Apple vs PC+Linux (Mac versus Win tappelu)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tuossa vähän pienemmällä näytöllä ilmeisesti kuin meitsin videossa, jossa 30 tuumaisella pelataan. Saako kysyä paljonko muuten oli näytössä tuumia Pesupallon videossa?

<object width="425" height="355"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/a0N3CVb5yMI"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/a0N3CVb5yMI" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>

http://www.hopeinenomena.net/viewtopic.php?f=44&t=105156&st=0&sk=t&sd=a

Joku benchmark-ketju. Pari Mac Pro:ta pistää hirveetä lukemaa tuolla. Pitää itekin testata kun saa täydet muistit. Windowsit jää kauas taakse tuolla.

Huomiona muuten, että joku tuolla testasi samalla koneella kahdella käytiksellä, samalla kokoonpanolla Windows Vista selkeästi paskempi tuossa testissä kuin OS X, mikä taas osoittaa, että sitä rautaa ei voi verrata yksi yhteen.

Tuossa vielä se ohjelma, pistäkääs tuloksia tulemaan.

http://www.primatelabs.ca/geekbench/

Näköjään tryout versiossa voi ajaa vain 32 bittisenä tuon.

Macbook

Geekbench Score 2559

Version Geekbench 2.0.12
Platform Mac OS X x86 (32-bit)
Operating System Mac OS X 10.5.2 (Build 9C31)
Processor Intel(R) Core(TM)2 CPU T7200 @ 2.00GHz
Model MacBook (Late 2006)
Memory 1.00 GB 667 MHz DDR2 SDRAM

http://www.hopeinenomena.net/viewtopic.php?f=44&t=105156&st=0&sk=t&sd=a

Joku benchmark-ketju. Pari Mac Pro:ta pistää hirveetä lukemaa tuolla. Pitää itekin testata kun saa täydet muistit. Windowsit jää kauas taakse tuolla.

Huomiona muuten, että joku tuolla testasi samalla koneella kahdella käytiksellä, samalla kokoonpanolla Windows Vista selkeästi paskempi tuossa testissä kuin OS X, mikä taas osoittaa, että sitä rautaa ei voi verrata yksi yhteen.

Tuossa vielä se ohjelma, pistäkääs tuloksia tulemaan.

http://www.primatelabs.ca/geekbench/
Crimson tuon toi esille postissa #2746
http://browse.geekbench.ca/geekbench2/top
Kolmen kärjen muodostaa kuitenkin pc:t ;)

Tossa mun Geekbench tulos:
Geekbench.jpg

Tämäkin ajettu trial versiolla, eli 32bittisenä.
Ja kone on vielä mulla ihan vakio kelloilla, laitetaan joskus sitten päivitettyä tulosta, kun rupean viilailemaan noita kellotuksia.

Macbook

Geekbench Score 2559

Version Geekbench 2.0.12

Eikö tossa pitänyt olla kaksi quad-corea?

Eikös T7200 ole ihan dual core?

Macbook

Geekbench Score 2559

Version Geekbench 2.0.12

Mitäköhän eroa on, kun minulla on samoilla specseillä oleva macbook, on vain late 2007(santarosa).
Greekbenh Score n. 2700
Poistin jo ohjelman koneelta, joten ihan tarkkaan en muista.

Vaikuttaako toi parempi näyttis tohon pisteytykseen?

Mitäköhän eroa on, kun minulla on samoilla specseillä oleva macbook, on vain late 2007(santarosa).
Greekbenh Score n. 2700
Poistin jo ohjelman koneelta, joten ihan tarkkaan en muista.

Vaikuttaako toi parempi näyttis tohon pisteytykseen?

Toi testi ei mun käsittääkseni testaa näytönohjainta lainkaan. Tuo testaa enemmänkin että miten prosessori + muistit pelaa yhteen ja tuohon tottakai vaikuttaa aika paljon se, että mikä käyttis on asennettuna ja paljonko on taustaprosesseja käynnissä ajon aikana.

Itse en omassa testissä disabloinut mitään taustasoftia, eli oli ajettuna samoilla asetuksilla kuin normaali käyttössä on.

^
Käyttis versio on sama, mutta itse kyllä sammutin kaikki ohjelmat.

Näyttää muuten antavan samalla koneella eri pisteet, vaikka tekee testit heti peräkkäin. En kyllä tiedä piste eroista, kun itse en kokeillut.

Täähän on täyttä pelleilyä. Ensin mac-jengi whinee että pc-miehet virittelee ropellihatut päässä koneitaan jotta saa 3markissa 3 pistettä enempi.

Eikös nämä mäkkimiehet kohta tule perässä, tosin ainoa keino parantaa tulosta on ostaa uutta rautaa (mikä on itse asiassa vielä typerämpää kuin pc-koneen tuunaus [pisteiden vuoksi siis]). :jahas:

Mitä väliä hei oikeesti jollain pisteillä. Ostaa koneen ja käyttää sitä omiin tarpeisiin, jos on liian hidas niin ostaa vain paremman.
Pellejä kaikki. HOHOHOHHOHOOOO! :lol2:

niin no sillä pcllä ei voi pelata kunnon systeemeillä?
Tottumiskysyms osaltaan, mutta mua ainakin vituttaa pelata pädillä, kun menee sen 10x enempi aikaa tähtäykseen etc.
En nyt ihan tajunnut miten nyt esim. Gears Of War PC:llä on jotenkin säälittävämpi kuin boksilla? PC versiossa pidempi juoni ...
Mä pelailen molemmilla, mutta erityyppisiä pelejä. Enemmän action painotteiset pelit tulee hoidettua konsolilla, kun taas strategia yms. pelit PC:llä...
Kuvasin nyt mikelle pätkän, vaikka ei siitä mitään selvää otakaan...

Heti kun puhe kääntyi pelaamiseen alkoi tulemaan runsaasti kommenttia "pc-miehiltä". Mielestäni tuo kuvastaa koko keskustelun asettelua. Erilaisia syitä miksei-mac-sovellu-minulle on kyllä nähty mutta loppujen lopuksi ne kaikki juontavat samasta asiasta; pelaamisesta. Ei kukaan sitä PC:tä viritettele photarin tai excelin takia. Totuushan on ettei Mac ole pelikone samassa mielessä kuin PC. Mac Pro:lla päästään samalle tasolle mutta kukaan tuskin hankkiin 2500€+ konetta tänäpäivänä pelkkään pelaamiseen - varsinkin jos vastaavan pelikoneen rakentaa PC:stä huomattavasti edukkaammin. En myöskään usko että Apple tulee koskaan julkaisemaan xMaccia, joten tämän suhteen tilanne ei tule muuttumaan lähiaikoina.

Eli jos tietokoneen käyttö on suurimmalta osin pelaamista niin lienee selvää, ettei Mac ole oikea valinta. Jos tietokoneella taas tehdään pääosin jotain muuta (en sano järkevää, koska on jokaisen oma asia mitä sillä tekee) niin tällöin valintaperusteet ovat eri lähtökohdissa. (Tähän kohtaan saa vapaasti laittaa ne muut sovelluskohteet kuin pelit joissa tarvitaan esim. 8800GTX)

Valitettavasti noista postatuista youtuben videoista ei yksinkertaisesti näe mitään järkevää josta jotain voisi arvioida.
Tässä nyt vielä 24" iMac ja Crysis bootcamp->vista.
Ei se parjattu ATI 2600 sentään slideshowta tuota vaikkea mikään 8800GTX olekkaan.

Tänään testailin tuota MBA ja en olis uskonut miten kevyt, ohut, jämäkkä ja siisti tuo on:hyper:. Livenä paljon uskomattomampi kuin kuvissa!En ikinä ole nähnyt noin siistiä ja kliiniä kannettavaa!.

Ilmeisesti moni muukin on samaa mieltä koska näyttää siltä että Airit ovat
loppu
melkein kaikkialta.

We heard reports from readers this weekend that the MacBook Air was also out of stock in New York City, Chicago, San Francisco, and Los Angeles...

The Fifth Avenue store in Manhattan had "just got a refresh" according to a "genius" there, but they didn't expect the stock to last a day. The San Francisco stores are out of non-SSD MacBook Airs, and we heard similar tales at stores in Los Angeles. Even an employee at London's Regent Street Apple Store told us that the machines are selling out the moment they get in.

Mahtaa siellä olla paljon porukkaa kohta harmittelemassa puuttuvaa ethernet-liitintä ja optista-asemaa...

Konsolit pelaamiseen

Heti kun puhe kääntyi pelaamiseen alkoi tulemaan runsaasti kommenttia "pc-miehiltä". Mielestäni tuo kuvastaa koko keskustelun asettelua. Erilaisia syitä miksei-mac-sovellu-minulle on kyllä nähty mutta loppujen lopuksi ne kaikki juontavat samasta asiasta; pelaamisesta. Ei kukaan sitä PC:tä viritettele photarin tai excelin takia. Totuushan on ettei Mac ole pelikone samassa mielessä kuin PC.
Näinhän se menee. Kummasti ketään ei kiinnosta kommentoida vaikkapa viimeisimmässä Mikrobitissäkin useammassa yhteydessä todettua faktaa, että hyötykäytössä koneiden pullonkaulaksi muodostuu Vista. Mutta pelimiehet erikseen.

Voisin jälleen kerran toistaa tämän: Ei ole mitään syytä (palaamisen lisäksi) olla hankkimatta Maccia. ;)

Näinhän se menee. Kummasti ketään ei kiinnosta kommentoida vaikkapa viimeisimmässä Mikrobitissäkin useammassa yhteydessä todettua faktaa, että hyötykäytössä koneiden pullonkaulaksi muodostuu Vista. Mutta pelimiehet erikseen.

Voisin jälleen kerran toistaa tämän: Ei ole mitään syytä (palaamisen lisäksi) olla hankkimatta Maccia. ;)

Vista on toki hidas, mutta sitä ei ole pakko asentaa, kun Xp kerran toimii. Perussoftat ovat molemmissa samat, Operalla tai Firefoxilla hoituvat selaus ja sähköposti, open officen tai Ms Officen saa molemmille, elokuville on molemmille Vlc ja musiikille Itunes. Väitän, että useimmat peruskäyttäjät eivät juuri muuta tarvi. Jos käyttö jää tuohon, ei Os x tarjoa minun kokemusteni mukaan mitään olennaista etua. Nykyiset versiot noista ohjelmista toimivat jo käytännössä yhtä hyvin molemmissa, vielä puolitoista vuotta sitten olivat Windows versiot vakaampia. Kumpikaan noista käyttiksistä ei myöskään hirveästi kaatuile. Siirtymistä käyttiksestä toiseen voi sitten rajoittaa kovastikin muut ohjelmat. Kun on tottunut jotain softaa käyttämään ja softa toimii, ei siitä mielellään vaihda toiseen. Rahaa noihin uuden käyttiksen vaatimiin softiin menee myös, siirtyipä sitten kumpaan suuntaan tahansa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom