Apple - iPhone

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Soppis
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Nollaa se puhelin painamalla valikkonappia +virtanappia 5s ajan (vai oliko pidempään).
Jos sen käynnistää, ei sen muisti välttämättä 100% nollaannu.
Ei auta :(
En tajua mikä bugi toi nyt on kun jo toistamiseen tuli...

3G:n ja 3GS:n ero on tosiaan nopeudessa ja se on erittäin suuri. Olen vierekkäin testannu kumpaakin mm. samoilla apseilla ja eroa todella on.

Leech... testaa tosiaan tuota TLP:n neuvoa, yleensä tepsii. Itsellä ei ole ollut mitään ongelmaa 3GS:n kanssa...täytyy koputtaa puuta..

Hompusta tosiaan löytyy tuo iluurien korjaaja ja palvelu kuulemma nopeaa ja luotettavaa sekä suht edullista.

En nyt ihan tästä kylmiltään osaa ihan oikeeta neuvoa heittää si, mutta selaa vähän hopeista omenaa, sieltä yleensä löytyy ratkaisu kaikkeen iluuri ongelmaan.
Pitää alkaa selaileen jos löytyis ratkaisu.

Poistelin jokusia appseja ja sitten alkoi toimimaan. Tosin jouduin kyllä niitä heivaamaan rankalla kädellä pois, ilmaisia kun oli ne heivatut niin ei siinä sen suurempaa häikkää.

Hopeisessa omenassa joku sano, että jos on käynyt koneessa kiinni ja konetta ei ole valtuutettu niin se saattaa tehdä ton.

Ja kyllä on käynyt koneessa kiinni ja nyt kun muistelen niin näin kävi ekallakin kertaa.
Ongelma on vaan, että itunes herjaa, että konetta ei ole valtuutettu vaikka se on valtuutettu. Ilmoittelee jotain, että sitä ja sitä sovellusta ei voitu siirtää kirjastoon koska konetta ei ole valtuutettu tjsp.

Vaikka todellakin valtuutus on ok.

PC + Windows XP rokkaa hyvin itunesin ja luurin kanssa:jahas:

3G:n ja 3GS:n ero on tosiaan nopeudessa ja se on erittäin suuri. Olen vierekkäin testannu kumpaakin mm. samoilla apseilla ja eroa todella on.

Siis eroa suorityskyvyssä, prossussa? No onhan tuossa näköjään vähän tehokkaampi prosessori, mutta näkeekö eron tosiaan käytännössä?

iPhone 3G iPhone 3Gs
412MHz ARM 11 600MHz ARM 11

Tiedonsiirrossa näyttäisi myös olevan pientä eroa, eri juttu sitten on missä tuota pääsee oikeasti hyödyntämään. Vielä kun 900Mhz taajuus puuttuu kokonaan: UMTS/HSDPA (850, 1900, 2100 MHz)

iPhone 3G iPhone 3Gs
3.6Mbps HSDPA, WiFi, Bluetooth 2.0 + EDR 7.2Mbps HSDPA, WiFi, Bluetooth 2.1 + EDR

Edelleen pidän 3G:n vaihtoa 3Gs:n aika outona vetona, jos vanha luuri on vielä ihan iskussa.

Siis eroa suorityskyvyssä, prossussa? No onhan tuossa näköjään vähän tehokkaampi prosessori, mutta näkeekö eron tosiaan käytännössä?

iPhone 3G iPhone 3Gs
412MHz ARM 11 600MHz ARM 11

Tiedonsiirrossa näyttäisi myös olevan pientä eroa, eri juttu sitten on missä tuota pääsee oikeasti hyödyntämään. Vielä kun 900Mhz taajuus puuttuu kokonaan: UMTS/HSDPA (850, 1900, 2100 MHz)

iPhone 3G iPhone 3Gs
3.6Mbps HSDPA, WiFi, Bluetooth 2.0 + EDR 7.2Mbps HSDPA, WiFi, Bluetooth 2.1 + EDR

Edelleen pidän 3G:n vaihtoa 3Gs:n aika outona vetona, jos vanha luuri on vielä ihan iskussa.

En mäkään tiedä onko tuosta vaihdosta iloa, mutta nopeampi tämä uusi on. Mulla ei ollut tuota edellistä 3geetä.
Kaikki toimii hieman nopeammin. Ohjelmat aukeaa nopeammin jne.
Ihan sama miltä speksit näyttää mutta nopeutta on silti toiminnassa enemmän.
Veppi on just noitten speksien verran nopeampi. Safari toimii yhtä nopeasti ja veppiyhteyden nopeus ratkaisee loput.
Tosin safari taitaa aueta nopeammin, vaikka vanhallakin se aukeaa alle sekunnissa. ;)

No ensimmäisen (2G) iPhonen vaihdossa tuohon 3Gs:n on tietysti järkeä, mutta tuo 3G-->3Gs vaihto tuntuu perusfänboy vaihdolta

"- Tiiäksä, mäkiltä tuli uus luuri joka on ihan vitun paljon parempi kuin se vanha!"
"- No mikäs siinä on parempaa kuin tässä 3G:ssä?"
"- En mä tiiä, mutta se on uus ja mäk ni se on ihan vitusti parempi ku vanha, ei millään murospekseillä ole mitään väliä, kyl Stiiv tietää mikä on parhaaks. Nyt mä vaan maksan Soneralle XXX euroa, et pääsen vanhasta eroon ja XXXX euroa et oon taas kaks vuotta kiinni liittymässä"

Nojoo, ihan sama. Ihmettelen vaan.

No ensimmäisen (2G) iPhonen vaihdossa tuohon 3Gs:n on tietysti järkeä, mutta tuo 3G-->3Gs vaihto tuntuu perusfänboy vaihdolta

"- Tiiäksä, mäkiltä tuli uus luuri joka on ihan vitun paljon parempi kuin se vanha!"
"- No mikäs siinä on parempaa kuin tässä 3G:ssä?"
"- En mä tiiä, mutta se on uus ja mäk ni se on ihan vitusti parempi ku vanha, ei millään murospekseillä ole mitään väliä, kyl Stiiv tietää mikä on parhaaks. Nyt mä vaan maksan Soneralle XXX euroa, et pääsen vanhasta eroon ja XXXX euroa et oon taas kaks vuotta kiinni liittymässä"

Nojoo, ihan sama. Ihmettelen vaan.
nojaa, 3gs tod näk pysyy tuettuna jos tulee uutta mallia ja os:ää, 3g tod näk tiputetaan kelkasta juuri siksi kun ero suorituskyvyssä on järjettömän iso ja gs:ssä on 3D GL

ja suhteutahan tuota megahertsieroa. 400mhz vs 600mhz -> 1300mhz vs 2000mhz, molemmissa yhtä iso ero....

eli gs:lle voisi melkein odottaa jotain major päivitystä, 3g on satavarmasti jo saattohoidossa.

Prosentuaalisesti mitattuna tuon prossutehon saa tosiaan kuulostamaan suuremmalta (kuin käytännössä :) ). No, onhan tuo varmasti parannus, mutta mietin vaan noita kytkykustannuksia yms. mitä vaihdosta koituu...

Mutta siis argumentti 3G --> 3Gs päivitykseen on se, että 3Gs:lle voi joskus tulevaisuudessa tulla ehkä joku päivitys, jonka jälkeen noilla laitteilla on merkittävää eroa toisiinsa nähden?

Eikös se 3.0 ollut jo merkittävä päivitys ja sehän sujahtaa myös 3G:hen, jonka jälkeen laitteilla on aika vähän eroa?

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Peruin koko paskan. Alko ottamaan päähän Soneran kusetusmeininki jo nyt, vaikken ole vielä edes soppareita sopinut. Myöhemmin varanneille myydään laitteita ensin jne. Muutenkin koko lanseeraus on tehty päin persettä. Katsotaan jos joskus jaksaa ostaa lukitsemattoman luurin mutta Soneran kelkkaan en lähde vaikka tapettas.

Lisäksi uudet luurit tulee 3.1:llä softalla joka on kait susi.

Prosentuaalisesti mitattuna tuon prossutehon saa tosiaan kuulostamaan suuremmalta (kuin käytännössä :) ). No, onhan tuo varmasti parannus, mutta mietin vaan noita kytkykustannuksia yms. mitä vaihdosta koituu...

Mutta siis argumentti 3G --> 3Gs päivitykseen on se, että 3Gs:lle voi joskus tulevaisuudessa tulla ehkä joku päivitys, jonka jälkeen noilla laitteilla on merkittävää eroa toisiinsa nähden?

Eikös se 3.0 ollut jo merkittävä päivitys ja sehän sujahtaa myös 3G:hen, jonka jälkeen laitteilla on aika vähän eroa?

eiköhän se 4.0 tipauta 3g:n kaatikselle.

ensinnäkin et taida ymmärtää mitään prossutehon päälle? onko 200mhz -> 201mhz sama kuin 2000mhz->2001mhz? vai entäpä 200mhz->201mhz ja 2000mhz -> 2010mhz?

mipsit ei ihan tuota 33% eroa mutta melko lähellä on ero.

ja vaikka prossun nopeusero ei haittaa, GL:n puute plus naurettavan vähän rammia 3g:ssä tarkoittaa sitä että "joskus" (oisko tasan 2v 3g:n julkistamisesta) kerrotaan että 3g:llä voi heittää vesilintua...

e: ja jossittelusi on oikeutettua jos sulla on sisäpiirin tietoa että iphonejen kehitys lakkautetaan kokonaan (apple konkkaan?!?)

Peruin koko paskan. Myöhemmin varanneille myydään laitteita ensin jne. Muutenkin koko lanseeraus on tehty päin persettä.

Lisäksi uudet luurit tulee 3.1:llä softalla joka on kait susi.

Tasan ei käy näköjään onnen lahjat. Harmi kun ovat kuseneet touhun tollain. Mulle tuli vahingossa toinenkin postissa jo monta viikkoa sitten.

Ja 3.1:ssä ei ole ollut mitään ongelmia ainakaan itselläni.

Eilen sain oman mustan 16gb iPhone Soneralta pois, mutta vielä ensi viikkoon kestää ennen kuin oma vanha numeroni siirretään. Vielä joutuu siis kärvistelemään. Olen asentanut jo iTunesin ja pistänyt kaiken niin sanotusti valmiiksi. Muutama kysymys on yksinkertaiselle miehelle herännyt mieleen:

- onko heittää mitään hyviä appseja liittyen esim. uutisiin, urheiluun, treenamiseen ja tietysti peleihin?
- onko väliä mikä sähköposti sivusto minulla on käytössä yahoo, aol jne? Välittyykö kaikilta tieto saapuneesta s-posti viestistä näytölle vai miten homma toimii?
- kannattaako minun laittaa luuria vielä koneeseen kiinni, koska liittymä ei ole vielä kokonaan siirtynyt käyttöön? onnistuuko esim. puhelimen rekisteröiminen?
- voinko tehdä itselleni iTunes tilin jo valmiiksi vai luodaanko se ensimmäiselle kerralla?

Kiitos jo etukäteen ja älkää naurako...

Luurin voi heittää kiinni vaikka liittymää ei ole aktivoitu, sähköpostin asetuksista on juttua mac aiheisia kysymyksiä ketjussa sivulla 162 kun itsekkin siellä pähkäilin noita sähköpostin asetuksia :) itunesin tilin pystyt tekemään ennen liittymän aukeamista ja samaa kyytiä voit ladata ne appsit mitkä haluat valmiiksi puhelimeen. Noista appseista en sano
mitää koska jokaine valikoi ne oman maun mukaan;) tai no uutiskikkareista hs.fi on hyvä ja sen kylkeen lueskelen ampparit.com :ista sillointällöin että pysyy ajan tasalla

Kiitos vastauksestasi. Kait nämä kysymykset siitä selviää kun alkaa käpistelemään puhelinta. Näinpä se tietysti on näitten appsien kanssa että jokaisella on omat mielipiteensä asiaan, tietämättömyyttäni vain kyselin ehdotuksia.

Itse olen muutamaa poikkeusta lukuunottamatta ladannut kaikki ohjelmata appstoren top 25:stä. Sieltä melkeimpä ne käyttökelpoisimmat on omalla kohdalla löytynyt eli sinne vaa kurkkimaan :)

Irtonivel... 3Geen ja 3Gässän välillä on todellakin silmiinpistävä nopeusero. Kuten jo sanoin olen nuo testannut vierekkäin mm. appseilla ym.

Huppe... 3G ja 3.1 softalla on ollut ongelmia kaiketi paljonkin, ainakin hompussa siitä on paljonkin keskustelua. 3GS ja 3.1 softalla taas ei ole ongelmia, ei edes itselläni kertaakaan.

Itse oon myös ollut täysin tyytyväinen soneran kytkysoppariin (1 vuoden soppa). Miltään muulta operaattorilta en saisi edes halvemmalla omaa pakettiani (puhelut, tekstarit, meganen rajaton data).

WTF!
Mikähän vittu tätä luuria vaivaa...
Jo toinen kerta kun tekee tän saman bugin eli mitkään ladatut apsit ei aukea, sekunnin murto-osaks vilhataa ruudulle ja thats it.
Kaikki alkuperäiset sovellukset kyllä futaa ja kaikki ladatutkin on toiminut, mutta yhtäkkiä KAIKKI ladatut sovellukset lakkaa toimimasta.
Ei auta sammuttamiset eikä mitkään mitä mä keksin.

Onko muut törmännyt tähän samaan?

Ekalla kertaa selvisin kun poistin kaikki sovellukset ja latasin uusiks ne luuriin, mutta vituttaa sekin varsinkin nyt kun osa on ostettuja.

Help me :)

Mulla on toiminut että asennat App Storesta vaan jonkun uuden applikaation ja sitten kaikki vanhatkin alkaa toimimaan :rock:

Tai kerran ollut tämä ongelma...
-zoxe

Mulla on toiminut että asennat App Storesta vaan jonkun uuden applikaation ja sitten kaikki vanhatkin alkaa toimimaan :rock:

Tai kerran ollut tämä ongelma...
-zoxe
Perskele, toi onkin ainoa mitä en ole koittanut.
Kiitti vinkistä, tulevaisuuden varalle jos tota vielä ilmenee.

Back
Ylös Bottom