Apple - iPhone

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Soppis
  • Aloitettu Aloitettu

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Saako iipuhelinta siis näkymään usbin kautta normaalina massamuistina tietokoneen suuntaan millään tavalla vai tarvitaanko itunes aina välissä jos haluaa jotain tiedostoja liikutella sisään tai ulos? Entä onnistuuko tiedostojen siirto bt:n kautta kuinka näppärästi, tietokoneen tai toisten puhelinten kanssa?

Mitä jos on vaikka 5+ konetta itsellä ja muilla joista haluaa silloin tällöin siirrellä musaa / videota / muuta filettoa luuriin tai sieltä pois enemmän tai vähemmän satunnaisesti, mikä on näppärin tapa toimia? Itunes kaikkiin koneisiin?

...varmaan nämä asiat selviäisivät selaamalla tätä topikkia x+n sivua taaksepäin mutta jos joku kapulan omistaja viitsii valistaa tässä niin ok.. :)

- H
Aika hazardia taitaa olla synccaaminen monen koneen kanssa, ainakin jos Googlen ensimmäistä hittiä (hakusanat: iphone sync multiple computers) katsoo:
http://www.ismashphone.com/2009/05/how-to-sync-your-iphone-to-multiple-computers.html

Jos asian vielä noin on, niin on se aika iso miinus. Onneksi en itse näe että monen koneen kanssa tarvii syncata, joten vielä odottelen tuota iPhone 4G:tä yhtä innolla.

Ehdottomasti pitäisi pystyä massamuistina käsittelemään.

Saako iipuhelinta siis näkymään usbin kautta normaalina massamuistina tietokoneen suuntaan millään tavalla vai tarvitaanko itunes aina välissä jos haluaa jotain tiedostoja liikutella sisään tai ulos?

Kun isken iPhonen usbilla tietokoneeseen niin massamuistina se näkyy, mutta vain valokuvien osalta. Musiikit, ohjelmat sun muut on ilmeisesti aina vedettävä iTunesin kautta. Ja se on mun mielestä aika rusinasta.

Esim haluan siirtää väliaikaiselta koneelta yhden mp3 biisin iPhoneen niin joudun sen takia asentamaan koko iTunesin. FTW.

Esim haluan siirtää väliaikaiselta koneelta yhden mp3 biisin iPhoneen niin joudun sen takia asentamaan koko iTunesin. FTW.
Sendi bluukkarilla jos sellanen löytyy koneesta.

niin ja ituneshan ei sitten edes löydä kaikkea musiikkia vaikka koittaisi kuinka vääntää sille rautalangasta missä se on. Esimerkiksi jotku mp3:set jotka ripattu levyltä joskus vuosia sitten ei sitten pelaa huonostikkaan yhteen ton ohjelman kanssa. Niin ja mullakin on noita audiotrack 1 unknown album biisejä jotain sata näin esimerkiksi :) tässä tilanteessa se kopio/liitä kansio toimisi erittäin hyvin. Tai no muilla luureilla on ainakin toiminut.

niin ja ituneshan ei sitten edes löydä kaikkea musiikkia vaikka koittaisi kuinka vääntää sille rautalangasta missä se on. Esimerkiksi jotku mp3:set jotka ripattu levyltä joskus vuosia sitten ei sitten pelaa huonostikkaan yhteen ton ohjelman kanssa. Niin ja mullakin on noita audiotrack 1 unknown album biisejä jotain sata näin esimerkiksi :) tässä tilanteessa se kopio/liitä kansio toimisi erittäin hyvin. Tai no muilla luureilla on ainakin toiminut.
Tuntuu olevan ongelma muutenkin, myös ihan PC:llä joillain ohjelmilla. Itsellä niin että iPod näyttää tuplana muutaman albumin biisit, samoin tekee ainakin Foobar PC:llä. Ilmeisesti jotain ID tag häikkää.

Mietin ihan samaa. Itunesia ei muuten varmaan voi useampaan kertaan asentaa koneelle.
Kunhan kyselen kun tuli laitettua tilaukseen ko luuri tän nykyisen vittupaskamolo nokian tilalle.
Oikeassa olet, ei voi eikä tarvitse asentaa iTunesia toiselle accolle, vaan se löytyy sieltä. MUTTA, library ei ole sama, joten teillä voi olla täysin eri playlistit ja libraryt, eikä se vaikuta toisen käyttäjään millään tavalla.

Eri käyttäjäaccot koneelle ja yhteiset filut shareen...?
Ei tartte edes tehdä käyttäjää uutta. Playlistit riittää ja jokainen laite määrätään synkkaamaan tasan sen listin kanssa kun nyt halutaan. Raahailkoon sinne omaan listaansa kumpikin niitä biisejä mielin määrin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
Saako iipuhelinta siis näkymään usbin kautta normaalina massamuistina tietokoneen suuntaan millään tavalla vai tarvitaanko itunes aina välissä jos haluaa jotain tiedostoja liikutella sisään tai ulos? Entä onnistuuko tiedostojen siirto bt:n kautta kuinka näppärästi, tietokoneen tai toisten puhelinten kanssa?

Mitä jos on vaikka 5+ konetta itsellä ja muilla joista haluaa silloin tällöin siirrellä musaa / videota / muuta filettoa luuriin tai sieltä pois enemmän tai vähemmän satunnaisesti, mikä on näppärin tapa toimia? Itunes kaikkiin koneisiin?

...varmaan nämä asiat selviäisivät selaamalla tätä topikkia x+n sivua taaksepäin mutta jos joku kapulan omistaja viitsii valistaa tässä niin ok.. :)

- H

Iphone ehkä eniten eroaa muista luureista juuri siinä, että Iphone noin lähtökohtaisesti on suljettu järjestelmä. Ts: se ei näy massamuistina tietsikalle päin ja kaikki synkkaus hodetaan ITunesin kautta.

Tiedostojen jako yms. hoidetaan pilven kautta (mobile me tms..).

Tämä mullakin "tökki" alkuunsa, kun ajattelin kaikenlaista tunkea luuriin ja ei se sitten onnistunutkaan.

Tätä "ongelmaa" helpottamaan on tehty kuitenkin joitain ohjelmia, jotka on apstoresta saatavissa. yleensä filujen kopionti Iphoneen/Iphonesta hoituu langattomsti. Hakusanana kannattaa käyttää file sharing tms.

Ei tartte edes tehdä käyttäjää uutta. Playlistit riittää ja jokainen laite määrätään synkkaamaan tasan sen listin kanssa kun nyt halutaan. Raahailkoon sinne omaan listaansa kumpikin niitä biisejä mielin määrin.
Jees, ajattelin kuitenkin hieman pidemmälle. Mites Mail, osoitelista ja kalenteri. Voiko nekin jakaa samalla accolla jotenkin fiksusti?

Jees, ajattelin kuitenkin hieman pidemmälle. Mites Mail, osoitelista ja kalenteri. Voiko nekin jakaa samalla accolla jotenkin fiksusti?

Olenko ymmärtänyt oikein, taloudessa on yksi tietokone ja useampi Iphone?

Tällöin jokaisella tietsikan käyttäjällä kannattaa olla oma käyttäjätili tietokoneella. Esim meillä on minun vaimoni ja minun käyttäjätili + admin oikeuksilla oma tili.
Itunesin kirjastot meillä on omat. Ts. minä en nää vaimoni musiikkeja eikä hän minun. Meillä on siis melko erilainenkin musiikkimaku. Mutta esim Iphoto kirjasto on yhteinen ja tallennettuna julkiseen hakemistoon.

Vaimo synkronoi Ipodinsa omaan kirjastoonsa ihan normaalisti, samoin minä Iphonen omaan musiikkikirjastoon normaalisti. Valokuvat tulee samasta kirjastosta, mutta minä voin itse päättää mitkä kuvat minun luuriin synkronoidaan...

Jos minä haluan synkata esim oman Ipodin, niin sille luon omat soittolistat tai sitten valkkaan käsin synkronoitavat albumit.

Noin lähtökohtaisesti Itunes on se "master". Eli jos lykkäät luurin toiseen koneeseen ja toiseen Itunesiin, niin Itunesi haluaa lykätä omat tietonsa IPhoneen!!

Tuntuu olevan ongelma muutenkin, myös ihan PC:llä joillain ohjelmilla. Itsellä niin että iPod näyttää tuplana muutaman albumin biisit, samoin tekee ainakin Foobar PC:llä. Ilmeisesti jotain ID tag häikkää.

Jos kansiossa on soittolista mukana niin iTunes näyttää biisit tuplana. Eli soittolistat pois biisihakemistoista ennen kuin niitä raahataan iTunesiin.

Jos biisit näkyy iTunesissa track 1, track 2 tyyliin, ID-tagit on pielessä. iTunesia ei kiinnosta pätkääkään mikä sen tiedoston nimi on, id-tagit pitää olla kunnossa.

Pistä nyt äänet pois julkisissa. Ärsyttävää sitä röhellystä ja kaiken maailman kännystä musiikin soittoa liikennevälineissä on sivullisena kuunnella.

Jos kansiossa on soittolista mukana niin iTunes näyttää biisit tuplana. Eli soittolistat pois biisihakemistoista ennen kuin niitä raahataan iTunesiin.

Jos biisit näkyy iTunesissa track 1, track 2 tyyliin, ID-tagit on pielessä. iTunesia ei kiinnosta pätkääkään mikä sen tiedoston nimi on, id-tagit pitää olla kunnossa.
Tulee varmaan tuplana jos lähtee lisäämään yksittäistä biisiä ja valitseekin koko kansiollisen? Itse lisään aina albumin ton "Lisää kansio kirjastoon..." kautta, ja toimii ihan oikein vaikka kansiossa on soittolista.

Tulee varmaan tuplana jos lähtee lisäämään yksittäistä biisiä ja valitseekin koko kansiollisen? Itse lisään aina albumin ton "Lisää kansio kirjastoon..." kautta, ja toimii ihan oikein vaikka kansiossa on soittolista.

Silloin kun toin ekaa kertaa biisit iTunesiin niin taisin raahata kaikki kansiot itunesin päälle niistä kansioista missä oli soittolista tuli tuplat. Hetken piti ihmetellä mutta googlella löyty muita joilla oli sama ongelma. Olisko sitten korjattu jo uudemmassa versiossa?

Onko tän iPhonen synkkaamiseen mitään muita ohjelmia ku iTunes? Rupee lievästi sanottuna vituttamaan ku se laittaa kaikki biisit 2 kertaa tonne puhelimeen...

Suositut

Back
Ylös Bottom