Apple vs PC+Linux (Mac versus Win tappelu)

Samoin minä teen nyt. Olisihan sekin helppoa, jos tämmöisessä tapauksessa olisi koneessa korttipaikka. Mutta tämä menee jo todella säälittäväksi, kun tässä näyttää olevan trendi, että väkisin etsitään kaikkia juttuja, mitä nyt ei Macissa ole ja niistä tehdään sitten elintärkeitä.

Noinhan se macmiesten näkökulma aina menee. Kun Makista ei ominaisuutta löydy on se turha. Kun se sama ominaisuus sitten myöhemmin makkiin tulee, on se kovin juttu sitten pyörän keksimisen ja ilman ei ihminen kertakaikkiaan voi tulla toimeen. Esimerkiksi langattomata kovalevystä olivat ihmiset hopeisessa omenassa kovasti sitä mieltä, että ei sitä voi varmuuskopiointiin käyttää, kun nopeus on liian hidas. Kummasti mielipide muuttui Timecapsulen julkaisun jälkeen.
Ps. Minulla on paljon Iphonea vallankumouksellisempi puhelin, Nokia 5310. Paksuus 9,9 mm vs Iphonen järkälemäinen 11,6mm.

Noinhan se macmiesten näkökulma aina menee. Kun Makista ei ominaisuutta löydy on se turha. Kun se sama ominaisuus sitten myöhemmin makkiin tulee, on se kovin juttu sitten pyörän keksimisen ja ilman ei ihminen kertakaikkiaan voi tulla toimeen. Esimerkiksi langattomata kovalevystä olivat ihmiset hopeisessa omenassa kovasti sitä mieltä, että ei sitä voi varmuuskopiointiin käyttää, kun nopeus on liian hidas. Kummasti mielipide muuttui Timecapsulen julkaisun jälkeen.
Ps. Minulla on paljon Iphonea vallankumouksellisempi puhelin, Nokia 5310. Paksuus 9,9 mm vs Iphonen järkälemäinen 11,6mm.

Hmm, miten Iphone ja Nokialaiset liittyy MAC/WIN -koneisiin? :)

Itselläni on selvä mielipide mäkeistä. Ne soveltuvat hyvin mm. tekstin käsittelyyn, graafisiin töihin ja leffojen katseluun. Toisaalta kun taas mietin normaalia PC -rautaa ja Windowsia, niin huomaan että voin tehdä paljon muutakin kuin mitä macilla voi tehdä. Kuten pelata paljon erilaisia pelejä. Ohjelmien kirjo on paljon suurempi.

Toisaalta voin valita pöytäkonesarjassa suosiolla PC-rautaa ilman windowsia, ja asentaa yhden monista loistavista Linux-distribuutioista. Säästö on suuri, ja saan kaikki kerralla. Jotkin pelit eivät toki pyöri hyvin.

Oma arvioni on linux > win > mac.

Ihmisen tyhmyyttä on joskus vaikea ymmärtää. Sori vain, ei pysty enää ymmärtämään.

Ihmisen tyhmyyttä on joskus vaikea ymmärtää. Sori vain, ei pysty enää ymmärtämään.

Noh koitanpa valaista asiaa. Jokin aika sitten täällä hehkutettiin MBA:ta, koska se on ohut, ominaisuuksien puute ei ollut ongelma, paksuus oli ainut millä oli väliä. Samalla logiikalla tuo minun sinänsä sangen vaatimattomilla ominaisuuksilla varustettu kännyni on siis hienompi ja parempi kuin sinun hehkuttamasi Iphone. Tarkoituksena oli tuoda esille, että mac-fanienkin keskuudessa se paras ja tärkein ominaisuus tuppaa olemaan aina se, jossa omalla suosikilla on etumatkaa. Kun joku toinen merkki menee ohi, vaihdetaan argumentti toiseen.

Macbook airia ei kukaan ole sanonut maailman parhaimmaksi läppäriksi. Sitä on kehuttu ulkomuotonsa takia. Kukaan ei tappelisi etherneteistä tai 3G optioista, jos PC-miehet eivät alottaisi omaa ristiretkeään. Pässikin tajuaa, että Macbook airista puuttuu ethernetti kun siinä niin sanotaan. Maailman tyhmin apinakin tajuaa, ettei siinä ole optista asemaa jos niin sanotaan. Mutta pc-mies ei vain jumalauta ymmärrä, että tuotteita on erilaisia ja jokaiselle on oma kohderyhmänsä. Heitä häiritsee ihan älyttömästi jokaikinen Applen tuote. Ei voi tajuta mikä teitä joitakin vaivaa.

Itselläni on selvä mielipide mäkeistä. Ne soveltuvat hyvin mm. tekstin käsittelyyn, graafisiin töihin ja leffojen katseluun. Toisaalta kun taas mietin normaalia PC -rautaa ja Windowsia, niin huomaan että voin tehdä paljon muutakin kuin mitä macilla voi tehdä. Kuten pelata paljon erilaisia pelejä. Ohjelmien kirjo on paljon suurempi.

Toisaalta voin valita pöytäkonesarjassa suosiolla PC-rautaa ilman windowsia, ja asentaa yhden monista loistavista Linux-distribuutioista. Säästö on suuri, ja saan kaikki kerralla. Jotkin pelit eivät toki pyöri hyvin.

Oma arvioni on linux > win > mac.
En kyllä tajua mitä noilla softilla tekee... Onkai se kiva asentaa aina uutta, säätää ja säätää, sitten kun joku uusi hieno softa päivittää jonkin windows-dll-tiedoston paskaksi niin sittenpä asennellaankin jo konetta uusiksi.

Mäkki vain toimii ja kaikki tarpeelliset softatkin löytyvät. Pelit sitten konsolilla.

PS. On se Linux parempi kuin Windows, koska mikä tahansa on parempi.

Voi elämä, etkö osaa lukea, juurihan sanoin, että toinen liittymä pitää hommata. Tervetuloa vain sinulle aikuisten maailmaan, jossa kaikki osaavat lukea ;)

Ps. mulla on kokoajan ollut Nokian HSDPA luuri, joka yhdellä klikkauksella menee 1 megaseen(tai mitä nyt bluetooth siirtää) yhteyteen nettiin. Ei tartte toista liittymää, ei tartte veivata mitään Windowsin vammaista "yhdistä internettiin" pc-suite-ohjelmaa. Ja sen luurin voi pitää läppärilaukussa jemmassa. Nyt pitää tosin kikkailla kun on iPhone luurina.

Mutta joo, kyllä se pc mies yrittää kaikkensa, nyt on jo pakollista 3G ominaisuus läppärissä, vaikka miljoona kertaa helpompaa on edetä yhdellä liittymällä. Mutta joo, kaikkihan tehdään säätämällä Windowsissa ;)
Juu, osaan lukea ja totesin, että kun hommaa sen toisen liittymän ja laittaan sen sinne koneen sisään ja pitää siellä niin ei TARVI VEIVATA. Tervetuloa vaan aikuisten maailmaan missä osataan lukea. Ei tartte PC-Suite ohjelmien kanssa veivata, eikä minkään muukaan kanssa, eikä edes haittaa vaikka loppuu kännykästä virta ja on unohtunut kännykän laturi kotiin, kun homma VAAN TOIMII.

Voisin pääni vetoa lyödä, ettei HC76 ole vittu nähnytkään HSDPA luuria, saati sitten omaa liittymää semmoiselle tai viimeiseksi, koko jätkällä ei takuulla ole edes läppäriä jossa olisi korttipaikka. Kunhan nyt taas tarttuu tuohon ja muna pystyssä riehuu kun löysi jotain mitä ei ole Maceissa.

Toi sun asenne alkaa ottaa mua nuppiin. Ei ole HSDPA luuria ei, eikä ole läppärissä korttipaikkaa. Juuri siksi sellaista ominaisuutta läppäriin kaipaisin. Menee jo säälittäväksi toi sun fanaattisuus. Melko varmasti tulevissa ompuissa tollanen korttipaikka on. Jonka jälkeen se varmaan teikäläisellekkin kelpaa.

Just olin duunimatkalla Oulussa ja junassa kikkailin ulkosella HSDPA-kortilla, vittu ku oli hankala. Kortti ku ois ollu valmiina koneen sisällä ni avot, no problem.

Noinhan se macmiesten näkökulma aina menee. Kun Makista ei ominaisuutta löydy on se turha. Kun se sama ominaisuus sitten myöhemmin makkiin tulee, on se kovin juttu sitten pyörän keksimisen ja ilman ei ihminen kertakaikkiaan voi tulla toimeen.

Näinhän se vähän menee.

PS. On se Linux parempi kuin Windows, koska mikä tahansa on parempi.

Siguaineista.

Kukaan ei tappelisi etherneteistä tai 3G optioista, jos PC-miehet eivät alottaisi omaa ristiretkeään.

Jos nyt ristiretkistä aletaan puhumaan, niin kyllä tämä Mac-uskovaisten ristiretki on jotenkin fanaattisempaa ja surkuhupaisampaa kuin PC-käyttäjien. Täällä Macistit ei löydä PC:stä mitään hyvää ja ainoa oikea kone on Mac. Sitten kun joku tuo esiin ihan relevantteja juttuja, jotka olisi hyvä olla myös Macissä (esim. nyt vaikka sisäänrakennettu 3G), niin peitetään korvat ja huudetaan, että ei sitä tarvi. Joo, ei ehkä tarvi, mutta olisihan sekin mahdollisuus hyvä olla. Etenkin sellaisessa koneessa kuin Air.

Mutta pc-mies ei vain jumalauta ymmärrä, että tuotteita on erilaisia ja jokaiselle on oma kohderyhmänsä. Heitä häiritsee ihan älyttömästi jokaikinen Applen tuote. Ei voi tajuta mikä teitä joitakin vaivaa.

Tämä asia pitäisi Macistienkin ymmärtää ja myöntää, että PC:issä voi olla, ja onkin, ominaisuuksia jotka on käytännössä parempia kuin Maceissä. Se, että sisäänrakennettua 3G-/HSDPA-yhteyttä ei ole, on selvä puute. Se, että Macin kannettaviin ei saa sisäänrakennettua BluRay-asemaa, on selvä puute. Eihän siinä ole mitään järkeä, että kannettavaan pitää hommata vielä uusi puhelinkin nettikäyttöä varten, kun ei kaikkialla ole WLAN-yhteyttä saatavilla. Toki on hyvä, jos omaa jo valmiiksi sellaisen puhelimen, jolla nettiin pääsee, mutta ei kaikilla ole rahaa ostaa ensin kallista kannettavaa ja sitten vielä kallis kännykkäkin siihen kylkeen.

Myöntäkää vain, että ei ne PC:t niin huonoja ole kuin annatte ymmärtää. Siinä niillä työskentelee kuin Macilläkin. Kyse on vain siitä, että mitä kukakin tarvitsee.

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Mua ei niinkään häiritse Applen tuotteet, ne vaikuttaa oikeastaan ihan hyviltä. Mua häiritsee enemmänkin nämä käyttäjät jotka vaahtoaa miten " kaikki vaaan toimiiiii " näkemättä ollenkaan sivuilleen.

Mua ei niinkään häiritse Applen tuotteet, ne vaikuttaa oikeastaan ihan hyviltä. Mua häiritsee enemmänkin nämä käyttäjät jotka vaahtoaa miten " kaikki vaaan toimiiiii " näkemättä ollenkaan sivuilleen.

En voisi olla enempää samaa mieltä. Toi fanaattisuus on jotain älytöntä. Tulee mieleen jehovat tai muut hihhulit:)

Macbook airia ei kukaan ole sanonut maailman parhaimmaksi läppäriksi. Sitä on kehuttu ulkomuotonsa takia. Kukaan ei tappelisi etherneteistä tai 3G optioista, jos PC-miehet eivät alottaisi omaa ristiretkeään. Pässikin tajuaa, että Macbook airista puuttuu ethernetti kun siinä niin sanotaan. Maailman tyhmin apinakin tajuaa, ettei siinä ole optista asemaa jos niin sanotaan. Mutta pc-mies ei vain jumalauta ymmärrä, että tuotteita on erilaisia ja jokaiselle on oma kohderyhmänsä. Heitä häiritsee ihan älyttömästi jokaikinen Applen tuote. Ei voi tajuta mikä teitä joitakin vaivaa.

Mitä helvettiä sä höpötät... Kysyn vaan, mikä on kun ei mac-ihmiset osaa pitää turpaansa ikinä kiinni?

Periaatteen tasoinen vastahankaaminen on lasten hommaa. Kukaan ei ole esim sanonut, että Air on täydellinen läppäri ilman puutteita. Homma menee vain niin, että:

A: Kato Appelta tuli ihan helvetin komea läppäri
PC: Niin mutta kuka tarttee läppäriä, jossa ei ole ethernettiä?
A: Juu, ei ole joo, mutta ostajat tollekin löytyy
A: En minä tiedä, mun mielestä toi on helvetin siisti kone, enkä kyllä ite tartte ethernettiä, mulle kävisi tuo.
A: Voi jumalauta.......

Tuo vänkääminen on ihan mahdotonta. Enkä minäkään korvia sulkenut 3G ominaisuuden kanssa, sanoin sen olevan varsin kätevä, mutta jos keskustelu menee tuolle tasolle, että jokaisen satunnaisen uuden pc-ominaisuuden jälkeen tullaan tänne irvailemaan "meilläpäs onkin tämmöinen gps navigaattori tässä konessa, onkos teillä, lällällää", niin voi herranjumala. Mitä korvien sulkemiseen tulee, niin katsokaapas pojat yhdessä sitä virusmäärää mitä Windowsille on, kovin on hiljaista sillä puolella.

PC:llä on parempi pelata, thats it, sitä on parempi päivittää jos tarvetta siihen on. PC:tä voi kellotella ja sopii sen puolen harrastajille, nämä kaikki on kyllä sanottu, mutta jotenkin PC-miesten näkö on kovin valikoiva.

Mitä ominaisuuksiin tulee, niin kyllä mulle todellakin kelpaa kone, jossa on jumalauta vaikka ruotsalainen imukone, jos se vain on tyylikäs ja käytännöllinen ja kunhan siinä vain on OS X, joka on yksi isoimmista syistä itsellä Applen tuotteiden käyttöön.

Mitä helvettiä sä höpötät... Kysyn vaan, mikä on kun ei mac-ihmiset osaa pitää turpaansa ikinä kiinni?
Keskustelua tämä on, vai pitäisikö sun kaltaisten viestien vain päästä läpi?

Onko uudessa Macbook:issa 3g/HSDPA tukea? Joissain uudemmissa PC-puolen läppäreissä jo löytyy ja onkin hyvä lisäominaisuus.
Ja mitäs tuolla tuella tekee?
Periaatteen tasoinen vastahankaaminen on lasten hommaa. Kukaan ei ole esim sanonut, että Air on täydellinen läppäri ilman puutteita. Homma menee vain niin, että:

A: Kato Appelta tuli ihan helvetin komea läppäri
A: Juu, ei ole joo, mutta ostajat tollekin löytyy
A: En minä tiedä, mun mielestä toi on helvetin siisti kone, enkä kyllä ite tartte ethernettiä, mulle kävisi tuo.
A: Voi jumalauta.......

Tuo vänkääminen on ihan mahdotonta. Enkä minäkään korvia sulkenut 3G ominaisuuden kanssa, sanoin sen olevan varsin kätevä, mutta jos keskustelu menee tuolle tasolle, että jokaisen satunnaisen uuden pc-ominaisuuden jälkeen tullaan tänne irvailemaan "meilläpäs onkin tämmöinen gps navigaattori tässä konessa, onkos teillä, lällällää", niin voi herranjumala. Mitä korvien sulkemiseen tulee, niin katsokaapas pojat yhdessä sitä virusmäärää mitä Windowsille on, kovin on hiljaista sillä puolella.

PC:llä on parempi pelata, thats it, sitä on parempi päivittää jos tarvetta siihen on. PC:tä voi kellotella ja sopii sen puolen harrastajille, nämä kaikki on kyllä sanottu, mutta jotenkin PC-miesten näkö on kovin valikoiva.

Mitä ominaisuuksiin tulee, niin kyllä mulle todellakin kelpaa kone, jossa on jumalauta vaikka ruotsalainen imukone, jos se vain on tyylikäs ja käytännöllinen ja kunhan siinä vain on OS X, joka on yksi isoimmista syistä itsellä Applen tuotteiden käyttöön.
Siis näinhän se meni. HC76 kysyi onko MacBookissa ko. ominaisuutta johon ensimmäinen viesti siinä heti alla...

Eiiiii se ihan noi mene/menny. Niinku ylemmästä viestistä voit huomata aloit ITSE vänkkää vastaan kuin huono tollanen ominaisuus on. Mun mielestä toi on ihan kätevä ominaisuus ja en tajua miten sä jaksat vänkätä tästäkin asiasta niin paljon vastaan.

Ominaisuus oli se mikä tahansa muuttuu hyödylliseksi vasta kun se on Apple built-in. Ennen sitä se on turha ja sitä ei tarvitse.

Tulipa paljon sotkua yhdestä kysymyksestä. No ainakin saatiin keskustelua aikaseksi. ;)

Eiiiii se ihan noi mene/menny. Niinku ylemmästä viestistä voit huomata aloit ITSE vänkkää vastaan kuin huono tollanen ominaisuus on. Mun mielestä toi on ihan kätevä ominaisuus ja en tajua miten sä jaksat vänkätä tästäkin asiasta niin paljon vastaan.

Olisihan sekin helppoa, jos tämmöisessä tapauksessa olisi koneessa korttipaikka.
Miten sä et osaa lukea? Kätevä ominaisuus, mutta ei todellakaan välttämätön, kuten ei ole ethernettikään. Jos Macille tulee tuommoinen, niin toki sitä käytän. Mutta en todellakaan vaihtaisi bluetooth HSDPA yhteyttä ja OS X käyttistä läppäriin, jossa olisi Windows ja HSDPA korttipaikka.

Eli jätkät, jatkossa, lukekaa vähän tarkemmin ja lopettakaa tuo tahallinen vääristely. "Mikä tahansa muuttuu hyödylliseksi...lässynlässyn".

Jatkossa kaivan tiedot netistä itse, ei tällasta itkua kestä. Muutenkin alkaa mielenkiinto hiipumaan koko helvetin mäkkiä kohtaan näiden asenteiden takia. Jos meikäläisestä tulee samanlainen sanansaattaja heti mäkin ostettuani ni taidan pysyä suosiolla HP:n parissa. :rolleyes:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom