Apple - iPhone

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Soppis
  • Aloitettu Aloitettu
6plussassa ois se kuvanvakautus, mutta muutoin kyllä sama fiilis, plussa on vaan liian iso. Jos sitä tarttee kantaa laukussa niin miksei sitten iPad mini - kun en soita/tekstaa kuitenkaan niinku ikinä (1.5v vanhan luurin lifetime on 3d15h, josta varmaan 75% on headhuntereiden riivailua tai vanhempien teknisenä tukena olemista)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mä oon kelannut, viittiikö plussaa ottaa kun se on ihan tolkuttoman iso ja taidan päätyä kutoseen. Ei puhelin voi olla mikään kahdella kädellä käytettävä vehje.
Sama. Ja itse asiassa kelasin, etten saa mitään muuta vaihtamalla kutoseen kuin vähän isomman näytön ja litteämmän puhelimen, enkä ole kyllä oikein osannut kaivata kumpaakaan. Olisin halunnut paremman akunkeston ja kameran, mutta ne tuli vain 6+aan. Pitää joka tapauksessa ostaa USA-versio, joten mietin ottaisko toisen 5S:n mieluummin kuin kutosen.

Mä oon kelannut, viittiikö plussaa ottaa kun se on ihan tolkuttoman iso ja taidan päätyä kutoseen. Ei puhelin voi olla mikään kahdella kädellä käytettävä vehje.

Otin sen kutosen kanssa lopulta koska plussa oli vaan järkyttävän iso. Saahan sitä sitten vaihdettua jos tuntuu pieneltä.

Sama. Ja itse asiassa kelasin, etten saa mitään muuta vaihtamalla kutoseen kuin vähän isomman näytön ja litteämmän puhelimen, enkä ole kyllä oikein osannut kaivata kumpaakaan. Olisin halunnut paremman akunkeston ja kameran, mutta ne tuli vain 6+aan..

Kaikki iP6:n kameraa testailleet ovat olleet sitä mieltä, että se on tuntuvasti parempi kuin iP5s:n kamera. Tai ainakaan suilmiini ei ole osunut toisenlaisia kommentteja. Optinen vakautus on toki kiva lisä, mutta kivoja ovat myös nopeampi focus, herkempi kenno ja suurempi hidastuskin.

iPhone 5 ja iOS 8 päivitys toi iloa iltaan. Ensin täysi tiltti, resetoinnin kautta uusi iOS sisään ja nyt restoren kautta entinen sisältö takaisin. Pakko arvostaa.

En siltikään vaihtaisi muuhun, en edes kutoseen. Ensimmäisen mallin 5 on paras luuri mitä olen näin 17 kännykkävuotena käyttänyt.

Sekä luuri (5s), että padi (kakkonen) tyrkyttää nyt iOS kasin päivitystä.
Voitteko suositella? Miksi?

On siinä käteviä toimintoja mm. viesteihin voi vastata suoraan ilmoituksesta yms. Ei todellakaan mikään mullistava, mutta ihan jees. Ipad2 en välttis laittais. 4S ainakin tahmaa aika kiitettävästi. Verkko- tai akkuongelmia ei mulla ole ollut, mutta ei toki tarkoita etteikö niitä olisi olemassa.

Löytynee esittelyvideoita verkosta, kandee kattoa. Kokoonsa nähden aika marginaalinen päivitys IMO.

Noi "päivitys ei toimi" uutiset on jo rutiinia ja niitä tulee joka kerta kun Apple julkaisee. Jos samat uutiset tehtäis muista valmistajista, niin huomattais, että aina jollain joku bugaa, ei ole Applen ongelma. Androidin ja muiden ongelmat kun ovat vain niin päivänselviä, ettei ne uutisena kiinnosta kiviäkään. Apple brändinä myy jopa noiden uutispalveluiden sisällöntuottoa ja on edullista länkyttää jos yhdellä miljoonasta on ongelmia puhelimen kanssa. Miettikää, että YHDELLÄ kirjoittajalla puhelin soittaa johonkin numeroon kun liittää autokaiuttimiin. Ja se pääsee noiden uutiseen. YKSI käyttäjä missään koskaan.

Noi "päivitys ei toimi" uutiset on jo rutiinia ja niitä tulee joka kerta kun Apple julkaisee. Jos samat uutiset tehtäis muista valmistajista, niin huomattais, että aina jollain joku bugaa, ei ole Applen ongelma. Androidin ja muiden ongelmat kun ovat vain niin päivänselviä, ettei ne uutisena kiinnosta kiviäkään. Apple brändinä myy jopa noiden uutispalveluiden sisällöntuottoa ja on edullista länkyttää jos yhdellä miljoonasta on ongelmia puhelimen kanssa. Miettikää, että YHDELLÄ kirjoittajalla puhelin soittaa johonkin numeroon kun liittää autokaiuttimiin. Ja se pääsee noiden uutiseen. YKSI käyttäjä missään koskaan.
Tämänhän piti toimia, kuin...;)
170111-IMG_4440.JPG

Tämänhän piti toimia, kuin...;)
Oot ymmärtänyt väärin. Päivitykset bugaa AINA valmistajasta riippumatta jollain yksilöllä. Mutta yhtä varmaa kuin junan vessan toiminta on se, että murot itkee kun Apple julkaisee. Se menee niin naurettavaksi, että jos YHDELLÄ käyttäjällä jossain päin maailmaa puhelin soittaa numeroon auton kautta, niin siitä tehdään ihan juttu uutiseen. Kuin naurettavaa? Tää on aina ihan sama ralli kun Apple julkaisee jotain, joka kerta, samalla kaavalla. Samaan aikaan ketään ei vittuakaan kiinnosta muiden valmistajien bugit tai uudet julkaisut. Yksinkertaisesti säälittävää.

Akusta en osaa sanoa (tänään loppui kesken i5:sta puolen tunnin työmatkalla kun pelasin jackpot sng pokeria mutta se peli on syöppö muutenkin) mutta wifi-verkkoyhteydet iPadissa (air, 3G) ovat pätkineet todella ärsyttävästi - helposti 5 kertaa päivässä joutuu cyclettämään lentokonetilan kautta että wifi lähtisi taas toimimaan. Simmissä ei ole dataa niin en tiedä onko sama ongelma siinä.
Tuntuu tapahtuvan yleensä kun lockscreenistä avaa applikaation, mutta on tuo kerran pari tapahtunut home screenin kautta.

No, .0 versiot pitäisi aina jättää väliin :/

Samaan aikaan ketään ei vittuakaan kiinnosta muiden valmistajien bugit tai uudet julkaisut. Yksinkertaisesti säälittävää.
Kyllä minua ainakin kiinnostaa nimenomaan iOS8 käyttäjien huonot kokemukset. Katselen näitä aikani ennenkuin päivitän kasin iPadiin (Air) ja iPhoneen (5S). Minua ei kiinnosta debugata Applen tuotteita. Pari kertaa on aiemmin tullut näistä päivityksistä isoja ongelmia, joiden ratkomiseen meni tuhottomasti omaa aikaa.

Androidin uudet versiot on aika eri asia, koska suurimmalle osalle laitteista ei soviteta noita lainkaan valmistajan toimesta. Se on aktiivikäyttäjien omalla riskillä tyyppistä hommaa, jossa ongelmat ovat aika odotettujakin. Applen tapauksessa laite taas koko ajan muistuttelee, että pitäisi päivittää jo.

En viitsinyt ottaa plussaa kun IMO luuri ei vain voi olla mikään kahdella kädellä käytettävä, joten tilasin kutosen. En ole tajunnut noita isoja luureja, enkä tajua edelleenkään. Mitä järkee on puhelimessa, jota ei voi käyttää yhdellä kädellä?

Onhan tuo kieltämättä hieman kiusallista jos 999 euroa sijoittaa puhelimeen ja se vääntyy taskussa :D
Kai tääki o heti "murojen" valitusta, mutta enpä ole koskaan ennen kuullut että puhelin olisi radikaalisti muuttanut muotoaan taskussa.

Katselen näitä aikani ennenkuin päivitän kasin iPadiin (Air) ja iPhoneen (5S).

... ja onneksi en päivittänyt vielä, eiliseltä tuttavan FB-status:

iOS8 päivitetty iPad airiin: kaikki nettiin liittyvä tahmaa/toimii satunnaisesti/ei toimi ollenkaan (ei saa nettisivuja auki, ei saa luettua maileja, jne). Saako tähän edellisen version vai mitä tälle pitää tehdä?

Mental note: päivitä vasta 8.1:seen. Luulin, että noi WiFi-ongelmat olisi koskeneet vain vanhempia iPadeja, mutta näköjään ei. 5S:stä en ole kuullut vastaavia valituksia, onko muut?

... ja onneksi en päivittänyt vielä, eiliseltä tuttavan FB-status:

Mental note: päivitä vasta 8.1:seen. Luulin, että noi WiFi-ongelmat olisi koskeneet vain vanhempia iPadeja, mutta näköjään ei. 5S:stä en ole kuullut vastaavia valituksia, onko muut?

Eikös tuon vielä pysty revertoimaan entiseen jonkin aikaa? Itse kanssa oottelen pari-kolme hätäfixiä ennen kun alan päivitystä katselemaan tuolle iPad neloselle. Suurin syy päivittää tähän karkki-versioon mikä nyt on, että osa appseista ei enään toiminut vanhalla. Muuten olisin pitäytynyt vanhassa. Ei siis nytkään kiire päivittää päivittämisen ilosta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom