Apple vs PC+Linux (Mac versus Win tappelu)

Jatkossa kaivan tiedot netistä itse, ei tällasta itkua kestä. Muutenkin alkaa mielenkiinto koko helvetin mäkkiä kohtaan hiipumaan näiden asenteiden takia. Jos meikäläisestä tulee samanlainen sanansaattaja heti mäkin ostettuani ni taidan pysyä suosiolla HP:n parissa. :rolleyes:
Ehkä kannattaakin pysyä, jos asenne on todellakin tuommoinen, että tietokone valitaan muiden ihmisten koneiden mukaan, eikä sen mukaan mikä on itselle paras. PC-miehiähän eniten juuri häiritsee muiden koneet ja niiden käyttäjät.

Miten sä et osaa lukea? Kätevä ominaisuus, mutta ei todellakaan välttämätön, kuten ei ole ethernettikään. Jos Macille tulee tuommoinen, niin toki sitä käytän. Mutta en todellakaan vaihtaisi bluetooth HSDPA yhteyttä ja OS X käyttistä läppäriin, jossa olisi Windows ja HSDPA korttipaikka.

Eli jätkät, jatkossa, lukekaa vähän tarkemmin ja lopettakaa tuo tahallinen vääristely. "Mikä tahansa muuttuu hyödylliseksi...lässynlässyn".
Siis täh? Jos kysytään onko ko. ominaisuutta olemassa niin siihen vastataan, että mitäs sillä tekee, sen jälkeen kun sanotaan, että no vaikka nettiä käyttäisin niin alkaa tulla kommenttia tyyliin siis luulet, että sillä pääsee ilmaiseksi. Kukas tässä nyt vääristää ja vänkää ja mistä? Ei tällä taas voi kun nauraa.

Miten sä et osaa lukea? Kätevä ominaisuus, mutta ei todellakaan välttämätön, kuten ei ole ethernettikään. Jos Macille tulee tuommoinen, niin toki sitä käytän. Mutta en todellakaan vaihtaisi bluetooth HSDPA yhteyttä ja OS X käyttistä läppäriin, jossa olisi Windows ja HSDPA korttipaikka.

Eli jätkät, jatkossa, lukekaa vähän tarkemmin ja lopettakaa tuo tahallinen vääristely. "Mikä tahansa muuttuu hyödylliseksi...lässynlässyn".

Siis täh todellakin. Katos huvikseen sun vastauksia ja sun vääntöä kyseisestä ominasuudesta. Ei herranejestas sentään.:eek:
Perus simppeliin kysymykseen vastaukseksi olisi riittänyt. Ei ole. Nyt aloit vänkkäämään ja vänkkäämään, lopulta sanoit että iha jees ominaisuus toi voisi olla "Kätevä ominaisuus, mutta ei todellakaan välttämätön".
melkein mikä tahansa ei ole välttämätön, mutta eikö se ole sitä macmiesten hehkuttamaan kätevyyttä?

. Muutenkin alkaa mielenkiinto hiipumaan koko helvetin mäkkiä kohtaan näiden asenteiden takia. Jos meikäläisestä tulee samanlainen sanansaattaja heti mäkin ostettuani ni taidan pysyä suosiolla HP:n parissa. :rolleyes:

Vähän sama fiilis, harmi sinäänsä.

Millaisia Applen läppärit olisi HTPC käytössä? Oma vaatimusspeksi on kaukosäätimellä ohjattava front-end, jossa olisi tuki .mkv videoille digitaalisella DTS/DD äänen ulostulolla ja kuvan skaalaus omituiseen kuvasuhteeseen plasmatelkkarille, joka on kiinni VGA-liittimellä?

Keskustelua tämä on, vai pitäisikö sun kaltaisten viestien vain päästä läpi?

Keskustelua ehkä. Järjetöntä ja turhaa sellaista.

Esimerkkisi ylempänä PC - Mac miesten välisestä keskustelusta koskien ethernet-portin puuttumista osoittaa hienosti kuinka järjetöntä tämä keskustelu on. PC mies esitti mielestäni helvetin hyvän kysymyksen. MAC-mies ei vain sitä suostu myöntämään, että ethernet-portin puuttuminen on puute.

Siis tottakai löytyy ostajia, käyttäjiä jotka eivät ikinä usko tarvitsevansa ethernet-porttia, reissaavat helvetisti ja tarvitsevat pienen ja kevyen koneen matkalle. Tuota Airia kehtaakin pitää reissussa ja nostaa kahvilassa pöydälle.

Mutta lopetetaan paskanjauhanta. Ei yksinkertaisesti mitään järkeä ostaa konetta, joka ei maailman yleisintä ja nopeinta verkkotekniikkaa tue. Tyhmyyttä.

Mutta lopetetaan paskanjauhanta. Ei yksinkertaisesti mitään järkeä ostaa konetta, joka ei maailman yleisintä ja nopeinta verkkotekniikkaa tue. Tyhmyyttä.
Perusteletko miten tuo on tyhmyyttä? Koska esim minä en ole pitänyt konetta kiinni ethernetissä ties koska viimeksi, miksei kone sopisi siis mulle? Mulle on äärimmäisen epäkäytännöllistä vetää olohuoneesta piuhaa kun voin lanissa hoitaa saman asian langattomasti. Muualla sitten luurin kautta hsdpa tai lanissa. Mikä tuosta tekee tyhmää? Eikö se olisi tyhmempää vetää jossain kahvilassa piuhaa pitkin lattioita? Mulle airi olisi vallan makoisa kapistus, eikä mua häiritse jos jollain on Aceri. Sitä Aceri miestä taas häiritsee ihan saatanasti jos joku edes harkitsee Macbook Airia. Omituista.

Mulle airi olisi vallan makoisa kapistus, eikä mua häiritse jos jollain on Aceri. Sitä Aceri miestä taas häiritsee ihan saatanasti jos joku edes harkitsee Macbook Airia. Omituista.

Tuntuu että muut maccimiehet eivät pidä Acerista, ehkä vituttaa kun makso 2k€ kun samat ominaisuudet olisi saanu 700e:llä. Tiedä sitten. Ei mua vituta airi, en vain tajua kuka jaksaa leijua laitteella jossa ominaisuudet on samaa luokkaa kuin 10v sitten. Jos mulla olisi 1 milj € voisin luvata että en ostaisi Airia.

Perusteletko miten tuo on tyhmyyttä? Koska esim minä en ole pitänyt konetta kiinni ethernetissä ties koska viimeksi, miksei kone sopisi siis mulle? Mulle on äärimmäisen epäkäytännöllistä vetää olohuoneesta piuhaa kun voin lanissa hoitaa saman asian langattomasti. Muualla sitten luurin kautta hsdpa tai lanissa. Mikä tuosta tekee tyhmää? Eikö se olisi tyhmempää vetää jossain kahvilassa piuhaa pitkin lattioita? Mulle airi olisi vallan makoisa kapistus, eikä mua häiritse jos jollain on Aceri. Sitä Aceri miestä taas häiritsee ihan saatanasti jos joku edes harkitsee Macbook Airia. Omituista.

Itse en ottaisi sitä riskiä, että tulee tilanne vastaan jossa tarvitaan ethernettiä. Syystä että, wlania ei ole, ja muut langattomat vaihtoehdot ovat liian hitaita senhetkiseen tarpeeseen. Esimerkkisi piuhan käytöstä oli naurettava. Jos ei tuon järkevämpää tarvetta tule mieleen, on Air varmasti oiva laite.

Applen päätös jättää ethernet pois on tyhmyyttä. Piste.

PC:tä voi kellotella ja sopii sen puolen harrastajille,
Tota mä en oo koskaan tajunnut. Entisaikaan tuon vielä tajusi kun "kellotti" koneen 8MHz:stä 12,1MHz:iin kun sillä oli käytännönmerkitystäkin ja rahaa säästyi hetkeksi.

Nyt kun noi virittelee ja virittelee ja käyttävät ropellihattu päässä koko elämänsä ja kaikki rahansa vain saadakseen 3 pistettä enemmän 3dmarkissa niin onhan tuo sulaa hulluutta. Sitten tullaan tänne huutelemaan että EI MÄKISSÄ OLE EDES ETHERNETTIÄ EI SILLÄ MITÄÄN TEE KUN EI VOI KELLOTTAA EIKÄ PELATAKAAN!

Mitä v***n väliä! Kun mä ostan ton MBA:n niin en tee v****akaan jollain ethernetillä. Kone ostetaan siksi koska siinä on OSX ja siksi koska se on aivan helvetin magee!
:worship:

Millaisia Applen läppärit olisi HTPC käytössä?
Parhaita! Helpoimpia! Hiljaisimpia! Tyylikkäimpiä! Tehokkaimpia!
http://www.dvdplaza.fi/forums/forumdisplay.php?f=152

Tuota Mac Minia ovat paljon käyttäneet:
http://hopeinenomena.net/viewforum.php?f=69

Tuntuu että muut maccimiehet eivät pidä Acerista, ehkä vituttaa kun makso 2k€ kun samat ominaisuudet olisi saanu 700e:llä. Tiedä sitten. Ei mua vituta airi, en vain tajua kuka jaksaa leijua laitteella jossa ominaisuudet on samaa luokkaa kuin 10v sitten. Jos mulla olisi 1 milj € voisin luvata että en ostaisi Airia.
No tämä menee jo ihan lapselliseksi. Samalla periaatteella sua häiritsee kun olet niin perseaukinen, ettei ole varaa 2 tonnin koneeseen.

Ja vaikka sä Limppari ostaisit kuin monta Aceria, siis koko sillä miljoonalla, niin sulla olisi edelleen vain Windows ja kasa viruksia.

Mä ostan heti Macbook airin kun vaihdan läppäriä, just huippu kone ja tyylikäs ku perkele. :kuola:

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Airi vois toimia kakkoskoneena jolla voi leijua jossain nettikahvilassa mutta ei siitä ykköskonetta saa tekemälläkään. Ja kahteen läppäriin ei nyt ole varaa. Macbook olisi jo lähellä HSDPA-ominaisuudella ja parilla lisä usbi-paikalla. Ai niin, mutta eihän läppärilleen saa toiveita asettaa.

Ja miksi ihmeessä AIRiin jota markkinoidaan langattomomien laitteiden eliittinä ei ole tuota HSDPA:ta integroituna, kysyn vaan? Kaipa ne oletti että kun on varaa osta AIR ni on myös varaa sijoittaa HSDPA puhelimeen. Ha!

Airi vois toimia kakkoskoneena jolla voi leijua jossain nettikahvilassa mutta ei siitä ykköskonetta saa tekemälläkään. Ja kahteen läppäriin ei nyt ole varaa. Macbook olisi jo lähellä HSDPA-ominaisuudella ja parilla lisä usbi-paikalla. Ai niin, mutta eihän läppärilleen saa toiveita asettaa.

:thumbs:

En minäkään Airia ykköskoneeksi laittaisi, siihen on sitten 8-ydintä himassa.

Mutta HC76, jos sulle on tärkeää 3G ominaisuus läppärissä ja arvotat sen oikeasti korkemmalle kuin virusvapaan OS X käyttiksen, niin osta ihmeessä se uusi PC, mikäs siinä.

Kannattaa toki hieman tarkastella vertailun perspektiiviä. 3G puutos on aika vitun pieni puutos, jos otetaan esimerkiksi PC, josta puuttuu virusvapaa käyttöjärjestelmä OS X.

HC76, jenkeissä ei ole vielä samalla tasolla tietoliikenne kuin meillä suomessa, ei ainakaan langattomien mobiiliyhteyksien osalta, siksi ne sitä markkinoi noin kuin markkinoivat. Pitää nyt hei oikeasti ymmärtää mihin ne sitä pääosin myyvät, ei siellä ajatella, että meillä täällä Suomessa on HSDPA yhteydet kun itse ovat EDGE ajassa.

Olin kommentoimassa että Mac ja turhamaisuus sopivat samaan lauseeseen. Kiitos kun tarjosit vielä quotenkin tähän tueksi.
Niin sopii ja mikä sen ihanampaa kun Macbook air ja kateellinen migsu :D

En minäkään Airia ykköskoneeksi laittaisi, siihen on sitten 8-ydintä himassa.

Mutta HC76, jos sulle on tärkeää 3G ominaisuus läppärissä ja arvotat sen oikeasti korkemmalle kuin virusvapaan OS X käyttiksen, niin osta ihmeessä se uusi PC, mikäs siinä.

Kannattaa toki hieman tarkastella vertailun perspektiiviä. 3G puutos on aika vitun pieni puutos, jos otetaan esimerkiksi PC, josta puuttuu virusvapaa käyttöjärjestelmä OS X.

Viksu Win-käyttäjä pitää sen windowsinsa puhtaana, ja osaa varautua siihenkin että joskus voi kolahtaa. Itse en ikinä ole viruksista kärsinyt. Eli ihan omat toimet ratkaisee.

Mutta kolvaappa lisäominaisuuksia rautaan...

Millaisia Applen läppärit olisi HTPC käytössä? Oma vaatimusspeksi on kaukosäätimellä ohjattava front-end, jossa olisi tuki .mkv videoille digitaalisella DTS/DD äänen ulostulolla ja kuvan skaalaus omituiseen kuvasuhteeseen plasmatelkkarille, joka on kiinni VGA-liittimellä?

Omituinen kuvasuhde voi tuottaa ongelmia. Jollain maksullisella softalla, jonka nimeä en muista, onnistuu kuulemma erilaisten omien kuvasuhteidenkin käyttö. Applen puolesta on tuki vain 1280x720 ja 1920x1080 resoille ainakin noissa vanhemmissa Macbook pro koneissa. Optinen digitaalinen lähtö löytyy samoin kaukosäädin ja vga-adapteri. Uusissa koneissa voi adapterin ja kaukosäätimen tosin jo joutua ostamaan erikseen. HTPC koneeksi ottaisin kyllä ennemmin Mac minin, jos olisi konetta tuohon käyttöön Applen valokoimista ostamassa.

Viksu Win-käyttäjä pitää sen windowsinsa puhtaana, ja osaa varautua siihenkin että joskus voi kolahtaa. Itse en ikinä ole viruksista kärsinyt. Eli ihan omat toimet ratkaisee.

Mutta kolvaappa lisäominaisuuksia rautaan...
Niin viksu pitää joo, mutta OS X:n kanssa ei tartte sormeakaan nostaa ja virukset loistavat poissaolollaan. En mä nyt näe miten kieroon pitää katsoa jos näistä kahdesta vaihtoehdosta ei sitä parempaa osaa etsiä:

A. Ei viruksia
B. Viruksia ja säätöä

Eli se säätö 3G yhteyden kanssa on paha juttu, mutta säätö virusten kanssa on ihan hyväksyttävä juttu?

Pitää nyt hei oikeasti ymmärtää mihin ne sitä pääosin myyvät, ei siellä ajatella, että meillä täällä Suomessa on HSDPA yhteydet kun itse ovat EDGE ajassa.

Ai siellä eletään vielä kivikaudella. Sittenhän toi PUUTE on ihan selitettävissä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom