Apple - iPhone

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Soppis
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Nyt pitää muistuttaa, että en ole Muro. Minulla on kotona 2 ipadia, mbp ja imac. Ei yhtään muuta konetta kuin omenaa. Ensinmäisen iphonen tilasin jenkeistä, kun muualta en saanut. Eli en ole muro.

On vaan hyvin huvittavaa miten osa suhtautuu tähän juttuun kuin uskontoon? Esim. juuri sä, Japi ja varmaan 80% apple tuotteiden ostajista (oma arvio).

Mulla ei oo yhtään applen laitetta, enkä osta tätä iphone vitostakaan.

Kyllä se 4 on pakko vaihtaa 5!
Kukaan muu ei voi keksiä puhelimeen tälläistä ominaisuutta, kuin Apple:wtf:
http://www.mtv3.fi/uutiset/it.shtml/2012/09/1615126/iphone-5n-kameraerikoisuus---panoraamakuvat

Toi on muuten loistava ominaisuus, oon ottanu sigamageita panoramakuvia SG3:lla jo jonkin aikaa.
Itellä macbookit ja iPadit, kun vastaavia parempia ei ole. Puhelimeks hommasin SG3:n kun vastaavaa parempaa ei oo, eikä näytä näissä julkasuissa tulevankaan. Saas nähdä kun tulee tarkempaa tietoa ominaisuuksista.

Miten jenkit kehtaa sanoa, että applen tuotteet on kalliita, jos tuo hinta pitää paikkaansa?

J

E: Se on kyllä just niinku uskonto. Se vaan on paras koska se on. No, ei voi kyllä Applea moittia markkinoinnista. Ei onnistu jokaiselta brändätä tuotettaan niin, että sille saadaan kasa hulluja faneja. Tuote myy aina, se on varma.

Jep Apple kieltämättä mallikkaasti hoitanut ton. Iphone 5:sen on periaatteessa ostanut jo 50% Apple käyttäjistä ennen julkaisua.

MEH

Taitaa vaihtua merkki...miksi sen pitää olla noin ruma ja näytön noin pieni?

Rumaan on vaikea sanoa mitään, koska se on mielipide kysymys. Mun mielestä tuo musta on helvetin seksikäs. Näyttö ei kyllä ole liian pieni. Hyvä ettei apple mennyt samaan junaan kun samsung tuon koon kanssa.

Oletko tosissasi? Oletko kuullut kytkykaupasta?
Niinpä.

Suomessahan kytky on tietty aivan eri asia eikä siinä häviä lähes yhtään (joskus voittaa), mutta tosiaan jenkeissä esim. 4S:stä tuli liittymän kanssa vuodessa $800-$2000 lasku. Verizonilla halvin 4S paketti oli $55/kk ja kallein $170/kk. 12GB datakatolla netti $100/kk, heh. Eli unlimited text/sms ja 12GB on sen $170/kk.

En oo kattonu vitosen hintoja, jos niit edes on vielä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
iCloud tabsit tulee myös uuteen käyttikseen, on meikälle ainakin helvetin kätevä toiminto. Eli siis jos joku ei tiedä, niin Mountain Lionissa tuo otettiin käyttöön ja kun Safarissa on tabeja auki ja meet läppärille, siellä on samat tabit auki. Tämä tulee nyt sitten myös iOS6:een.

Sama ominaisuus ollut Google Chromessa jo pitkään. Tietty parempi kopsata ominaisuus Applen puolelle myöhään kuin ei milloinkaan.

Kuinka paljon voi innovoida? Mitä ihmiset odottavat Applen julkaisuilta? Mitä tähän puhelimeen olisi vielä kaivannut, uuden designin, minkä siis?

JOtain uutta. Vanhan uudelleen myynti on tylsää. Mä todennäköisesti siirryn mäkistä takaisin wintoosaan. Niin tietokoneissa kuin puhelimissa. Aika epäreilua kysyä kuluttajalta mitä sieltä olisi vaadittu. Applen se pitää innovoida, jos innovaatio olisi jo kaikkien tiedossa niin silloinhan se olisi jo vanha. Jotian uutta ja mullistavaa, sellaista mitä 'kukaan' ei ole vielä kuullut. Noh, saatiin nappikuulokkeet, kolmen vuoden työtuloksena.

Hyvä asia julkaisussa on se, että näyttöä ei suurennettu tuon enempää. Minä olisin jättänyt vieläkin pienemmäksi.

Toinen nollapäivitys putkeen. Pidän itseäni aika puoluteetomana, mulla ei ole apple laseja, mutta ei ole wintoosaakaan (tai mitään muutakaan).

Valikoiden skrollaus? are you kidding me? Missä tuo rullaus ei nykypäivänä ole sulavaa?

Mikään ei riitä. Ei kai muutkaan valmistajat räjäytä pankkia jokaisella julkaisullaan?
Toinen nollapäivitys putkeen. Pidän itseäni aika puoluteetomana, mulla ei ole apple laseja, mutta ei ole wintoosaakaan (tai mitään muutakaan).

Itse olen Apple"fani", sitä en kiellä, mutta HTC:n/Samsungin missään puhelimessa ei ole mitään, joka olisi aiheuttanut jotain "WOW iPhone on kyllä perseestä kun ei sillä tätäkään voi tehdä" -fiiliksiä. Lisäksi esimerkiski iPhone 4 S:n (puhumattakaan iPhone 5:stä) toimivuus, valikoiden skrollaus, sulavuus jne. on omaa luokkaansa.
Valikoiden skrollaus? ary kidding me? Missä tuo rullaus ei nykypäivänä ole sulavaa?

Edit: koska porukka luopuu noista iänikuisista speksivertailuista? Eiköhän se ole jo muutamaan kertaan huomattu, että speksejä paperilla on ihan turha vertailla, ja vetää niiden perusteella johtopäätöksiä siitä lopullisesta käyttäjäkokemuksesta/laitteen toimivuudesta (esim. näytön tiedot sitten asia erikseen, niistä näkee jo paljon paperilta).

Periaatteessa ihan samaa mieltä. Se on ihan sama mikä siellä kuoren alla on. Vaikka olisi vanha 286 prossu. Kunhan se puhelin vaan toimii. Täysin epäoleellista keskittyä muistimääriin tai ytimien lukumäärään. 'Touch and feel' on se mikä kuluttajaa kiinnostaa. Nokia oli raudassa melkoisen ylivoimainen männävuosina, mutta ei se auta jos se softa on paskaa mikä siinä päällä on. Huonoa softaa voi paikata kovalla raudalla, mutta ei se loputtomiin taida onnistua..

Tosin kyllä näyttö on sellainen näkyväkohde jonka spekseihin sopii kiinnittää huomiota.

E: piti viritellä kokonaan uudelleen Quotet meni ihan solmuun.

Tosin kyllä näytön resoluutio on esimerkiksi sellainen mikä kyllä kiinnostaa. Kyllä se näkyy suoraan käyttäjälle.

No näytön resoluution on kaikilla (esim SGS3, 920, ip5) jo sillä tasolla, että parannuksesta ei juurikaan käytännön iloa enää ole.

Koon ohella oikeastaan ainoa syy itselleni tällä hetkellä hankkia ip5 olisi airplay, joka mielestäni edelleen pesee kilpailijoiden DLNA-systeemit, varsinkin kun airplay laitteita valmiiksi on jo talossa.

*Käyttis lienee kilpailijoissa jo Applea edellä (WP8:sta nyt vaikea sanoa mitään, mutta jo 7.5 oli ihan toimiva käyttis)
*Kaikkiin saa kaikki tarvittavat appsit
*Kamera lienee paras Nokialla
*Apple on ainoana pitänyt laitteen koon järkevissä mitoissa
*Kosketusnäytön toiminta toistaiseksi vain arvelujen varassa (miten käytännössä pelaa esim nokian mainostama hanskat kädessä käyttö)

Todella vaisu tämä julkaisu oli (kuten jo niin moni edellinenkin Apple-event). Tultiin korkeintaan kilpailijoiden rinnalle, eikä oikein sitäkään.. Nyt olisi Nokialla iskun paikka.

Mä haluan ainakin kokea uusia juttuja jos vain mahdollista ja mulle on aivan sama onko kyseessä Apple, Windows, Nokia tai mikä lie. Kun aikanaan siirryin Nokiasta iPhone 3GS malliin ni olihan se helvetin siistiä, samoin kävi kun siirryin Lumia 900:een. Ja kun Tämä iPhone 5 ei kyllä tarjoa niin mitään uutta ja siistiä ni en ymmärrä miksi sitä pitäis fanittaa. Merkki- ja brändiskollisillehan se elämä vasta hankalaksi käy, kun ei voi avoimesti katsoa muita vaihtoehtoja. No, kukin tavallaansa.

Ihanko noin? Apple paransi edellistä puhelintaan jonkinverran = Apple on liian ylpeä ja kohta kaikki menee edelle. Mitäs sieltä olis pitänyt tulla? Taittuvanäyttöinen täysin uuden tekniikan puhelin? Tämä Applen menestykseen nostattama formaatti puhelimena on kyllä kaluttu jo aika finaaliin. Ei sieltä enää mitään merkittävää tähän voi tulla keltään. Seuraava askel lienee taittuvat kosketusnäytöt tulevaisuudessa.

Kuten tuossa keynotessakin sanottiin, on helppo tehdä isompia puhelimia. Apple veivas tehokkaamman puhelimen ja pienensi painoa sekä paksuutta ja paransi akkukestoa. En tiedä pitääkö noiden jutut paikkaansa, mutta väittävät litteimmäksi puhelimeksi maailmassa.

Apple vain on niin kova firma, että sen odotetaan tekevän jeesustekoja joka julkistuksessa.

iOS6:ssa on Tomtomilta ostetut mapit vakiona, koko roska korvaa Google mapsit.

- - - Updated - - -

iCloud tabsit tulee myös uuteen käyttikseen, on meikälle ainakin helvetin kätevä toiminto. Eli siis jos joku ei tiedä, niin Mountain Lionissa tuo otettiin käyttöön ja kun Safarissa on tabeja auki ja meet läppärille, siellä on samat tabit auki. Tämä tulee nyt sitten myös iOS6:een.

Korjaus tuohon shared photostreamiin, ei toimi kuten toivoisin, voi jakaa vain kontaktien kanssa, ei saa julkiseksi, joka olis kiva juttu.

Ööö, murosta tuntuu vaan.

Joskus vuonna 2005.

prod3.jpg

Mitä taas tulee kuulokkeisiin, niin yleinen fakta on se, että puhelinten mukana tulee pelkkää totaalista paskaa kuulokkeiden osalta, sama Applella ainakin tähän päivään saakka. Murot nauraa toki jos keynotessa ilmoitettiin uudet kuulokkeet, mutta oikeesti toi on kova päivitys normaalille tallaajalle. Ite toki käytän Senkun kalliita hifejä, mutta perusdallaaja saa kyllä varmaan melko kovan parannuksen entisiin. Ja ne tulee siis podien ja luurin mukana.
Ihan vaan välihuomautuksena, että Sonyn älyluurien mukana tulee ainakin ihan kohtuu laadukkaat in-ear napit.

Mulla ei henkilökohtaista kokemusta ole kuin Androidista ja iPhonesta.
Insmat Rock V5 on metsäpuhelimena ja sanotaanko niin, että se on kyllä käytettävyydessään kaukana iPhone 4:sta.
iPhone 4:n verkon pätkiminen liikkeessä on saanut kyllä savun nousemaan korvista, kun sovit joitakin asioita autolla ajaessasi ja se pätkii puhelua koko ajan.
Tämähän on jo tunnettu ongelma antenniteknologiassa, mitä S-malli korjaili.
Ilmeisesti tämä asia ois parempi myös iP5:ssa, mene ja tiedä ?
iPhone on käytöltään juuri sitä parasta A-ryhmää, simppeli, selkeä ja sujuvasti toimiva.
Insmatin Androidiin verrattuna iP hakkaa tässä osiossa systeemin 6-0.

V5 on paljon paksumpi mitä on iPhone, mutta se onkin näitä superkestäviä kapuloita. Eli vesi 1m syvyyteen asti (kai jonkun testin mukaan) ja isommatkaan kolhut ei haittaa.
2 sim-korttia tulee tarpeeseen, kun osilla alueista ei esim. Sonera kuulu, niin voin pistää pre-paid kortille soitonsiirron päälle ja Elisan verkosta olla tavoiteltavissa.
V5:ssa on huono mikrofoni, ainakin mitä monen kanssa on jutellut se kuuluu kuin handsfreestä ja joutuu puhumaan melko kovaa siihen.
Pitää ottaa HF-laite käyttöön ja kokeilla sitä, paraneeko kuuluvuus.

Velipoika on valittanut mm. tiedonsiirtohärdelliä Mokiassaan, eli BT:n kautta ei dataa vanhassa WP-versiossa siirrellä.
Se toimii vain ja ainoastaan HF:nä. Tällaisia ihme rajoituksia jos puhelimeen tai sen käyttikseen rakennellaan, niin ei hyvä.

Mä haluan ainakin kokea uusia juttuja jos vain mahdollista ja mulle on aivan sama onko kyseessä Apple, Windows, Nokia tai mikä lie. Kun aikanaan siirryin Nokiasta iPhone 3GS malliin ni olihan se helvetin siistiä, samoin kävi kun siirryin Lumia 900:een. Ja kun Tämä iPhone 5 ei kyllä tarjoa niin mitään uutta ja siistiä ni en ymmärrä miksi sitä pitäis fanittaa. Merkki- ja brändiskollisillehan se elämä vasta hankalaksi käy, kun ei voi avoimesti katsoa muita vaihtoehtoja. No, kukin tavallaansa.

Nyt me ollaan niiin ytimessä.

Menee samantien tilaukseen. 3GS -> 5 on kyllä hyvä päivitys. Vaikea vaan päättää väri, aiemmin oon ollu valkoisten kannalla mutta musta näyttää nyt hienolta myös.

Nokian ominaisuuksia hehkutetaan mutta nythän ne vasta on päässyt edes kilpailijoiden rinnalle. Jäävät silti aika varmasti myynnissä kauas taakse.

Mulla on Lumia 800 duunipuhelimena ja se on kyllä niin huono käytettävyydeltään ja vikainen ettei uusi Lumia ole edes vaihtoehto. Ei siinäkään mitään niin maagista ollut että edes harkitsisin.

Löytyy sekä valkoinen, että musta. Ottaisin mustan. On mun mielestä siistimmän näköinen kun näyttö häviää mustaa, kun taas valkoisessa se on musta laatikko valkoisilla kehyksillä. Mielipidekysymys.

Rautaperse puhuu asiaa. Itsellä kotona kans ipad, imac ja iphone 4, mutta silti tämä ylifanittaminen ei voi enään kuin naurattaa. Tuo vitonen ei ole mikään kauhean kova luuri ja häviää spekseissä jo nokialle. Mikäli applella ei olisi niin kova brändi ja sovelluskauppa se olisi jo menneen talven lumia. Ottakaa ne ilasit jo pois silmiltä.

Back
Ylös Bottom