä Windows lataakin päivityksen itsestään ja boottaa koneen minkä seurauksena video tai renderöinti menee pilalle. Hukkaan menee todennäköisesti useita tunteja aikaa.

Mutta kyllä sitä huonoa suunnittelua OSX:ssäkin näkee, sanotaan ihan objektiivisuuden nimissä. Esim. Cut/pasten puute on ihmeellinen valinta Applelta. Drag & Drop kyllä toimii mainiosti mutta joskus tulee kaivattua leikkaus-toimintoa.

Tuota automaattista uudelleenkäynnistystä ei ruksilla edes saa pois päältä.

Kyllä sen ruksin saa ihan mihin kohtaa vaan haluaa säätämättä yhtään mitään. Ja jos ei saa johtuu se ainoastaan siitä että koneeseesi ajetaan Group Policy (asetukset) pakotetusti verkosta esim työpaikalla.

Kyllä sen ruksin saa ihan mihin kohtaa vaan haluaa säätämättä yhtään mitään. Ja jos ei saa johtuu se ainoastaan siitä että koneeseesi ajetaan Group Policy (asetukset) pakotetusti verkosta esim työpaikalla.

Ei saa kun ei sellaista vaihtoehtoa edelleenkään ole että päivitykset lataantuvat ja asentuvat automaattisesti mutta tietokone ei käynnisty uudelleen. Ainoa vaihtoehto on säätää group policyistä automaattinen uudelleenkäynnistys kokonaan pois, tai säätää samasta paikasta valitusruudun aikaväli 10 minuutista maksimissaan 1440 minuuttiin. Jos kyseinen namiska löytyisi normaalista ohjauspaneelistakin niin mitään valituksen aihetta ei olisi. En ymmärrä miksi se on pitänyt piilottaa jonkun mystisen gpedit.msc:n syövereihin mistä normikäyttäjä ei sitä ikinä löydä.

Voi jeesus sentään. Laita se ruksi nyt siihen " lataa päivitykset mutta annan minun päättää koska ne asennetaan " ja ole tyytyväinen. Sitten kun sulla ei ole peli (tai muu tärkeä asia) kesken niin klikkaat sieltä " asenna päivitykset ".

Ei ole kovin montaa päivitystä jotka pakottavat koneen käynnistymään uudestaan. Toi ei voi olla kenellekkään ongelma.

niin onhan se kiva tietää että on päivitetty kone vaikka käyttis pyöriikin niillä vanhoilla ohjelmilla uudelleenkäynnistymiseen asti...

Voi jeesus sentään. Laita se ruksi nyt siihen " lataa päivitykset mutta annan minun päättää koska ne asennetaan " ja ole tyytyväinen. Sitten kun sulla ei ole peli (tai muu tärkeä asia) kesken niin klikkaat sieltä " asenna päivitykset ".

Ei ole kovin montaa päivitystä jotka pakottavat koneen käynnistymään uudestaan. Toi ei voi olla kenellekkään ongelma.

Luitko edes aiemman viestini? Ei tämä ole minulle mikään ongelma. Minä olen jo poistanut kaikki automaattiset päivitykset pois käytöstä. Tuskin tämä on kenellekään ongelma, mutta äärettömän huonoa suunnittelua silti tuo automaattisen uudelleenkäynnistyksen toteutus on. Aivan kuten Safarin tunkeminen QT-päivityksen mukaan josta Windows-miehet jaksoivat aiemmin valittaa. Ei sekään voi olla kenellekään ongelma ottaa rastia pois ruudusta, mutta ärsyttää silti joitakin.

Basso sanoi:
Ymmärrän ymmärrän. Enkä minä tätä niin suurena ongelmana näe, ärsykkeenä vain. Pieni vaiva se on poistaa automaattiset päivitykset pois käytöstä. Anteeksi turha valitus, kuten sanoin aiemmin niin ei tämä ominaisuus Windowsista huonoa tee.

Vastustan vain periaatetasolla tälläistä suunnittelua että oletustapauksessa kysytään käyttäjältä joka kymmenes minuutti haluaako tämä uudelleenkäynnistää tietokoneen jos on aiemmin valinnut että haluaa käynnistää uudelleen myöhemmin kun alla olevat työt on tehty, ja jos käyttäjä ei reagoi niin kone bootataan väkisin. Näen haittaa tästä esim. silloin jos kone prosessoi jotain videota tai renderöi monimutkaista 3D-kuvaa ja käyttäjä ei ole koneen äärellä. Yhtäkkiä Windows lataakin päivityksen itsestään ja boottaa koneen minkä seurauksena video tai renderöinti menee pilalle. Hukkaan menee todennäköisesti useita tunteja aikaa.

Ei nyt enää jakseta tästä aiheesta. Sanoin itsekin että valitin turhasta. Alunperin vain komppasin Crimsonia kun sanoin että automaattinen uudelleenkäynnistys oletusasetuksena on ärsyttävä, ei ollut tarkoitus ruveta vääntämään asiasta.

niin onhan se kiva tietää että on päivitetty kone vaikka käyttis pyöriikin niillä vanhoilla ohjelmilla uudelleenkäynnistymiseen asti...

Juuri näin. :)

Back
Ylös Bottom