Apple vs PC+Linux (Mac versus Win tappelu)

Mitenkäs tämä nyt liittyy asiaan kun vertailtiin ohuita, keveitä "ultra-portable"-tyylisiä kannettavia? Toinen on lähes puolet halvempi, tehokkaammalla prossulla, tyyliikkäämpi ja pyörittää vakiona OSX:ää. Molempiin saa lisävarusteena DVD-aseman. Eiväthän nuo ole alkuunkaan edes samalla viivalla.
Jos verrataan "ultra-portable"-kannettavia, niin kyllä kai silloin molemmissa on ssd... Lenovo on halvempi, parempi akunkesto, paremmat liitännät, laadukkaampi, VAKIONA (mallista riippuen <$100 kalliimpi) sisäinen DVD-RW, giganen ethernet...

Edit. Ja molempiin joutuu kuitenkin vaihtamaan oikean käyttöjärjestelmän tilalle. ;)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Toinen on lähes puolet halvempi,

ja perus farmarimersu on ihan vitun paljon halvempi kuin vw golf -87 jos golffin kylkeen teippaa 500e seteleitä 2000 kpl...

eli ei vertailla mitään mopo ipod-kovoa ssd:hen...

ja perus farmarimersu on ihan vitun paljon halvempi kuin vw golf -87 jos golffin kylkeen teippaa 500e seteleitä 2000 kpl...

eli ei vertailla mitään mopo ipod-kovoa ssd:hen...

Jep, hyvä täällä vertailla macistien kanssa kun kuvanpyörittämistestissä verrataan 10k€ koneeseen:)

JOS nyt jotain vertaillaan niin tehdään se samassa luokassa olevien kanssa. Tosin lenovoa vs. Airia on vähän heikko kun airissä ei ole mitään samaa kuin pieni koko, muuten siitä puuttuukin melkein kaikki tarpeellinen(imo;)). OSX siinä on, onko se sitten hyvä vai huono on jokaisen oma mielipide.

Kertokaa nyt tyhmälle miksi tossa Lenovossa on sininen entteri(?)?

koska siinä ei oo koskaan ollut mitään designiin viittaavaakaan kun se ei oo mac?

e:

taitaa mäkit olla pyllymäellä matkalla alaspäin. poimittu mäkkikysymyksistä:

Miten pääsen lähettää Applelle vikaraporttia?

Macbook jumittuu välillä wlanista bluetoothiin siirryttäessä? Tehny sitä joku kymmenen kertaa. Ainut keino päästä siitä pois on bootata kone.

Eli tolla _sinisellä_ painikkeella on jokin erityinen käytännöllinen funktio? Vai onko se siinä vain rumuuden takia?

no jaa, ibm tosta sinisestä napista tulee ihan ekana mieleen eikä rumuus. mun mielestä valaistut hedelmät koneiden kannessa on vähintään yhtä rumia

Missä tuo on määritelty että pitäisi olla ssd?
Sitäpaitsi sehän on hitaampi kuin tuo vakio 2.5" kovo.

no jos puhutaan ultraportablesta niin ssd huomattavasti parempi kyseiseen käyttöön. missäänhän sitä ei määritellä mutta lue tuo mun autovertaus ja mieti onko mielekästä verrata 80gt teknologisesti ikivanhaa paskaa (nykyään saadaan 500gt 2,5" levylle) uusimpaan ssd-teknologiaan. toisaalta taas yli 64gt levyjä ei taida olla edes markkinoilla ssd:ssä.

e: btw hyvä puhua nopeudesta 4200rpm levyjen kanssa :D tiesitkö että niitä on olemassa myös yli 7000rpm versioita?

Ja vahvoin mielipide on aina niillä, jotka eivät ole OS X käyttistä koittaneet.
Älä vääristä totuutta. Olen käyttänyt paljonkin OSX:ää. Ihan ok, ei siinä mitään. Ei se silti IMO sen erikoisempi oli kuin XP. Omat viat on siinä kuten XP:ssäkin.

no jos puhutaan ultraportablesta niin ssd huomattavasti parempi kyseiseen käyttöön.

Jaa. Miksi?
Siksikö että se on keskimäärin yhtä hidas/nopea?
Siksikö että se maksaa puolet extraa itse läppärin hinnasta?
Vai siksikö että se vie nimellisesti vähemmän virtaa?
Mikä siitä tekee huomattavasti paremman?

e: btw hyvä puhua nopeudesta 4200rpm levyjen kanssa :D tiesitkö että niitä on olemassa myös yli 7000rpm versioita?

Sillälailla. Onko mitään käsitystä paljonko 7000rpm versio vie virtaa tai tuottaa lämpöä suhteessa 4200 rpm levyyn?

Kyllähän tuo SSD on käytännössä nopeampi kuin HDD.
Sittenhän sinulla on laittaa jotain vertailua ja testiä aiheesta?
Ne mitä itse olen nähnyt eivät tuollaista väitä. Hajasaanti on nopeampaa mutta suoraluku hitaampaa. Riippuu vähän sovelluksesta ja muistin määrästä miten se loppukäyttäjälle näkyy jos ylipäätään näkyy.

Sillälailla. Onko mitään käsitystä paljonko 7000rpm versio vie virtaa tai tuottaa lämpöä suhteessa 4200 rpm levyyn?

no niin. eli siis ensin nopeempi on parempi, sit pienempi virrankulutus on parempi.

ultraportablekäyttöön
1. hakuaika
(avataan esim pieni tiedosto < 1mt. muistio, käyntikortti, sähköposti kovalevyltä, .........,hakuaika tärkeämpi kriteeri kuin kovalevyn maksiminopeus)

2. nopeus (no nopeampi on parempi, mutta kohta 3 rajoittaa)

3. virrankulutus

perinteinen kovo taitaa napata tuon numeron 2, loput taitaakin mennä ssd:lle

e: ssd:llä käyttis buuttaa 6sek nopeammin:
http://gizmodo.com/gadgets/laptops/hard-drive-race-off-ssd-vs-hdd-225398.php

Sittenhän sinulla on laittaa jotain vertailua ja testiä aiheesta?
0,1425,sz=1&i=174056,00.gif

http://common.ziffdavisinternet.com/util_get_image/17/0,1425,sz=1&i=174056,00.gif

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom