Apple - iPhone

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Soppis
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Englannista tuon saa vissiin tilattua 635 euroon kytkyttömänä, hopeisessa omenassa oli ohjeet siihen, pitää vaan netissä tehä joku oma "nettiposti-osoite" englantiin, ja sen jälkeen siihen tulee postikuluja max 35 euroa, eikä jää tulliin eikä mihinkän.. Eikä tarvitsisi olla soneran kanssa naimisissa.
32GB?

Voi olla aika hyvä vaihtoehto jos näin.

Toki Sauniksella on porukkaa duunissa, kyse olikin tuon yhden tarjouspaketin kuluista. En jaksa uskoa, että Megadesiren tähden palkattiin yhtään uutta henkilöä tai rakennettiin infraa lisää. Ts. kulut _tuon paketin_ tähden eivät nousseet. Tai eivät olisi nousseet, jos puhelimia ei olisi joutunut odottamaan viikkotolkulla - nyt asiakaspalvelun linjat kävivät varmaankin melko kuumina. :)
Jos operaattori saa 10k uutta asiakasta, jotka vielä käyttävät paljon pakettidataa, niin ihan 100% varmasti pitää verkkokapaa rakentaa lisää. Ei sitä kapaa varastoon asennella. Jokainen aspapuhelu maksaa useita euroja per kappale.

Tuleeko se sitten yhtään halvemmaksi jos kuitenkin puhelut maksaa ja kandee muistaa takuuoptio. Englannista tilattua on huono kiikuttaa huoltoon. Mä olisin saanut 299 jenkeistä, mutta otin Suomesta.

Onkohan tähän takuuhuoltoon tullut mitään virallista kannanottoa. Mä olen ollut siinä käsityksessä, että ulkomailtakin ostetut tavarat kyllä takuuhuolletaan Suomessa maahantuojalla. Siihen kai kuluttajalla on oikeus vai olenko väärässä? Jotenkin merkillistä.

Itseä tuo kiinnostaa siinä suhteessa, että mun on pakko saada kytkytön puhelin. En voi (työnantajan) takia ottaa Soneraa, jos haluan puheluni työnantajan piikkiin. Puhelinta eivät suostuneet ostamaan, mutta sen verran himottaa, että omista varmaan pitää laittaa.

Itsellä Elisan yritysliittymä: puhe 2000 min/kk, 2Mt rajaton netti, hinta: 26.64 €/kk (sis alv).
Haen puhelimen Englannista: 635€

Eli 24kk paketti: 635 + 639.36 = 1275 € (sis alv)

Eli jos haen Englannista saan laittaa lentoihin ja majoitukseen reilut 325€, jotta hinnaksi tulee sama kuin Soneralla. Tämän lisäksi minulla on kytkytön luuri, jonka voin myydä suhteellisen helposti.

Ei Sonera kalliilla myy iPhoneja vaan ainoastaan liittymiä.

Mikäs tosta Sonerasta tekee niin kalliin? Mun käytössä olevat puhe/tekstari/netti-paketit maksaa soneralla 34,3€/kk, saunalahdella vastaava 38,3€/kk....

Onkohan tähän takuuhuoltoon tullut mitään virallista kannanottoa. Mä olen ollut siinä käsityksessä, että ulkomailtakin ostetut tavarat kyllä takuuhuolletaan Suomessa maahantuojalla. Siihen kai kuluttajalla on oikeus vai olenko väärässä? Jotenkin merkillistä.

Itseä tuo kiinnostaa siinä suhteessa, että mun on pakko saada kytkytön puhelin. En voi (työnantajan) takia ottaa Soneraa, jos haluan puheluni työnantajan piikkiin. Puhelinta eivät suostuneet ostamaan, mutta sen verran himottaa, että omista varmaan pitää laittaa.
En tiedä miten on Applen laita, mutta kokemusta on Nokiasta ja takuu ei ole maailmanlaajuinen. Jäi puhelin korjaamatta kun ulkomailla olin vajaan vuoden. Joo, Nokia on Nokia mutta anyway.

Kiitos tilauksestasi!
Tilauksesi on vastaanotettu.

Ja vitut. Ihan varmuuden vuoksi soitin, mitään tilausta ei ollut rekisteröitynyt Soneralle. Pistivät manuaalisesti etiäppäin, eli olen jossain jonon hännillä nyt, kiitti. Saanen luurini ehkä pari kuukautta ennen iphone vitosen julkaisua.

Mua vähän nyppii, että ne ottaa noin 100 puhelinta Suomeen ja sitten tilauksia tuhansia. Ottais kerralla kunnolla tai sitten myyntiin vasta kun sitä oikeasti saa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Euroopasta ostetut on oikeus huoltaa suomessakin jos niillä vaan huolto tääl on. Käytännössä tästä joutuu kuitenkin tappelemaan monessa paikassa.

Euroopasta ostetut on oikeus huoltaa suomessakin jos niillä vaan huolto tääl on. Käytännössä tästä joutuu kuitenkin tappelemaan monessa paikassa.

Mutta kun kukaan ei ala tappelemaan, niin nykyiseen huoltopolitiikkaan ei ole tulossa muutosta.

Hippa paikalle! Annetaan sille tuollainen case niin hän huolehtii tämän asian kuntoon :D

EU:n sisältä mä tätä hommaa ajattelinkin. Onhan se toki epäreilua tilata tuote maahantuojan ohi ja sitten olettaa, että maahantuojan pitäisi käyttää työaikaansa takuuasioiden selvittelyyn..

Jos ulkomailta aikoo hankkia kytkyttömän puhelimen niin mieluiten jättää Englannin väliin, koska laturin pistoke ei käy suomessa ja joutuu wittumaisten adapterien kanssa kikkailemaan. Ranskassa taitaa ainakin olla ihan samanlaiset pistokkeet ja uskoisin, että jossain muissakin maissa joista kytkyttömän saa on 1:1 suomeen käyvät pistokkeet.

Jos ulkomailta aikoo hankkia kytkyttömän puhelimen niin mieluiten jättää Englannin väliin, koska laturin pistoke ei käy suomessa ja joutuu wittumaisten adapterien kanssa kikkailemaan. Ranskassa taitaa ainakin olla ihan samanlaiset pistokkeet ja uskoisin, että jossain muissakin maissa joista kytkyttömän saa on 1:1 suomeen käyvät pistokkeet.

Luurihan latautuu usbilla, eli tälläinen vain: http://store.apple.com/fi/product/MB707ZM/A?fnode=MTY1NDA0MQ&mco=MTU3MjM3Mzg

Tai sitten joku halvempi vastaava.

Joskus klo 9.20 - 9.25 pääsin luurilla asiakaspalveluun. Luuri tulee si ku tulee.

Noista hinnoista meuhkaaminen alkaa kypsyttään, ei jaksa lukea. Ihan sama jos menee vuodessa muutama satanen enemmän, kun johonkin toiseen luuriin. Sitä kusee muutenkin tuhansia tai kymmeniä tuhansia joka vuosi kaikkeen "turhaan" muutenkin.

No eipä noiden adapterien kanssa NIIN hankalaa tuo eläminen ole. Olen jo viimeiset 4 vuotta niitä käyttänyt työskennellessäni ulkomailla. Itse laitoin Englannista 32 Gb iFöönin tulemaan. 3 viikkoa toimitus aika. Sopivasti juuri silloin kun seuraavan kerran olen himassa.

Miettikää tilannetta, että iPhone pistettäis ulos samalla sopparilla mitä HTC. Siinä muutama vannoutunut muro vielä rypistelis "se on siksi niin halpa kun se ei mene kaupaksi".

Huonompi pistää vähennyksiin Milanon matkaa.

Saathan sä sen Milanon matkan vähennyksiin työreissuna.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom