Apple vs PC+Linux (Mac versus Win tappelu)

Ja siitä toisesta leiristä katsottuna tilanne näyttää varmasti ihan samalta, mutta vaan toisinpäin...

Luultavasti juurikin näin :)
Eikä tämä nyt niin vakavaa mulle ole, hyvähän se vaan on, että on eri vaihtoehtoja :)

Se oma koneen "käyttö" vaan on sellaista, että mäkki ei sopisi missään nimessä. Itse kun kuulun juuri siihen leiriin, joka mieluiten itse kasaa ja huoltaa sen koneensa ja siinä sivussa vähän tehdään päivitysprojekteja ;)

Mun osalta tää väittely on tässä.
Jos sellainen mäkkiosio tehdään, jonka tarkoitus on oikeasti jakaa infoa niin mielelläni mäkin sitä lukisin, eli ihan vaan vapaasti jos riittävästi jengiä sellaisen pyörittämiseen on :piis:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No statistiikassa ei kyllä mitään älytöntä määrää ole Macciläisiä, joten liekö tarpeen pelkkä ketju uutisille. Ja edelleen pitää mainita, että kun väitellään, niin pc miehistä varmaan yli 90 prosentilla ei ole edes kokemusta macista, macin käyttäjällä taas varmaan yli 90 prosentilla on kokemusta kummastakin alustasta. Siinä on väittelyssä vissi ero.

Ja täällä jaksetaan jauhaa tästä.

Miksi edes vertailla näitä kahta järjestelmiä? Itse en ota tosissani edes henkilöä joka tulisi meille töihin ja haluaisi tehdä työnsä Macilla.

EDIT: Paitsi toki graafikkomme.

EDIT2: Missä on X300 vs. Air-tappelu? Haha, ei taida tulla, koska Macmieskin tajuaa ettei Airista ole vastukseksi.

Edittiä lisää: On tosiaan tullut kokemusta Macistä nyt viime kuukausina mukavan paljon. Tykkään ko. laitteista, ja käyttöjärjestelmä on jumalainen, niin hyvä että koko päivä paranee sitä käyttäessä. Kotiin ottaisin heti, töihini en. Riippuu taas töistä. Puuh, tämä keskustelu on suoraan sanottuna niin v***n väsynyt, että ärsyttää.

Tänään testailin tuota MBA ja en olis uskonut miten kevyt, ohut, jämäkkä ja siisti tuo on:hyper:. Livenä paljon uskomattomampi kuin kuvissa!En ikinä ole nähnyt noin siistiä ja kliiniä kannettavaa!
Itsellä tilaus menossa, nyt vaan saatan vielä vaihtaa MBA->MBP uudistuneeseen versioon. Alun perin oli tarkoitus ottaa Mini ja Airi, voi olla että otankin Probookin :rolleyes: kun en tarvitse enää Miniä, vaan tulee kannettavalla enempi työskenneltyä ja vielä pystyn siis vaihtamaan tilauksen.
Nappasin sivu kuvan ei ollut paljon Iphoneani paksumpi tuo kone.

Liitteet

• photo.jpg
    photo.jpg
    76,1 KB · Katsottu: 135
Crysis nupit kaakossa. Pesupallolle ei osaa sanoa FPS:ää kun ei saanut sitä mistään näkyviin.

Mutta joo, Macillahan ei voinut pelata, eikös se niin ollut?

<object width="425" height="350"> <param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/Ha0IN-G3nXA"> </param> <embed src="http://www.youtube.com/v/Ha0IN-G3nXA" type="application/x-shockwave-flash" width="425" height="350"> </embed> </object>

Ja kun pitää aina katsella kun jonkun pc-kaverin ainoa argumentti on, ettei macilla voi pelata, niin tässä sitten mikä on sitä pelaamista oikeasti, ei ole Pc eikä Macci, vaan Microsoftin konsoli. Jos konsoli olisi Applen, niin siitäkin varmaan väitettäisiin, ettei sillä voi pelata.

Itsellä tietokone on työväline, mutta jotenkin jotkut lapsukaiset pitävät tietokoneen ainoana tarkoituksena pelaamista, vaikka koneella pelaaminen on aika säälittävää verrattuna konsoleiden tarjoamaan elämykseen.

<object width="425" height="350"> <param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/iga88WjwIfY"> </param> <embed src="http://www.youtube.com/v/iga88WjwIfY" type="application/x-shockwave-flash" width="425" height="350"> </embed> </object>

Applehan aikoo tulla tulla konsolisotaan mukaan lähivuosina.
Saa nähdä mitä saavat aikaan, IMO täällä on ihan tarpeeksi jo konsoleita. Toki olisi aika houkuttelevaa kun iTunesista saisi pelitkin. Tosin nyt ihan ekana ne leffat sinne.

Crysis nupit kaakossa. Pesupallolle ei osaa sanoa FPS:ää kun ei saanut sitä mistään näkyviin.

Mutta joo, Macillahan ei voinut pelata, eikös se niin ollut?
Frapsillähän se olis onnistunut:
http://www.fraps.com/
Lisäksi pelin kansiossa on benchmark_GPU-tiedosto, joka pyörittää kuvaa pelistä näyttäen samalla FPS:n
Nyt ei voi sanoa johtuuko videon nykiminen kuvaajasta vai pelaajasta, kun macistähän se ei voinut johtua ;)

Ja mitä konsoleihin tulee niin ikävä sillä pädillä on pelata vaikka olisi miten hieno tykki.

Ja mitä konsoleihin tulee niin ikävä sillä pädillä on pelata vaikka olisi miten hieno tykki.
Nyt odotellaan sun videota Crysiksesta nupit tapissa, kiitos.

Pädillä pelaaminen kunnon systeemeillä nokkii anytime 17 tuumaisen Windows ympäristön vaikka olisi 400 näppistä ;)

Nyt odotellaan sun videota Crysiksesta nupit tapissa, kiitos.

Pädillä pelaaminen kunnon systeemeillä nokkii anytime 17 tuumaisen Windows ympäristön vaikka olisi 400 näppistä ;)
Tottumiskysyms osaltaan, mutta mua ainakin vituttaa pelata pädillä, kun menee sen 10x enempi aikaa tähtäykseen etc.
hyvä pädipelaaja ei pärjää edes keskiverto näppis&hiiri tyypille

Tottumiskysyms osaltaan, mutta mua ainakin vituttaa pelata pädillä, kun menee sen 10x enempi aikaa tähtäykseen etc.
hyvä pädipelaaja ei pärjää edes keskiverto näppis&hiiri tyypille
Tuokin riippuu täysin pelistä! Omat hyvät puolet kummallakin. Itse tykkään enemmän pädistä.

Itsellä tietokone on työväline, mutta jotenkin jotkut lapsukaiset pitävät tietokoneen ainoana tarkoituksena pelaamista, vaikka koneella pelaaminen on aika säälittävää verrattuna konsoleiden tarjoamaan elämykseen.

En nyt ihan tajunnut miten nyt esim. Gears Of War PC:llä on jotenkin säälittävämpi kuin boksilla? PC versiossa pidempi juoni, bonusörvelöitä, paremmat graffat ja saa pudotella juoksevia ukkoja kunnon headshoteilla kun hiiritähtäys on miljoonasti tarkempaa kuin padillä sähläys.
:confused:

Ah. Niin paljon turhia argumentteja PC:tä vastaan :)
Tietskariin saa enempi tehoa halvemmalla, monta täysin erilaista peliä kuin konsoleille (toimii tietysti molempiin suuntiin), tykin, lähes kaikki mahdolliset ohjaimet - mukaanlukien X-Box-pädin - ja paljon muuta joten konsolipeliselitykset ovat suht turhia.

PC nyt vaan on se monipuolisin masiina. Mac on tyylikäs ja näppärä vehje, jolla voi tehdä monenlaista duunia. OSX on myös varmasti oikein näppärä ja toimiva käyttis. Ei kai kukaan täällä ole väittänyt etteikö Macilla voisi pelata. PC nyt vaan sattuu olemaan huomattavasti parempi vaihtoehto kyseiseen hommaan hinnan ja laitteisto-, peli- ja välinetukiensa ansiosta.

Ja joojoo, on se Mac parempi monessa asiassa, kuten tuolla koitin jo vihjailla, mutta kuitenkin joku alkaa haukkumaan kommenttejani, koska ne sisältävät PC-lovea :D

edit. Ja vaikea silti uskoa, että Crysis toimisi jatkuvasti yli 25 fps:n nopeuksissa kaikilla herkuilla mukaanlukien 16x antialiasoinnit ja anistrooppiset filtterit yms, mutten moisesta jaksa alkaa jäkättämään.

Niin ja sitä tietokonepeliä saa tosiaan pelata sohvalta vaikka nintendo-ohjaimella katsoen mistä tahansa telkkarista tai projektorista.

En nyt ihan tajunnut miten nyt esim. Gears Of War PC:llä on jotenkin säälittävämpi kuin boksilla? PC versiossa pidempi juoni, bonusörvelöitä, paremmat graffat ja saa pudotella juoksevia ukkoja kunnon headshoteilla kun hiiritähtäys on miljoonasti tarkempaa kuin padillä sähläys.
:confused:
No satuin nyt vain vippaamaan tuon lätyn koneeseen, olisin voinut pistää toisenkin pelin, kyse ei nyt ollut GOWista.

niin no sillä pcllä ei voi pelata kunnon systeemeillä?
Niin ja Macilla ei voinut pelata?

Loppupointti, PC-koneet ovat toki pelaamiseen parempia kuin Macit, mutta ei se meinaa etteikö macilla voisi pelata. Konsolit taas ovat ihan makuasioita, itse pidän tietokoneella pelaamista aika surkeana versus konsolit tykeillä ja kunnon äänillä. Ihmiset painottavat niin eri asioita kaikessa, toinen pelaa vaikka 13 tuumaisella näytöllä monoäänillä jos siihen saa vain näppiksen, näppis siis on itseisarvo. Toinen taas arvostaa kokonaisvaltaista pelikokemusta, kuten myös elokuvissa. Leffatkin voi katsoa tietokoneella, mutta eri tasoista se on katsoa teatterissa.

Konsolit taas ovat ihan makuasioita, itse pidän tietokoneella pelaamista aika surkeana versus konsolit tykeillä ja kunnon äänillä.

PC-peli tykillä ja kunnon äänillä? Ite pelaan mielummin luurit päässä monitorin ääressä, mutta toi johtuu enemmän talouden muiden asukkaiden huomioimisesta kuin siitä että tykillä pelaaminen olisi jotenkin muuten hankalaa.

No satuin nyt vain vippaamaan tuon lätyn koneeseen, olisin voinut pistää toisenkin pelin, kyse ei nyt ollut GOWista.

Niin ja Macilla ei voinut pelata?

Loppupointti, PC-koneet ovat toki pelaamiseen parempia kuin Macit, mutta ei se meinaa etteikö macilla voisi pelata. Konsolit taas ovat ihan makuasioita, itse pidän tietokoneella pelaamista aika surkeana versus konsolit tykeillä ja kunnon äänillä. Ihmiset painottavat niin eri asioita kaikessa, toinen pelaa vaikka 13 tuumaisella näytöllä monoäänillä jos siihen saa vain näppiksen, näppis siis on itseisarvo. Toinen taas arvostaa kokonaisvaltaista pelikokemusta, kuten myös elokuvissa. Leffatkin voi katsoa tietokoneella, mutta eri tasoista se on katsoa teatterissa.

Mä pelailen molemmilla, mutta erityyppisiä pelejä. Enemmän action painotteiset pelit tulee hoidettua konsolilla, kun taas strategia yms. pelit PC:llä, noitahan ei pahemmin konsoleille ole edes saatavilla. Eikä niiden pelaaminen ilman näppäimistöä ja hiirtä mitään juhlaa olekaan.

Mä pelailen molemmilla, mutta erityyppisiä pelejä. Enemmän action painotteiset pelit tulee hoidettua konsolilla, kun taas strategia yms. pelit PC:llä, noitahan ei pahemmin konsoleille ole edes saatavilla. Eikä niiden pelaaminen ilman näppäimistöä ja hiirtä mitään juhlaa olekaan.
Juu, määrätty pelityyppi vaatii kyllä näppäimistön, osa taas on konsolilla parhaimmillaan.

Voihan se pädilläkin pelaaminen olla joskus nautinto:hyvä:
for-people-who-just-wanna-go-and-jump.jpg

Kuvasin nyt mikelle pätkän, vaikka ei siitä mitään selvää otakaan, kun puhelin on ainoa liikkuvaa kuvaa tallentava vekotin, jonka omistan. Piti ottaa vielä useampi yritys kun ei meinannut yhdellä kädellä onnistua tuo ukkelin liikuttaminen niin, että kamerakäsi olisi pysynyt vakaana :D
http://www.youtube.com/watch?v=D_vd2E0STRE

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom