Apple - iPhone

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Soppis
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
^Niin, kukin tyylillään. Itse en ole koskaan ymmärtänyt miksi maksaa autosta muutamaa tonnia enempää.
Toki itse taas maksan esim äänentoistoon liittyvistä vermeistä joskus summia joita ei ymmärrä itsekkään. :ROFLMAO:

Siirryin iphoneen viime viikolla. Laitoin 11 pro max:n. Järkevintähän olisi ostaa joku 200-600e hintaluokan laite, kun niissä on paras hinta/laatu. Aina ei tarvi mennä järjen kanssa

Pari päivää iVehje tuntui oudolta ja jopa turhauttavalta. Moni asia toimii eri tavalla androidiin verrattuna. Suurin ero mun entisiin android puhelimiin(pixel 2 ja pixel 3) on näppäimistön toimivuus. Mulle iLuurilla on paljon nopeampi kirjoittaa eikä typota niin pahasti kuin pixelillä. Jotenkin tämä iLuuri vain toimii paljon sulvammin kuin pixelit, maaginen laite. Pixeleihin verrattuna ihan eritasoinen akunkesto, näyttö, valmistuslaatu,... Toki pixelit eli googlen omat lippulaivatuotteet ei enää ole niin lippulaivoja ja vertailu on jopa epäreilua.

Iso yllätys oli, että monet appsit mitä käytän on parempia ios:lla. Paremmat ui:t ja enemmän fiitsöreitä. Ainoat vastaan tulleet poikkeukset on googlen youtube music klientti ja sit oli joku toinen appsi mikä oli kans huonommin tehty.

Toinen iso ylläribonus on safari. Safariin saa storesta adguardin, mikä oikeasti osaa poistaa mainokset. On meinaan nopea selain, kun sivut ei enää ole välkkyviä ja pomppivia joulukuusia. Pitää asentaa storesta ja sen jälkeen settingseistä konffata päälle.

Naaman käyttö lukituksenpoistoon on huippuominaisuus. Toimii myös pimeässä ja lasit päässä. Todella pop.

Vaimo alkoi haikailla kännykkäpäivitystä, joten XR meni sille, ja otin 11 Pron tilalle. Mukavamman kokoinen, ja näyttö on todella hyvä verrattuna aikaisempiin iPhone-malleihin. Viimeiksi ollut näin hyvä kontrasti kännykässä reilut 5 vuotta sitten ennen Applen tuotteisiin Nokialaisista siirtymistä. Onhan tää kännykäksi älyttömän hintainen. Kamerassa ärsyttää säädettävien ominaisuuksien minimointi: smart HDR on settingseissä, night mode asetus taitaa tulla vain pimeällä käsille, ja deep fusionia ei voi säätää pois kuin kiertoteitä. Olisi paljon parempi jotain kuvauksesta ymmärtäville, jos nämä olisi kamerassa nopeasti muutettavina asetuksina aina käsillä.

Unbox threrapylla on joku uusi kuori, oli tilattava.
Ai pirun hyvän näköinen! Vaihdoin just luurin, ja piti taas tilata kuoret: Kung Fu grip arkeen ja Quadlock ryönäämiseen / salille / pyörään kiinni. Latercase olis... juhlaan?

Ai pirun hyvän näköinen! Vaihdoin just luurin, ja piti taas tilata kuoret: Kung Fu grip arkeen ja Quadlock ryönäämiseen / salille / pyörään kiinni. Latercase olis... juhlaan?
Latercasessa kiinnostaa se textuuri, että luuri on hyvällä gripillä. Tilasin ja about tunnin päästä tuli jo shipped.

Olin pitkään sitä mieltä, että kotelo pilaa iLuurin, mutta pari kallista pudotusta Siperia-opettivat. Tää ei putoa handusta vahingossa.

Oma iPhoneni luo tallentaa usein muistiinpanot tuplana. Luon ne siis vaan kertaalleen, mutta myöhemmin palatessani katsomaan niitä, huomaan, että näkyvät muistiinpanot-apissa tuplana. Mistähän tämä johtuu?

Oma iPhoneni luo tallentaa usein muistiinpanot tuplana. Luon ne siis vaan kertaalleen, mutta myöhemmin palatessani katsomaan niitä, huomaan, että näkyvät muistiinpanot-apissa tuplana. Mistähän tämä johtuu?
Näkyiskö sulla siellä lokaali ja sitten iCloud tallennus?

Itsellä ainoana ja ensimmäisenä iphonena ikivanha 5x. Siinä aina harmittanut akun hyytyminen pakkasella. Onko Apple päässyt jo siitä ongelmasta eroon uusissa puhelimissa?

Ja toinen kysymys. Onko tavallisella puhelimen käyttäjällä mitään järkeä ostaa 11pro:ta vai riittääkö perus 11 normitarpeisiin? Siis tässä lähinnä kameraa ajatellen. Onko kameran ero niin suuri että kannattaa kalliimpaan sijoittaa?

Ja anteeksi jos näitä on puitu täällä jo aiemmin. Just vasta tämän ketjun huomasin enkä jaksa alkaa vanhoja viestejä selaamaan.

Itse en ole koko ”talven” aikana huomannut mitään merkittävää eroa akunkulumisessa sääolosuhteiden tai lämpötilaerojen vaikutuksesta. Edeltävässä iPhone X taas sen huomasi ko ei pakkasesta niinkään tykännyt versus tämä nykyinen.. Siihen en ota kantaa mikä on kenenkin puolesta järkevää. Ostin Pro koska halusin parhaan enkä hetkeäkään katunut ole. Paras luuri kädessä koskaan kaikinpuolin.

Itsellä ainoana ja ensimmäisenä iphonena ikivanha 5x. Siinä aina harmittanut akun hyytyminen pakkasella. Onko Apple päässyt jo siitä ongelmasta eroon uusissa puhelimissa?

Ja toinen kysymys. Onko tavallisella puhelimen käyttäjällä mitään järkeä ostaa 11pro:ta vai riittääkö perus 11 normitarpeisiin? Siis tässä lähinnä kameraa ajatellen. Onko kameran ero niin suuri että kannattaa kalliimpaan sijoittaa?

Ja anteeksi jos näitä on puitu täällä jo aiemmin. Just vasta tämän ketjun huomasin enkä jaksa alkaa vanhoja viestejä selaamaan.
Mulla on iphone 6 ja siinä on tosiaan ollut alusta asti tuo "pakkasongelma". Hyvä jos uusissa korjaantunut. Nyt oon kanssa kohta tässä hankkimassa uutta luuria itse itse otan sen 11pro:n ihan sen takia että siinä on se telephoto zoom linssi eli 2x optinen zoom. Ne kaksi muuta linssiähän on identtisiä ja täysin sama kuvanlaatu siinä perus 11:ssa. Eli jos et oikeasti aio luurilla kuvata paljon silleen että optisesta zoomista olis hyötyä ja et tarvitse sitä telelinssiä ja sulle riittää se keskinkertaisempi näyttö (mikä on ihan riittävän hyvä) niin ei kannata maksaa ehkä extraa pro:sta. Sanoisin että sulle riittää hyvin se perus 11.

Mulla on iphone 6 ja siinä on tosiaan ollut alusta asti tuo "pakkasongelma". Hyvä jos uusissa korjaantunut. Nyt oon kanssa kohta tässä hankkimassa uutta luuria itse itse otan sen 11pro:n ihan sen takia että siinä on se telephoto zoom linssi eli 2x optinen zoom. Ne kaksi muuta linssiähän on identtisiä ja täysin sama kuvanlaatu siinä perus 11:ssa. Eli jos et oikeasti aio luurilla kuvata paljon silleen että optisesta zoomista olis hyötyä ja et tarvitse sitä telelinssiä ja sulle riittää se keskinkertaisempi näyttö (mikä on ihan riittävän hyvä) niin ei kannata maksaa ehkä extraa pro:sta. Sanoisin että sulle riittää hyvin se perus 11.

Tilasin just työpuhelimeks 11 pro 64gt. Katoin, että kooltaan pienempi ja kevyempi mitä perus 11. Siinä pääsyy. Ja oled näyttö. Vanha ip8 pitää palauttaa entiselle työnantajalle. Paskanahan tästä on jo näytöt ja kaikki :D

Mä en nyt millään hiffaa että miksi mulla katoaa näppäilyäänet aina silloin tällöin kesken kirjoituksen ja palaa taas yhtä mystisesti ???
Nyt käytössä XR ja sama oli 7:ssa ja muistaakseni jossain Android luurissa aikaisemmin myös.
Oon testaillut erilaisia näppäilykomboja mutta en saa tuota tarkoituksella koskaan tapahtumaan.

Työpuhelimeksi elämäni ensimmäinen iphone: Miten saan helpoiten auki +10 erilasita nettisivua, ilman että työpöydällä kaikki sivut erillisinä kuvakkeina? Haluan pitää aloitussivun mahdollisimman tyhjänä ja Siri ei taida osata ehdottaa erillisiä nettisivuja. Onko olemassa esim joku appi johon tallentaan osoitteet? Tai esim kun painaa Gmail kuvaketta pitkään, niin antaa valita minkä "sivun" aukaisee. Siviilissä käytössä fyysisellä näppäimistöllä varattu blackberry, jossa plus 30 pikakomentoa eri nappien takana, aloitussivulla ei ole kuin kello. Samaa haluaisin nyt. Kiitos.

Miten muuten nyt kun ios 14 myötä tulee widgetit iphoneen, niin tuleeko niistä nyt iphonen myötä aivan huippu juttu ja meinaako jengi ottaa ne käyttöön? Nehän on ollut androidissa n. 100 vuotta...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom