Onko nämä kytkyt nykyään joka operaattorilla näin vammaisia, ettei lukituksia pureta vasta kun koko sopimuskausi on päättynyt? DNAlta kertoilivat ettei asia ole heidän hallinnassa vaan juttu menee applen kautta. Käsittämätöntä toimintaa. Jos haluaisin vaihtaa luurin aina uuteen malliin ts. joka vuosi kerran, se ei olisi siis mahdollista mitenkään järkevästi. Mikä ansaintalogiikka tässä on ettei puhelinta saa päivittää saman operaattorin sisällä edes rahalla? Maksaisin koko sovitun setin alta pois, operaattori saisi omansa pois kuten myös luurin valmistaja, lisäksi operaattori saisi päivitetty taas sopimuskauden alkamaan alusta ja luurivalmistaja kaupaksi uuden puhelimen. Mikä intressi operaattorilla/applellä on enää mitään lukkoa pitää voimassa?
Harmittaa kun oletin asian olevan helpompi. IsoDinokaan ei siis saanut puhelintaan mitä kauppasin jo täällä.
Niin siis kyllä mä sain ainakin kesken kauden lukituksen auki, mutta hauskaa oli se, että kun halusin maksaa puhelimen kerralla pois niin siitä olisi ollut jtn. 56e jäljellä, mutta kun halusinkin operaattorilukituksen pois niin hintahan pompsahtikin johonkin parin sadan euron tuntumaan, koska tuo aiempi hinta oli sopimushinta.
Otettiin sitten kuitenkin lukitus pois, koska uusi liittymä oli jo avattu ja vanha suljettu ja se oli ainoa konsti saada viikonlopuksi puhelin toimintaan.
Maanantaina sitten soitin aspaan ja kirosin, että asiasta ei infottu vaikka ennen liittymänvaihtoa tiedustelin.
Sitten yhtäkkiä löytyikin semmonenkin vaihtoehto, että maksan nyt tuon pari kuukautta ihan jotain mahd. halpaa liittymämaksua (oisko ollut 9.99) jolloin puhelimen saattoi vielä lunastaa siihen sopimushintaan.
Ja vähän tuo kuullosta paskapuheelta, että aplelta tarttisi lukitus avata. Mulle ainakin sanoi heti sen näppäilevänsä ja hetken naputeltuaan sanoi, että nyt kun lyöt puhelimen iTunesiin niin aukeaa.
- - - Updated - - -
Ei kai tuota voi navigaatioksi sanoa, jos itse pitää reittiä edetä. Sehän on sitten vaan perus karttapalvelu tms.
Onko mahdollista että 2012 työnnetään käyttäjille navisofta jolla ei voi navigoida? Ettet ole tajunnut jotain väärin? Ei kai Applekaan nyt noin roisia paskaa työnnä ulos pokerinaamalla?
Nii en sitte tiedä varmaksi. Tuli vaan tuosta mieleen kun aiempi kommentoija viittasi myös siihen, että ei risteyksen mene automaattisesti eteenpäin.
Silleen mulla ainakin, menee, että ajoneuvon sijainti kyllä näkyy kartalla ja yläosassa rivissä risteyksiä. Mutta kun menin ekan risteyksen ohi niin se näkyi vaan kartalla. Risteysopastukset ei siirtyneet eteenpäin.
On mulla kyllä tää puhelin muutenkin sohlannut, etten ihmettelisi vaikka johtuisi siitä.