Apple - iPhone

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Soppis
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Apple-iOS-4-0-1.jpg

Eli täähän ei paranna signaalin tasoa, vaan näyttää nyt erimäärän palkkeja vaikka signaali on sama kuin ennen? vai menikö mulla nyt ihan ohi...

ps. iphone unlokattu ja takuu loppui sunnuntaina. Saa nähä kauan kestää ehjänä kun takuu on loppunu

Eli täähän ei paranna signaalin tasoa, vaan näyttää nyt erimäärän palkkeja vaikka signaali on sama kuin ennen? vai menikö mulla nyt ihan ohi...

ps. iphone unlokattu ja takuu loppui sunnuntaina. Saa nähä kauan kestää ehjänä kun takuu on loppunu
Käytännössä noin. Saattaapi sisältää myös pienempiä korjauksia

Amerikkalaisvalmistaja Apple on julkaissut lupaamansa ohjelmistopäivityksen, joka tarttuu erityisesti iPhone 4 -puhelimessa raportoituihin kuuluvuusongelmiin. Uutuusmallin lisäksi iOS 4.0.1 -ohjelmisto on ladattavissa iPhone 3G- ja iPhone 3GS -puhelimiin.

Nyt julkaistun ohjelmiston ainoa tarkoitus on parantaa kuuluvuuspykäliin liittyvää laskentakaavaa. Applen mukaan erityisesti iPhone 4 on tähän asti saattanut antaa tietyissä tilanteissa verkkosignaalin voimakkuudesta todellisuutta positiivisemman kuvan. Tämän vuoksi käden asettaminen antennin päälle on aiheuttanut tavanomaista suuremman pudotuksen kuuluvuuspalkeissa, kerrottiin yhtiöstä.

Applen iOS 4 -päivitys on ladattavissa puhelimiin iTunes-sovelluksen kautta.
Lähde: mobiiliblogi

Jos vain kuuluvuusongelmiin oli tämä päivitys, niin miksi se tuli vanhoihinkin, joissa ei probleemaa ole? Ja kyllä tämä nyt on taas iPhone, eikä mikään nelosen raato, joka hidasteli laittoman paljon.

Applen mukaan sama probleema on myös vanhoissa. Eli kyse ei ole rautaviasta, vaan siitä että iPhone laskee kuuluvuustolppien määrän väärin. Laskeskellut väärin siis jo 2G puhelimesta lähtien.

Applen mukaan erityisesti iPhone 4 on tähän asti saattanut antaa tietyissä tilanteissa verkkosignaalin voimakkuudesta todellisuutta positiivisemman kuvan. Tämän vuoksi käden asettaminen antennin päälle on aiheuttanut tavanomaista suuremman pudotuksen kuuluvuuspalkeissa, kerrottiin yhtiöstä.

Aika mielenkiintoisesti sanottu.

Applen mukaan erityisesti iPhone 4 on tähän asti saattanut antaa tietyissä tilanteissa verkkosignaalin voimakkuudesta todellisuutta positiivisemman kuvan. Tämän vuoksi käden asettaminen antennin päälle on aiheuttanut tavanomaista suuremman pudotuksen kuuluvuuspalkeissa, kerrottiin yhtiöstä.

Eli käytännössä FYYSINEN antenniongelma ohitettiin sillä, että huijataan asiakkaita luulemaan että pudotus kuuluvuuspalkeissa ei olekkaan niin suuri...Hienoa toimintaa. Vähän niinkuin koittaisi korjata Toyota Priuksen kaasupoljinongelmaa softapäivityksellä, "Ei se oikeasti kulje 160 km/h vaikka maisema vaihtuukin vilkkaasti, katso vaikka mittaria".

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Onneksi tuli tuo kotelo päivitys. En aluksi uskonut ettei Apple ja Mr. Jobs tekisi mitään asialle. Tämän myötä palasi taas usko Applen laitteisiin :) Veikkaan muutenkin että tämä antenniongelma on vain kilpailijoiden tuotosta, en ainakaan itse ole huomannut mitään suurempia ongelmia vaikka olen vasen kätinen.

Itsellä ei ole 4G:n kanssa ollut mitään ongelmia ja taitaa nuo kuuluvuus ongelmat olla muutenkin tuolla isolla mantereella yleisempiä huonompien verkkojen takia kuin suomessa. Kaikin puolin loistava puhelin!

Samaa mieltä ainakaa vasen kätösille tuo 4G malli sopii täydellisesti... on mahtava puhelin vaikken ole uhtää puhelua vielä soittanutkaan sillä :D

Käytännössähän toi koko hienosti väkerretty tilaisuus sanoi että se ei ole vika vaan ominaisuus. Ja värikuoret kaupan päälle.

No siis mä nyt en ymmärrä yhtä juttua. Jos nyt vaikka otetaan kaksi puhelinta.

Puhelimeen A on asetettu hatusta tolppamäärä max. 30 tolppaa
Puhelimeen B on asetettu hatusta tolppamäärä max. 10 tolppaa

Kuuluuko tuo puhelin B jotenkin huonommin kun siinä on vain 10 tolppaa?

Meikältä on mennyt todellisesti ohi tämä tolpparunkkailu. Jos iPhone on näyttänyt 4 tolpan sijaan 5 ja on nyt kalibroitu, niin mitä sitten? Ketä vittua ne tolpat ylipäätänsä kiinnostaa? Mua kiinnostaa vain jos ne katoaa kokonaan kun silloin ei luuri toimi. Mun puolesta sais olla "yhteys" ja "ei yhteyttä". Ei signaalilla ole sama funktio tolppien osalta kuin akkukestossa. Puhelin kuuluu 1 tolpalla ja 5 tolpalla ihan yhtä hyvin.

^ Niinpä. Sen takia ihmettelenkin miksi Apple oikein jossain tiedotustilaisuudessa selittää jotain ohjelmisto -huttua ja julkaisee tolppa -ohjelman joka "kaliboi" tolpat. Luulisi kuitenkin että tulleet rekkulat ovat siitä ettei puhelin oikeasti kuulu eikä siitä että tolpat vähenee kun luuria sormettaa tietystä kohtaa...

edit: vai onko kyseessä jenkkiläinen tuottaja -vastuu tyyliin "kahvi mukissa voi olla kuumaa" ja "peilissä näkyvät esineet ovat todellisuutta pienempiä"...

Mua kiinnostaa vain jos ne katoaa kokonaan kun silloin ei luuri toimi. Mun puolesta sais olla "yhteys" ja "ei yhteyttä". Ei signaalilla ole sama funktio tolppien osalta kuin akkukestossa. Puhelin kuuluu 1 tolpalla ja 5 tolpalla ihan yhtä hyvin.
Kyllähän se datansiirtonopeuteen vaikuttaa, montako tolppaa on. Hakeutuu sit parempaan paikkaan jos nopeutta kaipaa.

Laitoin 4.0.1 päivityksen. Muuten ok, mutta osa kuvista meni mustaksi. Miten muuten kaikki otetut kuvat saa helpoiten tuhottua? Ei viitsi yksitellen viittä sataa kuvaa:)

Itsellä ei ole 4G:n kanssa ollut mitään ongelmia ja taitaa nuo kuuluvuus ongelmat olla muutenkin tuolla isolla mantereella yleisempiä huonompien verkkojen takia kuin suomessa. Kaikin puolin loistava puhelin!

Tässä 'tietoyhteiskunnan irvikuvamaassa' en todellakaan kehuskelisi minkäänlaisilla verkoilla.
Ainoa suhteellisen kattava on toi vanha NMT-verkko.

Tässä 'tietoyhteiskunnan irvikuvamaassa' en todellakaan kehuskelisi minkäänlaisilla verkoilla.
Ainoa suhteellisen kattava on toi vanha NMT-verkko.

Tarkoitin lähinnä että täällä verkko kattaa sentään kylät ja maaseudunkin, kun taas usassa ei joka landella soitellakkaan kännyllä. Kaupunkeissa siellä toimii varmasti jokaisessa kolmitaajuus puhelin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom