Apple vs PC+Linux (Mac versus Win tappelu)

Eli tolla _sinisellä_ painikkeella on jokin erityinen käytännöllinen funktio? Vai onko se siinä vain rumuuden takia?
Kysy suunnittelijalta: http://lenovoblogs.com/designmatters/

Aika hauska BW:n juttu X300:sta, julkistamisajankohta meni reisille kun Lenovon kaverit on ensin väsänneet laitetta puolitoista vuotta ja sitten yllättäen teh Steve ehtiikin esitellä Airin ensin. "Jaa, Lenovokin kopioi Applea".

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
no niin. eli siis ensin nopeempi on parempi, sit pienempi virrankulutus on parempi.
...
perinteinen kovo taitaa napata tuon numeron 2, loput taitaakin mennä ssd:lle

Mac Book Air vs. Mac Book Air SSD

Nopeus
"Going about my daily business, I couldn't tell a noticeable difference between the two machines in terms of everyday speed. Clockspeed-wise, they're only 200MHz apart, after all. "

Akkukesto
When using the SSD Air in exactly the same manner as the HDD Air and running it down twice, I got an average of 2 hours and 31 minutes of battery life. That's... pretty bad, and two minutes lower than the HDD model.

So, is it worth it?
The $1,300 question is whether the SSD is worth the extra cash. The answer seems to be no.

Lyhykäisyydessään yhteenveto. Toki kovalla levykuormalla haja-kirjoituksella/lukemisella SSD oli nopeampi.

Mac Book Air vs. Mac Book Air SSD

Nopeus
"Going about my daily business, I couldn't tell a noticeable difference between the two machines in terms of everyday speed. Clockspeed-wise, they're only 200MHz apart, after all. "

Akkukesto
When using the SSD Air in exactly the same manner as the HDD Air and running it down twice, I got an average of 2 hours and 31 minutes of battery life. That's... pretty bad, and two minutes lower than the HDD model.

So, is it worth it?
The $1,300 question is whether the SSD is worth the extra cash. The answer seems to be no.

Lyhykäisyydessään yhteenveto. Toki kovalla levykuormalla haja-kirjoituksella/lukemisella SSD oli nopeampi.

Parempi kysymys miksi apple yrittää rahastaa fanipoikiaan 1300$ enemmän pelkällä kovalevyllä. Vois tulla vähän kusetettu fiilis. Ei sen puoleen, ei ole tyhmää pyytää vaan maksaa.

pop_0808_42covsto_b.jpg

Parempi kysymys miksi apple yrittää rahastaa fanipoikiaan 1300$ enemmän pelkällä kovalevyllä. Vois tulla vähän kusetettu fiilis. Ei sen puoleen, ei ole tyhmää pyytää vaan maksaa.

Eli kun Apple tarjoaa vaihtoehdon ostaa Air ilman SSD:tä niin se on rahastamisen yritystä?
Mikäs tilanne sitten on Lenovon suhteen?

Kyllähän SSD on teknisesti parempi ja tulevaisuudessa vakiotavaraa. Tällähetkellä sen edut hintaan nähden eivät mielestäni ole riittävät - ainakaan itselleni. Joillekkin tilanne voi olla toinen ja heillä on mahdollisuus valita.

Eli kun Apple tarjoaa vaihtoehdon ostaa Air ilman SSD:tä niin se on rahastamisen yritystä?

Kyllähän SSD on teknisesti parempi ja tulevaisuudessa vakiotavaraa. Tällähetkellä sen edut hintaan nähden eivät mielestäni ole riittävät - ainakaan itselleni. Joillekkin tilanne voi olla toinen ja heillä on mahdollisuus valita.

Lenovo maksaa 2200e SSD:llä ja dvd drivellä, joten eipä näytä olevan rahastusmeininkiä

kyse lienee siitä että miksi kalliimpi malli maksaa 1300$ enemmän jos erona on pelkkä kovalevy? johan tuossa kannattais ostaa mopomalli ja verkkokaupasta 2,5" 64gt SSD levy hintaan ~900e niin pari satasta säästää ja saa ylimääräisen 80gt ata-levyn kaupan päälle..

kyse lienee siitä että miksi kalliimpi malli maksaa 1300$ enemmän jos erona on pelkkä kovalevy? johan tuossa kannattais ostaa mopomalli ja verkkokaupasta 2,5" 64gt SSD levy hintaan ~900e niin pari satasta säästää ja saa ylimääräisen 80gt ata-levyn kaupan päälle..

Onhan siinä prossukin nopeampi joskaan ei paljon.
Ehkei kaikki viitsi vaivautua parin satkun takia availemaan ja rakentelemaan konettaan menettäen kenties myös takuun.

Onhan siinä lisäksi nopeampi prossu.

hidas oon.

Macbookit ja macbookprot päivittyivät.

Kohta vaimo saa tämän macbookin ja haen itselleni uuden MPB:n

Edit. Suomi storessa vaan on vielä prot vanhoilla speckseillä.

Taidat olla ihan oikeassa. Voi olla, että tohon ei itse vaihdeta.

http://youtube.com/watch?v=AOAUI0s8zOE&feature=related

Tossa oli kiteytetty aika hyvin;)

Jos ostatte nyt koneen, kuvitteletko että 1gb riittää mihinkään. Onko se liikaa vaadittu et jumalauta voi ITSE lisätä muistit, siis tämäkin on vain yksi asia MONESTA joka puuttuu macistä. Sitten kun lisäillään, 1+1+1+1+1...= 12 niin pikkuhiljaa mua ainakin alkais vituttaa.

Pari kommenttia tosta videosta

"This ain´t even funny, basically just embarassing to watch. Poor guy can´t even be moderately critica just plain stupid."
"That shows how stupid u were for buying it..."
"wow.wow. calm down. I agree with you that the mac book air is a piece of crap...... u can't do anything with it, but i would never ever say that apple is a failed product.!!!"

Jos ostatte nyt koneen, kuvitteletko että 1gb riittää mihinkään.

Miten se muistinkulutus nyt yht'äkkiä nousee? Hyvin optimoitu käyttis kyllä pyörii jouhevasti gigalla. Vista kahdella :D.

En mä sano, että toi on hyvä "ominaisuus", mutta kohderyhmä tuskin tarvitsee kahta gigaa.

Jälleen kerran: Tuskimpa tuota konetta on tehty kuvan- tai videonkäsittelyä varten. Kevyt (ja arvokas) surffilauta tuo on.

E. mäkkiä olen käyttänyt tarpeeksi, jotta olen saanut siitä mudostettua oman mielikuvan. Olen täysin tyytyväinen wintoosan toimintaan. Sen suurempi mäkkimies en ole.

E2. Sanotaan nyt että olen pääosin tyytyväinen wintoosan toimintaan. On siinä ominaisuuksia, jotka aika-ajoin saa raivon partaalle.

Acereissa on liimattu takuu-tarrat semmosiin paikkoihin, että jos haluaa avata koneen lisätäkseen muistia tai vaihtaakseen kovon niin takuu menee samalla, kun tarra repeytyy :)

No Acerit ovat Acereita, eikä niitä kannata sotkea, vaikka Sony Vaion tapaisiin laatukoneisiin.

Miten se muistinkulutus nyt yht'äkkiä nousee? Hyvin optimoitu käyttis kyllä pyörii jouhevasti gigalla. Vista kahdella :D.

En mä sano, että toi on hyvä "ominaisuus", mutta kohderyhmä tuskin tarvitsee kahta gigaa.

Jälleen kerran: Tuskimpa tuota konetta on tehty kuvan- tai videonkäsittelyä varten. Kevyt (ja arvokas) surffilauta tuo on.

Imo giga muistia on aika vähän, varsinkin vuoden/kahden päästä. Jep, surffaukseenhan toi on lähinnä tehty, ihan hieno laite kyllä.

Acereissa on liimattu takuu-tarrat semmosiin paikkoihin, että jos haluaa avata koneen lisätäkseen muistia tai vaihtaakseen kovon niin takuu menee samalla, kun tarra repeytyy :)

No Acerit ovat Acereita, eikä niitä kannata sotkea, vaikka Sony Vaion tapaisiin laatukoneisiin.

Ei ainakaan tässä ole jota nyt käytän. Muista acereista en tiedä.
Pistäs jotain faktaa tosta?

Ei ainakaan tässä ole jota nyt käytän. Muista acereista en tiedä.

No voi olla, että uusimmissa vain. Thaimaassa olen törmännyt ainakin viiteen tapaukseen. Mukana Acerin läppäreitä sekä pöytäköneita (kaikki uusia koneita).

Tossa oli kiteytetty aika hyvin;)

Jos ostatte nyt koneen, kuvitteletko että 1gb riittää mihinkään. Onko se liikaa vaadittu et jumalauta voi ITSE lisätä muistit, siis tämäkin on vain yksi asia MONESTA joka puuttuu macistä. Sitten kun lisäillään, 1+1+1+1+1...= 12 niin pikkuhiljaa mua ainakin alkais vituttaa.

Pari kommenttia tosta videosta

"This ain´t even funny, basically just embarassing to watch. Poor guy can´t even be moderately critica just plain stupid."
"That shows how stupid u were for buying it..."
"wow.wow. calm down. I agree with you that the mac book air is a piece of crap...... u can't do anything with it, but i would never ever say that apple is a failed product.!!!"

Heh. Kaikki näkee videon niin kuin haluaa. Tossa taisi olla kuittia myös niille ihmisille, jotka haukkuvat koneen sen takia, että muistia tai akkua ei voi vaihtaa. Saatikaan käyttää ethernettiä ja kymmentä usb-laitetta kahvilassa.

"Kaikkihan haluavat vaihtaa akkua päivittäin"
"Kaikkihan haluavat lisätä muistia päivittäin"
"Kaikkihan haluavat laittaa läppärin ethernetpiuhan päähän kaikkialla"

jne.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom