Apple - iPhone

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Soppis
  • Aloitettu Aloitettu
Miten muuten nyt kun ios 14 myötä tulee widgetit iphoneen, niin tuleeko niistä nyt iphonen myötä aivan huippu juttu ja meinaako jengi ottaa ne käyttöön? Nehän on ollut androidissa n. 100 vuotta...
Ootas kun kerron sulle yhden asian. Valmistajat tunkee kaikenlaista puhelimiin heti kun on mahdollista. Apple viilaa, oppii muiden virheistä ja tekee suurinpiirtein kaiken paremmin kuin muut, kuten todennäköisesti widgetit myös. Normaalin pc-nörtin maailma on sellainen, että sille puhelin on sama asia oli valmistaja mikä tahansa, widgetti on sama asia vaikka se olisi kuinka erilailla totetutettu. Te ette ymmärrä sitä, että asian voi tehdä hyvin tai huonosti. Se on periaatteessa sama asia, mutta ei käytännössä. Se, että Android laittoi aikanaan widgetit luuriin, ei tarkoita että se olisi ollut toimiva ratkaisu silloin. Oletko katsonut miten ne toimi Applessa? Saa nyt nähdä ja kiinnostaakin nähdä miten Apple tekee noinkin simppelistä asiasta uudenlaisen ja paremmin toimivan, silti pc-nörtit hokevat että Androidilla oli joku widgetin esi-isä 100 vuotta sitten. Luuletko että esimmäisen auton tekijää voidaan käyttää argumenttina "Nyt varmaan uudesta Mersusta tulee huippu juttu kun auto keksittiin 100 vuotta sitten". Tajuatko?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ootas kun kerron sulle yhden asian. Valmistajat tunkee kaikenlaista puhelimiin heti kun on mahdollista. Apple viilaa, oppii muiden virheistä ja tekee suurinpiirtein kaiken paremmin kuin muut, kuten todennäköisesti widgetit myös. Normaalin pc-nörtin maailma on sellainen, että sille puhelin on sama asia oli valmistaja mikä tahansa, widgetti on sama asia vaikka se olisi kuinka erilailla totetutettu. Te ette ymmärrä sitä, että asian voi tehdä hyvin tai huonosti. Se on periaatteessa sama asia, mutta ei käytännössä. Se, että Android laittoi aikanaan widgetit luuriin, ei tarkoita että se olisi ollut toimiva ratkaisu silloin. Oletko katsonut miten ne toimi Applessa? Saa nyt nähdä ja kiinnostaakin nähdä miten Apple tekee noinkin simppelistä asiasta uudenlaisen ja paremmin toimivan, silti pc-nörtit hokevat että Androidilla oli joku widgetin esi-isä 100 vuotta sitten. Luuletko että esimmäisen auton tekijää voidaan käyttää argumenttina "Nyt varmaan uudesta Mersusta tulee huippu juttu kun auto keksittiin 100 vuotta sitten". Tajuatko?
Pointtihan ei ollut siinä, vaan siinä, että jos lähtis selaa viedtejä taaksepäin niin varmaan löytyis viestejä jossa iuskovaiset haukkuvat widgetit hyödyttöimiksi paskoiksi, mut nyt kun apple tuo ne "uutuutena" niin ne on jotain ihmeellistä ja parasta. Vähän kuin aikoinaan, kun nokia toi langattoman latauksen niin säkin haukuit sen aivan hyödyttömäksi. Nyt se kuitenkin löytyy iphonesta ja sekin on varmaan nyt applen huippukeksintö.

Nyt se kuitenkin löytyy iphonesta ja sekin on varmaan nyt applen huippukeksintö.
Eniten mua ärsyttää teidän pc-tyyppien sama oletus joka ikinen kerta. Mee kelaamaan ne viestit, jossa haukutaan widgetit ja mee etsimään missä kehun langatonta latausta. Kerran ostin semmoisen alustan, en tykännyt ollenkaan. "Sekin on varmaan nyt", voi jeesus oikeesti, LOPETA. Jos ei ole ongelmaa, sä rakennat pääsi sisään jonkun maailman, jossa se on. Sitten hoet sitä, nytkin jo kaksi kertaa. Mikä sua vaivaa?

Te ette ymmärrä sitä, että asian voi tehdä hyvin tai huonosti. Se on periaatteessa sama asia, mutta ei käytännössä. Se, että Android laittoi aikanaan widgetit luuriin, ei tarkoita että se olisi ollut toimiva ratkaisu silloin. Oletko katsonut miten ne toimi Applessa?
Mielenkiinnolla kyllä odotan mitä Apple saa aikaan, koska mulle ei kyllä tule mieleen montaa tapaa jolla niinkin yksinkertaisen asian kuin widgetin voi tehdä. Mutta se nyt on tietysti mun mielikuvituksettomuutta. Mutta en mä kyllä sitäkään ymmärrä miten ne muka on Androidissa huonoja.

Mutta en mä kyllä sitäkään ymmärrä miten ne muka on Androidissa huonoja.
Ei ne varmasti enää ole, mutta alussa kun joku tekniikka tulee, niin se on aina vähän sinne sun tänne, kuten nyt ekat taittuvat puhelimet, ihan kelvottomia ja vain siksi tehty koska voidaan tehdä. Sitten kun vuosien päästä Apple oppii muiden virheistä ja tekee saatanan laadukkaan näyttötekniikan, niin ollaan selittämässä miten Samsung teki taittuvan jo 100 vuotta sitten ikäänkuin se olis ikuisesti toimivin ratkaisu.

Eipähän oo paljoa kyllä widgetit alusta muuttuneet, joitain käytän koska ovat hyödyllisiä, toiset imo turhia, voivat olla toisille hyviä. Mielenkiinnolla odotan ainakin itse jos apple vaikka keksisi siihen jotain lisää, tai millä niiden käytettävyys paranisi. Todennäköistä kuitenkin on että ne tuo ne vaan samat mitkä on androidissakin tällä hetkellä, ihan jees lisä, muttei kyllä ainakaan itsellä ole widgetit olleet mikään ostoperuste suuntaan tai toiseen. Arvostan puhelimessa paljon eri juttuja paljon korkeammalle kuin widgetit.

Widgetit, lähinnä muistio, oli yks syy miksi vaihdoin takaisin iphonesta droidiin. Oli kyllä iso virhe ja nyt palataan taas Appleen vaikka vituttaa koko firma mutta sentään puhelimet on parasta mitä saa. Oli viimeinen samsung(S9) nyt, niissä kiteytyy se miten androideissa tungetaan kaikkea puolivillasta tehtyä paskaominaisuutta luuri täyteen ja palaa vaan kasetti tuon kanssa. Alle 2v käytössä ja ihan loppuun ajettu. Vaihdan entiseen 6S:ään akun ja otan sen takaisin käyttöön.

se miten androideissa tungetaan kaikkea puolivillasta tehtyä paskaominaisuutta luuri täyteen ja palaa vaan kasetti tuon kanssa. Alle 2v käytössä ja ihan loppuun ajettu.

Täs se olikin kiteytetty. En tiedä yhtään android käyttäjää joka käyttäis useamman vuoden vanhaa luuria. Ne tökkää parissa vuodessa. IP käyttää moni useamman vuoden ennenku uusii. Varmaan samsungissa tai Kiinan valtioll.. eiku huaweissa on paremmat komponentit ja kovemmat widgetit mitä IP, mutta IP:ssä kokonaisuus on niin yksinkertainen että toimii. Ja synkkaa automaattisesti muiden applelaitteiden kanssa ettei tarvi käyttää aikaa säätämiseen

Täs se olikin kiteytetty. En tiedä yhtään android käyttäjää joka käyttäis useamman vuoden vanhaa luuria. Ne tökkää parissa vuodessa. IP käyttää moni useamman vuoden ennenku uusii. Varmaan samsungissa tai Kiinan valtioll.. eiku huaweissa on paremmat komponentit ja kovemmat widgetit mitä IP, mutta IP:ssä kokonaisuus on niin yksinkertainen että toimii. Ja synkkaa automaattisesti muiden applelaitteiden kanssa ettei tarvi käyttää aikaa säätämiseen
Useimmat ostaa varmaan uuden puhelimen viimeistään parin vuoden kohdalla ihan siitä syystä, että ne haluaa. Ei siksi ettei ne toimi. Sitten tuosta synkkaamisesta. Mun näkökulmasta toi just on Applen ongelma, että sulla pitää olla kaikki Applen laitteita, että kaikki toimii hienosti. Androidin kanssa sulla ei tarvitse olla. Se synkkaa esimerkiksi Windowsin kanssa tai tv:n kanssa mikä ei ole Android. Eikä tarvitse mitään säätämistä. En mä keksi mitä tämän vielä pitäisi synkata. Sitten vielä hauskana yksityiskohtana, että Oneplus kytkin osaa periaatteessa kopioida vanhan puhelimen uuteen, mikä ei ole sinällään mitenkään ihmeellistä, mutta kun se tekee sen myös iPhonen kanssa. Voit siis tuoda iPhonen tiedot Oneplusaan. Onnistuukohan toisinpäin? Sanotaanko näin, että Applen jäykän politiikan takia olen yllättynyt jos iPhone sallii tietojen tuonnin Androidista, mutta mielelläni kuulisin, että sekin onnistuu.

Voit siis tuoda iPhonen tiedot Oneplusaan. Onnistuukohan toisinpäin? Sanotaanko näin, että Applen jäykän politiikan takia olen yllättynyt jos iPhone sallii tietojen tuonnin Androidista, mutta mielelläni kuulisin, että sekin onnistuu.
Ihan huomiona, mitä tietoja nyt aidosti niinkuin olet tuomassa tai edes haluat tuoda? iPhonen sovellukset ei toimi millään tapaa Oneplussassa, asetukset ei toimi, joten jos tässä nyt puhutaan kontaktien tuomisesta, niin aika väärin on sanoa että puhelin kopioidaan. Merkistä toiseen ei pahemmin mitään isoja juttuja siirrellä, vaan universaalia kamaa, jotka yleensä nekin rullaa pilvissä kuten kuvat, kalenterit ja kontaktit. Jos iPhone käyttööliittymänään voitais kopioida Oneplussaan, niin ei kukaan niitä oneplussa ostais koska niissä olis iOs.

Ja kuka tervejärkinen tuo mitään tietoa Androidista Appleen kun pointti on päästä siitä systeemistä eroon? Kuvat taas siirtyy gmailin kautta synkkaamalla iPhoneen jne. Merkistä samaan merkkiin tapahtuu se aito kopiointi, tai ainakin Applella.

Ihan huomiona, mitä tietoja nyt aidosti niinkuin olet tuomassa tai edes haluat tuoda? iPhonen sovellukset ei toimi millään tapaa Oneplussassa, asetukset ei toimi, joten jos tässä nyt puhutaan kontaktien tuomisesta, niin aika väärin on sanoa että puhelin kopioidaan. Merkistä toiseen ei pahemmin mitään isoja juttuja siirrellä, vaan universaalia kamaa, jotka yleensä nekin rullaa pilvissä kuten kuvat, kalenterit ja kontaktit. Jos iPhone käyttööliittymänään voitais kopioida Oneplussaan, niin ei kukaan niitä oneplussa ostais koska niissä olis iOs.

Ja kuka tervejärkinen tuo mitään tietoa Androidista Appleen kun pointti on päästä siitä systeemistä eroon? Kuvat taas siirtyy gmailin kautta synkkaamalla iPhoneen jne. Merkistä samaan merkkiin tapahtuu se aito kopiointi, tai ainakin Applella.
No onhan se nyt selvää, että ei puhelinta voi kokonaan kopioida kuin merkistä merkkiin ja muu on sitten lähinnä kuvien ja yhteystietojen ynnä muun sellaisen kopiointia. Ja näille tietysti löytyy vaihtoehtoja, mutta se ei olekaan pointti. Pointti on se, että ainakin Oneplussalla se on ylipäänsä mahdollista. Applella ilmeisesti ei?

Toisin sanoen Apple on suljettu ekosysteemi ja Android on avoin. Kumpikin voi olla näkökulmasta katsoen hyvä tai huono asia. Itse en osaa kuvitella olevani naimisissa yhden valmistajan tuotteiden kanssa.

Itse en osaa kuvitella olevani naimisissa yhden valmistajan tuotteiden kanssa.
Miksi et? Puhut nyt asiasta, jolla ei ole merkitystä oikeasti. Miksi Applen pitäisi avata koko ekosysteeminsä kaikille luureille kun se ei ole mahdollista kuitenkaan? Juuri tämä se ongelma on muilla valmistajilla, tungetaan kaikkea mahdollista tekniikkaa mikä teoriassa on mahdollista, mutta sitten ne toimii miten toimii. Tässä tapauksessa tietojen tuominen iPhonesta, täysin vajavaista koska mitä tietoa sieltä nyt edes tarttee tuoda? Miksi ihmeessä Apple näkisi vaivaa auttaakseen toiseen merkkiin siirtymisessä kun se olisi edelleen vain pienten juttujen siirtoa joka edelleen onnistuu nytkin. Ja paljonko sä siirtelet edes tietoja puhelimesta toiseen? Kerran parissa kolmessa vuodessa, nään tosi outona jos se on päätös ostaa merkki :D Mitä väliä sillä kaikella muulla höydyllisellä mitä suljetusta ekosysteemistä tulee, jos ei pysty ehkä 6 vuoden päästä siirtämään merkityksettömiä tietoja toiseen merkkiin. Älytön ajatusmalli.

Tietojen siirtämisen ainoa idea on kopioida samalta merkiltä samalle merkille puhelimen asetukset ja apit. Applen ekosysteemi on loistavasti tehty, ainoa jotka sen näkee huonona systeeminä on ne, jotka haluaisivat samanlaisen toimivuuden toiseen merkkiin. En näe mitään perustetta dissata tommoista erittäin toimivaa ekosysteemiä.

Parin vuoden välein menee yksi iltapäivä ottaa uusi luuri käyttöön niin en paljon arvoa synkkaamiselle laita, kuvat on kolmannen osapuolen pilvessä. Tuo jopa raivostuttava yksinkertaisuus on se mikä ios:stä tekee toimivan, mutta se myös toimii ja suljetulla ekosysteemillä on selvät etunsa. Android kun on rönsyilevä kaaos ja samsung se pahin niistä.

Miksi et? Puhut nyt asiasta, jolla ei ole merkitystä oikeasti. Miksi Applen pitäisi avata koko ekosysteeminsä kaikille luureille kun se ei ole mahdollista kuitenkaan? Juuri tämä se ongelma on muilla valmistajilla, tungetaan kaikkea mahdollista tekniikkaa mikä teoriassa on mahdollista, mutta sitten ne toimii miten toimii. Tässä tapauksessa tietojen tuominen iPhonesta, täysin vajavaista koska mitä tietoa sieltä nyt edes tarttee tuoda? Miksi ihmeessä Apple näkisi vaivaa auttaakseen toiseen merkkiin siirtymisessä kun se olisi edelleen vain pienten juttujen siirtoa joka edelleen onnistuu nytkin. Ja paljonko sä siirtelet edes tietoja puhelimesta toiseen? Kerran parissa kolmessa vuodessa, nään tosi outona jos se on päätös ostaa merkki :D Mitä väliä sillä kaikella muulla höydyllisellä mitä suljetusta ekosysteemistä tulee, jos ei pysty ehkä 6 vuoden päästä siirtämään merkityksettömiä tietoja toiseen merkkiin. Älytön ajatusmalli.

Tietojen siirtämisen ainoa idea on kopioida samalta merkiltä samalle merkille puhelimen asetukset ja apit. Applen ekosysteemi on loistavasti tehty, ainoa jotka sen näkee huonona systeeminä on ne, jotka haluaisivat samanlaisen toimivuuden toiseen merkkiin. En näe mitään perustetta dissata tommoista erittäin toimivaa ekosysteemiä.
En halua olla naimisissa yhden valmistajan tuotteiden kanssa koska en halua. Mä haluan ostaa juuri sen puhelimen tai läppärin tai telkkarin kuin sattuu sillä hetkellä kiinnostamaan. Voisin ostaa jopa sen iPhonen JOS se toimisi saumattomasti myös ulospäin. Mutta kun ei se toimi ja silloin mun pitäisi hankkia kaikki Applea. Siksi se ei ole mulle edes vaihtoehto. Äläkä nyt takerru siihen tietojen siirtoon. Se oli vain esimerkki, että jostain syystä OnePlus on niin tehnyt, vaikka ei tietenkään ole mikään pakko ja sehän on mun mielestä vain hyvä asia.

En halua olla naimisissa yhden valmistajan tuotteiden kanssa koska en halua. Mä haluan ostaa juuri sen puhelimen tai läppärin tai telkkarin kuin sattuu sillä hetkellä kiinnostamaan. Voisin ostaa jopa sen iPhonen JOS se toimisi saumattomasti myös ulospäin. Mutta kun ei se toimi ja silloin mun pitäisi hankkia kaikki Applea. Siksi se ei ole mulle edes vaihtoehto. Äläkä nyt takerru siihen tietojen siirtoon. Se oli vain esimerkki, että jostain syystä OnePlus on niin tehnyt, vaikka ei tietenkään ole mikään pakko ja sehän on mun mielestä vain hyvä asia.
Täähän nyt on ihan vaan periaatteesta eikä mistään oikeasta syystä. Harvemman kohdalla sen puhelimen tarvii olla missään tekemisissä muiden laitteiden kanssa koko elinkaaren aikana eikä sen iphonen ympärillä mitään muuria ole silloinkaan. Itelle ei ainakaan ole ongelma elää PC:n ja iPhonen kanssa, isompi riesa on elää PC:n kanssa mutta se on toinen aihe se.

Voisin ostaa jopa sen iPhonen JOS se toimisi saumattomasti myös ulospäin
No kerro nyt ihmeessä ne elintärkeät jutut mitkä nimenomaan pitää toimia ulospäin jotka ovat niin kriittisiä. Mä en osaa edes ajatella mitä tarkoitat, puhelin on sähköpostia, somea, kuvia, nettiä ja musiikkia varten. Merkki kun merkki toimisi mulla siinä tarkoituksessa. Applella vaan tulee lisää etuja ekosysteemistä vielä kaupanpäälle, kätevin esim copy paste pilven kautta.

No kerro nyt ihmeessä ne elintärkeät jutut mitkä nimenomaan pitää toimia ulospäin jotka ovat niin kriittisiä. Mä en osaa edes ajatella mitä tarkoitat, puhelin on sähköpostia, somea, kuvia, nettiä ja musiikkia varten. Merkki kun merkki toimisi mulla siinä tarkoituksessa. Applella vaan tulee lisää etuja ekosysteemistä vielä kaupanpäälle, kätevin esim copy paste pilven kautta.
Kuvien synkkaaminen koneelle ja puhelimen liittäminen telkkariin. Näistä on toisinaan hyötyä. Mutta tietysti jos tuolle linjalle lähdetään, niin se tekee Applemiesten puheista, miten kaikki toimii niin hienosti yhteen, turhia jos sillä ei olekaan väliä.

Ja tämä ei sitten ole mikään kilpailu. Mun mielestä Android ei ole yleisesti ottaen yhtään sen parempi kuin Apple. Eikä toisinpäin.

Widgetit, lähinnä muistio, oli yks syy miksi vaihdoin takaisin iphonesta droidiin. Oli kyllä iso virhe ja nyt palataan taas Appleen vaikka vituttaa koko firma mutta sentään puhelimet on parasta mitä saa. Oli viimeinen samsung(S9) nyt, niissä kiteytyy se miten androideissa tungetaan kaikkea puolivillasta tehtyä paskaominaisuutta luuri täyteen ja palaa vaan kasetti tuon kanssa. Alle 2v käytössä ja ihan loppuun ajettu. Vaihdan entiseen 6S:ään akun ja otan sen takaisin käyttöön.

Samsung kokemuksien perusteella ei kyllä kannata kaikkia Android luureja tuomita. Samsungit on pahin esimerkki siitä, miten voidaan pilata mikä tahansa hyvä alusta tunkemalla liikaa omaa paskaa siihen päälle. Mulla on työpuhelimena Samsung Galaxy S8 ja se on kyllä ihan hirveä pökäle. Omana puhelimena about saman vuosimallin Sony Xperia XZ Premium ja ero on kuin yöllä ja päivällä. Sonyä on ilo käyttää, Samsungiin en koske, jos ei ole ihan pakko.

Mutta se off-topicista. Applen luurit on aina olleet omassa kategoriassaan hyviä ja vertautuu Android maailmassa varmasti enemmän esim. Sonyyn kuin Samsungiin. Itse tykkään Androidista, mutta en yhtään ihmettele, että miksi ios on joillekin parempi vaihtoehto.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom