Apple - iPhone

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Soppis
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Joo ei jaksa myöskään ymmärtää moista. Itsellä on jo tovin ollut ihan päivittäisessä työ- ja vapaa-ajan käytössä iluuri, eikä mitään puutteita vs. nokia ole esiintynyt (jos ei kalenterimerkinnän yksityiseksi laittamista lasketa). Mailien kanssa kikkailu on ainakin 10x helpompaa kuin noksulla.

Jos mulla ois puhelimen käyttö ns. perinteistä, eli pelkkää puhumista ja txt-viestien lähettelyä, niin en valitsisi iPhonea.
Kuitenkin tulee käytettyä pirusti emailia ja webbiä, joten siksi toi on paras mihin olen tällä rintamalla törmännyt.
Kirjoittamiseen tottuu aikas äkisti.

Varmaan 99% työkäytöstä ihmisillä on puhelut/tekstarit/sähköposti/netti, kyllä kait nuo onnistuu millä tahansa älyluurilla kohtuu hyvin.

Jepsis, nyt on pari viikkoa ollut iPhone käytössä ja täytyy todeta ettei mieli ole halajannut takaisin E71 :sen pariin kertaakaan. Näppikseenkin tottui helvetin äkkiä ja moniajonkaan puute (jonka pelkäsin olevan isokin asia) ei ole vaivannut kertaakaan.

Duunikäytössä tämä on meitsilläki, eli meiliä, puheluita ja webbiä tulee käytettyä aika tiuhaan tahtiin. Isona bonuksena iLuuri osasi meidän duuniverkon wlan authentikoinnin johon Noksu ei pystynyt.

Noksuissa muuten älyttömiä ongemia WLANien kanssa. Olikos se joku E61 vai mikä, niin WLANia joka ei lähetä SSID:tä ei löydä lainkaan ja jos asetukset laittaa manuaalisesti ne tallentuu johonkin ja niitä ei löydä mistään ja WLANia ei saa toimimaan lainkaan. Muutakin häikkää sen WLANissa on...
...kun taas oma E51 toimii moitteetta, mutta selain on paska ja ruutu ihan liian pieni.

Kolme iPhonea ollut, eikä missään mitään suojakalvoja. En edes tajua noiden ideaa. iPhonen näyttö kestää vaikka mitä ja jos se nyt vaikka kolmessa vuodessa alkaa olemaan mukamas vähän skraiduilla, niin eiköhän kaikki laitteet saa damagee ajan kanssa. Jengi pitää joskus noita kuin kipeetä pillua, on suojakalvoa, kortsua, taskua jne. Mikä noiden suojajuttujen pointti on? Ei puhelin nyt mikään auto ole, jonka jälleenmyyntiarvo riippuu paljon myös ulkonäöstä.
Mulla sama tuntuma tullut että suojakalvoja ei enää tule. Näyttö ei tunnu naarmuuntuvan millään ja lisäksi suojakalvon materiaali tekee kosketusnäytön tuntuman "tahmeammaksi". Ipod Touchissa tuli muinoin harrastettua kaiken maailman kalvoja, mutta enää ei jaksa. Välillä oikeastaan pitstää ihmettelemään, että mitä kaikkea toi luuri kestää. Mun reilun vuoden ikäinen poika on myös kiinnostunut tekniikasta ja kantaa ifööniä ympäri taloa välillä käyttäen sitä lähitaisteluaseena. Viime aikoina olen tosin koittanut laittaa puhelimen jemmaan ettei käy väärin... :D

Noksuissa muuten älyttömiä ongemia WLANien kanssa. Olikos se joku E61 vai mikä, niin WLANia joka ei lähetä SSID:tä ei löydä lainkaan ja jos asetukset laittaa manuaalisesti ne tallentuu johonkin ja niitä ei löydä mistään ja WLANia ei saa toimimaan lainkaan. Muutakin häikkää sen WLANissa on...
...kun taas oma E51 toimii moitteetta, mutta selain on paska ja ruutu ihan liian pieni.

Vika on useimmin siellä WLAN tukiaseman päässä kun itse matkapuhelimessa vaikka noinhan se vika helposti koetaan kun esim. PC läppäri toimii hyvin jossain verkossa mutta matkapuhelin ei. SSID piilotus kun ei edes ole mikään järkevä standardi ja sen voi toteuttaa monella tapaa niin itselleen tekee vaan hallaa mikäli käyttää hidden SSID verrkoa. Virransäästö puhelimesta pois ja/tai WLAN tukiaseman päivitys auttaa monessa tapauksessa. E61 on sen verran vanha laite jo, että onhan noihin jatkuvaa parannusta tullut.

Mitähän se on se paljon puhuttu työkäyttö mikä ei iPhonella onnistu, kun ei ainakaan omassa työkäytössä ole iPhonella tullut sellaista tilannetta vastaan ettei se sillä olisi hoitunut? Töitäkin on tietenkin monenmoisia, ei tästä toki vasaraksi ole. Moniajon puute tietysti vähän rassaa, mutta sekin on ollut lähinnä hidaste enemmän kuin sellainen puute mikä olisi käytännössä estänyt täysin jonkun homman hoitamisen.

Puhelujen nauhoitus olisi kätevä lisä ominaisuuslistalle, vaikka ei sitä nokialaisessakaan tullut käytettyä kuin takuuasioita/ongelmia hoidellessa.

sähköposti? jos oikeasti joutuu tien päällä vastailemaan sähköposteihin. kaikki luurit joissa ei ole qwertyä on täysin turhia.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Häh? Sähköpostia tulee käytettyä tuolla jatkuvasti, ei mitään ongelmia, kirjotus sujuu yhtä nopeeta ku e90:llä.
e90 onkin hyvä esimerkki surkeasta qwertystä.. iso ja tasainen.

mutta kokeilkaahan jotain e71/e72 joilla hakkaa yhdellä kädellä samaan tahtiin kun kosketusnäytöllä millä tahansa taktiikalla.

mutta kokeilkaahan jotain e71/e72 joilla hakkaa yhdellä kädellä samaan tahtiin kun kosketusnäytöllä millä tahansa taktiikalla.

:D

Oon kyllä muutaman viestin kirjottanu e71:lläkin, kiitos ei.

Edit: se oliki e61, mut enivei, ei kyllä vakuuttanu. Mutta tästä nyt on ehkä turha alkaa vänkäämään, kuka tykkää mistäkin näppiksestä. e90 oli imo parempi kyllä kuin e61.

Mutta jos pointti nyt oli se että iPhonesta ei ole työkäyttöön sähköpostin takia niin metsään menee...

:D

Oon kyllä muutaman viestin kirjottanu e71:lläkin, kiitos ei.

Edit: se oliki e61, mut enivei, ei kyllä vakuuttanu. Mutta tästä nyt on ehkä turha alkaa vänkäämään, kuka tykkää mistäkin näppiksestä. e90 oli imo parempi kyllä kuin e61.

Mutta jos pointti nyt oli se että iPhonesta ei ole työkäyttöön sähköpostin takia niin metsään menee...
sulla on kyllä erinomaiset esimerkit jotka vaan vahvistaa mun väitteitä :)

e61 & e71 on niin eri planeetoilta näppiksiensä kanssa että ei mitään rajaa... perusidea on sama mutta toteutuksessa järkyttävä ero.

Saa olla kyllä aika saatanan pienet sormet, että e71/e72 Nokialla hakkaa yhtään mitään. Työn puolesta JOUDUN välillä käyttämään e71:sta ja kaikinpuolin paskin kokemani puhelin ikinä. Tai sitten mulla on vaan liian isot sormet, Iphonella tulee välillä virhelyöntejä, mutta vaakanäppistä käytettäessä ei mitään hätää. e71:lla suorastaan vituttaa kirjoittaa ensimmäistäkään viestiä.
Makujuttuja, mutta mä en tykkää yhtään.

Saa olla kyllä aika saatanan pienet sormet, että e71/e72 Nokialla hakkaa yhtään mitään. Työn puolesta JOUDUN välillä käyttämään e71:sta ja kaikinpuolin paskin kokemani puhelin ikinä. Tai sitten mulla on vaan liian isot sormet, Iphonella tulee välillä virhelyöntejä, mutta vaakanäppistä käytettäessä ei mitään hätää. e71:lla suorastaan vituttaa kirjoittaa ensimmäistäkään viestiä.
Makujuttuja, mutta mä en tykkää yhtään.

opettele käyttämään pari viikkoa niin pyörrät mielipiteesi. tai sit sulla on järkyttävän kokoiset sormet.

opettele käyttämään pari viikkoa niin pyörrät mielipiteesi. tai sit sulla on järkyttävän kokoiset sormet.

Ehkä mun nakit on sit järkyttävän kokoiset :D Oon mä tota jo 4 kuukautta lähes päivittäin käyttänyt, toi on meillä eräällä kaupalla puhelimena eli on päiviä jolloin vain vastailen siihen ja viestejäkin olen sillä lähettänyt vain parisenkymmentä, ehkä tohon tottuisi kun vaan käyttäisi enempi. Fiilis vaan näiden käyttökokemusten jäljiltä on sellainen, että ei edes halua tutustua enempää ja lisäks tehdasasetusten jäliltä valikot hiton sekavat ja monimutkaiset. En ole muokannut mitään kun on niin vähäistä sen käyttö meillä

Jos osaa kirjoittaa tietokoneen näppiksellä tekstiä ilman, että katsot edes näppikseen kuten useimmat varmaan osaavat niin silloin E71 näppiksellä kirjoittaa jo aika täysiä vaikka ei paljoa sitä ole käyttänyt. Varmasti markkinoiden nopein näppis jos vaan omaa normaalin ihmisolennon sormet.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom