Apple - iPhone

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Soppis
  • Aloitettu Aloitettu
Montakohan miljardia euroa on Nokia ei tuotekehitys vaan tutkimusbudjetti? Kyllä siellä tutkitaan ihan vitusti.

Tämä on ilmeisesti kommentti minun äskeiseen höpinääni, vai?

Nokia panostaa sekä perustutkimukseen että tuotekehitykseen todella paljon, luultavasti suhteessa liikevaihtoon ainakin saman verran kuin joku Sun tai IBM. Mutta niin panosti myös edesmennyt Neuvostoliitto. Missään ei ollut yhtä paljon perustutkimusta ja luonnontieteellistä osaamista suhteessa kansantuotteeseen kuin Neuvostoliitossa. Varsinkin niiden matemaattinen osaaminen oli ihan ilmiömäistä.

Ja Neuvostoliitto pääsi ensimmäisenä maata kiertävälle radalle ja kehitti maailman parhaan panssarivaunun, mutta siihen se jäi. Ei tullut pysyvää menestystarinaa Neuvostoliitosta.

Lopputuloksen kannalta ei ole mitään merkitystä, palkkaako 10 insinööriä, jotka on ihan vitun pihalla, vai 1000 insinööriä, jotka on ihan vitun pihalla.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Lopputuloksen kannalta ei ole mitään merkitystä, palkkaako 10 insinööriä, jotka on ihan vitun pihalla, vai 1000 insinööriä, jotka on ihan vitun pihalla.

Aivan. Tajuaisivat nyt edes alkuun tulla käymään täällä pakkotoiston foorumilla, kun täällä ne todelliset mobiilimarkkinoiden asiantuntijat ovat.

Hellyttävää lukea näitä teidän kirjoituksia. Muistakaa, että tietotekniikankin ulkopuolella on elämää. Itse elän mäkkini ja nokiani kanssa sopusoinnussa. Tekin voitte siinä onnistua jos oikein yritätte.

Hellyttävää lukea näitä teidän kirjoituksia. Muistakaa, että tietotekniikankin ulkopuolella on elämää. Itse elän mäkkini ja nokiani kanssa sopusoinnussa. Tekin voitte siinä onnistua jos oikein yritätte.
Jos nyt ekana pc-miehet yrittäisivät elää sen asian kanssa, että Apple on olemassa.

Aivan. Tajuaisivat nyt edes alkuun tulla käymään täällä pakkotoiston foorumilla, kun täällä ne todelliset mobiilimarkkinoiden asiantuntijat ovat.

Nokialla töissä, vai mikä nyt noin pahasti ottaa päähän?

Ei kai tätä ihan noin vakavasti kannata ottaa. Itsekin olin lyhyen kaavan baarikierroksella parin kaverin kanssa ja yritin sen jälkeen vongata rakkaalta vaimoltani, mutta ei herunut, joten tulin tänne kertomaan miten mobiilimarkkinat kehittyvät lähiaikoina. Jos vaimokulta olisi ollut vähän ymmärtäväisempi, ette olisi saaneet näitäkään viisauden sanoja.

:kippis1:

Oliko muuten itse asiaan mitään sanottavaa?

Jos nyt ekana pc-miehet yrittäisivät elää sen asian kanssa, että Apple on olemassa.

Ei tule onnistumaan. Tai no, ainakin 95 % pc:n käyttäjistä vähät välittää jostain Applesta, kunhan käyttävät konettaan. Kun taas sama osa mäkin käyttäjistä herää joka aamu runkkaamaan sille ajatukselle, että itellä on mäkki, jolla pystyy surffaamaan netissä aivan eri tavalla kuin pc:llä... haha.

Koko tämä tietotekniikan ylistys on niin naurettavaa touhua. Yhtä junttia on mainostaa omia laitteitaan netissä, kuin ostaa munanjatkeeksi Ferrari ja ajella sillä päivät pitkät kaupungilla varmistaen, että kaikki tietävät mikä auto alla oikein on.

2000-luvun amis on nykyajan teknorunkkari. Karvanopat on vaihtunu teknologiaan, puhelimiin ja tietokoneisiin.

Nokialla töissä, vai mikä nyt noin pahasti ottaa päähän?

Ei kai tätä ihan noin vakavasti kannata ottaa. Itsekin olin lyhyen kaavan baarikierroksella parin kaverin kanssa ja yritin sen jälkeen vongata rakkaalta vaimoltani, mutta ei herunut, joten tulin tänne kertomaan miten mobiilimarkkinat kehittyvät lähiaikoina. Jos vaimokulta olisi ollut vähän ymmärtäväisempi, ette olisi saaneet näitäkään viisauden sanoja.

:kippis1:

Oliko muuten itse asiaan mitään sanottavaa?

Ketkäköhän täällä nämä asiat vakavasti ottaa? :hyper: Lue vaikka jatkossa teksit ääneen, niin ehkä ymmärrätkin jotain.

Aikamoiseksi Nokia vs. muut tappeluksi tääkii ketju menny :D Valitettavasti täytyy myöntää ettei Nokialta ole tullut täysin tuoreita innovaatioita piitkään aikaan. Nokia tulee tässä iPhone hommassakin reilu vuoden myöhässä, jos silloinkaan.
Jos Nokialla kerran panostetaan perustutkimukseen ja tuotekehittelyyn niin paljon, niin miksi kaikki heidän uudet puhelimet näyttävät samalta ja sisältävät samat softat?

Olisi Nokian korkea aika alkaa kehittelemään jotain oikeasti uutta, muuten alkaa alamäki imo. Ei ole ollut Nokiasta suunnannäyttäjäki enää pitkään aikaan. Nokia vaan myy kansalle "massa puhelimia".

Ja täähän oli vain MINUN mutuilu asiasta ;)

Onhan se totta, että mitä puhelimiin sen jälkeen kun kaikissa on 5MP kamera, GPS, 3G, WLAN.

Onko puhelimien tulevaisuus se, että joskus vielä tuollaisekin saa 150€:lla ja käytännössä 95% puhelimista on bulkkia.

Ainakin itse on hirveän vaikeaa sanoa mikä voisi olla GPS:n, WLAN:n ja kosketusnäytön jälkeen se uusi juttu millä Noksu pinkaisee taas eteenpäin.

Ainahan se näyttää siltä ettei enää mitään oikeasti uutta innovaatiota voisi keksiä, mutta aina niitä silti tulee tasaseen tahtiin...

Laitetaan tänne nyt vaikka vähän Nokia mainosta eli instasin tuossa hauskan ohjelman 6110 navigatoriini:
http://research.nokia.com/research/projects/SportsTracker/index.html

GPS:n avulla mittaa kuljetun reitin ja antaa keskinopeudet, korkeuserot yms. Hauskana featurena reitin saa ladattua Google earthiin. Pitänee joskus laittaa rännäysviikonloppuna päälle ja katella sitten sunnuntaina missä sitä on tullut kuljettua ;)

Uusi iphone tulee olemaan aikalailla samannakoinen kuin nykyinen. Malleja on musta ja punainen. Edessa myos kamera. Sivuprofiili enemman venemallinen.

huhhuh, ei malta oottaa maanantaihin että saa tietää paljonko maksaa ja koska saa tän vekottimen

Eli maanantaina tieto koska soneralla myynnissä ja millä hinnalla? Tota oon koittanu kaivaa esille, mutta ei oo löytyny... Johtuuko sitten sokeudesta.

Oon pikkuhiljaa innostunu tosta iphonesta, ku oon kaverin konetta räpläilly. Varsin mukava vekotin kyllä. Toivoisi tosiaan, että tulisi soneralle järkevään hintaan ja 3g ym sälät mukaan, ni olisi vaihto varma. Lisäksi toi 5mp kamera olisi oiva plussa, mutta ei se nyt niin tärkeetä ole.

Installerista löytyy PhoneZap softa, jolla saa tehtyä soittarit puhelimessa olevista biiseistä helpommin kuin ikinä koskaan olen millään softalla testannut. Valitset vain biisin ja simppelisti graafisella kellolla valitset aloituskohdan ja --> test --> save. Se tallentuu ringtone kansioon ja on siellä heti valittavissa. Tätä helpommaksi ei voi kyllä mennä biisin pätkiminen ja soittoääneksi duunaaminen.

Installerista löytyy PhoneZap softa, jolla saa tehtyä soittarit puhelimessa olevista biiseistä helpommin kuin ikinä koskaan olen millään softalla testannut. Valitset vain biisin ja simppelisti graafisella kellolla valitset aloituskohdan ja --> test --> save. Se tallentuu ringtone kansioon ja on siellä heti valittavissa. Tätä helpommaksi ei voi kyllä mennä biisin pätkiminen ja soittoääneksi duunaaminen.
Tota pitääkin kokeilla!

Eli maanantaina tieto koska soneralla myynnissä ja millä hinnalla? Tota oon koittanu kaivaa esille, mutta ei oo löytyny... Johtuuko sitten sokeudesta.

Epäilen vahvasti että maanantaina mitään Suomen tilanteesta vielä selviää. Lähinnä kiinnostaa tuo USA:n julkaisu aikataulu ja hinnat, koska sieltähän se pitää ostaa jos mahdollisimman nopeasti sen haluaa ;). Alkaa tää mun melkein 6v vanha nokialainen jo temppuilee.

Toivotaan silti että tulis Suomeen edes tänä vuonna... :)

Osaatko heittää PhoneZapin sourcea? Multa ei tunnu löytyvän ohjelmaa ollenkaan ;/

Suositut

Back
Ylös Bottom