Apple - iPhone

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Soppis
  • Aloitettu Aloitettu
Itse iskin justiin iPhone 5 tulille Galaxy S3 jälkeen ja tuntuu kuin kotiin olisi palannut.. Ei vaan ollut mua varten toi Galaxy S3. Ei kyllä valittamista puhelimessa, mutta tuntui silti että toi android on jonkin verran kankeahko verrattuna IOS. IOS loistaa nopeudellaan. En tiedä sit johtuuko siitä, että on vain tottunut iPhoneen käyttämiseen..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nelkussakin toimii tuo navigaatio uusilla kartoilla, toisin kun annat ymmärtää. Tuossa perusnelkussakin on turn-by-turn -navigointi, joskaan se ei etene automaattisesti kuten uudemmissa malleissa.
Lista oli suoraan Apple.com:sta. Eli valita sinne suuntaan, että antavat väärää tietoa.

Nelkussakin toimii tuo navigaatio uusilla kartoilla, toisin kun annat ymmärtää. Tuossa perusnelkussakin on turn-by-turn -navigointi, joskaan se ei etene automaattisesti kuten uudemmissa malleissa.

Nyt hetken noita karttoja käyttäneenä en ymmärrä ihmisten käsittämätönä nillitystä asiasta(varsinkaan niiden jotka eivät edes omista iPhonea...), omassa käytössä nuo ovat toimineet varsin hyvin. Toki tuota paikallistietoa uupuu(yrityksiä, palveluita) ja kaikki uusimmat tiet/sateliittikuvat eivät ole vielä päivittyneet, mutta kokonaisuutena nuo ovat olleet omassa käytössä merkittävä parannus edelliseen google-versioon.

+navigointi joka neuvoo risteykset(en ole kokeillut että osaako neuvoa jopa kaistat, olettaisin että osaa)
+paljon nopeammat kartat
-tuoretta tietoa uupuu
-yrityksiä/palveluita puuttuu

Ei ainakaan viikonloppuna vielä osannut. Kaikenkaikkiaan uusi maps toimii nelosessa ripeästi ja melko tarkasti mutta sopii melkeinpä paremmin reitin suunnitteluun kun yksinajavan ummikon navigaattoriksi.

- - - Updated - - -

Itse iskin justiin iPhone 5 tulille Galaxy S3 jälkeen ja tuntuu kuin kotiin olisi palannut.. Ei vaan ollut mua varten toi Galaxy S3. Ei kyllä valittamista puhelimessa, mutta tuntui silti että toi android on jonkin verran kankeahko verrattuna IOS. IOS loistaa nopeudellaan. En tiedä sit johtuuko siitä, että on vain tottunut iPhoneen käyttämiseen..

Tai siitä että iOs on paljon simppelimpi kuin android?

Nyt hetken noita karttoja käyttäneenä en ymmärrä ihmisten käsittämätönä nillitystä asiasta(varsinkaan niiden jotka eivät edes omista iPhonea...), omassa käytössä nuo ovat toimineet varsin hyvin. Toki tuota paikallistietoa uupuu(yrityksiä, palveluita) ja kaikki uusimmat tiet/sateliittikuvat eivät ole vielä päivittyneet, mutta kokonaisuutena nuo ovat olleet omassa käytössä merkittävä parannus edelliseen google-versioon.

+navigointi joka neuvoo risteykset(en ole kokeillut että osaako neuvoa jopa kaistat, olettaisin että osaa)
+paljon nopeammat kartat
-tuoretta tietoa uupuu
-yrityksiä/palveluita puuttuu

No sitähän tuossa varmaan juuri ajetaan takaa, ettei turn-by turn-navigointi toimi nelkussa. Mulla on ja nelkku käytössä ja kokeilin tuota uutta navigointia tasan kerran. Onhan se nyt aivan elimestä, että tarvii ite selata sitä risteyslistaa eteenpäin jos haluaa pysyä vähänkin kartalla.

Onko muuten kenelläkään kokemusta miten toi puhelimen kytkysopimuksen avausjuttu menee?

Eli saan kuulemma sähköpostitse jotkut koodit, mutta miten se toimii käytännössä eli tarvitseeko mulla olla puhelin tällöin toimintakunnossa(eli sim-kortti sisällä)? Vai voinko tehdä tämän avauksen ilman verkkoakin?

anyone?

Okei, kun mä sain vain tiedon, että tulen saamaan sähköpostiini jonkun avauskoodin millä saan puhelimen lukituksen poistettua. Puhelimeni on siis edelleen kytkynä, mutta ei tarvinnut maksaa kuin muutama kymppi, että saan tuon avauskoodin. Mietinkin vain mikä tämä maaginen avauskoodi on ja kuinka se toimii?

Okei, kun mä sain vain tiedon, että tulen saamaan sähköpostiini jonkun avauskoodin millä saan puhelimen lukituksen poistettua. Puhelimeni on siis edelleen kytkynä, mutta ei tarvinnut maksaa kuin muutama kymppi, että saan tuon avauskoodin. Mietinkin vain mikä tämä maaginen avauskoodi on ja kuinka se toimii?

Kun mä muutin pois Sveitsistä, kävin maksamassa operaattorille kytkyn pois. Ne lähetti Applelle tiedon, että puhelimen voi avata. Meni muistaakseni 2-3 päivää kunnes iTunesiin tuli tieto, että lukituksen voi poistaa. Puhelin kiinni koneeseen ja homma selvä.

Kun mä muutin pois Sveitsistä, kävin maksamassa operaattorille kytkyn pois. Ne lähetti Applelle tiedon, että puhelimen voi avata. Meni muistaakseni 2-3 päivää kunnes iTunesiin tuli tieto, että lukituksen voi poistaa. Puhelin kiinni koneeseen ja homma selvä.

Okei, mä saan about parin viikon kuluessa ton avauskoodin, mutta tarvitko tohon missään vaiheessa sitä, että sun puhelin olisi verkossa? Vai toimiiko pelkästään tietokoneeseen yhdistämällä tms?

Onko nämä kytkyt nykyään joka operaattorilla näin vammaisia, ettei lukituksia pureta vasta kun koko sopimuskausi on päättynyt? DNAlta kertoilivat ettei asia ole heidän hallinnassa vaan juttu menee applen kautta. Käsittämätöntä toimintaa. Jos haluaisin vaihtaa luurin aina uuteen malliin ts. joka vuosi kerran, se ei olisi siis mahdollista mitenkään järkevästi. Mikä ansaintalogiikka tässä on ettei puhelinta saa päivittää saman operaattorin sisällä edes rahalla? Maksaisin koko sovitun setin alta pois, operaattori saisi omansa pois kuten myös luurin valmistaja, lisäksi operaattori saisi päivitetty taas sopimuskauden alkamaan alusta ja luurivalmistaja kaupaksi uuden puhelimen. Mikä intressi operaattorilla/applellä on enää mitään lukkoa pitää voimassa?

Harmittaa kun oletin asian olevan helpompi. IsoDinokaan ei siis saanut puhelintaan mitä kauppasin jo täällä.

Toi uus iOS6 vetää kyl hiljaseks.
Nelosessa app store on jäätävän hidas, kaiken avaaminen kestää ikuisuuden. Sit puhelin on jämähtänyt ton päivityksen myötä useammin kuin aikasempana 1,5vuotena yhteensä.

No sitähän tuossa varmaan juuri ajetaan takaa, ettei turn-by turn-navigointi toimi nelkussa. Mulla on ja nelkku käytössä ja kokeilin tuota uutta navigointia tasan kerran. Onhan se nyt aivan elimestä, että tarvii ite selata sitä risteyslistaa eteenpäin jos haluaa pysyä vähänkin kartalla.

Ei kai tuota voi navigaatioksi sanoa, jos itse pitää reittiä edetä. Sehän on sitten vaan perus karttapalvelu tms.

Onko mahdollista että 2012 työnnetään käyttäjille navisofta jolla ei voi navigoida? Ettet ole tajunnut jotain väärin? Ei kai Applekaan nyt noin roisia paskaa työnnä ulos pokerinaamalla?

Onko nämä kytkyt nykyään joka operaattorilla näin vammaisia, ettei lukituksia pureta vasta kun koko sopimuskausi on päättynyt? DNAlta kertoilivat ettei asia ole heidän hallinnassa vaan juttu menee applen kautta. Käsittämätöntä toimintaa. Jos haluaisin vaihtaa luurin aina uuteen malliin ts. joka vuosi kerran, se ei olisi siis mahdollista mitenkään järkevästi. Mikä ansaintalogiikka tässä on ettei puhelinta saa päivittää saman operaattorin sisällä edes rahalla? Maksaisin koko sovitun setin alta pois, operaattori saisi omansa pois kuten myös luurin valmistaja, lisäksi operaattori saisi päivitetty taas sopimuskauden alkamaan alusta ja luurivalmistaja kaupaksi uuden puhelimen. Mikä intressi operaattorilla/applellä on enää mitään lukkoa pitää voimassa?

Harmittaa kun oletin asian olevan helpompi. IsoDinokaan ei siis saanut puhelintaan mitä kauppasin jo täällä.

Ostin iPhone 5:n, kun tuli myyntiin. Soitin samana aamuna Soneralle, että ottakaa vanhasta nelkusta lukot pois. Nelosen 24kk kytkyä oli jäljellä vielä parin kuukauden laitemaksut. Sanoin, että laittakaa tulevat laitemaksut seuraavaan puhelinlaskuun kera iPhone 5:n laitemaksujen. Kaikki ok sanoivat. Kytkin nelosen iTunesiin ja ruudussa luki: "SIM-lukitus poistettu" tms. Näin ainakin Soneralla. Ei mitään koodeja tai sähellystä.

Ainiin, kyseessä firman liittymä + puhelin. En tiedä vaikuttaako mihinkään.

Onko nämä kytkyt nykyään joka operaattorilla näin vammaisia, ettei lukituksia pureta vasta kun koko sopimuskausi on päättynyt? DNAlta kertoilivat ettei asia ole heidän hallinnassa vaan juttu menee applen kautta. Käsittämätöntä toimintaa. Jos haluaisin vaihtaa luurin aina uuteen malliin ts. joka vuosi kerran, se ei olisi siis mahdollista mitenkään järkevästi. Mikä ansaintalogiikka tässä on ettei puhelinta saa päivittää saman operaattorin sisällä edes rahalla?

Näin taitaa valitettavasti mennä Suomessa. Mulle sanottiin ensin puhelinoperaattorilta, että mun täytyy kääntyä Applen puoleen ja sieltä pystyvät avaamaan--> Menin Applen liikkeeseen ja sieltä sanottiin että avaukset ovat aina täysin operaattorin hallinnassa-->soittoa taas operaattorille ja nyt luvattiin avata lukitus pienestä lisämaksusta. Toki kytky on edelleen voimassa, jäädytettynä tosin, mutta nyt ainakin voin huoletta vaihtaa liittymää jos siltä tuntuu ja ei ole enää niin sidottuna tuohon kytkyyn.

Niin siis kyllä mä sain ainakin kesken kauden lukituksen auki, mutta hauskaa oli se, että kun halusin maksaa puhelimen kerralla pois niin siitä olisi ollut jtn. 56e jäljellä, mutta kun halusinkin operaattorilukituksen pois niin hintahan pompsahtikin johonkin parin sadan euron tuntumaan, koska tuo aiempi hinta oli sopimushinta.
Otettiin sitten kuitenkin lukitus pois, koska uusi liittymä oli jo avattu ja vanha suljettu ja se oli ainoa konsti saada viikonlopuksi puhelin toimintaan.
Maanantaina sitten soitin aspaan ja kirosin, että asiasta ei infottu vaikka ennen liittymänvaihtoa tiedustelin.
Sitten yhtäkkiä löytyikin semmonenkin vaihtoehto, että maksan nyt tuon pari kuukautta ihan jotain mahd. halpaa liittymämaksua (oisko ollut 9.99) jolloin puhelimen saattoi vielä lunastaa siihen sopimushintaan.

Ja vähän tuo kuullosta paskapuheelta, että aplelta tarttisi lukitus avata. Mulle ainakin sanoi heti sen näppäilevänsä ja hetken naputeltuaan sanoi, että nyt kun lyöt puhelimen iTunesiin niin aukeaa.

- - - Updated - - -

Ei kai tuota voi navigaatioksi sanoa, jos itse pitää reittiä edetä. Sehän on sitten vaan perus karttapalvelu tms.

Onko mahdollista että 2012 työnnetään käyttäjille navisofta jolla ei voi navigoida? Ettet ole tajunnut jotain väärin? Ei kai Applekaan nyt noin roisia paskaa työnnä ulos pokerinaamalla?

Nii en sitte tiedä varmaksi. Tuli vaan tuosta mieleen kun aiempi kommentoija viittasi myös siihen, että ei risteyksen mene automaattisesti eteenpäin.
Silleen mulla ainakin, menee, että ajoneuvon sijainti kyllä näkyy kartalla ja yläosassa rivissä risteyksiä. Mutta kun menin ekan risteyksen ohi niin se näkyi vaan kartalla. Risteysopastukset ei siirtyneet eteenpäin.
On mulla kyllä tää puhelin muutenkin sohlannut, etten ihmettelisi vaikka johtuisi siitä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom