Apple - iPhone

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Soppis
  • Aloitettu Aloitettu
Kyllä on ollut 4 ja 4S malleissa. Ei kylläkään mitenkään yhteen henkilöön liittyen, mutta joskus joutuu lähmimään ihan tosissaan, eikä välttämättä silti ehdi avaamaan vaan pitää soittaa takaisin. Melko satunaista, mutta aina yhtä vittumaista.

Jep tätä tekee välillä :curs:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Yksi firstworldproblem 5S:stä on löytynyt: duunin WLANista kun lähtee veks, niin pitää koko WiFi sammuttaa, että tää osais vaihtaa celludataan.

En ole muiden lähiverkkojen kanssa joutunut tuota veivaamaan. Go figure...

''iTunes ei voi lukea iPhonen siältöä, paluta tehdasasetukset...........''. Mistä tuo johtuu? Kolme kertaa palautettu iPhone ja ollut jopa huollossa mutta ei kuulemma ollut mitään vikaa. Palautuksen jälkeen pystyy yhditämään kerran iTunesiin mutta kun yrittää toisen kerran niin taas sama juttu.

Nyt on erittäin lähellä, että meikäläinen ostaa ensimmäisen iPhonen. Ja ensimmäisen älypuhelimen. Jotenkin tullut iPhoneista kuva selkeästä, helppokäyttöisestä, nopeasta ja toimivasta puhelimesta ja noita ominaisuuksia haen puhelimelta. Lähinnä tulisi selailtua nettiä, otettua kuvia, toki soiteltua, whats appia, navia yms. perus sovelluksia. Mietinkin tässä, että onko mitään järkeä investoida köyhänä opiskelijana tuohon 5S:ään vai tyytyisikö vanhempaan 4S malliin. Lienee sekin vielä kelpo peli, eikä ole jäänyt kehityksestä vielä liian pahasti jälkeen? Puhelimen koko ja näkökin aika optimi. Toisaalta olisi tuo halvempi 5C mallikin, mutta liekkö se taas paljoakaan 4S:ää kummempi. Toki nettiselailuun tuo pidempi näyttö olisi ok. Aika hitaasti tuntuu muuten iPhonejen hinnat tippuvan, mutta kerralla kuitenkin hyvän ajattelin ostaa ja pitää sitä sitten pidemmän aikaa. Aikalailla puhelimet loppuun käytetty ennenkin. Niin, ja sitten vielä tuosta muistinmäänmäärästä. Minulle kun ei tuo 16, 32 tai 64GB sano juuri mitään. Eli mikä noista nyt sitten on peruskäyttöön se riittävä? Kuvia ja ehkä musaa jonkun verran tulisi tallennettua. Toisaalta jos hommaa spotifyn, niin eipä tuota musiikkiakaan tarvii pahemmin tallennella. Kunhan tässä pyörittelen vaihtoehtoja mistään mitään tietämättä päässäni, joten jos saisi vähän vinkkiä mikä malli olisi tähän omaan käyttöön sopivin.

Nyt on erittäin lähellä, että meikäläinen ostaa ensimmäisen iPhonen. Ja ensimmäisen älypuhelimen. Jotenkin tullut iPhoneista kuva selkeästä, helppokäyttöisestä, nopeasta ja toimivasta puhelimesta ja noita ominaisuuksia haen puhelimelta. Lähinnä tulisi selailtua nettiä, otettua kuvia, toki soiteltua, whats appia, navia yms. perus sovelluksia. Mietinkin tässä, että onko mitään järkeä investoida köyhänä opiskelijana tuohon 5S:ään vai tyytyisikö vanhempaan 4S malliin. Lienee sekin vielä kelpo peli, eikä ole jäänyt kehityksestä vielä liian pahasti jälkeen? Puhelimen koko ja näkökin aika optimi. Toisaalta olisi tuo halvempi 5C mallikin, mutta liekkö se taas paljoakaan 4S:ää kummempi. Toki nettiselailuun tuo pidempi näyttö olisi ok. Aika hitaasti tuntuu muuten iPhonejen hinnat tippuvan, mutta kerralla kuitenkin hyvän ajattelin ostaa ja pitää sitä sitten pidemmän aikaa. Aikalailla puhelimet loppuun käytetty ennenkin. Niin, ja sitten vielä tuosta muistinmäänmäärästä. Minulle kun ei tuo 16, 32 tai 64GB sano juuri mitään. Eli mikä noista nyt sitten on peruskäyttöön se riittävä? Kuvia ja ehkä musaa jonkun verran tulisi tallennettua. Toisaalta jos hommaa spotifyn, niin eipä tuota musiikkiakaan tarvii pahemmin tallennella. Kunhan tässä pyörittelen vaihtoehtoja mistään mitään tietämättä päässäni, joten jos saisi vähän vinkkiä mikä malli olisi tähän omaan käyttöön sopivin.

Osta 5x mallia nyt vähintään, jos tarkoitus pitempään pitää (boldattu). 4s on jotain 2v2kk vanha puhelin jo, joka on ikuisuus jos meinaat pitempään pitää.. Tai sit jos haluut "köyhistellä", niin nexus 5, käsittääkseni joku 400e-450e ja markkinoiden parhaimmistoa. Kaikki käyttikset toimii hakemaasi ns. peruskäyttöä varten, ei kannata olla liian ehdoton varsinkaan ensimmäistä älypuhelinta ostaessa (mikäli et ole ns. "ekosysteemin vanki" tai tarkoitus ei ole ostaa lisää Applen tuotteita), mutta toki jos Applea (iossia) haluu niin toki ostat sitä sit. 16 gigalla voi pärjätä, mutta joutuu aijoittain tyhjentää puhelinta. Pilvipalvelut helpottaa tilapulaa ja musiikki luonnollisesti spotifystä.. Jos ei oo rahasta kiinni, niin mieluummin 32giganen.
Lyhyesti, Applen 5x toimii kyseistä tarvettasi varten, älä osta 4s enään, - markkinoilta saa paljon parempaa kuin 4s..

Jos iphonea et ole aiemmin omistanut niin todennäköisesti olet tyytyväinen ostokseen, vaikka ostaisitkin vanhemman mallin. Jos suositella saisi niin itse ostaisin vitosen tai tämän päivitetyn version siitä. Hirveää eroa niiden kahden välillä ei ole tai ainakaan sellaista eroa, mitä normaalissa käytössä nyt niin selkeesti huomaisi. Itse olen todennut riittäväksi tämän 16GB ja kuvia ja ohjelmia on aina mahtunut, eikä ole ongelmia sen suhteen tullut.

Itse ostaisin siis ihan i5 ja 16GB.

Tuota normaalia vitosta vaan ei taida enää saada mistään kaupasta uutena ostettua, vaan kaikkialla on myynnissä 5s ja 5c. Kehottaisinkin katsomaan, jos löytäisit netistä vähän käytetyn/uudenveroisen vitosen, voi irrota jopa 400€. Tietty tuossa on hiukan enemmän vaivaa ja sisältää joitain riskejä, mutta halvemmalla ainakin pääsee. 16GB muistia riittää ainakin minulle, turha ostaa isompaa varsinkin jos/kun budjetti on pieni.

iPhone 5 tilattu. Oli mielestäni aika hyvä tarjous: 613 euroa uudesta 64GB:n viitosesta. Ei tuo sormenjälkitunnistus niin must ole. Muistikaan ei ainakaan loppumaan tule. Toivottavasti hyvä tuote :)

Kertokaas viisaammat miks suurin osa mun iPhone 4 sovelluksista on saksan kielellä vaikka kaikki tilit ja käyttis on suomella, ja miten noi sovellukset sais suomelle :wtf:

Oisko iLuurissa käytössä Saksan sovelluskauppa? Avaa App Store, valkkaa alavalikosta vasemmanpuolisin tabi "Featured", kelaa näyttöä ihan alas ja tökkää optiota "View Apple ID" ja syötä salasana. Jos App Store on Saksa, vaihda tilalle Suomi tai USA, sen mukaan mikä nyt parhaiten itselle sopii. Sorry - en tiedä, mitä nuo lainausmerkeissä olevat tekstit on suomenkielisellä käyttiksellä.

EDIT: niin ja ne saksankieliset sovellukset pitänee poistaa luurista ja ladata uudestaan Suomen storesta. On sitten sovelluksesta kiinni, tuleeko suomen- vai englanninkielinen tilalle.

Tuo on aika ärsyttävää. Joskus ei muista laittaa voimakkuutta illalla pienemmälle. Mahtava herätä, kun herätys soi täysiä korvan juuressa klo 4:25...

Itellä menny hermo näiden kännyköiden kans totaalisesti. Aatellu nyt Macbookin jo omistavana myös vaihtaa kännykän saman lafkan tuotteisiin. Kahesta edellisestä kännykästä on mennyt näyttö säröille, joten iPhonen näytön vaihto on helpompi operaatio. Ja usein halvempikin kun noiden aiempien kännyköiden.
Koska ajattelin ostaa nyt ton uusimman 5s:n niin minkälainen suojakotelo siihen kannattaisi hankkia? Perus korttikoteloläpälliset ei käy, koska ei kestä. Joku helvetin iskunkestävä sais olla. 4/4S:hän sais ton Tankin, mutta sitä ei taida vielä vitosille olla?

5:n etulasi on sitten vitunkallis. Kallein luurini ikuna, 2 kertaa saanu etulasin vaihtaa (180e + 5000thb ~ 111e). Koko omena-aikani olen ollut henkeen ja vereen näyttösuojia vastaan koska feng shui menee pilalle, mutta enää ei selkäranka kestä, pakko toivoa että jos epäonni jatkuu (varkausyritykset) niin suoja estää lasin tuhoutumisen.

5:n etulasi on sitten vitunkallis. Kallein luurini ikuna, 2 kertaa saanu etulasin vaihtaa (180e + 5000thb ~ 111e). Koko omena-aikani olen ollut henkeen ja vereen näyttösuojia vastaan koska feng shui menee pilalle, mutta enää ei selkäranka kestä, pakko toivoa että jos epäonni jatkuu (varkausyritykset) niin suoja estää lasin tuhoutumisen.

En tiedä missä olet tuon työn teettänyt, mutta ainakin mitä itse tiedän niin kahdensadan kieppeillä pyörii parissa firmassa toimenpide.

Erittäin kestävää koteloa/suojusta edelleen etsitään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom