Apple vs PC+Linux (Mac versus Win tappelu)

Juu, antaa olla. Ehkä jonain päivänä nähdään se kun mitään muuta konetta ei enää saa kun MACciä, kun se on niin ûber hyvä. Sitä päivää odotellessa...

Haha, et ole tainnut kokeilla päivääkään maccia elämässäsi! Jäit kiinni. Sitten tuli tänne leventelemään.

Parempikin antaa olla. Olisit antanut olla jo aikoja sitten.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Niin fabe, kerron miten olet koittanut muuten kuin näppäilly hiirtä kaupassa?

KOSKA viimeksi sanoit näin
Ootko Fabe koskaan aktiivisesti käyttänyt Maccia vai oletko samassa uskossa kuin minä olin aikaisemmin, että ne ovat marginaalikoneita, eikä niihin saa ohjelmia ja ne ovat erikoisia käyttää?

Joskus 90-luvun puolella käytin hetken aikaa.

Onhan se totta et macit o kalliimpia, aika paljonkin.

Joku Macbook pro on PALJON kalliimpi ku samalla laitteistolla saatava HP. Jos rahaa löytyy MAcciin ni se sitten.

PS. toi iMac 24" ei ole pahan hintanen

Onko ne niin kalliita?

Mä olin tossa uskossa aikaisemmin, mutta en oo nähny yhtään vertailua aiheesta, eli mitä maksaa samalla kokoonpanolla + ohjelmistolla joku HP tms.

Onko ne niin kalliita?

Mä olin tossa uskossa aikaisemmin, mutta en oo nähny yhtään vertailua aiheesta, eli mitä maksaa samalla kokoonpanolla + ohjelmistolla joku HP tms.

on:(

http://store.apple.com/Apple/WebObjects/fistore?family=MacBookPro

2.4GHz Intel Core 2 Duo /15"/2gb/140gb/ on sellaset 2400e

saat paljon halvemmalla saman HP/acer/yms.

Normi iMAc 24" näytöllä sit eile ole niin paha enään

http://store.apple.com/Apple/WebObj...e&mco=19C88A20&node=home/shop_mac/family/imac

Sillä rahamäärällä ei ole mitään merkitystä. Jos koneessa on Vista se on täysin susi, käyttökelvoton roska.

Hohhoijaa, keskustelun taso on taas luokkaa pikkulapsi. Mikä kokemus sulla oli Vistasta? "kaverit kerto tai luin netistä" jutut ei nyt irtoo.

Eli maksan tuhat euroa enemmän siitä että on MAC eikä PC, vastaava rauta kun on nykyisessä Hp:ssa.. Joo, no mun kiinnostus lopahtikin ennenkun ehti alkaa. Vai osaako MAC OS hyväksikäyttää rautaa paljonkin tehokkaammin kuin PC, silloinhan hitaampikin riittäisi.. ?

150$ näyttäs olevan Apple Storessa. 160 Gb levy toiset 150$.

Järjettömän kallita osia Apple-storessa.
Saa noita onneksi muualtakin.

Hohhoijaa, keskustelun taso on taas luokkaa pikkulapsi. Mikä kokemus sulla oli Vistasta? "kaverit kerto tai luin netistä" jutut ei nyt irtoo.

No myönnän että edellinen oli provo. Samaa linjaa kun fabe vetää.

Olen käyttänyt Vistaa töissä ja koulussa. Toivottavasti joudun käyttämään mahdollisimman vähän tulevaisuudessa. Kotikoneelle en sitä roskaa asenna, se on varma.

miks tahdot 7200rpm kovon kannettavaan? Tahdot säästää koneen elinikänä noin 15sek latausajoissa? Ja välttämättä tahdot lyhemmän akunkeston?

Musiikin tekemisessä ja äänittämisessä nopeammat kiintolevyt on melkeinpä must, jos iso määrä sämplejä on bufferoituna ja paljon plugareita käytössä.

on:(

http://store.apple.com/Apple/WebObjects/fistore?family=MacBookPro

saat paljon halvemmalla saman HP/acer/yms.
Sama mutta 2.2GHz ja 120gb on 1900 e.

Saan samoilla spekseillä (muisti / prossu / näyttis).

Entäs koko /paino / äänekkyys / liitännät / akun kesto jne.

HP:llakin on lähes samoilla spekseillä 2 läppäriä joitten hintaero on 1000e.

En kyllä nyt jaksa kaivella mitä eroa noilla oikeasti on.

Musiikin tekemisessä ja äänittämisessä nopeammat kiintolevyt on melkeinpä must, jos iso määrä sämplejä on bufferoituna ja paljon plugareita käytössä.

eipä taida kannettavissa kauheasti vaikuttaa 5400rpm vs 7200rpm levyn nopeuteen.

mites toimis esim firewiren kautta ulkonen kovalevy?

paras vaihtoehto lienee pöytäkone ja s-ata kovalevy sun tilanteessas.

eipä taida kannettavissa kauheasti vaikuttaa 5400rpm vs 7200rpm levyn nopeuteen.

mites toimis esim firewiren kautta ulkonen kovalevy?

paras vaihtoehto lienee pöytäkone ja s-ata kovalevy sun tilanteessas.

Toki pöytäkone on kaikin puolin parempi, paitsi jos haluaa tehdä äänityksiä muualla kuin kotona. Moni käyttää ihan normikannettavaa hitaammalla kiintolevyllä ja pitää samplet nopealla ulkoisella FW-levyllä. Joten ei toi mitään maailmoja kaada, jos ostaa kannettavan 5400rpm-levyllä. Oishan se kuitenkin pieni etu, jos olisi nopeampi kiintolevy itse koneessa.

Hei siis ihan oikeesti. Ihmiset, jotka eivät ole käyttäneet OS X (macin käyttis) lässyttävät täällä kuinka paska se on?
Samoin jotkut propellihatut hakkaavat tuskan vimmalla säikeeseen windowsin ylivoimaisuutta käyttiksenä.
Pitkällisenä winukkamiehenä siirryin itse reilu vuosi sitten macin pariin ja totesin, että tällä paketilla hoidan hommat huomattavasti helpommin ja varmemmin kuin winukan aikaan.
Muutamia plussia omasta mielestäni ilman mitään hehkutusta on:
* ei viruksia. (oikeesti niitä ei ole)
* ei haittaohjelmia.
* Oikeasti hyvin toimiva käyttis. Kaikki toimii ja nopeasti.
* Rauta ja softa samalta valmistajalta -> toimii.

Se on selvä, että winukalla voit tehdä monia asioita paremmin kuin macilla (esim. pelaaminen), mutta kodin yleiskoneena mielestäni macci on selkeästi parempi vaihtoehto. Sitä voit vain käyttää ja käyttää, tarvitsematta sitä ylläpito rumbaa mitä XP:n kanssa minulla oli.

Käyttöjärjestelmiin kantaa ottamatta pidän iMacin toteutusta aika ylivoimaisena. Pyödällä ei ole mitään muuta kuin näyttö, näppia ja hiiri. Johtosotkutkin koneen takana ovat mimissään. Yksi virtajohto koneeseen ja äänisignaali ulos. Näppäimistö on helposti parhaan tuntuinen mitä olen kokeillut (miksi muut eivät osaa tehdä tuntumaltaan hyviä yhtä ohuita näppiksiä?). Tämän lisäksi kone on vielä hiljainen ja ihan siedettävän näköinenkin. En ole pc-puolella nähnyt mitään lähellekään yhtä hyvää.

Hei siis ihan oikeesti. Ihmiset, jotka eivät ole käyttäneet OS X (macin käyttis) lässyttävät täällä kuinka paska se on?

Näytä edes yksi posti jossa MAC on haukuttu paskaksi?

Täällä on lähinnä dissattu Winukka täydeksi paskaksi jolla ei tee mitään kun siihen tulee heti virus kun sen käynnistää ja sitten se menee ihan rikki.

Se on selvä, että winukalla voit tehdä monia asioita paremmin kuin macilla (esim. pelaaminen)

MAC on ylivoimainen silti kirjoitat tällasen lauseen. Vähän ristiriitaista kenties. ;) Kaikilla järjestelmillä windows, MAC OS, jopa Linux:illa (ainakin palvelin puoli) on hyvät ja huonot puolensa. Ja jokainen valitsee sitten sen omiin tarpeisiin parhaimman.

Käyttöjärjestelmiin kantaa ottamatta pidän iMacin toteutusta aika ylivoimaisena. Pyödällä ei ole mitään muuta kuin näyttö, näppia ja hiiri. Johtosotkutkin koneen takana ovat mimissään. Yksi virtajohto koneeseen ja äänisignaali ulos. Näppäimistö on helposti parhaan tuntuinen mitä olen kokeillut (miksi muut eivät osaa tehdä tuntumaltaan hyviä yhtä ohuita näppiksiä?). Tämän lisäksi kone on vielä hiljainen ja ihan siedettävän näköinenkin. En ole pc-puolella nähnyt mitään lähellekään yhtä hyvää.

Tästä olen samaa mieltä. Kävin kattelemassa noita koneita Stockmannilla ja 24 tuuman iMac teki kyllä todella kovan vaikutuksen. Varsinkin se näytön kuvan laatu! Hiiri tosin oli aivan paska ja se lentäisi mäelle ihan ensimmäisenä ja tilalle tulisi oma Logitechin langaton Trackball. Näppäimistö vaatisi varmaan myös totuttelua ja opettelua. Mutta jos joskus pöytäkonetta harkitsen, iMac on ihan varteenotettava vaihtoehto.

Mitä taas kannettaviin tulee, MacBookiin en tämänkään visiitin perusteella rahojani pistäisi. Sen verran oli laatueroa esim. Sonyn Blu-Ray-asemalla varustettuun Full HD-kannettavaan. Olisi lähtenyt alle 1500 eurolla.

Täällä on lähinnä dissattu Winukka täydeksi paskaksi jolla ei tee mitään kun siihen tulee heti virus kun sen käynnistää ja sitten se menee ihan rikki.

Huomattavasti enemmän minä ainakin olen winnissä kohdannut viruksia kuin muissa käyttöjärjestelmissä. Itseasiassa muissa käyttöjärjestelmissä en ole kohdannut viruksia.

Kaikilla järjestelmillä windows, MAC OS, jopa Linux:illa (ainakin palvelin puoli) on hyvät ja huonot puolensa. Ja jokainen valitsee sitten sen omiin tarpeisiin parhaimman.

Ainut vaan, että teknisesti windowsissa ei ole mitään mikä olisi parempaa verrattuna macin osx:ään tai linuxiin. Ainoa windowsin "hyvä puoli" on se, että siihen on tarjolla enemmän softaa(esim. pelit). Tämäkään ei kuitenkaan liity mitenkään käyttöjärjestelmän ylivoimaisiin ominaisuuksiin vaan yksinkertaisesti siihen, että se on suosituin. Pelitkin pyörisi paremmin muilla käyttöjärjestelmillä, jos ne vain tehtäisiin niille.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom